• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaprojektuj nowe logo Opery Leśnej

Piotr Weltrowski
16 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak Opera Leśna ma wyglądać po remoncie. Tak Opera Leśna ma wyglądać po remoncie.

Nowa Opera Leśna musi mieć nowe logo - tak uznały władze Sopotu i przedstawiciele Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART. Właśnie ogłoszono konkurs na opracowanie go. Czasu jest niewiele, bo inauguracja przebudowanego amfiteatru ma się odbyć już latem.



Plakat reklamujący konkurs. Plakat reklamujący konkurs.
Teoretycznie remont Opery Leśnej miał się zakończyć... wiosną tego roku. Z powodu konfliktu (na linii miasto - wykonawca) dotyczącego projektu konstrukcji stalowej dachu, prace zdecydowanie się przedłużyły - prawdopodobnie trwać będą do lata roku 2012.

Na koniec lipca zapowiadane jest w każdym razie uroczyste otwarcie zmodernizowanego amfiteatru. Planowana impreza ma pokazać nowe możliwości opery i być multimedialnym widowiskiem dopełnionym technologią 3D. W takim duchu utrzymane ma być też nowe logo Opery Leśnej.

- Chcemy, aby było ono nowoczesne, skrojone na miarę nowych możliwości opery. Oczywiście dobrze, jeżeli będzie w jakiś sposób nawiązywać do jej ponad 100-letniej historii, jednak pod względem wzornictwa nawiązywać ma do współczesnych, a nie historycznych logotypów - mówi Mariusz Pszczółkowski z BART.

Logo Opery Leśnej powinno być...

Według regulaminu konkursu nowy symbol opery ma być nieprzewidywalny, łatwy do zapamiętania i rozpoznania, czytelny w rozmiarze dwa na dwa centymetry, ale też budzić musi pozytywne skojarzenia z samą Operą Leśną.

Konkurs jest dwuetapowy. Na początek BART czeka na portfolio zawierające tylko logotypy wykonywane wcześniej przez osoby chcące wziąć w nim udział. Na ich podstawie wybrane zostaną trzy osoby, które przejdą do kolejnego etapu, podczas którego wykonać będą musiały po trzy różne projekty logotypów opery. To z nich wybrane ma zostać oficjalne logo amfiteatru.

Podobne konkursy i ich wyniki w ostatnim czasie często wywołują kontrowersje. Tak było chociażby z nowym logo PZPN, które - nie na długo na szczęście - zastąpiło na koszulkach polskich piłkarzy tradycyjnego orzełka. Wiele osób miało też uwagi dotyczące wyboru logotypu Europejskiego Centrum Solidarności.

Czy tym razem będzie podobnie? Miejmy nadzieję, że nie.

Miejsca

Opinie (91) 8 zablokowanych

  • ile płacą (2)

    za wybrane logo? a ile za drugie i 3 miejsce?

    • 2 2

    • => regulamin (1)

      • 0 3

      • komu by się chciało czytać regulamin...

        • 3 1

  • Nick wziąłeś zapewne od swojego narzędzia pracy?

    To by odpowiadało poziomowi wypowiedzi

    • 0 0

  • gdzie sens?

    jeśli ktoś zaprojektował logo wcześniej, szczególnie takie, które jest użytkowane, to powszechnie wiadomo kto jest autorem. jaki więc sens ma kodowanie tych prac?

    • 4 1

  • (1)

    za ile? U mnie projekt kosztuje 12.000. Niech się zgłoszą to zrobię

    • 6 5

    • już widzę te tłumy jak walą drzwiami i oknami

      • 4 3

  • Słowik w płetwach.

    Nie inaczej.

    • 4 2

  • Z warunków jakie postawił BART jasno wynika, że zwycięzca już został wybrany

    Teraz tylko konkurs w kit i poddasze jest nasze:-)

    • 6 4

  • 5000 zł brutto

    za zwycięstwo w konkursie to dużo czy mało?

    • 0 0

  • A co ze starym logo? (1)

    Zdeaktualizowało się?

    • 2 0

    • sprzedali do Niemiec

      • 1 0

  • Pospólstwo z Akademii Sztuk Pięknych znów ma okazję poklepać się po pleckach i przyznać sobie nagrody. Szkoda czasu.

    • 5 3

  • konkurs rozstrzygnięty (2)

    obawiam się, że zwycięzca jest już znany komisji, a cała ten teatr to jedynie zasłona dymna. Tak to już jest u nas.

    • 7 3

    • Prawda. Doświadczenie wieluset konkursów w całej Polsce skłania do takich wniosków. Szczególnie, gdy w komisjach zasiadają ludzie z ASP. Rezultaty można poszukać w sieci.

      • 3 1

    • nie bądź taki do przodu

      Czyżbyś to Ty był zwycięzcą?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane