• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zerwane trakcje na al. Hallera. Twardy orzech dla ZDiZ

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Samochód ciężarowy, który utknął pod wiaduktem w miniony czwartek. Samochód ciężarowy, który utknął pod wiaduktem w miniony czwartek.

Już siedmiokrotnie w tym roku naprawiana była tramwajowa sieć trakcyjna pod wiaduktem kolejowym w ciągu al. Hallera w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy są bezsilni wobec zachowania niefrasobliwych kierowców. Pomóc może jedynie zamknięcie przejazdu pod wiaduktem dla wszystkich ciężarówek, ale to utrudni im poruszanie się po mieście.



W miniony czwartek pod wiadukt kolejowy na al. Hallera znowu wjechała ciężarówka. Jej wysokość przekraczała nieco 3,2 m i nie mogła przejechać bezpiecznie pod obiektem. Naczepa ciężarówki zahaczyła o sieć trakcyjną, co sparaliżowało ruch na ok. godzinę.

Powstały korki na ul. Klinicznej i w obu kierunkach na al. Hallera. Stanęły tramwaje.

- W tym roku odnotowaliśmy już siedem uszkodzeń sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera w Gdańsku. W ubiegłym roku było ich 16 - mówi Trojmiasto.pl Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Czy wprowadzenie zakazu ruchu dla ciężarówek uchroni trakcję przed kolejnym zerwaniem?

Kierowcy ciężarówek, którzy utkną pod wiaduktem na al. Hallera, zazwyczaj karani są 500-złotowym mandatem i 10 punktami karnymi za spowodowanie zagrożenia na drodze. Jak się tłumaczą z popełnionego czynu? Zazwyczaj przekonują, że nie zauważyli w porę tablicy ledowej ostrzegającej o przekroczonej skrajni, albo po prostu nie znali rzeczywistej wysokości pojazdu.

Czy podobnych zdarzeń nie można wyeliminować? Drogowcy przekonują, że zrobili wszystko, by oduczyć kierowców wjeżdżania ciężarówkami ze zbyt wysoką skrajnią pod wiadukt kolejowy.

- Na dojazdach do wiaduktu od strony ul. Klinicznej i od strony al. Hallera ustawiliśmy sensory, które wykrywają wysokość pojazdu. Jeśli pojazd przekracza dopuszczalną wysokość, to na ledowym wyświetlaczu pod wiaduktem wyświetla się ostrzeżenie, którego nie można nie dostrzec. Jednak, mimo zapalających się tablic, kierowcy i tak jadą dalej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

A może trzeba wrócić do starego rozwiązania i umieścić ograniczniki wysokości, w które ciężarówki będą po prostu uderzać?

- Tego typu rozwiązanie mieliśmy wcześniej. Nie zdało ono egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - mówi Kotłowski.

Innym rozwiązaniem, proponowanym przez część naszych czytelników, może być wprowadzenie zakazu przejazdu pod wiaduktem dla wszystkich ciężarówek. Sprawiłoby to jednak, że wszystkie takie pojazdy musiałyby korzystać z wiaduktu nad torami w ciągu ul. Nowej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (182) 1 zablokowana

  • szakal (1)

    ty glpku znajdz w google co oznacza tir karnet tir a w pl nazywamy cieżarowe auto w niem lkw w itali i espani kamion a ty czytasz tablice tir i tak nazwales to auto

    • 4 5

    • ogarnij się...

      zapisz się na jakiś kurs języka polskiego.
      Te 105 510 km w kabinie tylko z dmuchana lalą fatalnie wpłynęły na styl twojej towarzyskiej konwersacji.
      Tłumacząc z polskiego na twoje: "pier...isz jak najeb...y."

      • 0 0

  • Twardy problem na tęgie umysły euro-metropolii urzedowej w dobie internetu i telefonów:)

    Miasta portowe jakby nie patrzeć (chyba jeszcze portowe?), jeszcze przed moderną linii kolejowej E65 i wiaduktów można było pomyśleć o tym przypadku i o Oruni ale wybitni planiści chyba olali temat i myślenie perspektywiczne.... ?

    • 5 3

  • Zakaz

    Tzw. TIRy , czyli pojazdy. pow.12 t. nie powinny mieć w ogóle wjazdu na ul. Hallera. Po to wybudowano nowe atrerie , a do wewnętrznej części portu dojazdem jest ul. Marynarki Polskiej, kilka lat temu gruntownie wyremontowana, a obecnie modernizowana. Zrywanie trakcji to tylko część szkód jakie wyrządzają pojazdy ciężkie w środku miasta.

    • 20 0

  • Mickiewicza

    Na Mickiewicza, którą wyremontowano z "korzeniami" kilka lat temu znów fałdami wychodzi asfalt przy torach. Kiedy dawno na tym bodaj portalu zwrócono na to uwagę, tłumaczono coś, że tak ma być. Trochę to dziwne...

    • 11 2

  • Jak widac jacy go...niarze sie wypowiadaja

    Oczuwoscie obnizenie poziomu jezdni to raz.Dwa leciutkie podniesienie wiaduktu i gwarantije sprawy nie ma
    Przy okazji pozwolcie drodzy gimjalnazisci sobie powiedziec,pantograf tramwaju ma ta wlasciwisc ze w pewnym zakresie moze sie obnizac i podnosic

    • 1 3

  • Na głupotę nic nie pomoże. Na CB nierzadko słychać pytania tirowców "ja wiem, że tam jest ograniczenie 3,2 ale ja mam 3,4. Zmieszczę się?" I później jeden debil z drugim próbują się zmieścić. Powinni z automatu kierować sprawy do sądu, grzywna 5000 zł + pokrycie kosztów akcji i naprawy!

    • 7 1

  • Na dojazdach do wiaduktu od strony ul. Klinicznej i od strony al. Hallera ustawiliśmy sensory, które wykrywają wysokość pojazdu. Jeśli pojazd przekracza dopuszczalną wysokość, to na ledowym wyświetlaczu pod wiaduktem wyświetla się ostrzeżenie, którego nie można nie dostrzec" - ostrzeżenia są nie zrozumiałe i nie wiadomo, o co w nich chodzi, gdyż są pół kilometra wcześniej na innej ulicy, ja się zorientowałem dopiero za 10razem po co one są tam ustawione i czego dotyczą, to tym bardziej kierowca TIRa może mieć problem.

    • 2 1

  • ja p...e (1)

    coś za niskie to zrobić większe , to zaledwie troche betonnnnnnnnnnu ,zbrojenia więcej, jak sie nie da to kurka obniżyć jezdnie. ale wszystko sie da zrobić, tylko musi jakiś buc to podpisać

    • 4 9

    • pie.....

      to idź koleś do agencji,a jeśli dla ciebie obniżenie poziomu jezdni i torowiska to tylko wykopanie większej dziury to twoje IQ jest poniżej 10

      • 4 1

  • czasem tirowiec wy popaprańcy

    nie zobaczy znaku, tak bywa. Ajak tu są sami świeci to podziwiam. wyście na 50tce nigdy nie przylożyli. banda hipokrytów

    • 2 8

  • jak ja pomysły dawałam wiele lat temu to się moje komentarze usuwało

    to se płaćcie za zrywane trakcje

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane