• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żart na banerze: śmieszny czy żenujący?

ms
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Reklamować można wszystko: zarówno sprawy wieczyste, jak i doczesne. Reklamować można wszystko: zarówno sprawy wieczyste, jak i doczesne.

Od lat piętnujemy tandetne banery, które bez ładu, składu i celu rozwieszane są na ulicach Trójmiasta. Niezwykle rzadko bywa jednak, że oprócz poczucia zażenowania, wywołują one także uśmiech.



Takie zestawienie reklam jest twoim zdaniem:

Trudno powiedzieć, czym kierują się firmy wieszający swoje reklamy gdzie popadnie: na płotach, murach, ścianach budynków czy rozpinają je między słupami. Chęcią wypromowania się? Jeśli tak, to naiwność: dla wielu mieszkańców taka forma promocji raczej dyskredytuje, niż buduje pozytywny wizerunek. Bo jak lubić kogoś, kto otwarcie lekceważy wspólne dobro, jakim jest przestrzeń publiczna? Jak cenić firmę, która reklamując się łamie prawo, wieszając - bardzo często - nielegalny baner? Jak wreszcie traktować poważnie reklamodawcę, który promuje się na nieestetycznym, brudnym i podartym banerze.

Czasami potrafimy zapomnieć o tym wszystkim, jeśli wśród zalewu topornych zazwyczaj reklam, pojawi się jedna, której twórcy wykażą się minimalnym choć poczuciem humoru. A tak jest w przypadku dwóch banerów, które zauważył nasz czytelnik, pan Marek.

- Jechałem przez Pruszcz Gdański i  dostrzegłem te reklamy na płocie. Nie dało się pozostać obojętnym wobec nich. Zdjęcie życia. To żaden fotomontaż. Treści tych dwóch reklam obok siebie są autentyczne... - napisał nasz czytelnik.

Co widzimy na zdjęciu? Reklamy dwóch, bardzo różnych rodzajów usług. Można powiedzieć - wiecznych i doczesnych. O ile dom pogrzebowy oferuje "światłość wiekuistą", to punkt masażu erotycznego sugeruje, by "poczuć życie, zanim umrzesz".

Waszym zdaniem takie nawiązanie jest pomysłowe i skuteczne, czy raczej w złym tonie i niesmaczne?
ms

Opinie (173) ponad 10 zablokowanych

  • Hahahahaha (20)

    Mnie rozbawiło porządnie ;-)

    • 469 70

    • Ciekawe czy byłbyś taki uchachany gdyby... (5)

      pisali o naszym papieszcy polaku. Takie kosmate żarty.

      • 7 62

      • jakby?

        • 5 2

      • roplakalbym sie i uciekl do swojego pokoju ...

        • 23 1

      • Bym był

        Bo mam dystans do siebie i świata

        • 23 2

      • Światłość wiekuista mnie obraża

        1 baner buduje marketing na uczuciach religijnych co jest słabe. Drugi nie obraża moich uczuć w żaden sposób..

        • 11 1

      • O kim?

        • 0 0

    • żart na poziomie gimnazjum, gratuluję poczucia humoru

      • 13 34

    • ciekawe, który baner był pierwszy

      • 38 1

    • (3)

      Bardzo śmieszne ! ja się uśmiałem ! niektórzy są zbyt zacofani i nie dojrzali, aby zrozumieć tego typu humor!

      i teraz będą się podniecać pseudo katolicy "bo nie wypada, albo kogoś uraziło".
      jest dobre i koniec :D

      • 32 11

      • Gimbus i idiota jesteś, a teraz wracaj uzupełniać zeszyt z religii bo mama nie da na papierosy jak znowu przyniesiesz dwoje.

        • 10 24

      • i z czego tak rżysz baranie niestrzyżony?

        • 3 5

      • nie tylko katolikom umierają bliscy

        ale do takich jak ty pewnie to nie dociera

        • 0 0

    • hehe wisi to w Pruszczu Gdanskim na ul zastawnej (1)

      przejezdzam tam codziennie do pracy :P

      • 8 4

      • Pruszcz Gdanski super wiocha KLUCHO

        • 4 18

    • bo jesteś zwyrolem

      jesteś przedstawicielem cywilizacji zwyrolstwa

      • 5 16

    • Ten"żart" to tylko czesc problemu... (2)

      Pól biedy z tym dowcipem, jednych bawi, innych raczej nie. Jednych oburza innych nie, w zależności od tego co kto lubi, co kto wie, co widział i przeczytał - jak to ktoś mądrze powiedział: "mało wiesz o życiu, więc cię wszystko bawi". Ale to tylko czesc problemu.
      Kłopot w tym co się z tym (i innymi polskimi miastami) dzieje w kwestii estetyki przestrzeni publicznej. Każdy frajer może powiesić bezkarnie jakiekolwiek guano bannerowe na płocie i nie podlega żadnej karze, mandatowi, niczemu.
      To co na świecie w głowach się ludziom nie mieści, u nas bezkarnie uchodzi. Przestrzeń publiczna jest ZAGRABIONA przez wszelkiej maści paskudne reklamy, ogłoszenia, banery, billboardy, flagi i inne straszydla.
      I najgorsze jest ze tak niewielu to boli.
      Wystarczy pojechać 500 km na zachód żeby zobaczyć przepaść estetyczną miedzy krajami. Brak plastyki w szkole, negrengolada estetyczna i obyczajowa. Polacy pokochali ten syf i już nie zauważają jak wdarł się w każdy aspekt przestrzeni w jakiej jesteśmy... Przykre.

      • 24 1

      • Przestrzeń publiczna... (1)

        uwielbiam tę nazwę!
        Jest tak kretyńska, że aż mi się podoba.
        No i najlepsze jest to, że różni mundrzy ją powielają

        • 0 0

        • Ale co w tym kretynskiego?

          Przecież to definicja prawna. Masz propozycje synonimu?

          • 0 0

    • haha mnie tez:) zarąbiste polaczenie:) kompleksowa usluga hahah cos dla ciala i dla ducha:)

      • 2 2

    • :)

      zdecydowanie reklama zdała egzamin skoro na trojmiasto trafiła:) a swoją drogą to uwielbiam tego typu "kotrowersje". aż żyć się chce:)

      • 1 0

  • hahahhaha dobre (3)

    Zwłaszcza jak się najpierw banner obok przeczyta :P Jak dla mnie bomba

    • 225 35

    • Jeszcze pośrodku powinno

      być ostrzeżenie Ministerstwa Zdrowia przed hifem, wówcza wdzięcznie by to z sobą korespondowało

      • 7 4

    • rzygam banerami i reklamami w polsce co za syfff!!!!

      • 8 0

    • Ciekawe

      czy wlascicielem obu "przybytkow" jest ta sama osoba.... mozna powiedziec pelen serwis

      • 0 0

  • ... (10)

    mnie to nie bawi. To żenujące.

    • 113 289

    • (5)

      Jakby Jezus żył dzisiaj na ziemi, to nosiłby Jeansy.

      • 31 9

      • (2)

        i jarał by blanty !!!

        • 17 16

        • (1)

          Ciekawe czy na pogańskim weselu nastoletnich hipisów w trzeciej ciąży rozmnożyłby zioło, jak by go już zabrakło..... oto pytanie które dręczy Janusza Palikota po nocach.

          • 3 10

          • Ciekawe czy na "chrześcijańskim" weselu zamieniałby wodę na wódkę, bo na pewno nic nie rozmnażał

            • 7 2

      • (1)

        Jakby ktoś go nie poznał (jeśli ktoś pamięta jak wygląda w rzeczywistości) i szedłby ulicą w szatach sprzed 2000 lat, można uznać że idzie jakiś wariat.

        • 5 2

        • ciekawe, co by powiedzieli biskupi, gdyby wytknął im, że są dzisiejszymi faryzeuszami.... Pewnie nazwaliby Go bluźniercą i szaleńcem... Jak faryzeusze 2000 lat temu :)

          • 0 0

    • (1)

      mnie też nie bawi ale i nie żenuje. ot dwie reklamy. wielka afera że jedna przedstawia zakład pogrzebowy a druga zakład "masażu". ludziom naprawdę chyba się nudzi skoro takimi pierdołami sobie głowę zawracają

      • 21 5

      • i tyle

        smutni ludzie, i tyle.

        jak najbardziej zabawne ; )

        • 8 2

    • O KATOL SIE POJAWIŁ NA FORUM (1)

      Pewno od tego rydzyka oszołom, idź się leczyć człowieku

      • 6 33

      • Pomasuj się samotrzeć ateju

        • 7 6

  • No co...

    coś dla ciała i coś dla ducha...

    • 170 27

  • Jakoś nie widzę problemu w reklamach (2)

    Zauważyłem jednak, że ludzie na siłę szukają sensacji. Jedni chcą zaistnieć - mieć swoje 5 min i potem chwalić się w rodzinie i przed znajomymi, że zrobione przez nich zdjęcie znalazło się na portalu internetowym, a inni z kolei nie mają o czym już pisać i poruszają tak błahe tematy jak takie czy inne ustawienie reklam. W każdym razie rozumiem jednych i drugich.

    • 76 41

    • kwestia gustu (1)

      Tobie podoba się syf na ulicach - a tym jest samowolka w wieszaniu banerów zaprojektowanych przez grafików od siedmiu boleści. Innym podoba się co innego.

      • 14 3

      • myślą przewodnią i inspiracją tego artykułu jest treść i zestawienie reklam a nie to czy są estetyczne i legalne!

        Skąd wiesz, ze przedmówcy podoba się syf na ulicach?

        Moim zdaniem zasugerował on jedynie, że powód napisania tego artykułu (czyli zestawienie dwóch reklam) jest dość banalny i przypomina szukanie na siłę sensacji czy skandalu.

        Od siebie dodam, że pozytywne jest w tym wszystkim to, że autor przynajmniej wspomniał o samowolach i o reklamach, które szpecą nasze otoczenie. Ktoś jednak może się przez to zasugerować, że opisane w artykule reklamy są nielegalne a tego tak naprawdę nie wiemy.

        Samo takie czy inne zestawienie reklam (pomijając ich estetykę czy legalność) jest rzeczą strasznie błahą choć na swój sposób zabawną.

        • 1 0

  • Z pewnych spraw jaj się nie robi, wystarczy mieć odrobinę szacunku do drugiego człowieka. (12)

    odrobiny empatii życzę:)

    • 49 111

    • a ja Tobie dystansu (3)

      jw

      • 23 7

      • Icek myje po skończonej pracy myje ręce

        -Mosze, Mosze ale ty się dzisiaj pienisz...

        • 7 8

      • ten żart jest ch... tak jak twój dystans

        • 7 9

      • Widzisz? Moderator przyznał rację i wyciął dwa dowcipy o niepełnopsprawnych

        bo są sprawy z których jaj się nie robi.
        o Icku i Mosze nie wyciął bo pewnie nie czytał Medalionów i nie zakumał kto robi za mydełko

        • 7 5

    • (7)

      polacy to naród oburzonych. dwie reklamy niezależnych firm z kompletnie innych branż i już wielkie halo. wyluzujcie

      • 13 8

      • Shift ci się popsuł (2)

        Wiesz co cię łączy z papugą?

        -o****ny drążek...

        • 6 9

        • (1)

          jaki intelekt taka krytyka...

          • 10 6

          • wyluzuj

            • 5 4

      • kontrast (3)

        zestawienia kontrastowe stosuje sie m.in. po to by wywolac silniejsze wrazenie wiec nie dziw sie, ze ludzie zwracaja na to uwage. nie wnikam czy to umyslnie czy przypadkiem, ale mnie to rozbawilo. sztywniakiem to lepiej byc w trumnie niz za zycia :)

        • 8 1

        • I dzięki temu (2)

          każdy teraz wie o firmie Światłość Wiekuista. Reklama przez szok. Ryzykowna, oburzająca, ale skuteczna.

          • 6 0

          • (1)

            nie wiem jak inni ale ja oburzony nie jestem. powiem więcej - ani o jednej firmie ani o drugiej bym się nie dowiedział gdyby nie ten artykuł, a ten by nie powstał gdyby nie sami oburzeni. więc to właśnie oni stanowią skuteczność takiej reklamy

            • 6 0

            • a nie byliby oburzeni/uhahahani...

              ...gdyby nie kontrastowe zestawienie ;)
              za miesiac malo kto bedzie pamietal SKAD pamieta taka, a nie inna nazwe firmy i o to tu chyba chodzi zeby utkwilo to w glowie :)

              • 3 0

  • ;o (1)

    Przesadzone...

    • 28 67

    • ale co?

      Uzywanie symbolu Jezusa w celu reklamowania swojego biznesu ?

      • 4 0

  • A ja życzę

    odrobinę dystansu. Wszak wszyscy umrzemy i wszyscy mamy pewne potrzeby, zestawienie ich nie jest niesmaczne, jest po prostu ludzkie. Chociaż gdyby jeszcze pisać o rzeczach nieuniknionych, to trzeba by dać z drugiej mańki reklamę fiskusa "czy tego chcesz czy nie, płacisz, więc rób to świadomie!" czy coś w ten deseń :P

    • 94 14

  • nawet z takich spraw mozna sie smiac :) (2)

    • 66 14

    • (1)

      a ja jestem zniesmaczony - ale tymi wiszacymi gdzie popadnie szmatami reklamowymi. witajcie w Bangladeszu..

      • 2 1

      • JAROSŁAW POLSKĘ ZBAW!!!!

        • 0 0

  • OBOK JEST MASAZ EROTYCZNY TO WYMASOWANY PACJENT W TRUMNIE BEDZIE WYGLADAL JAK ZYWY ! (2)

    Kompleksowo! i w trumnie bedziesz jak zywy. FULL WYPAS ! moze i trumna z radyjkiem i podgrzewana ,,,,tylko umierac . TAKI CELEBRYTA POGRZEBOWY :)))

    • 61 21

    • Wspaniała reklama

      obydwie się uzupełniają , więcej takich !!

      • 3 1

    • lucek

      TRZEBA MIEĆ CHORĄ GŁOWĘ ŻEBY SIĘ ŚMIAC Z TAKICH REKLAM !!!! BRAK SZACUNKU, PRYMITYWIZM. PROSTACTWO I WSKAZANA NATYCHMIASTOWA POMOC PSYCHIATRY !!!

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane