- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (56 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (113 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (96 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (122 opinie)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (198 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Zakaz wjazdu ciężarówek do dzielnicy
Ciężarówki nie wjadą na Olszynkę. Zakaz wjazdu ma zapobiec skracaniu przez kierowców drogi i przejeżdżaniu przez wąskie ulice tej dzielnicy. Na Olszynkę nie wjadą ciężarówki ważące powyżej 8 ton. To już kolejna dzielnica "uwolniona" od ruchu dużych i ciężkich samochodów.
Urzędnicy posłuchali tych głosów i od 14 kwietnia w newralgicznych miejscach dzielnicy staną znaki zakazu, uniemożliwiające ruch pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 8 ton.
- Ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych na Olszynce to realizacja postanowień uchwały podjętej przez Radę Dzielnicy. Na jej podstawie opracowany został projekt zmian w organizacji ruchu, który po konsultacjach z przedstawicielami Rady Dzielnicy zyskał jej akceptację - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Samochody o masie całkowitej przekraczającej 8 ton nie wjadą na odcinek ul. Olszyńskiej między ulicami Krótką oraz Miedza. Tyle wystarczy, żeby tranzyt był możliwy, a nie ucierpią na tym pobliskie gospodarstwa rolne. Kierowcy nie będą też mogli się tłumaczyć, że nie ma jak zawrócić, bo znaki wyprzedzające staną już na ul. Sandomierskiej i Mostowej dla pojazdów jadących od strony Oruni, a także na ul. Wspólnej dla ciężarówek jadących od strony ul. Elbląskiej.
Kierowcy będą mogli objechać Olszynkę większymi drogami, przystosowanymi do ruchu ciężarowego: ulicą Elbląską, Trasą Sucharskiego oraz Obwodnicą Południową.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody na sprzedaż
Ograniczenia w pozostałych dzielnicach Gdańska
Przypomnijmy, że już w 2019 r. obostrzenia wprowadzone zostały w Oliwie. Dzięki temu samochody ciężarowe o masie powyżej 8 ton nie jeżdżą już ulicami Opata Jacka Rybińskiego, Stary Rynek Oliwski, Spacerowej, Czyżewskiego, Opackiej i Polanki. Tam poruszać się mogą wyłącznie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 8 ton.
Podobne ograniczenie obowiązuje na ulicach dojazdowych do Głównego Miasta, zabezpieczając przed wjazdem pojazdów ważących powyżej 12 ton, a w Strefie Ograniczonej Dostępności powyżej 3,5 ton. Ograniczenia tonażowe obowiązują także na ulicach Mickiewicza, Kościuszki i Chrobrego.
Opinie (153) 4 zablokowane
-
2023-04-04 17:09
Opinia wyróżniona
Wszystko fajnie, idea słuszna, tylko to martwy przepis (16)
Ulica Kościuszki i Chrobrego, niby zakaz jest a TIRy sobie jeżdżą jakby go nie było. Nikt tego nie respektuje, policja nie kontroluje, a ulicę coraz bardziej dziurawe, koleiny głębsze. Codziennie widzę po kilkanaście tirów, to ile ich musi przejeżdżać w ciągu całego dnia. Policja to sprawdza? Oczywiście, że nie. Znak jest, ale nikogo nie obchodzi.
- 117 13
-
2023-04-05 08:03
A ty widząc to jedynie potrafisz biadolić na forum.
Robi się zdjęcie i przesyła na policję.
- 4 0
-
2023-04-04 18:36
ale bułeczki i mleko do biedronki to chcesz mieć dostarczone. (9)
zreszta co ci bede pisał, ja wioze dla was jedzenie, a wy co robicie? nic
- 8 30
-
2023-04-05 10:04
nie wozisz ich dla nas tylko za pieniądze
- 2 0
-
2023-04-04 23:58
(1)
Gdzie ty na Olszynce maż biedronkę?
- 6 0
-
2023-04-05 05:23
U mnie w domu!
- 2 0
-
2023-04-04 19:46
Opinia z serii nie znam się a wypowiem. To nie tiry z jedzeniem tylko np betoniarki.
- 12 0
-
2023-04-04 19:32
kierowco
bułeczki mogą dojechać dostawczakiem. Nie potrzebujemy ich 40 ton na raz :)
- 11 4
-
2023-04-04 19:02
Jeszcze może byś chciał żebyśmy pomagali tobie kuwetę opróżniać?
- 7 1
-
2023-04-04 18:58
Kilkaset bułeczek nie musi być dostarczane TIRem. (2)
Wystarczy dostawczak.
- 20 6
-
2023-04-05 08:46
w wielu miastach wystarczy rower cargo (1)
może być wspomagany elektrycznie. Dla ładunków do 800 kg znalazł.
- 1 1
-
2023-04-05 09:04
Buahahaha. Roweroza wam już weszła głęboko.
Dostawy do marketów rowerkami :D
Za jedną bułkę płaciłbyś 10zł- 1 1
-
2023-04-04 18:29
Smętna to samo. Niby ciężarówki mogą jechać tylko w jednym kierunku, w drugą stronę jest ograniczenie do 3,5 t. Bez sensu ale to sobie urzędnicy wymyślili. Mimo wszystko tiry jeżdżą w obie strony, droga prosta więc zwykle przekraczają ograniczenie prędkości, a domy przy ulicy się sypią.
- 5 2
-
2023-04-04 17:54
Dwa razy dziennie rowerem przejeżdżam calą ulicę Chrobrego. (1)
Widuję samochody ciężarowe, ale tira nie zauważyłem.
- 8 11
-
2023-04-04 19:25
Bo to większy problem na Kościuszki. TIRy skręcają z wiaduktu i zamiast na Hynka jadą Kościuszki do Hallera i stamtąd dalej do Brzeźna, do tunelu czy Nowego Portu. Nie raz za takim jechałem od wiaduktu.
- 6 0
-
2023-04-04 17:47
Dokładnie (1)
Olszynka nie uwolniona, a jedynie z przepisem którego trudno o egzekwowanie.
Straż miejska to temat rzeka, policja nie ma środków i zasobów więc ciężarówki będą wesoło śmigały dalej Olszynka.
Gdańsk - miasto wolności!
:-)
P.S.
Tu nie ma miejsca na ALE... Hehehhe- 17 5
-
2023-04-04 21:54
Kacperek możesz wstać z kolan i wytrzeć usta. Good job.
Prezes
- 3 8
Wszystkie opinie
-
2023-04-04 16:05
Ciekawe kto będzie to egzekwował?? (3)
Bo Policja to tylko z radarami teraz stoi, ITD poluje na same "grube ryby" a Straż Wiejska chyba nie ma takich uprawnień
- 25 1
-
2023-04-04 16:10
Teraz w co drugim samochodzie jest kamera (1)
Trzeba być i**otą by z premedytacją łamać przepisy przy tak wysokich mandatach jak obecnie. A już szczególnie gdy jesteś kierowcą zawodowym.
- 2 1
-
2023-04-04 16:18
Proponuję pluton egzekucyjny i kara na miejscu
- 3 2
-
2023-04-04 16:11
Na szczęście teraz każdy ma przy sobie kamerę
- 2 1
-
2023-04-04 16:05
Wreszcie ci z betoniarni przestaną niszczyć drogę i pobocze (1)
- 20 4
-
2023-04-04 18:01
Ci z betoniarni?
To siedzą na nocniku, na Letnicy. I nie tylko tam.
- 1 0
-
2023-04-04 16:06
Bysewska (8)
Na ulicy Bysewskiej jest obszar objęty zakazem wjazdu samochodów ciężarowych, a i tak wjeżdżają. Z tym też można coś zrobić.
- 31 6
-
2023-04-04 16:12
Niestety, przepisy nie robią wrażenia na kierowcach ciężarówek na Bysewskiej. (2)
Podobnie jak betownowe przeszkody na tej ulicy. Ktoś je sobie na własną rękę poprzesuwał. Pozostają tylko kolczatki lub ewentualne strzały w opony.
- 12 2
-
2023-04-04 16:14
Konfiskata ciężarówek i od razu będą przestrzegać przepisów
- 9 3
-
2023-04-04 17:34
Bysewska tereny przemysłowe od dawien dawna to o co Ci chodzi ? Jeszcze nie dawno asfaltu na bysewskiej nie było
- 2 3
-
2023-04-04 16:51
no to zglos a nie biadol
- 3 4
-
2023-04-04 16:56
Właściciele przyległych magazynów mają zezwolenia. (2)
Więc ciężarowe mogą przyjeżdżać do nich legalnie.
- 5 3
-
2023-04-04 18:05
(1)
Nie mogą, nie ma takiego przepisu który by na to pozwalał. To kierowca musi mieć pozwolenie, nie właściciel magazynu. Albo pod znakiem z ograniczeniem ruchu ciężarowego lub tonażowym musi być tabliczka z wyłączeniem, że nie dotyczy dojazdu to takiej i takiej posesji.
- 1 2
-
2023-04-04 18:27
I tu się mylisz.
Byłem z kontenerem we Włocławku. Wjechałem na 3,5 T . Zatrzymała mnie policja, tel do właściciela firmy, przyjechał z zezwoleniem i pojechałem dalej. Można? Można.
- 1 1
-
2023-04-04 18:11
To akurat wina niedostatecznego oznakowania. Wielki park magazynowy na Bysewskiej 18 ma główny wjazd od ul.Budowlanych, a nie od Bysewskiej, jak kierowcy nie są miejscowi to nie mają o tym pojęcia, i jadą Kartuska i skręcają na Bysewska pod zakaz bo tak prowadzi nawigacja. Wystarczyłoby postawić znak przy tym wjeździe, że wjazd na magazyny jest z ul.Budowlanych i to powinno z grubsza problem załatwić.
- 2 0
-
2023-04-04 16:07
co z Wislinką? (2)
- 12 1
-
2023-04-04 16:08
A dlaczego Spacerowa nie? Bez sensu
- 4 0
-
2023-04-05 12:15
pisz do właściwej gminy
- 1 0
-
2023-04-04 16:07
i tak uważam, że miasto nie ogarnia polityki drogowej (2)
zarówno w starszych dzielnicach jak i nowszych.
- 49 6
-
2023-04-05 08:52
konkretnie: nie przekonuje mieszkańców do zalet restrykcyjnej polityki parkingowej (1)
ani też do korzyści wynikających z wdrażania programu stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 1 2
-
2023-04-05 15:53
mision impossible
istniejąca jedynie w głowach demagogicznych reaktywistów napędzanych arogancką ignorancją.
Na szczęście, miastem zarządzają wynajęci ludzie i rozumieją, od kogo faktycznie zależy ich los.- 1 1
-
2023-04-04 16:07
Pyraniem jest, czy to usunie przyczynę, czy tylko skutek czemu kierowcy ciężarówek jeździli tymi drogami?
- 17 2
-
2023-04-04 16:08
(2)
Fikcja jak na przeróbce xD
- 28 3
-
2023-04-04 16:28
(1)
Na Przeróbce najśmieszniejszy jest znak ograniczenia DMC do 12 ton z dopiskiem "Nie dotyczy komunikacji miejskiej i służb komunalnych".
Czyli jak?
Samochody o masie ponad 12 ton niszczą drogę i autobusy i tramwaje nie mogą tamtędy jeździć?
Czy jednak samochody o masie ponad 12 ton nie niszczą ulicy i ciężarówki mogą tamtędy jeździć?- 3 2
-
2023-04-04 18:49
Ten zakaz nie ma na celu oszczędzić drogi, lecz uspokoić ruch.
- 2 2
-
2023-04-04 16:08
Śmieciarki też nie wjadą? (3)
- 18 12
-
2023-04-04 16:46
I autobusy! Bądźmy konsekwentni. (2)
- 10 3
-
2023-04-04 16:53
i grube baby (1)
- 12 2
-
2023-04-04 16:57
Z wąsem.
- 8 2
-
2023-04-04 16:11
Tam są trasy egzaminacyjne C i C+E (3)
- 25 4
-
2023-04-04 18:13
To już nie będzie. To chyba akurat żaden problem.
- 7 2
-
2023-04-04 18:51
To pojadą na trakt, i tyle
- 5 1
-
2023-04-05 22:05
I bardzo dobrze
Teraz będą jeździć na normalne ulice, a nie jakieś wąskie boczne dróżki.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.