- 1 Kradli w Rivierze. Kojarzysz ich? (111 opinii)
- 2 Kilkanaście tys. kwiatów do rozdania (42 opinie)
- 3 Utonięcie 28-latka w jez. Otomińskim (262 opinie)
- 4 Opaska pomoże odnaleźć zgubione dziecko (66 opinii)
- 5 Dwukrotnie przeszła każdą ulicę w mieście (152 opinie)
- 6 W niedzielę kolarze na ulicach Gdyni (144 opinie)
Znów ugięła się Południowa Obwodnica Gdańska
Kierowcy jadący Południową Obwodnicą Gdańska w kierunku Lipiec, od strony Elbląga, mogą po drodze odczuć dwa ugięcia jezdni. Gdański oddział GDDKiA wie o usterkach. Jeśli ugięcia będą się pogłębiać, ma je naprawić wykonawca.
Materiał z czerwca 2012 r. Ugięcie jezdni tuż za Estakadą.


- Wiemy o dwóch takich miejscach. Pierwsze ugięcie powstało przed estakadą na Lipcach. Drugie natomiast ujawniono w Przejazdowie, pod wiaduktem. Oba ugięcia są monitorowane. Jeśli zajdzie taka konieczność, wykonawca trasy naprawi je w ramach gwarancji - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przeczytaj także: Szabrownicy na Południowej Obwodnicy Gdańska.
Zobacz film promocyjny firmy Bilfinger Berger - wykonawcy.
Drogowcy nie mają zamiaru zamykać ruchu. Ich zdaniem ugięcia nie są zagrożeniem dla kierowców.
Wspomniane ugięcie to już kolejne od chwili otwarcia - 9 czerwca 2012 r. - wykryty błąd na Południowej Obwodnicy Gdańska. Przypomnijmy, że poprzednie tego typu zdarzenie ujawniono w pod koniec czerwca 2012 r. Wtedy ugięcie zostało spowodowane lokalnymi, niewłaściwymi zagęszczeniami dolnych warstw nasypu. Takie przynajmniej wnioski wypłynęły z badań przeprowadzonych georadarem przez specjalistów z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przeczytaj także: Korki na Węźle Lipce przez sygnalizację?
Południowa Obwodnica Gdańska została oddana do użytku w czerwcu 2012 r. Do grudnia ubiegłego roku otwarto jeszcze cztery spośród sześciu węzłów. Inwestycja została zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt - opracowany przez Transprojekt Gdański - zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończył budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztowała ok. 1,133 mld zł.
Miejsca
Opinie (188) 3 zablokowane
-
2013-04-23 15:46
GDDKIA pilnujcie każdą fuszerkę! (17)
Przecież to nasza wspólna kasa.
- 186 6
-
2013-04-23 15:57
(13)
To nie fuszerka lecz geologiczny problem.
- 7 28
-
2013-04-23 15:58
nie, wykonawca miał pomroczność jasną (1)
nie jego wina, że się ugina.
- 22 6
-
2013-04-23 21:33
Dziób pingwina?
- 1 2
-
2013-04-23 15:58
Dokładnie (9)
- 1 9
-
2013-04-23 16:01
Dokładnie, w sensie warunki geologiczne oczywiście. (8)
- 5 5
-
2013-04-23 16:03
Fuszerka w sensie robi się rozpoznanie geologiczne przed budową i dobiera technologię (7)
Nikt nie mówił,że budowa na Żuławach jest łatwa,ale bez przesady...
- 25 4
-
2013-04-23 16:10
(5)
Przykro mi to powiedziec ale nie masz zielonego pojecia.
- 3 12
-
2013-04-23 16:14
Mokro mi?
- 4 4
-
2013-04-23 16:15
(2)
Holandia w dużej mierze jest podobnie położona jak żuławy... Tylko tam mają albo większe doświadczenie, albo rozumy abo uczą się w lepszych szkołach. Jakoś tam nie ma problemów geologicznych, bystrusiu. Potrafią przewidzieć takie rzeczy... ale do kogo ja to piszę... przecież to wina geologiczna. Partacze.
- 29 9
-
2013-04-23 16:18
To kaz naszym wydac kilka miliardow na trase bo musialaby byc "plywajaca" zabciu.
- 3 10
-
2013-04-23 16:30
Dodam ze nie fuszerka lecz brak wyczucia co zrobi lepsze wrazenie - trasa ktora wiadomonbylo trzebaby co rok, dwa naprawiac czy cos z prawdziwego zdarzenia.
- 0 3
-
2013-04-23 16:36
Jak widac na wielu przykladach budow tras, np. autostrad, widocznie caly pion decydentow nie wykazal sie dopuszczajac do tego ze ogolnie panuje niezadowolenie z efektow.
Do budowy pozornie niedochodowych wielkich projektow potrzeba ludzi z jajami.- 3 1
-
2013-04-24 09:21
to są chyba najtrudniejsze tereny do budowy w polsce ... o ile posadowienie budynku na tym terenie nie jest jakąświelką sprawą przy dzisiejszych technologiach to wybudowanie 18km gładkiej nitki juz tak ... niestety trzeba poczekać na ujawnienie się takich "zapadlisk" i je uzupełniać ... pierwsze 3 lata może byc taki problem, pozniej juz spokoj i korzystanie z gładkiej drogi.
- 0 0
-
2013-04-23 21:37
geologiczny sreologiczny...
jak się wybiera wykonawcę po najniższej cenie to tak musi być...
- 4 1
-
2013-04-23 18:02
Ładna trasa rowerowa !
By jechało się lepiej ha ha
- 5 1
-
2013-04-23 22:35
wylejcie tam górkę z asfaltu
to po roku się ugnie w ten sposób samo się wyrówna. a w międzyczasie posłuży jako śpiący policjant, co by kierowcy nie szaleli przy ograniczeniu do 40km/h.
- 8 1
-
2013-04-24 10:57
Wspólna kasa - tym bardziej Gdaka spartaczyła
Bo spartaczyła sprawę - nie dość, że nie potrafią upilnować własnych ludzi i firm, którym zlecają projekty to jeszcze kombinują, jak się z tego wykpić :/
- 0 0
-
2013-04-23 15:46
No to pięknie (5)
To kto za to beknie ????pewnie ten biedak z taczką
- 105 12
-
2013-04-23 15:59
(2)
Widac ze 60% spoleczenstwa odrzuca sie samych.
- 1 4
-
2013-04-23 18:00
Aaa. Zamienię zegarek z Ministrem Sławomirem Nowakiem. (1)
- 9 3
-
2013-04-23 23:08
Mogę jemu dać Poljota, został mi z komunii.
- 1 0
-
2013-04-23 16:37
Po co naprawiac .Powstal naturalny ogranicznik predkosci
Nie trzeba inwestowac w fotoradary
- 9 3
-
2013-04-23 23:09
wykonawca w ramach gwarancji - wystarczy przeczytać artykuł
- 1 0
-
2013-04-23 15:46
wiadomo - fuszerka GDDKiA (3)
Miejskie drogi - jakoś się nie odkształcają
- 37 40
-
2013-04-23 17:39
Podbudowa z sedesów to nie ma się co dziwić. (1)
By żyło im się lepiej!
- 6 2
-
2013-04-23 22:10
sedesy wybrali wszystkie na A1, teraz lecą śmieci z szadół i co się nawinie.
- 1 2
-
2013-04-24 09:23
głupiś
- 0 0
-
2013-04-23 15:47
czyżby Południowa Obwodnica Gdańska.... (3)
to taki sam bubel w wykonaniu jak linia tramwajowa do pętli Łostowice Świętokrzyska?
- 84 13
-
2013-04-23 16:59
a co z tą pętlą nie tak, bo nie jestem w temacie;]?
- 8 0
-
2013-04-23 17:36
z trasą tramwajową jest wszytsko w porządku, drobne niedoróbki usunęli w ramach gwarancji (1)
rozumiem ze swoją wiedze czerpiesz z mediów, bo na pewno nie jezdzisz tą trasą. Zreszta IP masz z Gdyni wiec...wiadomo
- 9 4
-
2013-04-23 22:12
Trambaj napiergdacza drzwiami o perony przystanku, tosy się wypaczają -
dostają niekontrolowanych wygięć bo brak dylatacji, światła źle poustawianie i w złych miejscach... a jak byś zobaczył protokół usterek przy odbiorach to byś się zapluł, przeżegnał i pieszo do Torunia poszedł w pielgrzymkę...
- 3 3
-
2013-04-23 15:50
pogratulować, lepiej stać w korku (1)
nie, nie korzystam z nowej drogi, jest za daleko
- 20 35
-
2013-04-23 17:37
ankieta inteligentna jak cała redakcja
- 8 1
-
2013-04-23 15:50
Dlaczego w Polsce wszystko robione jest na tzw fuszerkę. (15)
Mosty się rozpadają, drogi po roku pękają, markety się rozsypują, przejścia podziemne również a koszty budowy kilkukrotnie wyższe niż w starej UE.
- 124 10
-
2013-04-23 16:18
bo jest (7)
głupia ustawa o zamówieniach publicznych, która pozwala żeby cwaniaczki wygrywały przetargi. Zamieniają wszystkie wartościowe urządzenia, materiały na "gówniane" ale z kwitkiem zamienniki. Co prawda inwestor płaci jak za high-tech, ale dostaje urządzenia i materiały z "demobilu"
- 14 7
-
2013-04-23 16:35
Pi....sz bez sensu (3)
Co ma ustawa do jakości? Za co nadzór ze strony inwestora wziął ciężkie pieniądze? Za podpisywanie faktur? A może było tak, jak na S-8 i S-7 koło Grójca, gdzie nadzór "był dogadany" i łatwił wykonawcy wszystkie badania i podkładki za parę fajnych obrazów i nie tylko?
Pomyślałeś o tym?- 13 8
-
2013-04-23 20:57
(2)
kolego nadzór bma stolec do gadania niestety dam ci przykłąd jesli chodzi o elektryke, zabezpieczenie firmy EATOn czy legrand jest o 40% droższe niż np ETI ale ETI po 2 latach trzeba będize wymienić a ETON wytrzyma 10 lat. A jezlei ETI daje certyfikat CE to nadzór ma stolec do gadania i musi dać ci to zamienić chyba że udowodnią ze ma gorsze parametry a chińczyk zawsze zadeklaruje parametry jakie potrzebujesz
- 3 0
-
2013-04-24 05:19
(1)
Nic nie musi dać , ogłosiłeś przetarg ,ty ustalasz SWiZ czy jak się to pisze i ty decydujesz czy taki czy inny materiał może zostać zastosowany a wykonawca ma to zamontować inaczej niedotrzymanie warunków umowy i wypierd bez kasy. Pracuję w firmie wykonawczej branży energetycznej i na każdym kontrakcje przerabiamy zamiany droższego na tańsze ale ( gwarancja musi być taka sama). Jest masę budów gdzie inwestor mówi ma być taka firma i koniec nie ma dyskusji. Więc można ino trza chcieć.
- 1 0
-
2013-04-25 20:11
Nadzór???
Jaki nadzór? W GDDKiA pracują "odrzuty", bez praktyki i doświadczenia za śmiesznie małe pieniądze w porównaniu do ich odpowiedników w prywatnych firmach.
Takich "nadzorców" robi się w jajo tak jak się młodego elektryka wysyłało z wiaderkiem po fazę...
Gada się "gwarą" a nadzór tylko potakuje głową udając, że rozumie.- 0 0
-
2013-04-23 21:39
zapytaj sie lepiej dlaczego sejm i rzad z PO niecha tego zmienic.
nie hcą bo ich kolesie natym razabiaja a placi za wszystko podatnik
- 2 3
-
2013-04-23 23:00
Tak właśnie erbud ze spintem wyruczał akademię medyczną, a pilnowało (1)
PKO Pirelli. Tak dzieje się zawsze w państwowym. Zamieniają wszystkie wartościowe urządzenia, materiały na "g*wniane" ale z kwitkiem "zamienniki" i już.
- 3 0
-
2013-04-24 11:56
ale tam zielone światło dostali od
władz uczelni. Znalazł zaufanego inspektora, który podpisał równoważność urządzeń i tyle. Na wszystko mają "papiery". :) Nikt im nic nie zrobi. A to, że za chwilę trzeba będzie naprawiać ..... no cóż. Takie życie :). I zamiast zająć się tymi sprawami, to służby wolą prokurować afery (z niedojdą agentem tomaszkiem). Ot wolska właśnie :)
- 0 0
-
2013-04-23 18:57
Tomaszu, ignorancie! (2)
Dlaczego uogólniasz? Pisząc "Dlaczego w Polsce wszystko..." pokazujesz, że jesteś ignorantem!
- 3 5
-
2013-04-23 23:19
pytanie... (1)
zamiast wyzywać człowieka od ignorantów, podaj przykład udanej inwestycji, która zrealizowana została za "przyzwoite" pieniądze (bez przepłacania kilkaset %), w terminie i jakościowo dobrze...
Może któryś ze stadionów? może jakaś autostrada bez pasa awaryjnego albo zamiast z kruszywem podsypywana piaskiem?
może zdjąłem swoje różowe okulary, ale podobnie do kolegi uważam, że w tym kraju jest coś nie tak...
pewnie jest kilka jasnych punkcików na tym czarnym obrazku, ale giną wśród patologii, niedoróbek, przekrętów i bubli, z którymi musimy się potem bujać...- 4 2
-
2013-04-24 08:45
Tak jest coś nie tak ludzie
A dokładnie wychowywanie w przyzwoleniu oszustwa. Każdy jest uczony, że w szkole należy oszukiwać i jechać na ściągach. Poem czas do roboty, a tam jest znów uczony, że dobrze wyjdzie się na oszustwu.
Nasze społeczeństwo zezwala na oszustwo w celu uzyskania lepszego wyniku dla danej osoby. Dlatego też mamy takie, a nie inne drogi, stadiony, budynki itd.
Nawet zwykłe umowy są tak pisane, aby jedna strona była górą. wykonawca więzi na smyczy pod wykonawców i płaci grosze, a potem wszyscy się dziwią bylejakości.- 1 0
-
2013-04-23 20:29
Gwarancja na drogę powinna być min 25 lat
Biorą kasę jak by ta droga ze złota była, a gwarancja 3 lata, śmiech na sali!! Niemieckie drogi z czasów wojny do dziś są w dobrym stanie a tu taka technologia i po roku lipa pełna
- 4 1
-
2013-04-23 22:32
za parę lat z czego będą żyły firmy budowlane? z remontów tego, co teraz się wykonuje byle jak
- 1 1
-
2013-04-24 09:22
.. bo w Polsce nie ma rzadu, sa lalusie co sie zegarkami wymieniaja
.. kradzionymi w rekawiczkach!!!
- 0 0
-
2013-04-24 13:01
Bo przetargi na roboty wygrywają firmy, które oferują całość (materiał + wykonanie) w cenie materiału... gównianego materiału jak się później okazuje
- 0 0
-
2013-04-23 15:50
Czy Bilfinger Berger w Niemczech też odwala takie fuszery czy to "produkt specjalny" (2)
na rynek polski?z
- 125 6
-
2013-04-23 17:22
Kazda zachodnia firma dostosowuje sie do warunków i układów panujacych w danym kraju
By zdobyć rynek Chiński musieli na początku dawać łapówki i prezenty.Porównajcie sobie zachodnie usługi i zachodnie produkty na zachodzie i te same w POlsce.Tak jest ze wszystkim wtym kraju urzednicy mają nadzór budowlany oni o wszystkim decydują!!Jesli chca by były robione fuszerki to jak firma che miec kontrakt to musi sie dostosowac do wymagań urzedasów!Nadzór nad urzedasami marzad i ministrowie .Ale przykład idzie od rzadu i ministrów wiec nieoczekujcie ze co kolwiek sie zmieni ze droga raz wybudowana jak w Niemczech bedzie 20 lat minimum bez remontów.ze Kawa Niemiecka bedzie taka sama,proszki itp.Bo Chndlowcy i dystrybutorzy juz dawno podali na rynek wschodni dostosowujemy produkty do wymagań klientów:)A raczej do wymagań dystrybutorów.
- 6 4
-
2013-04-24 14:10
Specyfika kraju.
Tak jak napisał przedmówca, Polska to kraj specyficzny. W koszt inwestycji trzeba wliczać łapówki za przetarg i łapówki w trakcie inwestycji. W efekcie budżet samego projektu jest okrojony. A "króliczków" wyciągających łapki po swoje jest co nie miara. I nie wszyscy zadawalają się zegarkami jak imć Sławomir Solar Nowak.
- 0 0
-
2013-04-23 15:50
(2)
W trakcie budowy pewnie połowa materiałów została rozkradziona i oto skutki :D
- 71 10
-
2013-04-23 16:37
Tam niczego nie kradli (1)
Byli w niedoczasie z budową mostu przez Motławę i zagęszczali grunt na pałę, byle na Ojro zdążyć.
No i zdążyli, a jak im wyszło, to już widać, a to dopiero początek.- 7 1
-
2013-04-23 17:45
Przy następnych wyborach proszę o chwilę namysłu.
Z góry Państwu bardzo dziękuję w imieniu własnym i moich dzieci.
- 6 2
-
2013-04-23 15:51
Bo to Polska właśnie... (4)
Póki będą prowadzone przetargi na budowę na zasadzie kto da lepszą ofertę czyt. kto taniej ten wygrywa... to nigdy w tym kraju nie będzie nic dobrze zrobione. Nie ma opcji TANIO i DOBRZE, ale my Polacy się wiecznie łudzimy.
- 64 16
-
2013-04-23 16:42
G.... prawda
Takie fuszerki będą dopóty, dopóki nadzór będzie brał na dwie strony i ustawa tu żadna nic nie zmieni. GDDKiA płaci nadzorowi wyłonionemu w przetargu, a jakże, żeby było bez podejrzeń, za pilnowanie jakosci i terminu wykonania. A nadzór, który wie, że boom na drogi prędzej, czy później się skończy, zabezpiecza sobie przyszłość biorąc kasę od wykonawcy, a to za podpisanie fakturki, a to za dobre badania, a to za aneks do terminu..... Poczytaj trochę, zanim zaczniesz wypisywać bzdury.
- 8 1
-
2013-04-23 20:04
a co powiesz o korupcji?
- 4 4
-
2013-04-23 20:08
Ale u nas w POlsce (1)
kilometr drogi kosztuje 3x tyle co w Niemczech, mamy drogo i źle.
- 8 4
-
2013-04-24 09:47
Skutki korupcji.
Bo zeby ktos wybudowal, zarobic musi ktos ;)
- 0 0
-
2013-04-23 15:51
Takie drogi buduja ci co ksiazek nie czytaja :))) A prezes to pewnie krawiec :)))
Dodac panie piachu i dwa stare klozety i bedzie jak nowe no..i asfaltem zalatac !!!!! Nie takie autostrady z piachu i desek klozetowych sie budowalo !! JAKO PREZES DROGOWY OSWIADCZAM IZ SO TO POMOWIENIA WROGOW POLITYCZNYCH A DROGA SIE SAMA UGIELA BO TAM SKORUPA ZIEMSKA PEKA POD NAPOREM :)))no i krety se tam domek zrobily. :). Reszte powiem na konferencji prasowej zwolanej w Helsinkach na czesc naszych drogowcow :) no polej Wladek ale z tej flaszki z ta trawka zielona bo to takie podobno ekologiczne te zubry !
- 69 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.