• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żart na banerze: śmieszny czy żenujący?

ms
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Reklamować można wszystko: zarówno sprawy wieczyste, jak i doczesne. Reklamować można wszystko: zarówno sprawy wieczyste, jak i doczesne.

Od lat piętnujemy tandetne banery, które bez ładu, składu i celu rozwieszane są na ulicach Trójmiasta. Niezwykle rzadko bywa jednak, że oprócz poczucia zażenowania, wywołują one także uśmiech.



Takie zestawienie reklam jest twoim zdaniem:

Trudno powiedzieć, czym kierują się firmy wieszający swoje reklamy gdzie popadnie: na płotach, murach, ścianach budynków czy rozpinają je między słupami. Chęcią wypromowania się? Jeśli tak, to naiwność: dla wielu mieszkańców taka forma promocji raczej dyskredytuje, niż buduje pozytywny wizerunek. Bo jak lubić kogoś, kto otwarcie lekceważy wspólne dobro, jakim jest przestrzeń publiczna? Jak cenić firmę, która reklamując się łamie prawo, wieszając - bardzo często - nielegalny baner? Jak wreszcie traktować poważnie reklamodawcę, który promuje się na nieestetycznym, brudnym i podartym banerze.

Czasami potrafimy zapomnieć o tym wszystkim, jeśli wśród zalewu topornych zazwyczaj reklam, pojawi się jedna, której twórcy wykażą się minimalnym choć poczuciem humoru. A tak jest w przypadku dwóch banerów, które zauważył nasz czytelnik, pan Marek.

- Jechałem przez Pruszcz Gdański i  dostrzegłem te reklamy na płocie. Nie dało się pozostać obojętnym wobec nich. Zdjęcie życia. To żaden fotomontaż. Treści tych dwóch reklam obok siebie są autentyczne... - napisał nasz czytelnik.

Co widzimy na zdjęciu? Reklamy dwóch, bardzo różnych rodzajów usług. Można powiedzieć - wiecznych i doczesnych. O ile dom pogrzebowy oferuje "światłość wiekuistą", to punkt masażu erotycznego sugeruje, by "poczuć życie, zanim umrzesz".

Waszym zdaniem takie nawiązanie jest pomysłowe i skuteczne, czy raczej w złym tonie i niesmaczne?
ms

Opinie (173) ponad 10 zablokowanych

  • Niezbyt dobra reklama (1)

    Zakład pogrzebowy chyba niezbyt dobrze przemyślał treść swojej reklamy, przekaz jest zdecydowanie kojarzony z Kościołem, a dla ludzi niewierzących lub wszelkich przeciwników Kościoła może być raczej zniechęcający niż zachęcający do skorzystania z usług firmy. Marketingowo jest to słabe, bo ludzi niewierzących jest całkiem sporo...

    • 2 2

    • tylko, że większość niewierzących pogrzeby jednak wyprawia

      "wrazie czego", tacy mali hipokryci:)

      • 3 0

  • ani śmieszne ani żenujące

    to po prosyu smutne że takie szmaty reklamowe wiszą na co drugim płocie w naszym kraju, na czym cierpi ogólnie pojęta estetyka przestrzenna. Lubimy myśleć o sobie jako kraju europejskim, niestety w tej dziedzinie bliżej nam do Ukrainy, Mołdawii czy innego Uzbekistanu.

    • 9 2

  • Mogli dać nazwę "Lux Aeterna" niby to samo, a jednak bardziej uniwersalne i mniej zbulwersuje dewotów, (1)

    którzy zapewne już nie pamiętają mszy w języku łacińskim. Swoją drogą dlaczego nas tak śmieszą albo bulwersują niektóre nazwy firm w rodzimym języku ?

    • 4 2

    • Gdyby mogli dać to by dali, "Lux Aeterna" ? Oczywiście wszyscy powszechnie używają łaciny.

      • 1 1

  • FIRMA RADOSC

    W naszych Trumnach Poczujesz sie jak Żywy

    • 8 0

  • a czy ktos pamieta dom pogrzebowy Happy End?? to bylo zabawne!!

    • 4 0

  • (1)

    Cytując (...) Trudno powiedzieć, czym kierują się firmy wieszający swoje reklamy gdzie popadnie: na płotach, murach, ścianach budynków czy rozpinają je między słupami. Chęcią wypromowania się? (...)

    Panowie redaktorzy z Trójmiasta.pl...pewnie kierują się Waszym debilizmem bo dzięki Wam mają większą reklamę, której koszt na Waszym portalu normalnie to pewnie kilka tysięcy zł. Tak wyprodukowali baner za kilka setek. Dziś, jutro go zdejmą ale z reklamowego punktu widzenia jest to mistrzostwo świata bo dostali od Was reklamę.

    Brutalnie pisząc teraz. Nie ma jak news z d*pY :)

    • 7 2

    • Trafne spostrzeżenie:)

      To wszystko jest robione dla rozgłosu. Tylko i wyłącznie.

      • 0 0

  • Mi się tam podoba

    To tak jak Spółdzielnia Pogrzebowa "Radość"

    • 4 2

  • Do właścicieli ZAKŁADU (1)

    Wasz banner to marketingowa porażka! Osoby prawdziwie wierzące mogą poczuć się urażone wykorzystywaniem świętego wizerunku Chrystusa oraz tego hasła w takiej reklamie, natomiast niewierzących też to z pewnością nie przyciągnie. Poza tym "Światłość Wiekuista" dotyczy bardziej duszy niż ciała. Dziwne, że nikt o tym nie pomyślał. Postarajcie się i wymyślcie coś lepszego!

    • 5 4

    • Ja jestem prawdziwie wierzący ale absolutnie nie czuję się urażony

      I wcale nie dziwne.

      • 0 0

  • haha

    tak samo jak zakład dla niewidomych "sokole oko" :D

    • 5 1

  • Jak ogą bawić (1)

    Szmaty rozwieszane na murach płotach owijające budynki. Do tego oblepione słupy, wiaty wywrócone przyczepy samochodowe z tablicami reklamowymi. Jeden wielki śmietnik.A miało być pięknie.

    • 7 4

    • to powiedz gdzie sie reklamowac? Jak uwazasz skutecznie dotrzec do klienta? Ulotki nie bo zasmiecaja klatki, banery nie bo zasmiecaja ulice to jak do cholery sie reklamowac?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane