- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (136 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (188 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (128 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (29 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (130 opinii)
Wyjaśnił, że strona rosyjska uzależnia przywrócenie ruchu od podpisania nowej umowy międzypaństwowej między Polską i Rosją, regulującej żeglugę na tym akwenie.
- Ten zakaz przyniesie nam duze straty finansowe - martwi się Jerzy Latała. Szef ŻG twierdzi, że już odwołał dwa rejsy, na które sprzedano wczęsniej bilety.
Latała dodał, że zakaz żeglugi na Zalewie Wiślanym obejmuje zarówno statki polskie, jak i rosyjskie (w tym także jachty i żaglówki). Wyjątek stanowią jedynie jednostki płynące tranzytem z Elbląga w morze i w odwrotnym kierunku.
"Żegluga Gdańska" obsługuje statki pasażerskie do Kaliningradu, korzystające z Zalewu Wiślanego, z portów w Elblągu i Fromborku.
Od pewnego czasu Rosjanie ostrzegali, że zamkną swoją granicę na Zalewie. W 2004 r. przestali wpuszcać do siebie polskie statki na pewłne trzy tygodnie. Nie wiadomo ile tym razem potrwa "blokada" granicy.
Opinie (33)
-
2006-05-08 12:06
GIERTYCH DZIADU SPIEPRZAJ NA SZCZAW BO DAM W PAPĘ!
...
- 0 0
-
2006-05-08 13:34
Czystsze morze
Będzie czyściej, nie wszyscy wiedzą że wszystkie
odchody uczestników tych wycieczek pompowane są bezpośrednio do morza.- 0 0
-
2006-05-08 14:39
Chcesz powiedzieć osskaa że nie można zebrać około 2,5 ml złotych? Chyba niedoszcowana ta kwota.
- 0 0
-
2006-05-08 15:26
Tak tylko tyle wystarczy
Właśnie o to chodzi, że nie jest to kwestia finansowa, techniczna, ekologiczna, tylko POLITYCZNA...
Rząd bał się do tej pory podpaść Ruskim, bo cieśnina Pilawska to sprawa strategiczna.
Zresztą projekt przekopu zakłada ruch jachtów i jednostek wycieczkowych raczej, ale wiadomo że dla ruskich gołodupców potencjalne wpłynięcie okrętu NATO oznacza zamach na "przebogatą" i rdzennie rosyjską Sambię zwaną obwodem Kaliningradzkim...
Może teraz Rząd się wreszcie przełamie i da szansę temu pomysłowi, bo to ożywiłoby znakomicie cały region Żuław i zwiększyło atrakcyjność wschodniej częśći polskiego Wybrzeża- 0 0
-
2006-05-08 17:10
poduszkowce
Zamiast przekopywać mierzeję, lepiej rozważyć zastosowanie poduszkowców. Taki poduszkowiec bierze mierzeję z rozpędu, a ruscy strażnicy stoją z rozdziawionymi gębami.
- 0 0
-
2006-05-08 18:41
sorry sowa aleś głupiutki jak bucik, ruscy akurat mają takie poduszkowce że mógłbyś wpaść pod stół gdybyś zobaczył. Pozdrawiam
- 0 0
-
2006-05-08 19:43
Błę
Już sam tytuł wskazuje na brak wiedzy dziennikarzy. Zalew Wiślany to nie to samo, co Zalew Kaliningradzki. Po Zalewie Wiślanym, który obejmuje akwen od Kątów Rybackich po Piaski i Nową Pasłękę można swobodnie żeglować. Rosjanie mogli wstrzymać żeglugę wyłącznie po rosyjskiej części Zalewu - czyli właśnie Zalewie Kaliningradzkim.
Nazewnictwo jest istotne o tyle, że w wielu czytających może wywoływać przekonanie, iż sprawa dotyczy polskiego akwenu...
Należy również zauważyć iż NAJWAŻNIEJSZA CZĘŚĆ DOTYCHCZASOWEJ UMOWY - CZYLI TRANZYT POZOSTAJE BEZ ZMIAN. To znaczy że statki polskie płynące np. z Gdyni do Elbląga przez Bałtijsk mogą nadal pływać bez ograniczeń.
KWestia wykopania Kanału Zatoka-Zalew w Skowronkach problemów Zalewu wcale nie rozwiąże dlatego że:
- Zalew Wiślany jest akwenem bardzo płytkim, średnie głębokości to ok. 2 metrów
- wiele portów Zalewu ma charakter "otwarty" i jest zamulanych i spłycanych po każdym większym sztormie
W związku z tym, komu ten kanał miałby służyć:
- jachtom pełnomorskim, balastowym na pewno nie, bo zalewowe porty są dla nich zbyt płytkie, a zejście z wąskiego toru żeglugowego grozi utknięciem na mieliźnie
- inne jachty i mniejsze jachty morskie bz problemu wpłyną na Zalew przez Przekop Wisły i Szkarpawę
- statki pełnomorskie mają ten sam problem, co jachty, duże statki ze względu na parametry portu i rzeki Elblag i tak się nie zmieszczą
- po za tym po co wpływać statkiem z ładunkami do Elbląga, z koniecznością pokonania po drodze śluzy (w kanale Zatoka-Zalew) i trudnego nawigacyjnie odcinka rzeki Elbląg, skoro obok jest port w Gdańsku, z o wiele lepszym i większym zapleczem transportowym, i logistycznym?
- jedyny towarowy statek żeglugi Gdańskiej Laila, który spoełnia kryteria aby wpływać do Elbląga, zawija tam kilka, kilkanaście razy w roku, bo w Elblągu nie ma większej liczby ładunków do wywiezienia!
Pozdrowienia, Piotr- 0 0
-
2006-05-08 21:07
do braci Moskali
dali byście juz sobie spokój.Najlepiej wypic gorzalkę na zgodę.
- 0 0
-
2006-05-08 22:40
Romek
wiesz czemu Polski hymn ma tylko oficjalne 4 zwrotki ?
bo 5 -ta, nie jest - braterska ,i jest obecnie nie poprawna politycznie jak carillion w Gdańsku wygrywajacy " Nie rzucim ziemi skąd nasz ród"
'Niemiec, moskal nie osiędzie
gdy jąwszy pałasza
haslem wszystkich zgoda bedzie
i ojczyzna nasza
Marsz, marsz Dabrowski ....
pisano to pod wpływem wielowiekowych doświadczeń- 0 0
-
2006-05-09 14:36
do PiotrS
Wyciagasz prawidlowe wnioski ... ale chodzi o to zeby ta sytuacje zmienic .. a nie trwac w marazmie ... zatoka nie nadaje sie do zeglugi i po co ccokolwiek robic ... blad trzeba cos zrobic... zwykla ekonomia ... porty jachtowe urozmaica polskie wybrzeze i sciagna jachty z niemiec i szwecji ... odmulenie portow zagospodarowanie przystani ... niewielka inwestycja ( stosunkowo ) dzisiaj jachting na polskim wybrzezu to tylko domena pasjonatow zeglarstwa .... a to trzeba ukomercyjnic ....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.