• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zima bez ogrzewania tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
30 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Ogrzewanie miało się pojawić na łącznicy wyjazdowej z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Ogrzewanie miało się pojawić na łącznicy wyjazdowej z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej.

Nadchodzącej zimy kierowcy wyjeżdżający z tunelu stromym podjazdem na rondo w Letnicy zobacz na mapie Gdańska znów będą zdani tylko na siebie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni unieważnił drugi przetarg na ogrzewanie jezdni, na której zimą ślizgają się głównie ciężarówki. Niewykluczone, że kolejny przetarg drogowcy ogłoszą w najbliższych tygodniach, ale na wykonanie podgrzewanej nawierzchni będziemy musieli poczekać do przyszłego roku.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

O potrzebie zainstalowania rur grzewczych w jezdni na łącznicy tunelu z rondem w Letnicy informowaliśmy na początku roku. Zimą okazało się bowiem, że na stromym i oblodzonym podjeździe nie radzą sobie ciężarówki, często blokując przejazd w kierunku Zaspy i Nowego Portu.

Zanim ogłoszono pierwszy przetarg, wiosną odbył się dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami systemu. Pracownicy GZDiZ i centrum zarządzania tunelem podpatrywali też, jak podobne rozwiązania funkcjonują w praktyce np. na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapewniono też finansowanie inwestycji z budżetu miasta. Szacowano, że może ona kosztować od kilkuset tysięcy zł do 1 mln zł.

Zobacz także: Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

- Dialog dał nam nadzieję, że system uda się wprowadzić także u nas - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Jak się okazało: ani na pierwszy, ani na drugi przetarg nikt nie odpowiedział. Analizujemy teraz, co z tym dalej zrobić. Nawet jeśli ogłosimy kolejne postępowanie w tym roku, to prace z pewnością przeprowadzimy w 2019 r.
Dlaczego na oba przetargi nie odpowiedziała żadna firma? Drogowcy przypuszczają, że zabrakło czasu. Instalacja ogrzewania w jezdni wymaga odpowiednich warunków atmosferycznych, a te z każdym tygodniem są i będą coraz trudniejsze.

Innym czynnikiem jest specyfika miejsca, w jakim ogrzewanie jezdni miałoby się pojawić. To strategiczny odcinek tunelu, który od momentu otwarcia jest jedną z osi komunikacyjnych nie tylko Gdańska, ale i całego Trójmiasta.

Wpływ na to, że po zakończeniu przetargu nie było można otworzyć żadnej koperty, bo ta nie wpłynęła, miała też z pewnością obecna sytuacja na rynku. Wykonawcy są zaangażowani w wiele nowych inwestycji, często o wiele bardziej opłacalnych i obarczonych mniejszym ryzykiem niż ta w Gdańsku.

Wygląda na to, że nadchodzącej zimy kierowcy będą musieli znów radzić sobie ze śliską nawierzchnią, a w razie problemów z podjazdem korzystać ze skrzynek z piaskiem, podstawionych przez operatora tunelu.

Opinie (249) 7 zablokowanych

  • Będzie lodowisko (1)

    Poprostu będzie lodowisko i co się z tym wiąże o wiele więcej wypadków dlatego też będzie trzeba wybrać inną trasę bo chyba każdemu człowiekowi nie tak spieszno umierać:-) pozdrawiam

    • 5 2

    • Zostań w Tczewie , będziesz żył długo i szczęśliwie

      • 2 5

  • Czego to zdiz dla kierowców nie zrobi?

    podgrzewane podjazdy?

    • 1 4

  • Grzanie opon (5)

    Przed wjazdem do tunelu ustawić punkt grzania opon tak jak w wyścigach formuły 1. Śnieg z bieżnika wyparuje i nie będzie problemu z pojazdem, gdyż opona zwiększy swoją przyczepność.

    • 7 4

    • cicho bo usłyszy jakiś socjolog z PO i wykonają :-) za nasze podatki (2)

      • 4 6

      • Toś mądrze napisał .

        • 1 0

      • Przecież ty podatki płacisz w Tczewie to co sie martwisz .

        • 1 3

    • (1)

      A gdzież Ty w ostatnich latach nazbierałeś tego śniegu że Ci opony zapychało , tu chodzi o tunel w Gdańsku a nie o bezdroża Bieszczad. To co wejdzie w dobrą oponę do wjazdu dobra opona wyrzuci przed wyjazdem . Warunek dobra zimowa opona .

      • 0 2

      • Przeczytaj i uśmiechnij się. Za chwilę ludziom zabraknie drzew. krzewów, trawy i kwiatów w tunelu.

        • 3 0

  • Typowa gdańska inwestycja (4)

    pan urzędnik Adamowicza prosił aby budowlańcy nie schodzili z budowy :-) i to wiele tłumaczy.
    Zagrożenie jest spore bo gdy jedziecie typowym oplem za ciężarówką a za wami jedzie kolejna ciężarówka co nie jest czymś niezwykłym na tej drodze to poślizg pierwszej powoduje miazgę z waszego opla pomiędzy ciężarówkami.
    W Norwegii taki tunel musiałby być zamknięty zima. U nas są inne normy bo ludzi mamy dostatek? Radzieckie standardy.

    • 18 13

    • (2)

      Jak przede mnąi za mną jadą ciężarówki, to obie będą się ślizgać, nie? :)
      A ja wtedy Opelkiem myk w lewo i już na Zaspie.

      • 3 5

      • bo jak ciężarówka zacznie śię ślizgać to równo na prawym pasie taaa (1)

        • 2 1

        • na lewym nie ma problemów, bo się nie zatrzymują

          stoją te na prawym pasie bo podjazd na rondo się blokuje
          z przejazdem na wprost nie ma problemu

          • 0 0

    • Bzdury piszesz.

      • 0 1

  • Pomijam fakt, że takie urządzenia powinny być montowane na etapie budowy (3)

    Ale jest obsługa tunelu, są milionowe nakłady na utrzymanie tego obiektu. Nie widzę więc przeszkód, by zakupić małą piaskarkę i dawaj tam i spowrotem sypać piach jak przyjdzie mróz. Najprostsze rozwiązania są najlepsze, a nie dokładanie jakichś systemów ogrzewania, które tez trzeba będzie serwisować.

    • 22 2

    • (2)

      Pomyślałeś, że w dolnej części jest kanalizacja deszczowa, którą ten piaseczek zapcha na maxa.

      • 2 4

      • nie i nie obchodzi mnie to. niech sól sypią w takim razie (1)

        • 1 1

        • sól jest niezdrowa dla środowiska i zżera samochody

          • 0 0

  • (6)

    A ile z tych ciężarówek jeździ na oponach zimowych?

    • 10 3

    • (1)

      nie ma normalnych zimowych opon dla ciezarowek ;)

      • 4 0

      • Nie ma normalnych co piszą że nie ma opon do cięzarówek .

        • 0 2

    • (3)

      Opona zimowa nic nie poradzi na lód

      • 2 0

      • (2)

        Sam kiedys na lodzie przykrytym pod swiezym sniegiem sunąlem za zimowych / nowych Michelinach/jak na sankach przy predkoscio moze 20-25 km/h . Szczescie ze nic nie stalo na mej drodze i nic nie moglem zrobic.

        • 1 0

        • (1)

          Masz rację ale zimowe opony napewno nie pogarszają warunków jezdnych twojego samochodu . Zima na całym swiecie utrudnia poruszanie się po drogach ale trzeba zrobić wszystko żeby jazda była bezpieczniejsza . Latem tez giną ludzie na drogach a już mu Polacy jesteśmy w czołówce kolizji i wypadków śmiertelnych . Środki techniczne to jedno a to co w głowach to drugie. Zakładam zimą zimowe opony i zimą mam lżejszą nogę na gazie - to działa . Przejechałem od 1972 roku ok 2 mln km i raz wjechałem w tył innego samochodu LATEM bo sie zagapiłem .

          • 0 0

          • ale jak to ma działać

            gdy TIR lub autobus stanie na śniegu pod górę i potem już nie może ruszyć ?
            w takiej sytuacji tylko łańcuchy pomagają, ale niszczą asfalt i nikt tam nie będzie zakładał łańcuchów na kilkadziesiąt metrów podjazdu

            • 0 0

  • Pawełek (1)

    Halo Pawełek gdzie jesteś

    • 10 2

    • Dzisiaj o 7:50 lansował się na Długiej ze swoją świtą.

      Ciekawe, czy jest na urlopie?

      • 2 1

  • czego dla kierofczykow sie nie robi. Ogrzewana jezdnia. szok (1)

    • 2 4

    • a ty pieszo wszedzie haha

      chcialbys siedziec w autobusie który tam wpadnie w poslizg?

      • 1 0

  • A nie można zamontować dmuchaw na gorące powietrze wzdłuż podjazdu? (1)

    • 4 5

    • Puść bąka , będziesz miał ciepłe powietrze.

      • 1 2

  • xxx (7)

    Tunel ok, ale.....nieprzemyślane postępowanie decydentów, to ogrzewanie trzeba było zrobić od razu.. Głupia policja znowu, podczas kolizji napisze"niedostosowanie prędkości.....

    • 10 5

    • (3)

      I będzie miała rację jak tak napisze . Kiedy wolno było 50km/k kierowcy jeździli 80 , dziś wolno 70 i kiedy jadę tamtędy 70 90% kierowców mnie wyprzedza. To tyle o naszych rozumkach .Nie mogę wyjść ze zdumienia ze nikt nie wpadł na pomysł zeby zamontować tam ze 2 fotoradarów po kazdej stronie , tunel zwróciłby się w 2 lata.. Przez portfel do głowy inaczej my nic nie zrozumiemy,

      • 2 2

      • Nie zwróci się, bo wtedy wszyscy będą jechać przepisowo.

        • 0 0

      • Ale...

        ...przecież Ty nie masz prawka i siedzisz w Szwedowie... szwagier, to co tu piszesz? No chyba, że jakiś burak z nowego stawu się pod Ciebie podszewa, to trzeba mu jaja do stacji w Leźnie lub na Błoniach podłączyć!

        • 0 0

      • xxx

        Jedz 50, trafisz na lód i leeeecisz......to nie jest niedostosowanie prędkości, tylko źle przygotowana ulica.

        • 2 0

    • W razie wypadku (2)

      Każda prędkość jest nadmierna. Tylko pojazd stojący ma prędkość nienadmierną, czyli właściwą.

      • 5 1

      • Mądrego dobrze poczytać . Połóż się więc do łóżka i czekaj na śmierć , będziesz zbezpieczny.

        • 2 1

      • Ale...

        ...pojazd stojący może stać w niewłaściwym miejscu...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane