• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców

Patryk Szczerba
14 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione. Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione.

Skrzyżowania równorzędne w Gdyni miały uspokoić ruch w centrum. - Póki co, jest spory bałagan, bo znaki pionowe są inne niż poziome - informują czytelnicy. - Dlatego niektóre obróciliśmy o 90 stopni, bo wykonawca spóźnia się z prawidłowym wymalowaniem linii - odpowiadają urzędnicy.



Znasz zasady dotyczące skrzyżowań równorzędnych?

O wprowadzanym w życie pomyśle wprowadzenia strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w centrum Gdyni pisaliśmy kilkanaście dni temu. Urzędników ZDiZ do zmian popchnął projekt Civitas Dynamo, z którego finansowana jest zmiana oznakowania pionowego i poziomego. Opinie kierowców są różne, ale od zmian nie ma już odwrotu.

Jedne znaki zaprzeczają innym

Problem w tym, że oficjalnej daty zakończenia wprowadzania nowego oznakowania nie ma, a zmiany można już zaobserwować na wielu odcinkach. Kierowcy twierdzą, że oznakowanie zmienia się co kilka dni, więc jak prawidłowo jeździć - wie mało kto.

- Jechałem we wtorek ulicą Abrahama zobacz na mapie Gdyni prosto. Najpierw spotkałem znak "ustąp pierwszeństwa" mimo że na prostopadłej Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni jeszcze niedawno były znaki "skrzyżowanie równorzędne". Tyle tylko, że ktoś je przekręcił o 90 stopni. Pasy zatrzymania na jezdni Armii Krajowej wymalowane jednak pozostają, a na Abrahama cały czas są natomiast namalowane trójkąty oznaczające "ustąp pierwszeństwa" - relacjonuje pan Szymon, na dowód przysyłając zdjęcia.
Z urzędnikami rozmawialiśmy w tej sprawie w czwartek. Dzień później znaki na Armii Krajowej oraz Abrahama zostały skierowane w kierunku kierowców, ale nie wszystkie. Przechodząc ul. Abrahama w innym miejscu, łatwo dostrzec jednak, że przez skrzyżowaniem z Batorego zobacz na mapie Gdyni znak w piątkowe przedpołudnie nadal był odwrócony.

Kiedy więc będzie można powiedzieć o tym, że strefa Tempo 30 wsparta skrzyżowaniami równorzędnymi oficjalnie obowiązuje? I jak mają jeździć kierowcy, skoro część znaków wyklucza inne?

Urzędnicy: wykonawca się spóźnia

- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. Póki co trzeba stosować się do znaków pionowych - przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Część zmotoryzowanych zauważa, że taka przejściowa sytuacja nie jest najgorsza, bo... zdążyła uspokoić ruch w centrum Gdyni.

- Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Przypomnijmy przy okazji, że skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej oraz o tym, że po wprowadzeniu strefy Tempo 30 zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów. Zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Wśród nich m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.

Miejsca

Opinie (245) 9 zablokowanych

  • a jak dojdzie do kolizji? (8)

    czyja wina ?

    ZDiZ tu?

    • 122 7

    • nie mam racji ale chce miec

      co przepisow nie znamy? prawa raczka a najwiecej do powiedzenia

      • 0 0

    • twoja będzie, bo trzeba się znać na znakach (3)

      • 5 16

      • tych obróconych też?

        • 2 0

      • (1)

        A dlaczego nie wydającego mu prawo jazdy? Ktoś bierze kasę za egzamin, podpisuje się że drugi ktoś umie jeździć a potem co? Brak odpowiedzialności za to co się podpisuje?

        To tak jakby inżynier budowlany albo kontroler jakości w fabryce nie brał na siebie odpowiedzialności że to co stworzył ma być bezpieczne.

        • 2 2

        • magister i inżynier

          stworzył te znaki

          ale niestety nie współdziałali ze sobą - chociaż przecież to jedna osoba :)

          • 5 1

    • (1)

      Widzę, że większość Prawo Jazdy zakupiło na bazarze.
      Kolejność obowiązywania znaków:
      1. Znaki świetlne (popularnie zwane sygnalizacją świetlną
      2. Znaki pionowe - te są obowiązujące w danej sytuacji.
      3. Znaki poziome

      • 2 13

      • Bzdura

        Żadne przepisy PoRD nie stanowią o hierarchii znaków drogowych, że pionowe ważniejsze od poziomych. To jest jedna z tych krążących historyjek pseudoznawców, tak samo jak z wyprzedzaniem z prawej strony...

        Zasady co do hierarchii są proste:
        1. Osoba kierująca ruchem
        2. Sygnalizacja świetlna
        3. Znaki drogowe
        4. Przepisy ogólne

        Nigdzie nie ma mowy, że znaki drogowe pionowe są ważniejsze od poziomych. Oznakowanie poziome i pionowe ma być spójne! Jeśli się wyklucza to pretensje należy kierować do zarządcy drogi, bo mamy do czynienia z bublem drogowym, którego być nie powinno.

        • 18 1

    • A ja myślę, że jak dojdzie do kolizji, to ...

      ... ona temu winna, ona temu winna, la, la, la...

      • 8 1

  • na zdjęciu

    redakcji widać, że znak nie jest wyprostowany

    • 0 0

  • banda cwaniaczkow z UM Gdynia jak zwykle pokazuje mieszkancom kto tu rzadzi

    mam nadzieje ze do czasu najblizszych wyborow... wasz czas sie juz konczy i od tych zmian nie bedzie już odwrotu.

    • 0 0

  • Dramat (5)

    Ale będzie jatka na tym skrzyżowaniu.

    • 114 8

    • Prawda ! (2)

      Kompletnydebilizm bo samochody rozpędzone ze świateł będą nagle hamować aby ustąpić miejsca temu z prawej z Abrahama.

      • 24 6

      • Ale właśnie o to w tym chodzi żeby się nie rozpędzać w centrum miasta.
        Wprowadzono przy okazji ograniczenie do 30.

        • 0 0

      • Jak widać na zdjęciu, ci z Abrahama mają cały czas "odwrócony trójkąt".

        Zatem, zależnie, z której strony się podjedzie, skrzyżowanie będzie miało różny status, będą obowiązywały różne przepisy ... to ci na Abrahama będą hamować !

        • 12 1

    • Jadąc Armii Krajowej w kierunku Świętojańskiej jakim cudem będę miał jakiś pojazd z prawej strony na Abrahama

      • 9 1

    • jeśli to jest dla ciebie dramat to proponuję zastanowić się czy potrafisz jeździć

      • 9 17

  • projekt strefy tempo

    • 0 0

  • Kto wziął kasę za tak durny pomysł??

    • 1 0

  • rety, bez przesady..... teraz jest spoko (1)

    nie wiem jak można mieć z tym problem ludzie... narzekanie na siłę

    • 2 18

    • pewnie pracujesz w skichanym Urzędzie Miasta

      • 0 0

  • Co to za durny pomysł!!!

    te nowe zmiany kompletnie nic nie dają i nie dadzą. A ubezpieczalnie stracą na szkodach.. puknijcie się w głowe z tymi zmianami!!! Z powrotem to przywrócić!!!!

    • 0 0

  • Dotyczy chodnika

    Bardzo ladnie z modernizowany i szeroki odcinek chodnika na Armii Krajowej, pomiedzy Swietojanska a Abrahama. Czasami kierowcy ustawiali tam samochody przy samym budynku. co utrudnialo przejscie . A ruch pieszy jest tam spory.Obecnie swobodnie mozna tam przechodzic.

    • 0 0

  • pie...lą się z tym już dwa miesiące kilka znaków i ne ogarniają

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane