• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znaki ostrzegawcze zamiast przejścia. Przez małą widoczność

Patsz
23 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (48)
  • Przejście dla pieszych przy ul. ul Krawieckiej przy Przedszkolu nr 18 nie wróci, ale mają być znaki ostrzegające o dzieciach na jezdni.
  • Przejście dla pieszych przy ul. ul Krawieckiej przy Przedszkolu nr 18 nie wróci, ale mają być znaki ostrzegające o dzieciach na jezdni.
  • Przejście dla pieszych przy ul. ul Krawieckiej przy Przedszkolu nr 18 nie wróci, ale mają być znaki ostrzegające o dzieciach na jezdni.
  • Przejście dla pieszych przy ul. ul Krawieckiej przy Przedszkolu nr 18 nie wróci, ale mają być znaki ostrzegające o dzieciach na jezdni.
  • Przejście dla pieszych przy ul. ul Krawieckiej przy Przedszkolu nr 18 nie wróci, ale mają być znaki ostrzegające o dzieciach na jezdni.

Przy przedszkolu nr 18 przy ul. KrawieckiejMapka na Obłużu zniknęły pionowe znaki, co skutkowało likwidacją przejścia. Widoczność miały zasłaniać parkujące tam auta. Gdy sprawa nabrała rozgłosu w mediach społecznościowych, władze miasta obiecały oznaczenie terenu znakami i elementami ostrzegawczymi o dzieciach na drodze.



Czy czujesz się bezpiecznie na osiedlowych ulicach?

O sprawie dowiedzieliśmy się z relacji pana Łukasza, którego córka uczęszcza do Przedszkola nr 18 na Obłużu. Napisał do nas w tej sprawie w poniedziałek.

- Pomiędzy przedszkolem a tunelem w bloku "szafa" zawsze było przejście dla pieszych do pobliskiego przedszkola. Znak drogowy i progi zwalniające przed i po przejściu. Jednak duża część kierowców ignorowała to przejście, trochę ze względu na brak pasów na jezdni. Zgłosiłem to dyrektor przedszkola w czerwcu tego roku i sprawa miała być załatwiona - opowiada.
Okazało się, że znaki zabrano, likwidując tym samym znajdujące się tam przejście.



Reakcja po interwencji mieszkańca



- Gdybym siedział cicho i nie prosił o wymalowane pasów, przejście by do dziś istniało. Chciałem dobrze, a wyszło jak wyszło - opowiada.
W tym samym czasie o swoim problemie napisał w mediach społecznościowych. Sprawa po poście szybko dotarła do władz miasta. Z mieszkańcem na miejscu spotkał się Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, wraz z Janem Gumińskim, przewodniczącym rady dzielnicy.

Jak relacjonuje pan Łukasz, przejście nie wróci, ale ma być pooznaczane znakami ostrzegawczymi o możliwej obecności dzieci w pobliżu i w związku z tym konieczności wzmożonej uwagi. Powodem jego usunięcia miał być problem z widocznością, związany z parkowaniem.

Potwierdza to wiceprezydent Gdyni, który o sprawie poinformował w swoich mediach społecznościowych.

- Po wizycie na Obłużu udało się wypracować rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo w drodze do przedszkola przy ul. Krawieckiej - napisał Marek Łucyk na swoim profilu.


Rozwiązanie częściowe, docelowo potrzebne zmiany



- Zobaczymy, jak wyjdzie. Liczę, że będzie tam bezpieczniej, bo to jednak placówka przedszkolna. Do tej pory, mimo przejścia, tak nie było, bo kierowcy i tak się rozpędzali - kończy pan Łukasz.
Według mieszkańców rozwiązaniem byłaby likwidacja progów zwalniających i montaż jednego wyniesionego przejścia przy przedszkolu. Pieniędzy na realizację trzeba byłoby szukać w budżecie rady dzielnicy, a ta, jak można usłyszeć w tym roku, takiego wydatku nie udźwignie.

Quiz Trójmiejskie place zabaw Średni wynik 46%

Trójmiejskie place zabaw

Rozpocznij quiz
Patsz

Miejsca

Opinie (48)

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Choćby tam były pasy i zwalniacze nasi drajwerzy i tak mają to za nic.Muszą pędzić,jakby 5 sekund ich zbawiło.

    • 55 19

    • jechanie 30tka w strefie 50tki, jak lubisz zapewne, powoduje efektywnie wiecej wypadkow (1)

      • 2 28

      • g*wno prawda :)

        Ale jakąś teorię trzeba sobie dorobić do braku możliwości zrozumienia przepisów ruchu drogowego.

        • 21 3

  • To jakaś paranoja. (3)

    Miasto likwiduje przejście dla pieszych aby dogodzić zmotoryzowanym.

    • 25 9

    • W miastach, w których udało się przeprowadzić skuteczne kampanie wyjaśniające sens uspokajania i redukcji ruchu samochodów (1)

      ponad 70% sieci ulicznej to ulice uspokojonego ruchu, na których często nie ma potrzeby malowania przejść dla pieszych, aby piesi mogli się czuć bezpiecznie przechodząc na drugą stronę ulicy w dowolnym miejscu, a ulice nie są barierami dla ruchu niezmotoryzowanych (pieszych, rowerzystów i hulajnogowców),

      • 2 2

      • Uspokój się ruchowo

        Na początek bierz przepisane leki

        • 0 1

    • Tu akurat słusznie bo to powinna być strefa "tempo 30"

      po co na takiej drodze przejścia, znaki, barierki, wysepki, elementy bezpieczeństwa ruchu i co jeszcze? Może światła?

      • 4 0

  • O miejsca postojowe chodzi. (12)

    Bo teraz można parkować wszędzie, a gdy jest przejście dla pieszych trzeba zostawić 10 metrów. Co tam bezpieczeństwo dzieci, jak można dogodzić kierowcom. Prawda, urzędnicy?

    • 60 14

    • (3)

      Z drugiej strony: ile miejsca dla pieszych zabierają DDRy?
      Nie wszystko jest zero jedynkowe panie cyklisto.

      • 6 20

      • A co mają do tego rowery?

        O wiele więcej przestrzeni pieszym zabierają miejsca postojowe. Różnica jest taka, że im wiecej rowerów tym lepiej dla miasta, a z samochodami odwrotnie.

        • 15 8

      • DDRy nie tworzą efektu barierowego, w wielu miejscach są wykorzystywane przez pieszych nie mających jakiegokolwiek (1)

        poczucia braku bezpieczeństwa na nich.

        • 7 2

        • Ale żeś walnął jak łysy warkoczem

          • 0 0

    • Żyjemy w chorym kraju. (5)

      Postój w mieście powinien być dozwolony tylko w wyznaczonych miejscach.

      • 16 4

      • Postój w mieście powinien być dozwolony wszędzie poza nielicznymi wyjątkami. (4)

        • 5 13

        • No tak, bo mając samochód (1)

          Dostaje się automatycznie prawo do parkowania wszędzie gdzie tylko sobie kierofca zażyczy xD

          • 8 5

          • Cóż, w praktyce - dokładnie tak.

            Ba, jakie oburzenie jest, jak ktoś dostanie mandat za złe parkowanie, bo przecież "nikomu nie przeszkadza".

            • 3 5

        • wszędzie gdzie tylko sobie kupisz swoją ziemię (1)

          a wspólny teren powinien być możliwy do zajęcia tylko za opłatą, autobus jest miejski a bilet za jazdę się płaci, tak samo ulica i parking miejski to kierowca powinien płacić za użytkowanie

          • 0 1

          • A nie płaci?

            Rozumiem, że te miejskie drogi i parkingi to pan prezydent za własne prywatne pieniądze wybudował i utrzymuje?

            • 0 0

    • widocznie dzieci przed 20-30 laty nie gapily sie w ajfona na przejsciu i dlatego byly w stanie przezyc (1)

      • 10 9

      • Wiadomo, tylko kierowcom wolno lampić się w starą Nokię...

        • 6 4

  • Miasto z kartonu (5)

    Dlaczego dzieci mają przechodzić przez drogę bez znaków i pasów? Nie wstyd urzędnikom?

    • 30 3

    • (2)

      Bo auta muszę mieć gdzieś stać. Czytałeś - stały auta i nie było widać dzieci, więc zlikwidowali przejścia. Jest gdzie parkować. Przecież aut nie zlikwidują.

      • 2 8

      • aut nie trzeba likwidować (1)

        można za to skutecznie skłonić wielu kierowców, by parkowali zgodnie z zasadami dobrego współżycia społecznego i zastanawiali się skutecznie nad możliwością wyboru innego - radykalnie mniej terenochłonnego sposobu poruszania się po mieście. Badania wykazują, że kierowcy są ogólnie rzecz biorąc bardziej skłonni do rezygnacji z przejazdu samochodem (lub nawet rezygnacji z posiadania samochodu) na rzecz przejazdu rowerem niż na rzecz przejazdu komunikacją miejską. Ta ostatnia bowiem nie zapewnia nigdy serwisu od drzwi do drzwi, bywa zatłoczona a na wielu obszarach miasta (na ich peryferiach) nigdy nie bywa rentowna. Często także nie zapewnia wystarczającej częstotliwości połączeń dzielnic peryferyjnych z centrum miasta.

        • 2 2

        • ale to nie jest artykuł o tym!

          problem tu opisany wynika z braku przestrzegania prawa przez kierowców i braku reakcji policji na problem, przejście zlikwidowano bo było nielegalnie obstawione samochodami i nic nie dało się z tym zrobić, miasto nie jest instytucją która może w takich sytuacjach reagować bo od tego jest policja, nawet jak skłonisz połowę kierowców do przesiadki na rower to druga połowa i tak zaparkuje na przejściu dla pieszych bo nic za to nie grozi

          • 0 0

    • bo tak jest wygodniej dla obu stron

      gdyby tylko kierowcy uważali na pieszych przy przedszkolu.... No ale się nie da, trzeba zapier...

      • 8 0

    • Ale pan Łucyk powiedział, że likwidacja przejścia zwiększy bezpieczeństwo

      A ten pan wie co mówi...

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Przede wszystkim to ta ulica powinna być jednokierunkowa. Tym bardziej, że to skrót zakorkowanej Unruga.

    • 17 2

    • ta ulica nie powinna być ulicą dla przejeżdżających samochodów (2)

      w dobrze zarządzanych miastach zostałaby przekształcona w ulicę rowerowo-parkingową, na której piesi mają pierwszeństwo, a kierowcy czują, że samochód jest gościem. (tak jak powinno być w naszych "strefach zamieszkania")

      • 5 4

      • Gdyby Gdynia była dobrze zarządzana to w raporcie by się nic o Gdyni nie pisało.... Jak miasto kocham tak władz "nienawidza"

        • 0 0

      • w dobrze zarządzanych miastach?

        a niby jak miasto może wpłynąć na działania policji? to że miasto sobie zrobią świetną infrastrukturę nic nie da gdy policja nie interweniuje na regularnie popełniane wykroczenia, kierowcy są bezkarni więc jeśli się im nie zamknie wjazdu słupkami to nic nie da się zrobić w kwestii bezpieczeństwa, będą pędzić bo nikt ich nie kontroluje, żadne progi nie pomogą

        • 0 0

  • (2)

    Ej, ale jak było przejście, to jak się zaparkowało wzdłuż ulicy i szło do bloku, to trzeba było z tego przejścia skorzystać - inaczej mandat. To bez sensu na takiej osiedlowej uliczce. Bicie piany i tyle. Trójmiasto.pl spada na psy z takimi tematami z duuu

    • 11 7

    • To nie o parkujące nieprawidlowo samochody chodzi, tylko o komfort mieszkańców w dowolnym przekraczaniu jezdni. Jak jest przejście, to trzeba z niego skorzystać. Jak nie ma, to przychodzisz gdzie chcesz, ale ustępując kierowcom. Kurna, to nie Unruga przecież, tylko osiedlowa ulica!

      • 2 1

    • Pan Łukasz

      to chyba typowy polski katolik siejący kwasy, gdzie się da :D

      Noż znalazł temat, żeby zaistnieć

      • 1 2

  • Dziecko w wieku przedszkolnym powinno poruszać się po ulicach pod opieką osoby dorosłej (1)

    • 9 1

    • Przejście łączy chodniki po obu stronach jezdni, a tam jest chodnik tylko z jednej strony

      Może trzeba najpierw zbudować chodnik po drugiej stronie na odcinku uzasadniającym jego budowę.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane