- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (143 opinie)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (83 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (199 opinii)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (30 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (124 opinie)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (177 opinii)
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Alternatywne drogi bez terminów realizacji
porównać
Na popularnym lokalnym skrócie między ulicami Kartuską a Hausbrandta od niedawna obowiązuje zakaz ruchu. Okazuje się, że część drogi należy do wspólnoty mieszkaniowej, a docelowy jej przebieg nie ma sprecyzowanego terminu budowy. Urzędnicy nie planują na razie budować brakującego krótkiego odcinka ul. Hausbrandta, który mógłby nieco pomóc kierowcom z osiedla Słoneczna Morena.
Przejazd ten pozwala ominąć zakorkowane w godzinach szczytu ulice Rakoczego czy dolny fragment ul. Myśliwskiej, a od niedawna służy także za najkrótszy dojazd do nowego dyskontu spożywczego przy zbiorniku Zabornia.
Ulica Lema zbudowana na prywatnym gruncie
- W ostatnich tygodniach właściciele budynku Kartuska 251 postawili na dolnym odcinku w ul. Lema znak zakazu ruchu oraz rozpoczęli montaż bramy. Widząc te działania bardzo się zdziwiłem, ale po spojrzeniu w mapy geodezyjne zdałem sobie sprawę, że mieli do tego pełne prawo - wjazd znajduje się na ich działce. Problem w tym, że jednocześnie po tym terenie powinna być poprowadzona ulica - pisze do nas pan Piotr.
Urzędnicy potwierdzają sytuację własnościową w tej części miasta. Od wielu lat zarezerwowany jest grunt na potrzeby drogowe docelowego przebiegu ul. Lema w bezpośrednim sąsiedztwie - po drugiej stronie budynku Kartuska 251. Sęk w tym, że nie wiadomo kiedy ruszy budowa tego brakującego fragmentu.
Rezerwa pod zmieniony przebieg drogi bez terminu realizacji
- Wykonanie przejazdu na działce miejskiej zgodnie z planem zagospodarowania wymaga budowy w procesie inwestycyjnym nowego fragmentu ulicy, a tym samym opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania pozwolenia na budowę oraz zabezpieczenia środków finansowych na ten cel - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, dodając jednocześnie - Obecnie nie ma określonego terminu realizacji tej drogi.
Urzędnicy zapewniają też, że będą utrzymywali ul. Lema na odcinku miejskim tj. od strony skrzyżowania z ul. Hausbrandta aż do budynku Kartuska 251 w stanie "zapewniającym bezpieczeństwo ruchu drogowego".
Ulica Hausbrandta bez środkowego odcinka
Mieszkańcy osiedla Słoneczna Morena zwracają uwagę także na brak krótkiego odcinka ul. Hausbrandta, który ułatwiłby wyjazd na ul. Myśliwską i Pagórkową, a stamtąd do ul. Kartuskiej.
- Nie mogę zrozumieć, dlaczego władze miasta nie wymusiły na deweloperze tak ogromnego osiedla budowy krótkiego połączenia dwóch odcinków ul. Hausbrandta. Obecnie cały ruch koncentruje się na wyjeździe w stronę ul. Piekarniczej, na którą wjeżdżają też mieszkańcy innych nowych osiedli w sąsiedztwie. Brakuje nam alternatywnego wyjazdu, aby upłynnić ruch i zapewnić dojazd w sytuacjach awaryjnych - pisze pan Dariusz.
Urzędnicy tłumaczą, że deweloper osiedla miał zapewnić jedynie dojazd od strony ul. Piekarniczej, realizując niezbędne odcinki ul. Lema i Hausbrandta oraz korektę jezdni ul. Piekarniczej.
- Brakujący odcinek znajduje się w miejscowym planie zagospodarowania, jednak na chwilę obecną nie ma sprecyzowanych planów jego budowy. Obsługa komunikacyjna osiedla Słoneczna Morena nie zakładała dojazdu przez ul. Hausbrandta od strony ul. Myśliwskiej, lecz Piekarniczej - wyjaśnia przedstawiciel Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W planach budowa osiedla z budynkami do 40 m wysokości
Przypomnijmy, że w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla Słoneczna Morena (deweloper Robyg) planowane jest kolejne osiedle - firmy Euro Styl. Działka pod ten cel została zakupiona już w 2015 r.
Od 2018 r. trwają prace nad nowym planem zagospodarowania przestrzennego dla tej części Gdańska. W uzasadnieniu dla jego sporządzenia czytamy, że "zgodnie z ideą rozwoju miasta do wewnątrz wskazane byłoby dopuszczenie w tym miejscu wielorodzinnej zabudowy mieszkaniowej".
Wstępny projekt z czerwca br. (jeszcze na etapie przed publicznym wyłożeniem) zakłada zgodę na realizację w tym terenie zabudowy mieszkaniowo-usługowej o wysokości do 28 i 40 metrów.
Budowa osiedla Słoneczna Morena w 2013 r.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Inwestycje
Słoneczna Morena
Miejsca
Opinie (218) 5 zablokowanych
-
2020-07-27 09:31
I znowu się nie zawiodłem , dziś poniedziałek (choć to specjalnie nie ma znaczenia } i możecie wyrzucić z siebie frustracje spowodowane drogim kebabem zakupionym wczoraj lub brakiem miejsca do zaparkowania pod samą budką na Jarmarku Dominikańskim . Do boju rodacy, dołóżcie wszystkim , artykuł z tramwajem na Stogi zniknął to teraz Kartuska!Zuchy!
- 5 2
-
2020-07-27 09:19
bramka
właściciel powinien postawić szlaban i biletomat za przejazd niech ludzie płacą
- 10 1
-
2020-07-27 07:57
Takie władze wybieracie takie macie (1)
Ludzie mieszkacie w tym mieście, płacicie podatki a urzędnicy maja was w nosie. Jak długo będziecie pozwalali tak się traktować?
- 40 3
-
2020-07-27 09:17
no właśnie na tych osiedlach mało kto podatki płaci
- 1 2
-
2020-07-27 09:15
Kolejni co kupili mieszkania na osiedlu bez dojazdu i mają problem
- 6 3
-
2020-07-27 08:43
czy to taki ogromny problem (1)
Zamienić grunty?
Czy ludziom z tej chałupy robi róznicę, czy mają drogę przy lewej lub prawej ścianie?
Zwykłe pieniactwo i liczenie na dudki z odszkodowania.
Wywłaszczyć, devel daje mieszkania, wyburzyć.- 5 18
-
2020-07-27 09:05
...
wystarczy czytac ze zrozumieniem ze tu nie chodzi o jakie kolwiek odszkodowania tylko o drogę dojazdową ...widzę że Janusz do interesu z Ciebie nie zły;) i tylko na odszkodowaniach żyjesz .a mieszkańca życze spokoju i dobrego rozwiązania sprawy. Miłego dnia
- 2 0
-
2020-07-27 09:05
to jakis zart?
przecież drogi się przejmuje za rekompensatę bez zadengo ale na cele drogowe!
- 2 6
-
2020-07-27 09:03
Tak na spokojnie...
Wydaje mi się, że pełne udrożnienie tej ulicy byłoby najtańszym i najprostszym odciążeniem głónych ciągów komunikacyjnych w tym rejonie. Lepiej tworzyć więcej połączeń może nie "na pełnym wypasie" - z drogami rowerowymi, szerokimi chodnikami i Bóg wie czym jeszcze, a nawet uliczek, które w godzinach spiętrzeń odciążą główne arterie. Analogicznie do kolektorów deszczowych i kanalizacji.
- 9 1
-
2020-07-27 08:49
Trzeba było myśleć przed zakupem mieszkania
I kupować w centrum
- 4 9
-
2020-07-27 08:48
Halo, halo. Czy jest tu jakiś urbanista?!
Nic. Cisza. W Gdańsku nie ma takich!
- 14 1
-
2020-07-27 08:48
Mapa
Bardzo dobry pomysł
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.