• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmienili organizację ruchu wbrew postulatom mieszkańców

Michał Sielski
1 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
W przyszłości w tym miejscu ma pojawić się rondo. W przyszłości w tym miejscu ma pojawić się rondo.

Projekt "Chylońska zobacz na mapie Gdyni dla ludzi" wygrał pierwszą edycję Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. W 2014 roku mieszkańcy zagłosowali za uspokojeniem ruchu i część z ich postulatów zrealizowano. Teraz jednak wprowadzona została zmiana, która im całkowicie zaprzecza. - W jeden dzień, bez konsultacji. To oburzające, jak w Gdyni traktuje się pieszych - mówią inicjatorzy projektu.



Jak oceniasz zmianę pierwszeństwa na Chylońskiej?

Zmiany zaproponowane w pierwszej edycji Budżetu Obywatelskiego skupiały się przede wszystkim na uspokojeniu ruchu na ul. Chylońskiej: poduszki zwalniające (tzw. berlińskie, znacznie łagodniejsze od progów), więcej przejść dla pieszych i przede wszystkim strefa Tempo 30, która - przynajmniej w teorii - temperuje zapędy niektórych kierowców.

Efekty każdy może ocenić sam, ale można też posiłkować się statystykami. Zmniejszenie prędkości wpłynęło na bezpieczeństwo. W 2015 roku po raz pierwszy od lat spadła liczba wypadków i kolizji na ul. Chylońskiej. Ale od środy na wyjeździe w kierunku ul. Morskiej zmieniona została organizacja ruchu. Nastąpiła zmiana pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu z ul. Owsianą zobacz na mapie Gdyni. Część ul. Chylońskiej będąca w strefie Tempo 30, została podporządkowana do ul. Owsianej. Pozostała część ul. Chylońskiej oraz ul. Owsiana są drogami z pierwszeństwem przejazdu.

W tym miejscu od środy zmieniona jest organizacja ruchu. W tym miejscu od środy zmieniona jest organizacja ruchu.
Zmian nie konsultowano z Radą Dzielnicy Cisowa, ani z inicjatorami projektu "Chylońska dla ludzi". Urzędnicy nie muszą bowiem tego robić, żaden przepis ich do tego nie obliguje, choć zdarza się, że w podobnych sprawach brana jest pod uwagę opinia radnych dzielnicy.

Dlaczego wprowadzono zmiany?

- Inicjatorem był Zarząd Komunikacji Miejskiej. Celem była poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej na tym skrzyżowaniu. Ponadto, przemawiał za tym fakt uspokojenia ruchu (wprowadzenia strefy "Tempo 30") na odcinku ul. Chylońskiej od skrzyżowania z Owsianą do Morskiej oraz poprowadzenie tranzytu tak, jak komunikacji miejskiej ul. Owsianą do ul. Morskiej - informuje Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zmianom przeciwni są natomiast inicjatorzy projektu "Chylońska dla ludzi", którzy widzą sporo zagrożeń w zmianie pierwszeństwa. I to nie tylko dla kierowców, którzy pierwszego dnia jeździli tam "na pamięć", często lekceważąc znak stop, ale przede wszystkim dla pieszych. Kierowcy nie będą bowiem musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych, co wcześniej wymuszał na nich nie tylko łuk drogi, ale też konieczność przepuszczenia innych samochodów.

- Kiedy trzeba było zwiększać bezpieczeństwo i komfort pieszych, urzędnicy analizowali każde skrzyżowanie, szukając powodów do odrzucenia udogodnień. Kiedy natomiast korzyści ze zmian ma transport ciężki - rozwiązanie pojawia się w jeden dzień, bez żadnych konsultacji. To oburzające, jak w Gdyni lekceważy się bezpieczeństwo pieszych! Domagamy się cofnięcia zmian do czasu zabezpieczenia zebry zgodnie z pierwotnym projektem, zmienionym w ZDiZ mimo pozytywnej weryfikacji i wygranej w głosowaniu - podkreśla Łukasz Bosowski, jeden z inicjatorów uspokojenia ruchu w Chyloni i Cisowej.

Opinie (101) 2 zablokowane

  • Z nowu tęgi umysł (1)

    z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Kogo oni tam zatrudniają. Chyba tępaków z tempem 30.

    • 9 14

    • o najjaśniejszy, mój ty cudowny znawco wszystkiego na niebie i ziemi

      jakże jestem wdzięczny, że zechciałeś nas maluczkich zaszczycić
      i oświecić,
      o krynico wszelkiej mądrości,
      zapewne długo nad tym nie myślałeś,
      zapewne wcale,
      ty przecież wszystko wiesz i nie ma dla ciebie nic trudnego

      • 1 1

  • Urzędnik zawsze wie lepiej... (1)

    • 4 3

    • no co ty?! bezrobotni bez wykształcenia wiedzą wszystko lepiej!

      to każde dziecko przecież wie,
      że w szkołę to się rzuca kamieniami.
      a propos, jadłeś jakieś książki ostatnio?

      • 1 1

  • Co to za stacja kolejowa? (1)

    Nigdy nie widziałem takiej stacji Gdynia Cisowa Postojówa. Znam Gdynia Cisowa i Elektrowozownia.
    Czyżby powstała nowa stacja?

    • 9 2

    • Istnieje taka stacja jak Gdynia Cisowa Postojowa.

      Tylko, że to po prostu tzw. "służbówka" i jest źle naniesiona na mapę. Na mapie powinna być podana stacja "Gdynia Cisowa".

      • 0 0

  • Akurat ta zmiana jest konsekwencją poprzedniej. Pierwszeństwo zazwyczaj ma droga z większym natężeniem ruchu. Skoro mieszkańcy chcieli pozbyć się ruchu tranzytowego z tego kawałka Chylońskiej to naturalnym jest, że Owsiana, na którą ruch ów przeniesiono jest teraz drogą z pierwszeństwem przejazdu. Jeżdżę tam niemal codziennie i tę zmianę odbieram na plus. Wręcz dziwilem się, że niezrobiono tak od razu po przebudowie końcówki Chylońskiej.

    • 22 1

  • zmiany (1)

    Brawo prezydencie w d---e ko---ny szczurku proponuje z chylonskiej zrobić droge tylko dla rowrzystow/ ped**arzy/ i spraw zalatwiona
    Albo deptak pomsl nad tym ze swoia swita z um

    • 3 12

    • o, komuś frustracja mózg zalała

      aż się dziecko zapluło,
      ti ti ti bobasku

      • 0 0

  • Gdynia Cisowa Postojowa w tym miejscu!?A to ciekawe!

    • 5 1

  • Teraz (2)

    Tylko egzekwować przestrzeganie znaku STOP i się GWE zniechęci wkońcu do wyścigów pod blokami aby ominąć Morską

    • 13 4

    • (1)

      GWE pod tymi slamsami nie jeździ.

      • 5 2

      • Sam jesteś slams

        • 2 1

  • (2)

    Chcieli spokoju małego ruchu tiry przeszkadzały a teraz w nagrodę jeszcze im wyłączyli drogę z pierwszeństwem żeby mieli spoko i jeszcze się czepiają.

    • 17 2

    • Dokładnie (1)

      Dotychczasowy układ przeczył rozsądkowi, żeby wąska ulica z tempem 30 i zakazem ruchu dla dużych samochodów miała pierszeństwo nad szerszą i aktualnie główną Owsianą. Inicjatorzy ograniczeń Chylońskiej chyba nie przemyśleli wszystkich skutków swoich postulatów.

      • 3 0

      • Dzięki temu mieszkańcy osiedla mieli priorytet przed torami i zbiorkomem. Teraz ryzykują bardziej.

        • 0 0

  • (2)

    Pan Łukasz może sobie w końcu niech kupi samochód, bo jego jednostronny punkt widzenia (oczywiście w jego mniemaniu jedyny słuszny) zaczyna mnie już naprawdę irytować. Jak w czynie społecznym przyblokował przejazd ciężarówki na "uspokojonym" to niech się nie dziwi, że "uspokojone" ulice stające się w ten sposób peryferyjnymi tracą status głównych. Na owsianą musi teraz przenosić się cały ruch ciężarowy i dla mnie osobiście ważniejsze jest aby zestaw TIR nie musiał stawać w miejscu dla ustąpienia "uspokojonego" ruchu, bo każde jego wyhamowanie i ruszanie z miejsca to tyle samo spalin co przynajmniej kilku osobówek. A jeżeli pan Łukasz chciałby wyeliminować ruch ciężarowy z tego rejonu to podpowiem, że miasta to nie rezerwaty dla pieszych tylko złożony żywy organizm, tym bardziej w przypadku miasta z dość dużym portem. Bycie pieszym nie zwalnia z myślenia. Stosowanie rozwiązań pozwalających na bezmyślność pieszych po pewnym czasie zwiększy liczbę wypadków, bo będzie edukowało w stronę nie zwracania na nic uwagi. I naprawdę przykro mi, że urbaniści w latach 70 umiejscowiając tam osiedla nie mieli wizji pana Łukasza, ale rozwiązanie na taki problem jest tylko jedno - przeprowadzka.

    • 36 12

    • Bajki opowiadasz Misiu

      Łukasz ma auto i używa go z głową. Chylońska nigdy nie była drogą główną choć jest starsza od Morskiej. Jest i pozostaje drogą gminną. Zmiana pierwszeństwa mało zmienia dla aut ale bardzo dużo dla mieszkańców bo w naszym kraju znak droga z pierwszenstwem dla wielu oznacza nakaz za...nia jasną długą prostą aż do najbliższych świateł.
      I dlatego fajnie, że ktoś na to zwrócił urzędasom uwagę.

      • 0 1

    • Tak to jest jak idiotom którzy nie jeżdżą samochodem daje się kierować ruchem w mieście!

      • 0 0

  • ZKM to transport ciężki?

    Od kiedy autobusy wożą kontenery do portu?

    • 4 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane