• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zima bez ogrzewania tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
30 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Ogrzewanie miało się pojawić na łącznicy wyjazdowej z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Ogrzewanie miało się pojawić na łącznicy wyjazdowej z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej.

Nadchodzącej zimy kierowcy wyjeżdżający z tunelu stromym podjazdem na rondo w Letnicy zobacz na mapie Gdańska znów będą zdani tylko na siebie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni unieważnił drugi przetarg na ogrzewanie jezdni, na której zimą ślizgają się głównie ciężarówki. Niewykluczone, że kolejny przetarg drogowcy ogłoszą w najbliższych tygodniach, ale na wykonanie podgrzewanej nawierzchni będziemy musieli poczekać do przyszłego roku.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

O potrzebie zainstalowania rur grzewczych w jezdni na łącznicy tunelu z rondem w Letnicy informowaliśmy na początku roku. Zimą okazało się bowiem, że na stromym i oblodzonym podjeździe nie radzą sobie ciężarówki, często blokując przejazd w kierunku Zaspy i Nowego Portu.

Zanim ogłoszono pierwszy przetarg, wiosną odbył się dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami systemu. Pracownicy GZDiZ i centrum zarządzania tunelem podpatrywali też, jak podobne rozwiązania funkcjonują w praktyce np. na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapewniono też finansowanie inwestycji z budżetu miasta. Szacowano, że może ona kosztować od kilkuset tysięcy zł do 1 mln zł.

Zobacz także: Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

- Dialog dał nam nadzieję, że system uda się wprowadzić także u nas - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Jak się okazało: ani na pierwszy, ani na drugi przetarg nikt nie odpowiedział. Analizujemy teraz, co z tym dalej zrobić. Nawet jeśli ogłosimy kolejne postępowanie w tym roku, to prace z pewnością przeprowadzimy w 2019 r.
Dlaczego na oba przetargi nie odpowiedziała żadna firma? Drogowcy przypuszczają, że zabrakło czasu. Instalacja ogrzewania w jezdni wymaga odpowiednich warunków atmosferycznych, a te z każdym tygodniem są i będą coraz trudniejsze.

Innym czynnikiem jest specyfika miejsca, w jakim ogrzewanie jezdni miałoby się pojawić. To strategiczny odcinek tunelu, który od momentu otwarcia jest jedną z osi komunikacyjnych nie tylko Gdańska, ale i całego Trójmiasta.

Wpływ na to, że po zakończeniu przetargu nie było można otworzyć żadnej koperty, bo ta nie wpłynęła, miała też z pewnością obecna sytuacja na rynku. Wykonawcy są zaangażowani w wiele nowych inwestycji, często o wiele bardziej opłacalnych i obarczonych mniejszym ryzykiem niż ta w Gdańsku.

Wygląda na to, że nadchodzącej zimy kierowcy będą musieli znów radzić sobie ze śliską nawierzchnią, a w razie problemów z podjazdem korzystać ze skrzynek z piaskiem, podstawionych przez operatora tunelu.

Opinie (249) 7 zablokowanych

  • Polska jezyk trudna rzecz (1)

    Zima bez ogrzewania a lato Muminków. Nie powinno byc: Tunel zimą bez ogrzewania?

    • 6 0

    • nie chodzi o podgrzewanie tunelu

      tylko podjazdu na rondo, który jest poza tunelem i się korkuje
      a jak ciężarówki stają na śniegu pod górę, to nie mogą ruszyć

      • 0 0

  • (2)

    Po co te ogrzewanie ,wystarczy trochę więcej rozwagi .

    • 7 4

    • jakiej rozwagi ??

      nie mierz wszystkich swoją miarą i swojego samochodu
      jak TIR lub autobus stanie na śniegu pod górę, to żadna rozwaga nie pomoże mu ruszyć
      problem jest na podjeździe do ronda Marynarki Polskiej, który się korkuje w godzinach szczytu

      • 0 0

    • Potwierdzam.

      • 0 1

  • (1)

    Jak robić ogrzewanie to od razu dla całego Trójmiasta: wszystkie estakady, Słowackiego pod górkę. Tam też się samochody ślizgają. Żartowałem. przez stulecia wystarczał piasek.

    • 8 2

    • nie wystarczał

      jak autobus lub TIR stanie pod górkę ( np. Jaśkowa, czy Słowak w lesie) to na śniegu nic nie pomaga
      co roku podczas opadów jest to samo - poczytaj o zablokowanej obwodnicy w Gdyni na podjeździe - co roku kilka razy podczas opadów śniegu

      • 0 0

  • Po co faza projektów ? (1)

    Nie można było zaplanować tego podczas budowy tunelu ? Kosztowałoby kilka stówek a nie milion i ponowny paraliż

    • 13 1

    • w projekcie samochody jechały

      a w realu stają na podjeździe, bo się korkuje wjazd na rondo

      • 0 0

  • Pomijam fakt, że takie urządzenia powinny być montowane na etapie budowy (3)

    Ale jest obsługa tunelu, są milionowe nakłady na utrzymanie tego obiektu. Nie widzę więc przeszkód, by zakupić małą piaskarkę i dawaj tam i spowrotem sypać piach jak przyjdzie mróz. Najprostsze rozwiązania są najlepsze, a nie dokładanie jakichś systemów ogrzewania, które tez trzeba będzie serwisować.

    • 22 2

    • (2)

      Pomyślałeś, że w dolnej części jest kanalizacja deszczowa, którą ten piaseczek zapcha na maxa.

      • 2 4

      • nie i nie obchodzi mnie to. niech sól sypią w takim razie (1)

        • 1 1

        • sól jest niezdrowa dla środowiska i zżera samochody

          • 0 0

  • Typowa gdańska inwestycja (4)

    pan urzędnik Adamowicza prosił aby budowlańcy nie schodzili z budowy :-) i to wiele tłumaczy.
    Zagrożenie jest spore bo gdy jedziecie typowym oplem za ciężarówką a za wami jedzie kolejna ciężarówka co nie jest czymś niezwykłym na tej drodze to poślizg pierwszej powoduje miazgę z waszego opla pomiędzy ciężarówkami.
    W Norwegii taki tunel musiałby być zamknięty zima. U nas są inne normy bo ludzi mamy dostatek? Radzieckie standardy.

    • 18 13

    • (2)

      Jak przede mnąi za mną jadą ciężarówki, to obie będą się ślizgać, nie? :)
      A ja wtedy Opelkiem myk w lewo i już na Zaspie.

      • 3 5

      • bo jak ciężarówka zacznie śię ślizgać to równo na prawym pasie taaa (1)

        • 2 1

        • na lewym nie ma problemów, bo się nie zatrzymują

          stoją te na prawym pasie bo podjazd na rondo się blokuje
          z przejazdem na wprost nie ma problemu

          • 0 0

    • Bzdury piszesz.

      • 0 1

  • Skierować ciężarówki przez ul. Pokoleń Lechii (2)

    Tam nie ma podjazdu i nie korkuja ronda. Chyba że jadą do portu, ale wtedy to przydałaby się brakującą droga do Nowego Portu będąca przedłużeniem ul. Pokoleń Lechii

    • 55 4

    • przydał by sie drugi tunel do portu...

      i jeszcze wiele rzeczy by się przydało

      • 0 0

    • No weź, takie tanie rozwiązanie to się nikomu w urzędzie nie opłaca.

      Tylko to nie zadziała, albo zamykasz zjazd całkiem, albo jakiś nosacz i tak zablokuje tirem.

      • 12 1

  • I kolejna akcja by wymienić Adamowicza (28)

    Bo jak zmienimy Adamowicza to te durnie podległe mu jak ten Kotłowski czy Lisicki albo Dobaczewski od ZTM-u nie będą już odwalać takich żenujących decyzji w naszym mieście. Ciągle same kłody rzucane temu miastu, tego nie można, nie da się a czasu zabrakło, miasto upadłe.

    • 117 81

    • (7)

      no wiadomo, kacper ma samych megaekspertów w kieszeni, podobno misiewicz idzie na szefa ztm a ziomek od sekty niebo będzie kierować kuratorium.

      nie głosowałem na budynia, ale to za jego kadencji powstał tunel.

      • 22 16

      • (4)

        Tunel kosztował ponad miliard i zabrakło pieniędzy na obliczenie, ze jak jest lód to tir nie podjedzie?

        • 7 6

        • (2)

          Czemu minusujecie? Uważacie, ze taki błąd może się przytrafić w takiej inwestycji? Moim zdaniem jest to karygodny błąd za który powinna odpowiadać firma projektująca ten tunel

          • 4 0

          • to nie błąd tylko złe założenia

            nikt nie zakładał że samochody będą się zatrzymywały pod górkę
            w założeniu było że jadą bez zatrzymywania i bez problemów

            • 1 0

          • Ale jaki blad?

            Wina firmy ze jest zima?

            • 0 3

        • Głupki założyły że po Polsce jeżdżą sprawne samochody...

          • 0 2

      • Eksperci Kacpra (1)

        Trójka historyków i aktywista rogerowy. Wszyscy znani z kretyńskich pomysłów i wiecznego niezadowolenia

        • 10 5

        • Aktywizda rowrowy, sam on??? Suuuper !!!

          • 0 1

    • O taki Losicki (3)

      Taki Lisicki mógłby u Renomiarzy pracować,maly jest wszędzie wejdzie nawet do zatloczonego autobusu lub tramwaju bo kurs wypadł,albo utobus zredukowano częstotliwość kursowania.
      A tak na marginesie budyń nie ma szczęśliwej ręki do współpracowników.
      A może nikt pozbierany nie chce z nim pracować?

      • 22 7

      • (1)

        Dalej głosujcie na nieudaczników. Synkowie Wałęsy cz Plazynskiego kandydują chociaż nic sobą nie prezentują a wy jak te barany głosujecie na nich tylko dlatego, ze znacie nazwisko. To jest chore!!!

        • 5 8

        • Adamowicz

          to nazwisko też znane, przez 4 kadencje!!!! Znasz i głosujesz???

          • 1 1

      • Ciebie jak to piszesz zawiozą " urobusem " na cmentarz i sam sobie grób ogrzewany z udujesz. Grób z kominem.

        • 1 1

    • Blabla... (2)

      ...Kacperku! Tylko twój " wujo" Jaruś potem zrobi z Gdańska katotaliban i postawi kacze pomniki na wszystkich skwerkach! Myślmy mózgiem. Może Adamowicz ma trochę nabrojone, ale przy kaczystach, to mały Miki!

      • 6 4

      • Pomnik łatwo zdemontować, a takiego forum budynium już nie bardzo.

        • 1 0

      • Pisior to wróg Polski.

        • 2 3

    • czlowieku

      a co ma Adamowicz do grzania tunelu , W-G mnie to wina Tuska !

      • 0 3

    • (1)

      Tyczka płażyńska jak i cały pis jest przeciwko tunelowi, więc...

      • 9 3

      • PiS zasypie i zatopi tunel bo podobno zbyteczny.

        • 2 2

    • bo Płażyński nie jest opcją polityczną? (1)

      • 6 5

      • Mecenas ma wiedzę i moc. Poza tym doradza mu sam Zbigniew Sajnóg z sekty Niebo.

        Sekta doradza Płażyńskiemu, kumacie to? Widzę świetlaną przyszłość Gdańska w przypadku jego wygranej.

        • 7 6

    • (6)

      sam tunel kosztował 3 razy więcej niż założono a i tak ciągle go zamykają, super! a teraz lewaki z Lepszego Gdańska chcą ponownego uruchomienia promu, po co?

      • 4 24

      • (5)

        Nie wiem czy trzy razy drożej ale wielokrotnie przekonałem się że kiedy policzę że remont w mieszkaniu będzie mnie koszt 10 tys muszę mieć 16. Piszę o mieszkaniu a nie o tunelu pod rzekąi o pierwszej takiej inwesstycji w Polsce.. No ale Ty wiesz lepiej , zapytaj ile zapłacili za kolejkę na Kasprowy i tylko po to zeby kupić głosy górali..

        • 25 5

        • (2)

          kto zapłacił za kolejkę? co tu mieszasz odrębne rzeczy i co mnie to, tutaj w Gdańsku, obchodzi? jak nie umiesz liczyć to Ci remonty wychodzą więcej, na poziomie inwestycyjnym powinni lepiej kalkulować, można się pomylić o 50% a nie o 300%

          • 5 7

          • Kolejny pisowski kretynek.

            Mnie obchodzi co się dzieje w Polsce. Jak wydawane są NASZE pieniądze.

            • 9 4

          • Pewnie masz rację że nie umiem przewidzieć wszystkiego przy remoncie , Ty potrafisz -zazdroszczę . Kto zapłacił za kolejkę ? Ty zapłaciłeś , ja zapłaciłem i twój sąsiad zapłacił mimo ze nie mieszkamy w Zakopanem .

            • 10 3

        • (1)

          Przekop dla metra pod Wisłą w Warszawie nie był pierwszy?

          • 3 7

          • Być może ,tego nie wiem ale ten jest pierwszy dla samochodów.

            • 6 3

    • Masz rację!

      Popieram!

      • 14 16

  • A może o chodnikach trzeba pamiętać a nie śnieg z ulicy na chodnik

    • 1 0

  • piachem i solą !

    piasek z piaskownicy mojej córki i sól ze solniczki z mojej kuchni i sprawa załatwiona :). po co przetargi, kombinowanie .... eeeeeee jeszcze to ma kosztować do miliona zł !!!!!!!!!!! dajcie mi 3 patyki i macie codziennie w sezonie zimowym posypane i zero korków :)

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane