- 1 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (157 opinii)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (38 opinii)
- 3 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (159 opinii)
- 4 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (58 opinii)
- 5 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (660 opinii)
- 6 Jak król uciekł z Gdańska rybacką łódką (42 opinie)
Za rok o tej porze pojedziemy Obwodnicą Metropolitalną. Tak wygląda z lotu ptaka
Za rok o tej porze kierowcy powinni już korzystać z pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Jej budowa przyspieszyła po przerwie zimowej, a prace na odcinku między Chwaszczynem a Żukowem są już zaawansowane na poziomie 70 procent. Efektownie z lotu ptaka wyglądają też prace na newralgicznym dla całego układu węźle Gdańsk-Południe, gdzie nowa trasa będzie łączyć się z Trasą S6 i Południową Obwodnicą Gdańska.
Budowa OMT została podzielona na dwa odcinki:
- OMT 1: Chwaszczyno-Żukowo
- OMT 2: Żukowo - Gdańsk Południe
Po zimowej przerwie budowa jednej z najbardziej wyczekiwanych przez kierowców tras na Pomorzu weszła w decydującą fazę. Zwłaszcza na liczącym 16 km odcinku pierwszym, na którym zaawansowanie prac sięgnęło już 70 proc.
- Wraz z wiosennym okresem wykonawca przyspieszył tempo robót i dzięki temu rzeczowy poziom zaawansowania wynosi już 70 proc. Obecnie prowadzone są prace na wszystkich frontach: w branży drogowej, mostowej, melioracyjnej, sanitarnej, telekomunikacyjnej i teletechnicznej. Kontynuowane są również roboty kubaturowe - wymienia Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Ponadto widać już konstrukcję stalową wiaty na sprzęt dla Obwodu Utrzymania Drogowego w Miszewie, gdzie powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych. Pogoda pozwala również na prace bitumiczne, a także na intensyfikację działań w obrębie obiektów inżynierskich, takich jak estakada (ES-14) czy obiekty w rejonie jeziora Borowiec.
Wartość umowy na tym zadaniu opiewa na kwotę 715 mln zł. Pierwsi kierowcy pojadą tym odcinkiem w kwietniu przyszłego roku.
Drugi odcinek gotowy we wrześniu 2025 roku
Drugi odcinek między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe realizowany jest przez konsorcjum firm Mirbud/Kobylarnia. W tym przypadku termin uległ nieznacznemu wydłużeniu i obecnie drogowcy wskazują na otwarcie we wrześniu przyszłego roku. Aktualnie prowadzone są roboty ziemne i prace przy obiektach.
- W związku z wydłużającymi się formalnymi procedurami administracyjnymi, niezbędnymi do uzyskania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), termin ukończenia tego odcinka to wrzesień 2025 r. Wykonawca prowadził również roboty w okresie zimowym w obszarach, w których takie zadania można było realizować, głównie w obrębie obiektów inżynierskich - dodaje Brożyna.
Sporo dzieje się też w rejonie węzła Gdańsk Południe, kluczowego dla połączenia nowej trasy z Obwodnicą Trójmiasta (S6) i Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Jak podkreślają drogowcy, roboty realizowane są pod ruchem, co znacznie wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada. Obecny poziom zaawansowania wynosi 35 proc. Koszt inwestycji to 777 mln zł.
Miejsca
Opinie (318) ponad 10 zablokowanych
-
2024-04-27 03:48
Jak to możliwe
A odszkodowania jak nie było tak nie ma
- 0 0
-
2024-04-27 16:40
bardzo popieram, bardzo. ale ze ktos nie stworzyl wjazdu dodatkowego robiac takie wezly wielkie
przeciez ten straszyn, ten pruszcz czy starogardzka az sie proszą... no nic..
- 0 0
-
2024-04-28 21:00
Dobrze
Robić póki można. Później zieloni zakarzą budowy dróg i tyle tego co zostanie.
- 1 0
-
2024-04-30 20:19
Co z przedłużeniem Trasy Kaszubskiej do Lęborka i dalej?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.