• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zła passa pieszych. Uważajcie na drodze

Patsz
10 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Policjanci przestrzegają, że jesienią wypadki z udziałem pieszych są częste. Policjanci przestrzegają, że jesienią wypadki z udziałem pieszych są częste.

Od początku roku doszło w Trójmieście już do blisko 300 wypadków z udziałem pieszych. Policjanci ostrzegają, że jesień to czas, kiedy powinni oni szczególnie uważać na drodze i apelują o ostrożność.



Czy zdarza Ci się przejść przez jezdnię na czerwonym świetle?

W Gdyni statystyki pogorszyły się w czwartkowe popołudnie, 8 listopada. Około godz. 16 na al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni 78-letni mieszkaniec Gdyni, mimo czerwonego światła dla pieszych, nie zatrzymał się i wszedł na jezdnię.

- Został potrącony przez prawidłowo jadący pojazd renault. Kierująca autem 31-letnia mieszkanka Gdyni była trzeźwa. Gdy policjanci pojawili się na miejscu, mężczyzna był już zabierany przez karetkę pogotowia. W wyniku obrażeń zmarł - wyjaśnia kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

To trzecia osoba zabita na przejściu dla pieszych w Gdyni w tym roku. Wszystkie zginęły, gdyż nie zastosowały się do sygnalizacji świetlnej. Tylko w Gdyni wypadków z udziałem pieszych było już w tym roku ponad 80.

Tego samego dnia pieszy został potrącony w Gdańsku. 29-letni kierowca citroena omijał między wiaduktem, a Operą Bałtycką samochód stojący przy prawej krawędzi jezdni przed przejściem na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. W tym momencie na przejście wszedł pieszy. Citroen nie zdążył się zatrzymać. Na skutek potrącenia przechodzień doznał potłuczeń i urazu nogi.

Statystki w Gdańsku - podobnie jak w Gdyni - są także niepokojące. Od początku roku doszło tu do 183 wypadków, w których zostali poszkodowani piesi. Sześć osób zginęło. W Sopocie z kolei przechodnie brali udział w 31 odnotowanych zdarzeniach. W 14 przypadkach obrażenia były poważne. Na szczęście nikt nie zginął.

Policjanci jako najczęstszą przyczynę potrąceń pieszych podają brak wyobraźni i nierozwagę pieszych. W wielu zdarzeniach uczestniczą nieletni, którzy wbiegając na jezdnię, stwarzają zagrożenie.

- Szczególnie teraz, gdy szybko zapada zmrok, a opady deszczu utrudniają widoczność, trzeba uważać. Kierowcy muszą pamiętać o dostosowaniu bezpiecznej prędkości i zachowaniu odpowiedniej odległości od poprzedzających pojazdów. Piesi z kolei powinni nosić elementy odblaskowe, a na przechodzenie na drugą stronę jezdni wybierać miejsca oznakowane. W ciemnościach trudno ocenić prędkość nadjeżdżających pojazdów i ich odległość, dlatego należy za każdym razem upewniać się, że zdążymy przejść przez jezdnię - opowiada kom. Michał Rusak.

Czytaj też: Na tych przejściach łatwo o wypadek
Patsz

Opinie (250) 4 zablokowane

  • Zmiany w prawie (41)

    Trzeba, moim zdaniem, dokładnie ustalić kiedy i kto ma pierwszeństwo na przejściach. Obecnie pieszy czekający na chodniku musi ustąpić, a jak zrobi jeden krok to samochód musi go puścić z przejścia. Albo pójść na rękę pieszym albo kierowcom.

    • 148 21

    • najbezpieczniejsze dla pieszych byłoby (7)

      ustanowienie bezwzględnego pierwszeństwa dla kierowców. wiem wiem zjedziecie mnie z racji tego że pieszy na nieoznakowanym przejściu będzie czekał w nieskończoność, ale biorąc pod uwagę bezpieczeństwo lepiej je pozostawić w rękach zainteresowanego. Kierowca po prostu jedzie i zatrzymywać mu się nie chce (jestem chyba niezłym wyjątkiem bo często puszczam pieszych) ba nie zależy mu na tym bo i tak nic mu się nie stanie, a pieszy wchodzi na przejście bo ma na nim pierwszeńśtwo. Zatem nieuprzywilejowany i zmuszony do ustąpienia pierwszeństwa pieszy byłby skuteczniejszy w "zwalczaniu" tego typu wypadków (szczególnie że wiedziałby już że samochód na pewno się nie zatrzyma).

      • 4 9

      • odwróćmy się zadem do Europy i idźmy w kierunku ... niestety nigdzie nie ma takiego debilizmu (2)

        Ale to podejście zupełnie inne od Europejskiego a w Europie działa.
        W Austrii tylko zbliżysz się do przejścia i samochody zatrzymują się. Miejscowi właściwie przed przejściem nie zatrzymują się. Więc polscy ślepi kierowcy mają tam niezłego stresa.

        • 1 2

        • czyli wg ciebie wszystko co europejskie (1)

          to błogosławione? odsuńmy na bok myślenie i tońmy razem z europą

          • 1 0

          • on nie mówił o "wszystkim"
            mówił o przejściach
            nie udawaj jeszcze głupszego
            niż się da

            a kierunek debilizmu to Egipt, albo Rosja
            tam to tak działa : masz autko, masz prawo

            a jak druhgi ma autko to wyciągasz kałasza albo "migałkę"

            dzicz

            • 0 0

      • (1)

        weź pod uwagę, egoisto, że pieszy IDĄC pokonuje trasę kilkukrotnie wolniej niż Ty w wygodnym autku. niech jeszcze sobie czeka aż wszystkie auta przejadą (zabrać pieszym zielone!) to będzie cudnie. idioci.

        • 2 3

        • buehehe

          egoisto? w swej niepojętej logice zapomniałeś że każdy jest pieszym, również ja. samochód też wszędzie nie wjedzie.
          po drugie wnioskując z twojej wypowiedzi jeżeli pieszy idzie wolniej to przecież łatwiej mu sie zatrzymać - MASZ RACJĘ.
          po trzecie tam gdzie jest duże natężenie ruchu i tak są światła, a tam gdzie nie ma, nic by ten przepis nie zmienił, po prostu byśmy sobie przechodzili tak jak to czynimy dziś - tak tak ja również jestem pieszym.

          • 1 0

      • pytanie: po co nam przejścia w takim razie skoro niczym się nie różnią od zwykłego czarnego asfaltu? (1)

        • 0 1

        • tylko takie ze swiatłami miałyby sens

          .

          • 1 0

    • moim zdaniem, sygnalizacja na KAŻDYM przejściu (3)

      jest potrzebna. żyjemy w świecie pełnym automatyzacji, każde rozwiązanie jest możliwe. A wydać kilka milionów na światła ale uratować setki istnień ludzkich jest tego warte. Zresztą czysto matematycznie ratując setki ludzi to się więcej zarobi na podatakch które one zapłacą niż na wyda na te głupie światła.

      • 5 42

      • ignorowana, jest zbędna (1)

        Jak widać sygnalizacja nie pomogła.

        "To trzecia osoba zabita na przejściu dla pieszych w Gdyni w tym roku. Wszystkie zginęły, nie stosując się do sygnalizacji świetlnej."

        • 7 0

        • sygnalizacja

          nic dziwnego, skoro zielone pali się cały czas dla aut, a pieszy musi ciskać przyciski i żeby przejść 12m musi czekać czas 5min... (prawie dwa cykle).

          • 0 0

      • no i co wyda się te pieniądze a imbecyle dalej latają tym razem na czerwonym i jest to o wiele groźniejsze gdyż usypia to czujność kierujących pojazdami którzy nie muszą się spodziewać że mający czerwone światło idiota nagle wybiegnie im pod koła ta twoja automatyzacja odbiera ludziom resztki myślenia

        • 19 2

    • Dokładnie (10)

      przepisy są niejednoznaczne. Co traktować jako wtargnięcie na przejście a co jako nieustąpienie pierwszeństwa? Interpretacja dowolna.

      • 43 7

      • to dzień dobry sąsiadowi nie mówicie bo nie ma przepisu? (9)

        Przecież rozwiązanie jest proste - wzorujmy się na cywilizowanych kierowcach z Niemiec czy Szwecji i ustępujmy pieszym gdy są przy przejściu albo się do niego zbliżają.
        Czy to rzeczywiście takie trudne?

        • 65 10

        • Ty się zatrzymujesz, a Twój sąsiad też? (2)

          Niektórzy muszą mieć przepis i bat nad sobą, bo nie mają wyobraźni. Znam osoby, które zapinają pasy nie dlatego, bo bezpieczniej, tylko dlatego, bo policja mandat wlepi. Niestety taka jest rzeczywistość. Zresztą w Niemczech, z których Twoim zdaniem mamy brać wzór, jest wyraźny przepis, że samochody mają ustępować pieszym pierwszeństwa. Nie ma niedomówień tak jak u nas.

          • 23 1

          • ja się zatrzymam - pieszy przejdzie, nie bedzie musial kombinowac

            A jak są 2 pasy to pozostali kierowcy mają przepisy do tego - zakaz wyprzedzania i omijania przed przejściem

            • 1 0

          • W Szwecji tak samo

            Reguluje to przepis. A że Szwedzi bardzo szanują prawo (tego właśnie Polacy powinni się nauczyć) i nie mają kompleksów napędzających dresiarsko-szpanerskie zachowania typu 100 km/h po mieście, więc zawsze się zatrzymują.

            • 12 1

        • Cóż (5)

          Ty się zatrzymasz, inny śmignie Twoją lewą stroną (przykład z Hallera ostatnio) i tragedia gotowa. Przepisy powinny być jednoznaczne, albo, albo.

          • 28 6

          • jesli ty sie zatrzymasz to inny auto niema prawa śmigąc lewą stroną!! (2)

            I przepisy sa tu jednoznaczne.Problemy maja tylko kierowcy w Polsce!!

            • 12 2

            • wyprzedzanie a omijanie (1)

              wyprzedzać nie wolno, ale omijać chyba juz tak

              • 0 10

              • lepiej sprawdź, do tego czasu zostaw prawko w szufladzie bo się mylisz

                • 1 0

          • W tej sytuacji prawo jest jasne: nie wolno wyprzedzać przed przejściem, z czego wynika, że jeżeli jeden samochód się przed przejściem zatrzyma, to pozostali mają obowiązek zrobić to samo.

            • 17 1

          • Najważniejsze jest bezpieczeństwo słabszego w tym wypadku pieszego. Wystarczy trochę kultury ze strony kierowców, więcej wyobraźni u przechodniów i rowerzystów. Pieszy miał zielone światło i co z tego kiedy zabił go pijany kierowca... .

            • 12 3

    • Nie kwestia prawa, tylko zdrowego rozsądku (14)

      Pamiętam, że w zerówce oraz pierwszej klasie uczyło się dzieci jak należy przechodzić przez jezdnię. Musiałem się spojrzeć w prawo, potem w lewo, później znowu w prawo - i dopiero mogłem przechodzić.

      • 11 21

      • To źle Cię uczyli :) (12)

        Bo prawidłowa kolejność to: lewo, prawo, lewo.

        • 50 3

        • No właśnie (9)

          Ciekawe w którym roku ta zasada przestała obowiązywać. Wiem, że jeszcze w latach 80-tych była aktualna. Potem zaczęły się zmieniać programy nauczania, przedmioty i.t.d więc może już się nie uczy dzieci jak mają przechodzić przez jezdnią. Bo skoro piesi są potrącani na pasach, to znaczy, że w ogóle nie patrzą na boki.

          • 11 4

          • Teraz to możesz sie patrzeć aż korzenie wypuścisz tyle jest samochodów (5)

            Jeżeli są pasy a nie ma świateł to nie przejdziesz dopóki nie wymusisz, takie realia.

            • 31 3

            • Bez przesady (4)

              Tam gdzie jest duży ruch jest sygnalizacja świetlna. Tam gdzie jej nie ma, nie ma też dużego natężenia ruchu. A jak komuś się nie chce zaczekać 1-2 min, to jest leniwy i tyle.

              • 11 23

              • sam se czekaj 2 minuty.

                • 0 0

              • To przejdź Warszawską przy skrzyżowaniu z Piotrkowską

                Jest sygnalizacja?Jest,ale kierowcy notorycznie wymuszają pierwszeństwo na zielonym dla pieszych. Często dochodzi tam do obtarć torebek,siatek,dostało się kobiecie z wózkiem,kobieta z dzieckiem na rowerku ledwo z życiem uszła,nawet kierowca autobusu nie zauważył pieszych na przejściu.To "czarny punkt" na Ujeścisku,uważajcie na tym skrzyżowaniu...

                • 6 0

              • przejdź się przez Wielkopolską przy skrzyżowaniu z Racławicką

                po 3 paski z każdej strony, a na przejściu czekasz i czekasz :P

                • 5 1

              • to przejdź przez Warszawską przy skrzyżowaniu z Łódzką

                możesz patrzeć po dwadzieścia razy, a ciągle coś jedzie.
                najlepsze, że te baranki kierowcy zaraz w korku stają za 50 metrów, ale pieszego nie przepuszczą

                • 27 0

          • zgadza się, już się nie uczy (1)

            a kiedyś się uczyło,
            teraz testy pewnie z przechodzenia przez jezdnę
            się wypełnia

            • 6 2

            • Jestem nauczycielem zajęć technicznych

              i dzieci uczą się przechodzić przez jezdnię. Nie piszcie rzeczy, że teraz naucza się "idiotyzmów" bo dzieci potrafią. Szkoda, że dorośli zapominają. Mężczyzna z artykułu miał 78 lat, tan z Hallera też do dzieci nie należał.

              • 9 1

          • Nadal tak nauczają

            tylko głąb przekręcił

            • 5 0

        • Uczyli dobrze pod warunkiem że była to w szkoła przygotowująca do wyjazdu do Wielkiej Brytanii!

          • 1 0

        • nie przy ruchu lewostronnym pajacu

          i kto tu jest głupi

          • 2 0

      • ???

        Chyba na odwrót, co ?

        • 3 2

    • Wystarczy uświadomić pieszym, że mają pierszeństwo na pasach, ale NIE bezwzględne.
      Niestety ludzie często nie myślą, nie biorą pod uwagę, że:
      1) samochód nie zatrzyma się w miejscu
      2) kierowca też człowiek i może się zagapić (mam na myśli sytuacje poza wyznaczonymi przejściami)
      3) zielone światło to pierszeństwo, ale nie bezwzględne
      Odn. punktu 3): byłam świadkiem, jak kierowca skręcał na strzałce. Piesi mieli czerwone. Kierowca wjechał połową samochodu na pasy i w tym momencie zapaliło się zielone dla pieszych. Babka wyskoczyła prosto pod samochód. Dosłownie wyskoczyła. Ale była awantura i wyzywanie... A kierowca bogu ducha winien. Gdyby doszło do potrącenia... kierowca miałby świadka, może ciągali by mnie po sądach, ale byłabym świadkiem.

      • 9 2

    • tylko prawo musi być egzekwowane

      swego czasu mało mnie nie potrącono jak tego chłopaka na Hallera.
      wqrwiony zadzwoniłem na policję a tam się dowiedziałem, że aby podjęli jakiekolwiek czynności muszę się stawić na komendzie i złożyć doniesienie o wykroczeniu

      uprzejmie podziękowałem. stresów mam wystarczająco wiele

      • 7 2

    • jak w UK

      Migające żółte światło przy przejściu dla pieszych- samochód czeka.

      • 9 2

  • Problemem tego śmiesznego kraju jest, że teraz byle menel może mieć samochód (11)

    całe życie jeździł do stoczni komunikacją miejską i nie ma pojęcia o jeździe samochodem. Jego dzieci, które w dzieciństwie również nie jeździły z rodzicami w samochodzie też nie wiedzą jak się jeździ.
    Kraje zachodnie mają wypracowaną kulturę jazdy od początków motoryzacji. Nie to co w tym pokomunistycznym kołchozie z plebsem w swoich 10-letnich złomach za 2tys. z autohausów.

    • 21 31

    • Problem masz sam ze sobą i glową też.

      Te stocznie dały pracę wielu ludziom a teraz byle matoł bez pojęcia będzie ubliżał stoczniowcom - więcej szacunku.
      - Z tego co wiem jesteśmy już w Unii jakiś czas - granice otwarte ,dziwie się ludziom , którzy w kraju się męczą i nic oprócz narzekania nie robią - jacyś niezaradni !

      • 0 0

    • ja mam samochód 23-letni (2)

      jakoś na przeglądzie nie mówili że ze złom. Radzę zaczerpnąć troszkę techniki zanim będzie się wypowiadało niekompetentnie w jakiejś sprawie (ja techniką żyję bo inżynierią zarabiam na utrzymanie) Za 10 lat samochody kupione z tego rocznika to dopiero będzie złom. Kiedyś inżynierowie np. z Niemiec robili coś żeby działało, było trwałe i dobre. Teraz musimy się przestawić na tanie, ładne z bajerami i najlepiej żeby po okresie gwarancji się popsuło. Stare samochody się naprawia. Nowe samochody się złomuje po kilkunastu latach albo wysyła na Ukrainę. Polityka produktu w naszym konsumpcyjnym świecie: Zrób, zepsuj, kup nowe.

      • 9 1

      • Zgadzam sie z Tobą. Niestety proceder postarzania produktów dotyka wiele dziedzin począwszy od samochodów, sprzętu AGD, RTV a skończywszy na ubraniach.
        Zalewa nas polityka konsumpcyjna dla niewymagających mas.

        • 1 1

      • popieram w 100%

        • 2 1

    • Tak za to piesi maja kulturę!

      Tak za to piesi maja kulturę!
      Wypier.. sie z chodnika na ulicę bo on ma pierwszeństwo.
      Trzeba być kompletnym idiotą żeby pakować się pod sznur nadjeżdżających samochodów jeden za drugim bo są namalowane pasy. Namalowane pasy nie uprawniają pieszego do wtargnięcia na drogę bez zachowania ostrożności

      • 8 2

    • nie wiem jak tacy zionący nienawiścią do zwykłych ludzi osobnicy mogą być na wogóle na wolności

      • 6 0

    • " 29-letni kierowca citroena" (4)

      To menel raczej nie jest i pewnie jeździ od młodości, bo młody jest.

      • 5 3

      • (3)

        a kto go miał nauczyć jeździć, jak tatuś ma samochód dopiero od 10 lat i sam nie ma o tym pojęcia?

        • 2 5

        • Szkoła jazdy? (2)

          Starzy ludzie nie znają przepisów, przepisy się pozmieniały, a oni dalej w tamtej epoce, dlatego lepiej niech nie uczą.

          • 2 2

          • Szkoły jazdy uczą ZDAĆ EGZAMIN (1)

            a nie jeździć. Zastanów się głębiej nad "umieć jeździć samochodem".

            • 5 2

            • Szkoły jazdy uczą tego, o co ich poprosisz

              Po zdaniu egzaminu, też można dokupić sobie jazdy.

              • 2 0

  • Gorsi są rowerzyści (7)

    mi taka jedna baba wygieła blachy w samochodzie, jadą jak barany i zamiast na przejściu dla piewszych zejść z roweru, to ładują się w bok auta, jakby byli ślepi. Teraz żałuję, że jej odpuściłem, bo blacharz drogi, a błotnik wgnieciony.

    • 26 30

    • a wiesz co to przejazd rowerowy? (4)

      Prawdopodobnie następny do odebrania prawka.
      A moze jakieś dodatkowe lekcje, lektura Kodeksu drogowego?

      • 12 11

      • Tam nie było przejazdu rowerowego (3)

        ani drogi rowerowej.

        • 14 4

        • (2)

          To trzeba było wyciągnąć pupsko z auta i przepchać, a nie jedzie taki kmiot za kierownicą. Bo ma szrota z Niemiec.

          • 3 12

          • Teraz żałuję, że nie zabiłem tej kobiety (1)

            następnym razem będę celował, tak aby nie wygiąć blach i aby straty były u rowerzysty.

            • 10 4

            • Widać jaki godny pożałowania jesteś.

              Jak wyżej.

              • 0 0

    • masz problem z czytaniem ze zrozumieniem

      przepraszam czy masz gościu problem z czytaniem w wypadku bral udział pieszy i kierowca za kierownicą samochodu który prawdopodobnie złamał przepisy, rowerzysty tam nie bylo

      • 4 4

    • Rowerzyści do lasu

      Zawalidrogi.

      • 12 7

  • w naszym kochanym kraju... (5)

    nie ma poszanowania dla ŻYCIA...albo nagonka na pieszych albo jazda samochodem jak ostatnie debile...głupi kraj

    • 64 14

    • Każdy kierowca jest też pieszym (2)

      No można wyobrazić sobie skrajny przypadek, że ktoś wyłącznie porusza się po mieście samochodem, no ale takie przypadki są skrajne.

      • 2 0

      • wyobrażać sobie można, w realu to niemożliwe (1)

        • 0 0

        • wielu wystarczy jako pomiędzy samochodem a budynkiem przejdą na bezdechu

          dlatego parkują przed samym wejściem zastawiając chodniki

          • 0 0

    • jest poszanowanie od poczęcia do narodzin

      potem sam se radź

      • 0 0

    • Oj nie ma..., a jak jakims cudem uda Ci sie pokonac te wszystkie levele na ulicach to i tak NFZ udupi Cie w przychodni lub

      • 0 0

  • Artykuł pisany na kolanie (18)

    Piesi powinni uważać, ale kierowcy tym bardziej.
    Autor najwyraźniej zapomniał o tym.
    Wypadek na Hallera był ewidentną winą kierowcy.
    PO CO WPROWADZACIE LUDZI W BŁAD? Nagranie wyraźnie pokazało, że kierowca- złamał przepisy, jechał zbyt szybko, oraz- nawet nie próbował zahamować.
    "Nie zdążył"- co za brednie.

    • 203 27

    • kładka dla pieszych (1)

      jak by zbudowali kładkę dla pieszych to by by nie było problemu. Piesi nie powinni wchodzić na jezdni e przeznaczoną WYŁĄCZNIE dla samochodów !!! Zawsze tego uczę mojego synka. Jezdnia jest dla samochodów i to one mają tam pierszeństwo. Jak już musi wejść na jezdnię to ma się 5 razy upewnić czy nawet z daleka coś nie jedzie. Bo auto ma dłuższą drogę hamowania niż pieszy !!!

      • 5 4

      • więc wychowujesz następnego beznadziejnego kierowcę

        Możesz mu mówić, że na jezdni jest niebezpiecznie. Ale proszę nie wmawiać mu takich głupot że jezdnia jest wyłącznie dla kierowców i to oni mają zawsze pierwszeństwo - wychowasz takiego samolubnego ślepego kierowcę jakich mamy pełno w Polsce.

        • 0 0

    • ... (10)

      To obejrzyj jeszcze raz może filmik...?
      Ja widzę wyraźnie, że Citroen mimo wszystko hamuje, świecą się tylne światła stopu, a przód pochylony mocno do przodu.

      • 4 36

      • (8)

        to zapoznaj sie z prawem zanim cokolwiek napiszesz
        to auto w takiej sytuacji powinno się zatrzymać przed przejściem a nie hamować w ostanij chwili
        ten gnój albo celowo złamał przepisy albo ich nie znał co nasuwa pytanie skąd miał prawo jazdy
        a konsekwencją tego są obrazenia zwykłego przechodnia !!!

        • 46 4

        • prawo to jedno, a instynkt samozachowawczy i zdolność (5)

          przewidywania że nie każdy postępuje zgodnie z nim to drugie. Chłopak nawet nie raczył spoglądać w lewą stronę, czyli tą z której w pierwszej kolejności mógł się spodziewać samochodu. Co komu po świadomości że prawo było po jego stronie jak wyląduje na wózku inwalidzkim lub w kostnicy? Myślcie piesi, chyba ze lubicie oddawać swoje życie w czyjeś ręce.

          • 29 22

          • spojrzał w lewo i miał pusto, citroen jechał za szybko

            Jak zbliżył się do środka jezdni to patrzył w prawo tak jak powinien - tak nawet w przedszkolu uczą.
            To ten debil w citroenie nie dał mu żadnych szans - wyprzedzał (omijał) na trzeciego z dużą prędkością - tam nie ma 2 pasów w stronę wiaduktu.

            • 0 0

          • nie próbował zahamować? (3)

            kontakt24.tvn.pl/temat,wypadek-na-przejsciu-film-z-samochodu,66346,html?categoryId=496 - głupota i nierozwaga pieszego aż razi w oczy

            • 9 24

            • (2)

              Zakaz wyprzedzania na przejściu dla pieszych !
              Pieszy powinien oczywiście spojrzeć w lewo ale kierowca powinien być czujny przy pasach i zwolnić widząc że auta na prawym pasie zwalniają albo wręcz stają. Wystarczy sobie odpalić youtube by zobaczyć, że 3/4 wypadków z udziałem pieszych wygląda identycznie

              • 25 3

              • (1)

                omijał! nie wyprzedzał.
                od kiedy stojący pojazd sie wyprzedza?

                • 13 12

              • od chwili gdy ten samochód zatrzymuje się przed przejściem, które jest oznaczone nie tylko pasami na jezdni ale również znakiem drogowym i tu należy zdjąć nogę z gazu, a nie kto pierwszy ten lepszy...

                • 20 0

        • ... (1)

          A czy ja napisałem że nie powinien tak jechać żeby się zatrzymać? To Ty napisałeś, że nie próbował hamować, co jest zwykłym kłamstwem i tyle.

          • 1 8

          • na pełnej prędkosci wyprzedził całą kolumnę stojacych 3 aut i rozjechał człowieka
            zwyrodnialec!
            powinien gnić w pierdlu

            • 16 9

      • Obejrzałem i hamuje ale po zdarzeniu

        • 18 2

    • Piesi tak samo jak kierowcy powinni uwazac

      a nie wybiorczo jedne musi bardziej uwazac niz drugi Glupoty wypisujesz

      • 2 1

    • a podobno to nie przez prędkość tylko przez zły stan dróg dochodzi do potrąceń pieszych

      • 2 0

    • Winni są wszyscy, oprócz pieszego. (1)

      • 4 13

      • co ty gadasz, pieszy wszedł na ślepo

        sam jest sobie winien,
        wchodzi na jezdnię i zamyka oczy?
        Czy to jest normalne?
        Czy to jest mądre?

        Co z tego, że kierowca go rozjechał???
        Kierowcy nic się nie stało
        a guaniaż następnym razem może pomyśli.
        Życie to nie bajka,
        trzeba myłeć na każdym kroku.

        • 5 13

    • przecież autor pisze o wypadku w gdyni a halera jest w gdańsku to dwa różne zdarzenia

      • 1 8

  • Jeśli chcemy napisać "między czymś a czymś" to nie stawiamy przecinka przed "a"! Nauczcie swoich "redaktorów" interpunkcji...

    • 0 0

  • uprzejmość

    Kiedy jadę samochodem widzę pieszych co celowo pakują się pod koła nawet nie patrząc, wydaje im się, że jak nie spojrzą na kierowce to będzie jego wina bo oni mają prawo i rajca jest ich... Jak idę jako pieszy to robię to samo :) bo w "młodych wilkach" Cichy przeszedł przez ulice i wszyscy z piskiem dali rade wyhamować :)

    a tak szczerze pOLACY to Debi..le

    • 0 1

  • uczestnik ruchu

    Uwaga na przejściu na wysokości rynku na Przymorzu!
    Zielone światła na przejściu dla pieszych PALĄ SIĘ ZA
    KRÓTKO!
    Naet po zrobieniu nowych chodników i przerobieniu sygnalizacji świetlnej - przejście przez ul.Cłopską na
    jednym "cyklu" zielonych świateł jest NIEMOŻLIWE,w szczególności dla starszych osób gdzie jest i rynek
    i przystanek tramwajowy (nie mówiąc już o przystanku autobusowym Nr 148 i 227 - w kierunku Żabianki.
    W dni rynkowe piesi zachowują się okropnie tzn,przebiegają na światłach czerwonych bo nie zdążą
    do "św.Piotra", z autobusów biegną na przełaj bo do świateł jest "za daleko" i może jeszcze trzeba będzie
    "poczekać" na zielone światła a przecież zakupy "nie poczekają".
    Byłoby dobrze gdyby w dni rynkowe (środy i soboty)
    Straż Miejska zainteresowała się "wychowywaniem"
    pieszych na tym skrzyrzowaniu przez kilka godin.
    P.S.Panowie INŻYNIEROWIE od regulacji ruchu - poprawcie długość zielonych świateł na tym przejściu.

    • 2 0

  • citroen potrącił pieszego (1)

    Oglądałem w TVN film nagrany przez kamerę. Kierowca Citroena w ogóle nie miał zamiaru się zatrzymać mimo, że po prawej stronie stał samochód przed przejściem dla pieszych, a pieszy był na pasach. Ewidentna wina kierowcy Citroena. Zabrać mu prawo jazdy dożywotnio i pięć lat kicia. Chyba, że jest to synek kogoś z elyty, to biegli stwierdzą, że winny był pieszy, bo czemu się znalazł pośrodku jezdni na przejściu dla pieszych. Hha, ha- smutne to i prawdziwe. W Niemczech wina kierowcy byłaby bezsporna, bo tam, gdy pieszy sygnalizuje zamiar przejścia to samochody mają bezwzględny obowiązek się zatrzymać

    • 6 1

    • to były sekundy gdy

      kierowca na prawym pasie zaczął się zatrzymywać i w tym samym momencie (jeszcze przed jadący czerwony samochód) wszedł nierozgarnięty chłopak, który najwyraźniej jakoś specjalnie nie dba o swoje zdrowie i życie więc patrząc w prawo (gdzie logika nakazuje co innego) szybkim krokiem zaczął przechodził na drugą stronę ulicy. Osoba, która go potrąciła nie zatrzyma się na odcinku kilku metrów, a wystarczyło aby b@r@n spojrzał sie w lewo i nie wchodził pod jadący samochód. Ten kierowca nie wjechał na chodnik żeby go specjalnie potrącić tylko jechał szosą. Piszesz to jakby go potracił z premedytacją. Piesi, myślenie nie boli a ZASADA OGRANICZONEGO ZAUFANIA obowiązuje wszystkich uczestników ruchu - nie tylko kierowców.

      • 2 1

  • Zdjęcie nie pasuje do artykułu (7)

    Tak zniszczony mógłby być samochód po potrąceniu dzika, albo łosia, ale nie człowieka

    • 32 31

    • Człowiek może ważyć tyle co dzik. A inteligencją nie różnić się od łosia. (2)

      Małe dzieci są 100 razy bardziej ostrożniejsze przy przechodzeniu przez jezdnię. Dlaczego debilnieją z wiekiem?

      • 5 3

      • (1)

        Nie znam fachowej nazwy ale to jest na zasadzie sinusoidy .
        W wieku starczym zaczynają zachowywać się jak dzieci
        Zauważ jak małe dzieci nie mają zębów nie poznają ludzi itp.. to samo mają własnie Ci starsi więc ,,debilnieją z wiekiem,, co czeka również Ciebie .
        Pozdrawiam

        • 0 1

        • Niezły argument za tym, aby prawa jazdy nie były dożywotnie.

          Rowery na tory

          • 0 0

    • to zdjęcie z innego artykułu stłuczka renówki z trolejbusem w gdyni kierowca uciekł po miesiącu go namierzyli
      dali to co było pod ręką

      • 7 0

    • Zmień ksywę laiku (2)

      Tak właśnie wygląda samochód po potrąceniu pieszego. Pieszy wpada na maskę, a dzik jest zbyt niski, żeby na maskę wpaść (nisko połozony środek cięzkośći, który u człowieka jest w okolicach bioder). Poza tym dzikie zwierzęta mają cztery nogi, dzięki czemu trudniej oderwać je od ziemi.

      • 11 9

      • Stonoga to wogóle nie do ruszenia (1)

        • 33 1

        • Buhahahaha

          Dzięki za wpis. Aż mi się humor poprawił!

          • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane