• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • Miasto rozrasta się w każdą stronę

    Przybywa mieszkańców ,a wy chcecie zwężać glowne arterie miasta???? Poknnijcie się w głowę zafajdani aktywności i urzednicy . Najwiekszymi oponentami takich rozwiazan sa ludzie którzy nigdy nie jezdzili samochodem i nim jeździć nie beda!!!

    • 92 10

  • Jedna z głupszych inicjatyw (2)

    jaka ma miejsce w tym mieście. Wszyscy będziemy tego żałować. Odbije się to na każdym, prędzej czy później. Na niektórych w najmniej oczekiwanym momencie. Np. jak karetka utknie w tych ogromnych korkach, jakie będą miały miejsce codziennie w godzinach szczytu.

    g r a t u l a c j e

    • 98 7

    • Martwisz się o karetkę? Martwisz się o korki? (1)

      Rozwiązanie jest proste - nie jedz tamtędy. Nie przyczynisz się do tworzenia korka, który cie tak martwi.

      • 0 10

      • A no dobra, to sory

        to nie pojadę do pracy skoro Pan tak ładnie prosi

        • 8 0

  • Czy wy oszaleliście? (6)

    Te odcinki chodników serio są szerokie, a dodatkowo prawie nikt po nich nie chodzi i nie będzie chodził. Tam zawsze był luz. Zasłanianie się pandemią jest niedorzeczne. Miejscy aktywiści ha tfu

    • 125 13

    • Chodnik w tym miejscu ma jakieś 2m. Dwa metry pod warunkiem że jakiś szrot na nim nie stoi (2)

      a przeważnie stoi i to kilka.

      • 7 9

      • Nie, nie ma 2m (1)

        Są szersze. Dodatkowo, są tam ustanowione miejsca dla samochodów, więc nikt tam na chodniku nie parkuje. A chodnka jest tam aż nadto

        • 11 3

        • chodzę to wiem jak tam jest w praktyce

          W praktyce nierzadko trzeba tam po masce skakać żeby przejść.

          • 4 6

    • Tak się właśnie wydaje z samochodu jadącego 80km/h

      Nie słuchajcie ludzi którzy nigdy tam nie byli

      • 2 2

    • Kasa za parkowanie (1)

      Przecież tutaj chodzi jedynie o zwiększenie liczby płatnych miejsc postojowych dla biurowców.

      • 1 0

      • Chyba masz racje. Zastanawialem sie po co to komu? Rowerej wzdluz Grunwaldzkiej jedzie sie okropnie, a pieszych tam nie ma. Korek rozleje sie na okolice i bedzie trwal jeszcze dluzej. Nie kazdy ma tak komfortowa sytuacje jak ja, ze moze sobie pojechac do pracy rowerem albo isc na pieszo. Zwezanie drog powinno byc poprzedzone przynajmniej wprowadzeniem takiego rozkladu SKM, zeby jezdzily podwojne sklady regularnie przynajmniej co 10 min, od godz 5 do 20. Na razie to na wieksze odleglosci w Trojmiescie nadaje sie tylko samochod.

        • 1 0

  • Ręce opadają (5)

    d**il , ślepy i głuchy na dodatek. Ten co wpadł na taki pomysł musi być z poza Gdańska albo nienawidzi gdańszczan albo jest z KC PiS dolandu.
    Nikt inny nie byłby w stanie tego wymyslec i przepchnąć.
    W tym miejscu jest zator 24/7 a tu zabierają 1 pas.
    A skąd piesi na spacery miedzy Kaprów a Derdowskiego?
    Nigdy tam nie było spacerowiczów tylko mieszkańcy idący z i do domów.

    • 82 15

    • A obok jest piekny Park Oliwski do spacerów (1)

      • 10 0

      • obok jest piękna obwodnica do jeżdżenia szrotem

        • 0 6

    • Z PiS? Pani prezydent jest z PO. PiS tak wami nie gardzi, jak Ci, których wybraliście.

      • 4 0

    • Ręce do góry

      Zapomniałes kto rządzi w Gdańsku ????? a teraz głosuj na Trzaskowskiego a tak bedzie wszędzie !!

      • 2 1

    • a kto w Gdańsku rządzi ????

      Przestańcie wszystko co złe przypisywać PIS-owi oni tu nic nie mają do powiedzenia Takie decyzje podejmują wybrani przez was PO-wcy

      • 1 1

  • Tak jak wczoraj pisaliscie czas na zwolnienie urzednikow

    • 60 4

  • Ludzie tak chcieli! I tyle w temacie -chyba jednak nie. (1)

    Jeżeli jakieś decyzje są niepopularne, najlepiej powiedzieć, że jest to realizowane ze względów na cele wyższe, lub spełnieniem żądań większości społeczeństwa. Jakiej większości? Kto by w to wnikał! Ludzie tak chcieli i basta.

    • 42 7

    • Wystarczyło zebrać 300 podpisów od oszołomów

      Aby złożyć wniosek...:
      https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Aktywisci-szersze-chodniki-i-wiecej-przejsc-ochrona-przed-koronawirusem-n145424.html

      • 5 0

  • No super będzie więcej korkow

    Utrzymanki w wypasionych Suvach i lalusie w rurkach będą mieć trochę gorsze życie stojąc w jeszcze większych korkach

    • 27 12

  • ".. wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego."

    Smiechłam

    • 56 2

  • jeden pas z Pruszcza rano pieknie filtruje samochody na Trakcie sw Wojciecha

    Teraz Oliwa będzie filtrować to samo, po południu przy Dworcu korków nie będzie

    • 31 2

  • Lepiej w ogóle zakazać jazdy samochodem (1)

    I zmusić do jazdy rowerem

    • 53 1

    • Jezdze rowerem i tez mi sie to nie podoba. To niedzwiedzia przysluga dla rowerzystow, ktora tylko wywola jeszcze wieksza niechec do nich. A rowerzysci i tak nie beda jezdzili masowo wzdluz Grunwaldzkiej bo w jeszcze wiekszym korku bedzie jeszcze wiecej spalin. No i skad wezma tam pieszych skoro tam prawie nikt nie chodzi? Niech sie lepiej zabiora za ucywilizowanie parkowania i wyrzuca wreszcie samochody z chodnikow, bo to nie miejsce dla nich.

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane