• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakaz wjazdu ciężarówek do dzielnicy

Michał Sielski
4 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (153)
Wąskie ulice na Olszynce nie są przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów. Wąskie ulice na Olszynce nie są przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów.

Ciężarówki nie wjadą na Olszynkę. Zakaz wjazdu ma zapobiec skracaniu przez kierowców drogi i przejeżdżaniu przez wąskie ulice tej dzielnicy. Na Olszynkę nie wjadą ciężarówki ważące powyżej 8 ton. To już kolejna dzielnica "uwolniona" od ruchu dużych i ciężkich samochodów.



Czy zakaz dla ciężarówek w dzielnicach to dobry pomysł?

Samochody ciężarowe coraz częściej skracały sobie drogę między ulicami Elbląską a Sandomierską, na co narzekali mieszkańcy Olszynki. Twierdzili, że wąskie, osiedlowe drogi nie są przystosowane do takich obciążeń. Efekt? Szybka degradacja ich stanu i coraz więcej dziur.

Urzędnicy posłuchali tych głosów i od 14 kwietnia w newralgicznych miejscach dzielnicy staną znaki zakazu, uniemożliwiające ruch pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 8 ton.

- Ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych na Olszynce to realizacja postanowień uchwały podjętej przez Radę Dzielnicy. Na jej podstawie opracowany został projekt zmian w organizacji ruchu, który po konsultacjach z przedstawicielami Rady Dzielnicy zyskał jej akceptację - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.


Samochody o masie całkowitej przekraczającej 8 ton nie wjadą na odcinek ul. Olszyńskiej między ulicami KrótkąMapka oraz MiedzaMapka. Tyle wystarczy, żeby tranzyt był możliwy, a nie ucierpią na tym pobliskie gospodarstwa rolne. Kierowcy nie będą też mogli się tłumaczyć, że nie ma jak zawrócić, bo znaki wyprzedzające staną już na ul. SandomierskiejMapkaMostowejMapka dla pojazdów jadących od strony Oruni, a także na ul. WspólnejMapka dla ciężarówek jadących od strony ul. Elbląskiej.

Kierowcy będą mogli objechać Olszynkę większymi drogami, przystosowanymi do ruchu ciężarowego: ulicą Elbląską, Trasą Sucharskiego oraz Obwodnicą Południową.



Ograniczenia w pozostałych dzielnicach Gdańska



Przypomnijmy, że już w 2019 r. obostrzenia wprowadzone zostały w Oliwie. Dzięki temu samochody ciężarowe o masie powyżej 8 ton nie jeżdżą już ulicami Opata Jacka Rybińskiego, Stary Rynek Oliwski, Spacerowej, Czyżewskiego, Opackiej i Polanki. Tam poruszać się mogą wyłącznie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 8 ton.

Podobne ograniczenie obowiązuje na ulicach dojazdowych do Głównego Miasta, zabezpieczając przed wjazdem pojazdów ważących powyżej 12 ton, a w Strefie Ograniczonej Dostępności powyżej 3,5 ton. Ograniczenia tonażowe obowiązują także na ulicach Mickiewicza, Kościuszki i Chrobrego.

Opinie (153) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Ciekawe kto będzie to egzekwował?? (3)

    Bo Policja to tylko z radarami teraz stoi, ITD poluje na same "grube ryby" a Straż Wiejska chyba nie ma takich uprawnień

    • 25 1

    • Teraz w co drugim samochodzie jest kamera (1)

      Trzeba być i**otą by z premedytacją łamać przepisy przy tak wysokich mandatach jak obecnie. A już szczególnie gdy jesteś kierowcą zawodowym.

      • 2 1

      • Proponuję pluton egzekucyjny i kara na miejscu

        • 3 2

    • Na szczęście teraz każdy ma przy sobie kamerę

      • 2 1

  • Wreszcie ci z betoniarni przestaną niszczyć drogę i pobocze (1)

    • 20 4

    • Ci z betoniarni?

      To siedzą na nocniku, na Letnicy. I nie tylko tam.

      • 1 0

  • Bysewska (8)

    Na ulicy Bysewskiej jest obszar objęty zakazem wjazdu samochodów ciężarowych, a i tak wjeżdżają. Z tym też można coś zrobić.

    • 31 6

    • Niestety, przepisy nie robią wrażenia na kierowcach ciężarówek na Bysewskiej. (2)

      Podobnie jak betownowe przeszkody na tej ulicy. Ktoś je sobie na własną rękę poprzesuwał. Pozostają tylko kolczatki lub ewentualne strzały w opony.

      • 12 2

      • Konfiskata ciężarówek i od razu będą przestrzegać przepisów

        • 9 3

      • Bysewska tereny przemysłowe od dawien dawna to o co Ci chodzi ? Jeszcze nie dawno asfaltu na bysewskiej nie było

        • 2 3

    • no to zglos a nie biadol

      • 3 4

    • Właściciele przyległych magazynów mają zezwolenia. (2)

      Więc ciężarowe mogą przyjeżdżać do nich legalnie.

      • 5 3

      • (1)

        Nie mogą, nie ma takiego przepisu który by na to pozwalał. To kierowca musi mieć pozwolenie, nie właściciel magazynu. Albo pod znakiem z ograniczeniem ruchu ciężarowego lub tonażowym musi być tabliczka z wyłączeniem, że nie dotyczy dojazdu to takiej i takiej posesji.

        • 1 2

        • I tu się mylisz.

          Byłem z kontenerem we Włocławku. Wjechałem na 3,5 T . Zatrzymała mnie policja, tel do właściciela firmy, przyjechał z zezwoleniem i pojechałem dalej. Można? Można.

          • 1 1

    • To akurat wina niedostatecznego oznakowania. Wielki park magazynowy na Bysewskiej 18 ma główny wjazd od ul.Budowlanych, a nie od Bysewskiej, jak kierowcy nie są miejscowi to nie mają o tym pojęcia, i jadą Kartuska i skręcają na Bysewska pod zakaz bo tak prowadzi nawigacja. Wystarczyłoby postawić znak przy tym wjeździe, że wjazd na magazyny jest z ul.Budowlanych i to powinno z grubsza problem załatwić.

      • 2 0

  • co z Wislinką? (2)

    • 12 1

    • A dlaczego Spacerowa nie? Bez sensu

      • 4 0

    • pisz do właściwej gminy

      • 1 0

  • i tak uważam, że miasto nie ogarnia polityki drogowej (2)

    zarówno w starszych dzielnicach jak i nowszych.

    • 49 6

    • konkretnie: nie przekonuje mieszkańców do zalet restrykcyjnej polityki parkingowej (1)

      ani też do korzyści wynikających z wdrażania programu stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów.

      • 1 2

      • mision impossible

        istniejąca jedynie w głowach demagogicznych reaktywistów napędzanych arogancką ignorancją.

        Na szczęście, miastem zarządzają wynajęci ludzie i rozumieją, od kogo faktycznie zależy ich los.

        • 1 1

  • Pyraniem jest, czy to usunie przyczynę, czy tylko skutek czemu kierowcy ciężarówek jeździli tymi drogami?

    • 17 2

  • (2)

    Fikcja jak na przeróbce xD

    • 28 3

    • (1)

      Na Przeróbce najśmieszniejszy jest znak ograniczenia DMC do 12 ton z dopiskiem "Nie dotyczy komunikacji miejskiej i służb komunalnych".
      Czyli jak?
      Samochody o masie ponad 12 ton niszczą drogę i autobusy i tramwaje nie mogą tamtędy jeździć?
      Czy jednak samochody o masie ponad 12 ton nie niszczą ulicy i ciężarówki mogą tamtędy jeździć?

      • 3 2

      • Ten zakaz nie ma na celu oszczędzić drogi, lecz uspokoić ruch.

        • 2 2

  • Śmieciarki też nie wjadą? (3)

    • 18 12

    • I autobusy! Bądźmy konsekwentni. (2)

      • 10 3

      • i grube baby (1)

        • 12 2

        • Z wąsem.

          • 8 2

  • Tam są trasy egzaminacyjne C i C+E (3)

    • 25 4

    • To już nie będzie. To chyba akurat żaden problem.

      • 7 2

    • To pojadą na trakt, i tyle

      • 5 1

    • I bardzo dobrze

      Teraz będą jeździć na normalne ulice, a nie jakieś wąskie boczne dróżki.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane