- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (170 opinii)
- 2 Zakaz "energetyków" dla dzieci tylko w teorii (165 opinii)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (105 opinii)
- 4 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (78 opinii)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (75 opinii)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (80 opinii)
Zmodernizowane pociągi wyjadą na trasę z Trójmiasta na Warmię i Kujawy
Urząd marszałkowski pochwalił się pierwszym z czterech zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 dla Przewozów Regionalnych. Składy pojadą na trasach z Trójmiasta do Olsztyna, Elbląga i Bydgoszczy. Przebudowa w fabryce Newag pochłonęła ok. 30 mln zł.
- Przeprowadzenie modernizacji pozwoli na poprawę bezpieczeństwa i warunków podróżowania pasażerów, poprawę warunków pracy maszynisty, obniżenie zużycia energii elektrycznej oraz obniżenie awaryjności pojazdu - głównie w okresie zimowym - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego.
Nowy skład jest dostosowany przede wszystkim do obsługi osób niepełnosprawnych - wmontowano m.in. rampę najazdową dla osób na wózkach inwalidzkich, a także przestrzenne toalety, do których z łatwością wjadą niepełnosprawni.
Podróż uprzyjemni także system informacji audio-wizualnej - tablice kierunkowe LED na zewnątrz i LCD wewnątrz pojazdu z bieżącą informacją o trasie i lokalizacji pociągu. Co ważne, przestrzeń pasażerska w pociągu jest otwarta, a zamontowane w przedziałach pasażerskich i służbowych nowe wysokie siedzenia ergonomiczne z podłokietnikami posiadają odporność na uszkodzenie. Pasażerowie mają otwierać drzwi po wciśnięciu przycisku.
Co ciekawe, kabina maszynisty zyskała sygnalizację zamkniętych drzwi automatycznych w pojeździe ze wskazaniem na sygnalizatorze, które drzwi są otwarte. Ponadto praca maszynisty ma być mniej uciążliwa dzięki zastosowaniu nowych foteli za pulpitem sterowniczym.
W odnowionych składach, nie zabraknie systemu klimatyzacji, co na tak długich trasach staje się powoli w naszym kraju standardem. Będą przy każdym siedzeniu też kontakty, co umożliwi dłuższe korzystanie z laptopów, a także podładowanie urządzeń przenośnych.
Wszystkie cztery pociągi mają wyjechać na pomorskie torowiska 14 grudnia, gdy wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów PKP. Warto zwrócić uwagę, że o ok. 13 minut skróci się czas podróży m.in. z Malborka do Gdańska i będzie wynosił nie 50, jak dotychczas, a zaledwie 37 minut. Dodajmy, że podróż samochodem na tym odcinku (Gdańsk - Nowy Dwór Gdański - Malbork) wynosi dziś 45 minut.
Modernizacja czterech ezt-ów realizowana jest w ramach projektu pn. "Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw", dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Projekt obejmuje zakup i modernizację 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zakupy taboru (8 sztuk objętych projektem) zostały zrealizowane w latach 2010-2012, z czego 4 zostały już zmodernizowane w latach 2011-2012. Wartość całkowita projektu to 70,15 mln zł, kwota dofinansowania to 40,44 mln zł. Przeprowadzona modernizacja w nowosądeckiej firmie Newag ostatnich czterech pojazdów z projektu to koszt ok. 30 mln zł.
Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 to popularne pojazdy kolejowe używane już w województwie pomorskim przez PKP SKM w Trójmieście i przez Przewozy Regionalne do obsługi połączeń SKM (nr 250 i do Słupska) oraz połączeń PR, np. do Elbląga, Olsztyna i Bydgoszczy. Pojazdy będą obsługiwały połączenia z Gdyni do Elbląga, Olsztyna i Bydgoszczy.
Miejsca
Opinie (190) 3 zablokowane
-
2014-11-28 14:04
45 minut z Malborka do Gdańska?!
Na 100% niezgodnie z przepisami Panie redaktorze...co niestety w Polsce przyjmuje się za normę?! Jadąc zgodnie z przepisami jest równo 1 godzina.
- 0 0
-
2014-11-28 13:02
Do Malborka 37 min. ? Ciekawe jakim cudem ?
Zawsze wychodzi przynajmniej godzina i to głównie przez postój na skomunikowania w Tczewie. Więc niech już nie ściemniają.
- 3 1
-
2014-11-28 08:29
Zapomiano napisać o predkości (2)
Dodam, że została podniesiona ze 110 km/h do ...
- 4 0
-
2014-11-28 12:18
Podobno prędkość została obniżona do 80 km/h, gdyż na niektórych fragmentach magistrali kolejowej Straż Miejska stawia fotoradary i wypisuje mandaty.
- 1 2
-
2014-11-28 12:10
Nie podniesiono
bo nie wymienili silników....ot tak po taniości
- 1 0
-
2014-11-28 11:51
A gdzie odpowied "samochodem, bo nie mam innej opcji"
???
- 2 0
-
2014-11-28 11:39
ile ludzi musi z tego skorzystać
by wydatek* się choćby zwrócił
*) na remont pociągów i modernizację infrastruktury- 0 1
-
2014-11-28 11:38
Błędna składnia
posiadają odpornością na uszkodzenie
- 0 1
-
2014-11-28 06:14
Jak zwykle zapomnieli o najważniejszymmm klima!!! (4)
No i przedziały to jest to, nawet te duże w starych n... nie lubię hali, a tu i pędźdoliną właśnie będzie ci się milion osób gapiło i smrodziło...
- 29 34
-
2014-11-28 06:54
najważniejsza klima? no proszę jak ludziom zmieniają się priorytety w miarę bogacenia się (2)
kiedyś marzyłem, żeby zimą dostać się w ogóle do pociągu....
- 28 6
-
2014-11-28 07:04
Ale mamy 21 wiek, środek Europy. (1)
Klima to nie wiadomo jaki luksus?
- 16 6
-
2014-11-28 11:33
nie, klimatyzacja jest juz dziasiaj czyms wzglednie normalnym
Pytanie tylko, czy w takim pociagu klima jest najwazniejsza. Przy opowiedniej izolacji termicznej i systemie wietrzenia moze wcale nie byc potrzebna.
Nie mowiac o tym, ze klima nie zawsze jest taka zdrowa i cudowna. Ja akurat nie jestem fanem klimatyzacji i nawet latem korzystam umiarkowanie.
Choc troche dziwne, ze przy takim duzym zleceniu nie zrobiono tego.- 2 1
-
2014-11-28 06:15
a ja lubie hale
- 6 0
-
2014-11-28 11:31
A to bardzo ciekawe co pisze ten dziennikarz, bo ja widzę klimatyzator na pierwszym członie i na kolejnych też. Klimatyzację oczywiście ma.
- 1 0
-
2014-11-28 09:43
Może powinny mieć jakieś nazwy ? (2)
Do Olsztyna - Cebulak
Do Bydgoszczy - Tyfus
Do Elbląga - ?- 0 9
-
2014-11-28 11:29
Do Elbląga - Zalewowy lub Zalany
- 0 0
-
2014-11-28 10:12
do gdańska - brunatna koszulka
- 1 1
-
2014-11-28 08:03
DO POznania lepsze skłądy i szybka tras kolejowa aż się prosi gonić zachód. Podobnie z trasą drogową potrzebna EXpresówka! (1)
- 4 5
-
2014-11-28 11:04
We wrześniu rozpisano przetargi na S5 od A1 do Bydzi,a z POZ już jest do Gniezna
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.