- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (54 opinie)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (73 opinie)
- 3 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (137 opinii)
- 4 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (23 opinie)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (160 opinii)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (125 opinii)
Zrywają chodnik pod nasadzenia zieleni. Zmiany na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu
Na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu rozpoczął się demontaż fragmentów chodnika pod nowe nasadzenia zieleni. Inwestycja jest realizowana przez miasto we współpracy z lokalną radą dzielnicy. Radni dzielnicowi takie rozwiązanie chcieli wdrożyć na znacznie dłuższym odcinku, lecz urzędnicy nie wyrazili na to zgody.
Zdemontowane płyty chodnikowe pozwolą na wygospodarowanie przestrzeni pod nasadzenia zieleni niskiej. Będzie to dopełnienie wcześniej wykonanych nasadzeń drzew na tym odcinku. Projekt uwzględnia także montaż ławek.
Pomysł na wprowadzenie zieleni w tym miejscu sięga czasów obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa. To właśnie wtedy z myślą o zwiększeniu dystansu między pieszymi zdecydowano się na likwidację parkowania na chodniku.
Dotychczasowe parkowanie skośne zostało zmienione na parkowanie równoległe i przeniesione na zbudowany jeszcze w okresie PRL specjalny pod ten cel pas z kostki kamiennej.
Drzewa i zieleń z inicjatywy radnych dzielnicy
Nowa "covidowa" organizacja ruchu została zaakceptowana przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny jako rozwiązanie stałe. Następnie z budżetu Rady sfinansowano nasadzenia drzew oraz przystąpiono do opracowania projektu przebudowy chodników na rabaty.
Teraz inwestycja ta wchodzi w fazę realizacji, która zajmie najbliższe kilka tygodni. Termin zakończenia robót będzie w znacznej mierze zależny od warunków pogodowych.
Z ramienia miasta za inwestycję odpowiada Gdański Zarząd Dróg i Zieleni (projekt, koordynacja działań) oraz miejska spółka Gdańskie Wody (rozbruk).
Radni dzielnicowi chcą jeszcze więcej zieleni
Jednak radni dzielnicowi pierwotnie chcieli rozszerzyć projekt także o odcinek od poczty do parku przy ul. De Gaulle'a. W tej sprawie dwukrotnie wystosowali uchwałę do władz miasta w sprawie zmiany zasad parkowania i dwukrotnie uzyskali odpowiedź odmowną.
Dodajmy, że w okresie obostrzeń covidowych na tym odcinku także funkcjonowało parkowanie równoległe i taka forma postoju była początkowo wdrożona w trakcie remontu chodników w 2016 r. (następnie zrywano nowe płyty pod parkowanie skośne).
- Zmiana sposobu postoju pojazdów z równoległego do istniejących zatok skośnych została wykonana m.in. z uwagi na poprawę widoczności pojazdów włączających się do ruchu w al. Grunwaldzką. Powyższe utrudnienie zgłaszane było przez mieszkańców korzystających z podwórza na zapleczu budynku Grunwaldzka 116 [to podwórze współdzielone z Hotelem Szydłowski - dop. red.]. Wskazany problem widoczności, ze względu na prędkość pojazdów oraz duże natężenie ruchu na drodze głównej, mógł przyczynić się do obniżenia poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego - czytamy w odpowiedzi udzielonej Radzie Dzielnicy przez Zespół Zarządzania Ruchem Wydziału Gospodarki Komunalnej w 2021 r.
Aleja Grunwaldzka: deweloperzy chcą wieżowców, mieszkańcy zieleni i przejść
Ekostrategie przegrywają z wygodą kierowców
Warto zauważyć, że parkowanie skośne - wbrew słowom urzędników - jeszcze bardziej utrudnia obserwację ruchu dla kierowców włączających się w al. Grunwaldzka. Zaparkowane auta ograniczają bowiem widoczność całą swoją długością, a nie wyłącznie przodem lub tyłem.
Ten argument nie przekonał jednak do zmiany decyzji w 2023 r., podobnie jak argumenty radnych dzielnicowych o potrzebie faktycznego wdrażania polityki zazielenienia przestrzeni miejskiej, którą deklarowały i wciąż deklarują władze Gdańska.
Gdańsk 2030: zielone, wspólne, dostępne i innowacyjne miasto
Miejsca
Opinie (220) 5 zablokowanych
-
2024-03-13 08:25
Przypomnę tylko, że parkowanie po skosie daje więcej miejsc parkingowych
i sprawia, że dużo szybciej się w nie wjeżdża i z nich WYjeżdża
- 1 1
-
2024-03-13 08:31
sloiki nie chca,oni kochaja betonoze,mysla ze to prestiz
- 0 1
-
2024-03-13 12:18
PO co zrywać
wystarczy zdjąć
- 0 0
-
2024-03-13 13:13
a kiedy legowiska dla dzików ?
- 0 0
-
2024-03-13 16:54
Autostrada
Niepotrzebna tam taka autostrada, powinien być 1 pas ruchu + 1 buspas w każdym z kierunków, resztę zazielenić do tego można oddzielić ścieżkę rowerową od chodnika również pasem zieleni.
Parkingi tam nie potrzebne, jak ktoś mieszka tam to z buta pójdzie albo tramwajem, a jak nie mieszka w okolicy to i tak nie ma po co tam się pojawiać.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.