Fakty i opinie

stat

Znów ugięła się Południowa Obwodnica Gdańska

Mimo wykonania w zeszłym roku nakładki nawierzchni (po ugięciu w czerwcu 2012 r.), jezdnia Południowej Obwodnicy Gdańska przed wjazdem na estakadę wciąż odkształca się.
Mimo wykonania w zeszłym roku nakładki nawierzchni (po ugięciu w czerwcu 2012 r.), jezdnia Południowej Obwodnicy Gdańska przed wjazdem na estakadę wciąż odkształca się. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Kierowcy jadący Południową Obwodnicą Gdańska zobacz na mapie Gdańska w kierunku Lipiec, od strony Elbląga, mogą po drodze odczuć dwa ugięcia jezdni. Gdański oddział GDDKiA wie o usterkach. Jeśli ugięcia będą się pogłębiać, ma je naprawić wykonawca.



Materiał z czerwca 2012 r. Ugięcie jezdni tuż za Estakadą.

Materiał z czerwca 2012 r. Ugięcie jezdni tuż za Estakadą.

Znowu pojawił się problem z Południową Obwodnicą Gdańska. Na jezdni w relacji Węzeł Koszwały zobacz na mapie Gdańska - Węzeł Lipce zobacz na mapie Gdańska pojawiły się ugięcia.

- Wiemy o dwóch takich miejscach. Pierwsze ugięcie powstało przed estakadą na Lipcach. Drugie natomiast ujawniono w Przejazdowie, pod wiaduktem. Oba ugięcia są monitorowane. Jeśli zajdzie taka konieczność, wykonawca trasy naprawi je w ramach gwarancji - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przeczytaj także: Szabrownicy na Południowej Obwodnicy Gdańska.

Zobacz film promocyjny firmy Bilfinger Berger - wykonawcy.

Zobacz film promocyjny firmy Bilfinger Berger - wykonawcy.

Przypomnijmy, że wykonawca POG - firma Bilfinger Berger - po zakończeniu robót udzielił inwestorowi gwarancji na trzy lata. W tym okresie musi on usuwać wszelkie usterki powstałe w wyniku niewłaściwej technologii wykonania. Jeśli budowlańcy nie przystąpią do ewentualnej naprawy, gdański oddział GDDKiA może zamówić naprawę u innej firmy, ale z roszczeniami o zapłatę i tak uda się do generalnego wykonawcy.

Drogowcy nie mają zamiaru zamykać ruchu. Ich zdaniem ugięcia nie są zagrożeniem dla kierowców.

Wspomniane ugięcie to już kolejne od chwili otwarcia - 9 czerwca 2012 r. - wykryty błąd na Południowej Obwodnicy Gdańska. Przypomnijmy, że poprzednie tego typu zdarzenie ujawniono w pod koniec czerwca 2012 r. Wtedy ugięcie zostało spowodowane lokalnymi, niewłaściwymi zagęszczeniami dolnych warstw nasypu. Takie przynajmniej wnioski wypłynęły z badań przeprowadzonych georadarem przez specjalistów z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czy Obwodnica Południowa ułatwiła ci poruszanie się po Trójmieście?

tak, droga umożliwia ominięcie zakorkowanego centrum Gdańska 61%
tak, łatwiej podróżuje się przez centrum Gdańska 13%
nie, wywołała utrudnienia m.in. na Trakcie św. Wojciecha 2%
nie, nie korzystam z nowej drogi, jest za daleko 24%
zakończona Łącznie głosów: 1190
Firma Bilfinger Berger zmuszona była wtedy do naniesienia dodatkowej nawierzchni jezdni - tzw. nakładki.

Przeczytaj także: Korki na Węźle Lipce przez sygnalizację?

Południowa Obwodnica Gdańska została oddana do użytku w czerwcu 2012 r. Do grudnia ubiegłego roku otwarto jeszcze cztery spośród sześciu węzłów. Inwestycja została zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt - opracowany przez Transprojekt Gdański - zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończył budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztowała ok. 1,133 mld zł.

Opinie (188) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.