• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwierzęta przestaną ginąć na (fragmencie) obwodnicy?

mb
17 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Obwodnica Trójmiasta fragmentami wpleciona jest w las, gdzie żyją dzikie zwierzęta. Obwodnica Trójmiasta fragmentami wpleciona jest w las, gdzie żyją dzikie zwierzęta.

Jest szansa, że leśne zwierzęta przestaną ginąć na obwodnicy. Już niedługo gdyński odcinek drogi zostanie ogrodzony siatką.



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w porozumieniu z leśnikami rozpoczęła prace mające chronić zwierzęta przed wtargnięciem na ruchliwą drogę. Wzdłuż kompleksów leśnych na odcinku od węzła Wysoka zobacz na mapie Gdyni w kierunku północnym zostanie postawiona siatka. Będzie to pierwszy tak zabezpieczonym fragmentem Obwodnicy Trójmiasta.

Ochronna siatka będzie miała w sumie 13,8 km długości. Wyposażona zostanie w bramy i furtki, z których korzystać będą pracownicy służb leśnych. Koszt postawienia ogrodzenia wyniesie 1,7 mln zł.

- Na tym docinku obwodnica przecina Trójmiejski Park Krajobrazowy i dzikie zwierzęta często wbiegają na jezdnię - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Ogradzając teren utrzymamy istniejące przejścia dla zwierząt, takie jak węzeł Chwarzno, droga gospodarcza i skrzyżowanie Gdynia-Kack.

Policja donosi, że w 2006 roku pod kołami samochodów na obwodnicy zginęło 9 zwierząt, a w 2007 roku - 4. Zdaniem GDDKiA te statystyki są jednak znacznie zaniżone, gdyż kierowcy wielokrotnie nie zgłaszają podobnych incydentów, szczególnie w sytuacjach, gdy zderzenie nie spowodowało znacznych zniszczeń pojazdu.

- Stawianie ogrodzenia lasu na gdyńskim odcinku obwodnicy już trwa - informuje Piotr Michalski. - Planowane zakończenie prac to przełom października i listopada.

Niewykluczone, że w przyszłości takie zabezpieczenia powstaną także na innych odcinkach obwodnicy. Jednak jak przekonuje GDDKiA stawianie nowych obiektów na starych drogach ponosi za sobą ogromne koszta. Dlatego też Dyrekcja sprawdzi najpierw, jak sprawuje się nowa siatka i dopiero wtedy zadecyduje o dalszych inwestycjach.

Inaczej jest podczas budowania nowych tras, jak np. autostrada A1. Dzisiejsze przepisy nakładają na wykonawcę obowiązek stawiania takich obiektów ochronnych.
mb

Opinie (138) 6 zablokowanych

  • bardzo mi żal zwierzątek, ale

    osobiście wolałabym na odcinku gdyńskim postawienie ekranów dźwiękochłonnych; na wysokości Wielkiego Kacka nie da się normalnie żyć przez ryk obwodnicy :(...

    • 0 0

  • zobaczcie na zdjęcie - czerwone auto, po lewej stronie. (6)

    A na zdjęciu - oczywiście jakiś koleś w czerwonym aucie sobie 'dumnie' jedzie 'po pańsku' lewym pasem. A prawy wolny.
    Standard.... buractwa.

    • 0 0

    • A skąd wiesz... (1)

      ...czy 20 m przed nim pod górkę nie toczy się prawym ciężarówka z prędkością 30km/h i koleś nie wziął się właśnie za wyprzedzanie?

      • 0 0

      • Wygląda jak typowy 'szalony kapelusznik', na 4tym biegu.

        • 0 0

    • (1)

      jeśli to jest nexia, to moglem byc ja

      • 0 0

      • No to czemu nie zjechałeś na prawy pas??
        No ale plusik że się przyznałeś...

        • 0 0

    • (1)

      Może ciśnie ze 180 km/h i zaraz będzie wyprzedzał.

      • 0 0

      • Kościerski gwiazdolot enterprajs, wchodzi w nadświetlną. Asfalt za nim - normalnie płonie. :)

        • 0 0

  • 1,7mln zł za 13,8 km SIATKI DRUCIANEJ ???????????? (3)

    Ja wiem ,że państwowych pieniedzy się nie szanuje, ale to jest przegięcie !

    • 0 0

    • dolicz słupki, beton, wiercenie otworów, wykonawstwo (2)

      a nie samą siatkę cepie

      • 0 0

      • (1)

        sam jestes beton

        otwory pewnie wiertarka beda wiercic, to trzeba prad doliczyc itd.

        • 0 0

        • jeździ wiertnica i wierci wzdłóż drogi otwory pod słupy

          ale buc nieuk z neostradą nie może mieć pojęcia co to znaczy rozłożyć kilkanaście km siatki

          • 0 0

  • mi kiedyś koza weszła pod samochód (1)

    • 0 0

    • Po zapachu

      Kozy lecą na zapach capa.

      • 0 0

  • brawo.

    Tak powinno być przy każdej ulicy, która przecina las. Czemu tak późno? Tyle zwierząt musiało zginąć. Szacunek dla tych, którzy zbudowali A1. Zobaczymy jak będzie dalej. Trzymam kciuki za tego typu inwestycje. Oby tych durnym urzędasom nie zabrakło zzapału w zrealizowaniu planów. Kto w ogóle zatrudnia takich ludzi? Myślenie po fakcie to chyba specjalność tego narodu.

    • 0 0

  • Cóż ja wolę Koźlaki xD (1)

    regionalne i smaczne i zdrowe ;p

    A Żuberkiem też nie wzgardzę

    • 0 0

    • 2 Żubry i spokoj...

      • 0 0

  • miejsce prac

    Czy aby na pewno w kierunku północnym?
    Widziałem prace na odcinku w okolicach Osowej (stacje Lotos po obu stronach). Więc wychodziłoby na południe od podanego węzła. Być może, że prace są na obu tych odcinkach a piszą tylko o jednym.

    • 0 0

  • Nareszcie brawo (1)

    Co z wielblondami przechodzacymi przez obwodnice??????Co ze strusiem pendziwiatrem???????mik mik i go niema a zyrafy przebiegajace???A slonie??

    • 0 0

    • ekhm,

      pędziwiatrem;)

      • 0 0

  • prośba (2)

    Prośba do mafii handlu drzewem czyli leśników przestańcie wycinać las w Gdańsku Osowej i w innych miejscach TPKrajobrazowego, media nie chcą się tym zajmować, ani panorama, ani dziennik bałtycki, wszyscy udają że jest to zgodne z prawem a co roku dziesiątki hektarów lasu w Trojmieście idzie pod topór rzekomo dla dobra lasu (usuwanie starego drzewostanu) Jednak wszyscy widzą co dzieje się w lasach gdyńskich w Oliwie, Osowej, wzdłuż ulicy spacerowej. Mafia z nadleśnictwa wycina las bez opamiętania, niedługo będziemy mieli parczek z drzewkiem gdzieniegdzie

    • 0 0

    • (1)

      lasy gdynskie w oliwie i osowej?

      • 0 0

      • a co nie wiesz do jak daleko siega Gdynia? wszystkie te lasy w okolicach tych dzielnic to jeszcze Gdynia, zreszta jedna ulica na osowej rowniez, choc malo kto o tym wie

        • 0 0

  • Ja widziałem kombajn jak jechał ul . Słowackiego (1)

    co on tam robił ???

    • 0 0

    • Tańczył sambę

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane