- 1 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (30 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (96 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (60 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (132 opinie)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (12 opinii)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
Znikną ostatnie atrapy fotoradarów w Trójmieście
Koniec ze straszeniem kierowców atrapami fotoradarów, które zgodnie z prawem muszą zniknąć do końca czerwca. W Gdańsku zostaną zdemontowane w czwartek w nocy, ale atrapy w Gdyni i Sopocie powiszą jeszcze dwa tygodnie. A urzędnicy mogli je usunąć już trzy lata temu...
W Trójmieście rusza akcja usuwania atrap fotoradarów, a właściwie atrap masztów do fotoradarów. Chodzi o obiekty, które z technicznego punktu widzenia nie są przystosowane do umieszczenia w nich urządzenia rejestrującego.
W Gdańsku Zarząd Dróg i Zieleni zapewnia, że dostosuje się do zarządzenia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji i zdemontuje dziewięć obudów urządzeń rejestrujących.
- Od 1 lipca wszystkie urządzenia pracujące na drogach będą musiały mieć kolor żółty. Pozostałe - nie zawierająca urządzeń rejestrujących - muszą zostać zdemontowane - potwierdza Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.
Do magazynów trafią też dwie atrapy fotoradarów ustawionych przy ul. Płk. Dąbka i przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni i jedna znajdująca się przy al. Niepodległości w Sopocie.
Co ciekawe urzędnicy mogli zlikwidować straszaki na kierowców już trzy lata temu, kiedy to pojawiło się rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie "warunków lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych urządzeń rejestrujących." Wtedy także pisaliśmy o przesądzonym losie fotoradarów m.in. na ul. Słowackiego.
Urzędnicy do ostatniego dnia wykorzystali przepisy przejściowe zawarte we wspomnianym rozporządzeniu. Nie usuwali atrap, ponieważ ich zdaniem działały one prewencyjnie, a kierowcy zwalniali na ich widok.
Gdańsk:ul. Słowackiego (3 szt.), ul. Podwale Przedmiejskie , al. Grunwaldzka/al. Wojska Polskiego , ul. Elbląska/ul. Głęboka/ul. Zawodników , ul. Kartuska , al. Jana Pawła II , ul. Spacerowa .
Gdynia: ul. Płk. Dąbka , ul. Wielkopolska .
Sopot: al. Niepodległości
Miejsca
Opinie (178) 8 zablokowanych
-
2014-06-25 19:51
ale te kamery na każdych światłach to jest poprostu masakra... (1)
co za skończony ch*j to wymyślił? komu to ma służyć? tylko kasie miasta i tuskowi.
- 8 4
-
2014-06-25 20:02
Masakra to bywa
kiedy ich nie ma, lub kiedy kierowcy nie są świadomi ich istnienia. Wtedy jest przejeżdżanie po czerwonym 100 km/h, po ludziach.
- 2 3
-
2014-06-25 18:49
Wystarczy nie odbierać korespondencji z SM (1)
Jedyna skuteczna, sprawdzona metoda. Jak odbierzecie, to już Was mają, bo mogą złożyć wniosek do Sądu.
- 2 7
-
2014-06-25 19:39
przesylka 2 razy awizowana
jest traktowana jako doreczona
masz jeszcze jakies zlote rady?- 6 1
-
2014-06-25 19:03
zostaną zastąpione odcinkowym pomiarem prędkości!
wszystkie ulice od obwodnicy do centrum gdańska,odcinek rumia-gdynia,będzie się działo! a w WEJHEROWIE nie wiadomo kogo są fotorejestratory!!!! OBY KASA POSZŁA NA BUDOWĘ DRÓG....
- 2 1
-
2014-06-25 17:15
czy ktoś wie, (3)
czemu będą służyły bramownice zakładane od poniedziałku na "leśnym" odcinku estakady kwiatkowskiego?
- 1 0
-
2014-06-25 17:47
Będą służyły Tuskowi,a przeciw ludzią! (1)
- 1 2
-
2014-06-25 18:59
a kto są ludzią ??? masakra co za bełkot gimbazy
- 2 1
-
2014-06-25 17:28
moga byc dla Vitola czy jak to tam sie zwie :)
- 0 0
-
2014-06-25 18:56
Ten z Płk. Dąbka powinien być przeniesiony za most w stronę Obłuża
Tylko czekac aż ktoś zginie, ograniczenie do 40 a idioci jeżdżą po 80/90, będąc na przejściu nie jest sie w stanie zauważyć rozpędzonego samochodu bo widok zasłaniają barierki. Przejście bezpiecznie na tym przejsciu dwuetapowym to czysta loteria
- 3 3
-
2014-06-25 18:39
Jak znikną szare fotoradary, to Słowackiego w dół będzie codziennie przynajmniej
dwa razy dziennie totalnie zablokowana przez mistrzów kierownicy lądujących na barierkach i rozwalających innym samochody.
- 9 2
-
2014-06-25 15:43
fotoradary są niebezpieczne (4)
powodowały sztuczne gwałtowne spowolnienie ruchu. Ciekawe czy ktoś prowadzi statystyki ile wypadków spowodowały fotoradary, pewnie nikt tego nie ujawni.
- 76 28
-
2014-06-25 15:56
mam to na taśmie (2)
10058484 wypadków
3738383 rannych
748383 zabitych
73734 przestraszonych
W wypadku ucierpiały również
2 kozy
1 krowa- 12 2
-
2014-06-25 18:39
sprawdzimy...
...czy Twoje taśmy zostały nagrane legalnie
- 2 2
-
2014-06-25 16:37
zapomniałeś o trzech chomikach
- 6 0
-
2014-06-25 15:58
nie "gwałtowne spowolnienie ruchu" ale paniczne hamowanie... a następnie złośliwi kierowcy gwałtownie przyśpieszali, jak już tylko minęli fotoradar... podobnie to wygląda z programi zwalniającymi, a raczej progami niszczącymi amortyzatory... wy, lemingi, potrzebujecie, żeby ktoś nad wami z batem stał... godność, wolność, samodyscyplina to dla was pojęcia obce
- 24 8
-
2014-06-25 18:01
Zamiast radarów .......................
Zamiast radarów należy pomalować pasy w osi jezdni, na przejściach dla pieszych , znieść reklamy przy drogach. Będzie bezpieczniej i taniej.
- 8 1
-
2014-06-25 15:58
Atrapy... (3)
Rzeczywiście atrapy powinny zniknąć. Stojące na ul. Słowackiego mogą przyczynić się do spowodowania wypadku: jadący 90 km/godz . gwałtownie hamuje do 50-60 km/ godz. a niektórzy kierowcy dezorganizują płynność ruchu, zwalniając często przed fotoradarem do 50 km/godz. pomimo dopuszczalnej prędkości 70 km/godz..
- 15 8
-
2014-06-25 16:53
Nie wiem czy wiesz
ale przed ostatnim ,,radarem'' mozna jechac 50km/h a nie 70km/h .
- 2 0
-
2014-06-25 16:10
minusik
jeśli ktoś jedzie po mieście 90 km/godz i nagle hamuje na widok radaru, to dla kogo jest zagrożeniem?
Odpowiedź: dla tego co siedzi mu na ogonie, zamiast się przepisowo turlać :)))
BIPP!!!- 13 1
-
2014-06-25 16:09
gdyby jechali przepisowo nie chamowali by......... a atrapy by nie było
wyobraźnia jest taka że jak ktoś cie walnie z prędkością 90/h
a z prędkością 50 masz szanse przeżyć.......- 2 5
-
2014-06-25 16:48
Fotoradarów i innych urządzeń rejestrujących popełniane przestępstwa powinno być więcej
Tymczasem przestępcy są w sejmie i przegłosowują ustawy, które przestępców chronią. Skoro istnieją ograniczenia prędkości, to albo należy je zlikwidować, albo należy wymusić ich przestrzeganie. Przestępcy nie powinni być bezkarni.
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.