• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żart na banerze: śmieszny czy żenujący?

ms
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Reklamować można wszystko: zarówno sprawy wieczyste, jak i doczesne. Reklamować można wszystko: zarówno sprawy wieczyste, jak i doczesne.

Od lat piętnujemy tandetne banery, które bez ładu, składu i celu rozwieszane są na ulicach Trójmiasta. Niezwykle rzadko bywa jednak, że oprócz poczucia zażenowania, wywołują one także uśmiech.



Takie zestawienie reklam jest twoim zdaniem:

Trudno powiedzieć, czym kierują się firmy wieszający swoje reklamy gdzie popadnie: na płotach, murach, ścianach budynków czy rozpinają je między słupami. Chęcią wypromowania się? Jeśli tak, to naiwność: dla wielu mieszkańców taka forma promocji raczej dyskredytuje, niż buduje pozytywny wizerunek. Bo jak lubić kogoś, kto otwarcie lekceważy wspólne dobro, jakim jest przestrzeń publiczna? Jak cenić firmę, która reklamując się łamie prawo, wieszając - bardzo często - nielegalny baner? Jak wreszcie traktować poważnie reklamodawcę, który promuje się na nieestetycznym, brudnym i podartym banerze.

Czasami potrafimy zapomnieć o tym wszystkim, jeśli wśród zalewu topornych zazwyczaj reklam, pojawi się jedna, której twórcy wykażą się minimalnym choć poczuciem humoru. A tak jest w przypadku dwóch banerów, które zauważył nasz czytelnik, pan Marek.

- Jechałem przez Pruszcz Gdański i  dostrzegłem te reklamy na płocie. Nie dało się pozostać obojętnym wobec nich. Zdjęcie życia. To żaden fotomontaż. Treści tych dwóch reklam obok siebie są autentyczne... - napisał nasz czytelnik.

Co widzimy na zdjęciu? Reklamy dwóch, bardzo różnych rodzajów usług. Można powiedzieć - wiecznych i doczesnych. O ile dom pogrzebowy oferuje "światłość wiekuistą", to punkt masażu erotycznego sugeruje, by "poczuć życie, zanim umrzesz".

Waszym zdaniem takie nawiązanie jest pomysłowe i skuteczne, czy raczej w złym tonie i niesmaczne?
ms

Opinie (173) ponad 10 zablokowanych

  • czy ktos komus robi tym krzywde??? nie wiec w czym problem?
    ludzie niemaja problemów dajcie żyć innym

    • 1 0

  • Masujmy się...

    ... bo życie tak krótkie i kruche jest.

    • 2 0

  • Zakład pogrzebowy "Game Over" ?

    Spotkałem sie kiedyś z nazwa zakładu pogrzebowego Game Over. Co myślicie o tej nazwie?

    • 1 0

  • bardziej nie właściwe...

    ... bardziej nie właściwe moim zdaniem jest użycie wizerunku Chrystusa na swojej reklamie. I nie ważne że jest reklama zakładu pogrzebowego.
    Uważam, że to brak szacunku.

    • 2 0

  • Bardzo mi sie podoba. Więcej takich wesołych banerów powinno być w ....... :)

    • 1 0

  • FACET SZTYWNIAK TO MA WSZYSTKO SZTYWNE hihihihi WIĘC PO CO MU MASAŻ hihihi CHYBA TYLKO PO TO BY ZAMKNĄĆ WIEKO TRUMNY;P

    • 1 0

  • tak to jest

    nie no pierwszy duzy banner jest bez smaku ale tej pikanteri dodaje baner obok no przeciez to jest wyczuc nad wyczuciami jak umrzesz mi ci pomozemy a jaednak po co umierac jak na masaz mozna isc

    • 1 0

  • Nie bardzo rozumiem,

    Niby dlaczego masaż erotyczny ma się kłócić z usługami pogrzebowymi? Czy może chodzi o sąsiedztwo wizerunku Jezusa i gołej pani? To nadinterpretacja, wynikająca z postrzegania spraw cielesnych jako "niegodnych" i "grzesznych". Moim zdaniem katolicy powinni się tu przyczepić o obrazę uczuć religijnych, ale raczej dlatego, że chrześcijański symbol został wykorzystany do promocji czyjegoś biznesu i wywieszony byle gdzie na ulicy. To nikogo nie razi? :)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane