• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmienili organizację ruchu wbrew postulatom mieszkańców

Michał Sielski
1 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
W przyszłości w tym miejscu ma pojawić się rondo. W przyszłości w tym miejscu ma pojawić się rondo.

Projekt "Chylońska zobacz na mapie Gdyni dla ludzi" wygrał pierwszą edycję Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. W 2014 roku mieszkańcy zagłosowali za uspokojeniem ruchu i część z ich postulatów zrealizowano. Teraz jednak wprowadzona została zmiana, która im całkowicie zaprzecza. - W jeden dzień, bez konsultacji. To oburzające, jak w Gdyni traktuje się pieszych - mówią inicjatorzy projektu.



Jak oceniasz zmianę pierwszeństwa na Chylońskiej?

Zmiany zaproponowane w pierwszej edycji Budżetu Obywatelskiego skupiały się przede wszystkim na uspokojeniu ruchu na ul. Chylońskiej: poduszki zwalniające (tzw. berlińskie, znacznie łagodniejsze od progów), więcej przejść dla pieszych i przede wszystkim strefa Tempo 30, która - przynajmniej w teorii - temperuje zapędy niektórych kierowców.

Efekty każdy może ocenić sam, ale można też posiłkować się statystykami. Zmniejszenie prędkości wpłynęło na bezpieczeństwo. W 2015 roku po raz pierwszy od lat spadła liczba wypadków i kolizji na ul. Chylońskiej. Ale od środy na wyjeździe w kierunku ul. Morskiej zmieniona została organizacja ruchu. Nastąpiła zmiana pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu z ul. Owsianą zobacz na mapie Gdyni. Część ul. Chylońskiej będąca w strefie Tempo 30, została podporządkowana do ul. Owsianej. Pozostała część ul. Chylońskiej oraz ul. Owsiana są drogami z pierwszeństwem przejazdu.

W tym miejscu od środy zmieniona jest organizacja ruchu. W tym miejscu od środy zmieniona jest organizacja ruchu.
Zmian nie konsultowano z Radą Dzielnicy Cisowa, ani z inicjatorami projektu "Chylońska dla ludzi". Urzędnicy nie muszą bowiem tego robić, żaden przepis ich do tego nie obliguje, choć zdarza się, że w podobnych sprawach brana jest pod uwagę opinia radnych dzielnicy.

Dlaczego wprowadzono zmiany?

- Inicjatorem był Zarząd Komunikacji Miejskiej. Celem była poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej na tym skrzyżowaniu. Ponadto, przemawiał za tym fakt uspokojenia ruchu (wprowadzenia strefy "Tempo 30") na odcinku ul. Chylońskiej od skrzyżowania z Owsianą do Morskiej oraz poprowadzenie tranzytu tak, jak komunikacji miejskiej ul. Owsianą do ul. Morskiej - informuje Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zmianom przeciwni są natomiast inicjatorzy projektu "Chylońska dla ludzi", którzy widzą sporo zagrożeń w zmianie pierwszeństwa. I to nie tylko dla kierowców, którzy pierwszego dnia jeździli tam "na pamięć", często lekceważąc znak stop, ale przede wszystkim dla pieszych. Kierowcy nie będą bowiem musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych, co wcześniej wymuszał na nich nie tylko łuk drogi, ale też konieczność przepuszczenia innych samochodów.

- Kiedy trzeba było zwiększać bezpieczeństwo i komfort pieszych, urzędnicy analizowali każde skrzyżowanie, szukając powodów do odrzucenia udogodnień. Kiedy natomiast korzyści ze zmian ma transport ciężki - rozwiązanie pojawia się w jeden dzień, bez żadnych konsultacji. To oburzające, jak w Gdyni lekceważy się bezpieczeństwo pieszych! Domagamy się cofnięcia zmian do czasu zabezpieczenia zebry zgodnie z pierwotnym projektem, zmienionym w ZDiZ mimo pozytywnej weryfikacji i wygranej w głosowaniu - podkreśla Łukasz Bosowski, jeden z inicjatorów uspokojenia ruchu w Chyloni i Cisowej.

Opinie (101) 2 zablokowane

  • Z nowu tęgi umysł (1)

    z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Kogo oni tam zatrudniają. Chyba tępaków z tempem 30.

    • 9 14

    • o najjaśniejszy, mój ty cudowny znawco wszystkiego na niebie i ziemi

      jakże jestem wdzięczny, że zechciałeś nas maluczkich zaszczycić
      i oświecić,
      o krynico wszelkiej mądrości,
      zapewne długo nad tym nie myślałeś,
      zapewne wcale,
      ty przecież wszystko wiesz i nie ma dla ciebie nic trudnego

      • 1 1

  • Chylońska powinna być jednokierunkowa (4)

    • 7 33

    • W obu kierunkach (3)

      • 18 1

      • Powinna być deptakiem! (2)

        • 7 2

        • ale jednokierunkowym, taka jest moja wizja i żądam wykonania

          ponieważ jestem największym specjalistą od wszystkiego
          i się znam na wszystkim a moja racja jest najmojsza

          • 3 0

        • Chodnik krzywy jak na skwerze już jest

          Śmiało robić deptak

          • 2 1

  • Nie widzę w czym problem

    Miasto ma wiele problemów komunikacyjnych, ale czepianie się tego konkretnego rozwiązania to już naprawdę tylko czepianie się.

    • 3 3

  • w ogóle te poduszki to o kant d..y rozbić

    • 3 2

  • Uwazam, ze nastapila dobra zmiana podyktowana dobrem zdecydowanej wiekszosci (2)

    Dzieki niej udrozniono ruch na bezposrednim i najkrotszym laczniku tej czesci Cisowy z ulica Morska. Owsiana jest jednym z glownych wjazdow/wyjazdow do Cisowej i Chyloni, jest glowna osia komunikacji miejskiej i trudno oczekiwac by nadal byl traktowany jak podrzedna ulica w dzielnicy. Nastapila bardzo dobra zmiana.
    Co do "koncowej" czesci ulicy Chylonskiej, to lokalna spolecznosc mieszkajaca przy tej ulicy sama postulowala za znacznym uspokojeniem na niej ruchu. Doprowadzila do montazu licznych garbow, a takze ograniczenia predkosci. Obecny krok jest kolejnym i chyba ostatnim prowadzacym do calkowitego uspokojenia tam ruchu. Tak trzymac

    • 16 6

    • "jest glowna osia komunikacji miejskiej" :XD (1)

      Jeden kurs na 15 minut to "główna oś" haha

      • 3 2

      • Czy Ty sie z tym zgadzasz czy tez nie, to teraz nie ma zadnego znaczenia.
        Morska, oraz Owsiana z Chylonska (w kier. Chyloni) sa obecnie kregoslupem drogowym i osiami komunikacyjnymi Cisowej.

        • 2 1

  • Raz lub dwa razy do roku (1)

    zdarza mi się tamtędy przejechać. Jako, że nie jestem z tamtąd a jadąc ul. Chylońską zawsze odruchowo sprawdzałam czy mi nic nie wyjeżdża z prawej na tym skrzyżowaniu. Budowa tego skrzyżowania nawet sugeruje, że tak powinno być jak na grafice więc nie wiem o co ten lament,
    Leśne dziadki w niedzielę do Kościoła nie zdążą?

    • 88 21

    • dokładnie, co przeciętny Heniek z Ryśkiem wie o zarządzaniu ruchem w miastach

      wiadomo, że Heniek z Ryśkiem to piwko obalą pod sklepem
      i pokrytykują cały świat, że świat jest taki głupi
      i oni wiedzą lepiej, oni by to zrobili wszystko lepiej
      (tylko jak zapytasz o konkrety to szybko dopijają i idą zdać butelki
      bo na tym to się dobrze znają)

      • 6 2

  • A Pan Łukasz jak zwykle przesadza (1)

    Niech Pan Łukasz nie bije piany.
    Znaczace grono kierowców zostało przez jego inicjatywy potraktowani jak piraci, których celem jest rozjeżdżanie niewinnych pieszych, alternatywna drogę do Morskiej zamienił w spacerniak i jak szeryf zaczał zatrzymywać TIR'y
    W kwestii komunikacji i dróg decyzje powinien podejmować ZDZ a nie komitet obywatelski.
    Co do zmian: mi się ta zmiana też nie spodobała ale... proszę nie mówić że coś się zmieniło z dnia na dzień. Przynajmniej 2 dni przed zmiana widzialem znak informujacy o niej. Sam znak STOP oraz pozioma linia rzuciła mi się w oczy niczym lampka rowerowa na wehikule Pana Łukasza.

    • 23 6

    • Szkoda

      Szkoda, że wszystkim kierowcom ta zmiana nie rzuciła się w oczy bo wczoraj jak i dziś, przechodząc obok, widziałem niejeden samochód który nawet nie przyhamował jadąc obecnie drogą podporządkowaną dalej w ulicę chylońską...

      • 4 0

  • Teraz (2)

    Tylko egzekwować przestrzeganie znaku STOP i się GWE zniechęci wkońcu do wyścigów pod blokami aby ominąć Morską

    • 13 4

    • (1)

      GWE pod tymi slamsami nie jeździ.

      • 5 2

      • Sam jesteś slams

        • 2 1

  • Więcej głosów na Szczurka!

    Więcej, więcej, więcej. I więcej głosów na Najlepszego Prezydenta, tym Najlepszy Prezydent będzie jeszcze lepszy!

    • 2 3

  • "Inicjatorem był Zarząd Komunikacji Miejskiej" (2)

    Brawo dla ZKM Gdynia ! Myślałem że tam pracują osoby które dbają o pasażerów, pieszych. Jeżeli dyrektor jeździ samochodem nigdy nie zrozumie pieszych, pasażerów. O automatach do sprzedaży biletów możemy zapomnieć...

    • 45 15

    • No przecież dbają o pasażerów.

      Bo właśnie teraz po zmianie jest tak że trolejbusy nie muszą ustępować pierwszeństwa. Główne natężenie ruchu jest skierowane na ul. Morską. Zmiana jest bardzo dobra. A co mają do tego piesi? Układ przejść się nie zmienił więc o co ten lament?

      • 9 2

    • na tej owsianej to normalnie z 50 linii kursuje

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane