- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (117 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (695 opinii)
- 3 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (132 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (236 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Kampania promocyjna jak z Hollywood
Efektowne plakaty przywodzące na myśl reklamę filmu katastroficznego zobaczyć można na wiatach przystankowych w różnych punktach Gdańska. Nie promują jednak amerykańskiej superprodukcji, lecz gdański obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.
Dla jednych: niczym statek kosmiczny albo wielki meteor, który lada chwila uderzy w Ziemię.
Dla innych: niczym złota kula znajdująca się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym obrazie Hansa Memlinga. Złoto było przecież symbolem niebiańskości i duchowego oświecenia, a kula w filozofii neoplatońskiej symbolizuje wszechświat geometrycznie dokonały. Jest to więc symbol duchowości, harmonii i doskonałości. Formuła plakatów z założenia miała intrygować i przyciągać uwagę. I to się udało.
- Kampania składa się z dwóch podstawowych etapów. Najpierw wprowadziliśmy kampanię "teaserową" - wtedy pojawiły się w przestrzeni miasta czerwone plakaty ze złotą kulą bez jakiegokolwiek komentarza. Chodziło o zaciekawienie mieszkańców i to się udało. Otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów ze strony osób, które widziały plakat. Potem wprowadziliśmy przygotowane wcześniej wizualizacje, których podstawowym założeniem było umieszczenie symbolu kuli w miejscach ważnych i rozpoznawalnych dla Gdańska. Podkreślamy w ten sposób, jak ważny jest dla nas obraz Hansa Memlinga - mówi Małgorzata Posadzka z Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Twórcą projektów jest gdańskie Tofu Studio. "Złota" kampania jest jednym z elementów dużego projektu promocji "Sądu Ostatecznego" w ramach całorocznej akcji "Jeden ze Stu". Wraz z "teaserowym", czerwonym plakatem, po Gdańsku zaczął jeździć oklejony specjalną folią "złoty tramwaj", którego identyfikację również przygotowało Tofu Studio. Tramwaj wpisano w kampanię teaserową początkowo bez logotypów projektu i Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Plakaty prezentowane są na nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk.
- Kampania plakatowa możliwa jest dzięki finansowej pomocy miasta. Początkowo było to 50 nośników, głównie w wiatach przystankowych, obecnie trzy wizualizacje prezentowane są na 100 nośnikach. By obejrzeć plakaty trzeba się jednak pośpieszyć, bo ten etap kampanii kończymy 15 listopada. Miesiąc później, około połowy grudnia, w miejscu obecnych plakatów pojawią się kolejne projekty z nowymi charakterystycznymi lokalizacjami. Wraz z nimi planujemy jeszcze jedną niespodziankę, nawiązującą do motywu złotej kuli - zapewnia Małgorzata Posadzka.
Plakaty wkrótce znikną z przestrzeni miasta, ale w dalszym ciągu będzie można je nabyć w sklepie internetowym Muzeum Narodowego w Gdańsku. Plakat z jednym z trzech wariantów złotej kuli na tle miasta kosztuje 9,5 zł w opakowaniu w tekturową tuleję oraz 6 zł bez niej. Z kolei komplet trzech plakatów kosztuje (bez opakowania) 10 zł.
Miejsca
Opinie (177) 8 zablokowanych
-
2017-11-08 07:49
Niczym z filmu"kula" z 1998..
Kręcą 2 część? Mogę być statystą...W pracy spełniam się w roli statysty.
- 3 1
-
2017-11-08 07:52
Magiczna kulo:
Zniknij gdańskich oszustów, jak Kijowski zbiórki na demokrację!
- 6 1
-
2017-11-08 07:52
czekałem na plakat (1)
o prelekcji tow.Michnika (tego z Warszawy), ale już po (na portalu Trójmiasto nie ma relacji, czyżby ktoś przełożył wajchę?) - pasowałaby czerwona kula
- 2 4
-
2017-11-08 07:56
chyba tow. Piotrowicza
- 1 0
-
2017-11-08 08:06
A może zamiast na kampanię lepiej wydać te pieniądze na poprawę wystawy stałej, bo w Muzeum Narodowym biednie, nawet nie chce się tam chodzić, a przecież zbiory mają przyzwoite ..... tylko nie są dobrze wyeksponowane .
- 13 2
-
2017-11-08 08:08
o co chodzi?
- 3 1
-
2017-11-08 08:09
słaba jest ta reklama (2)
promocja
- 7 2
-
2017-11-08 14:06
Ta z królikami jest w dechę!
- 2 0
-
2017-11-08 15:57
Bardzo dobra!
- 2 0
-
2017-11-08 08:12
promocja (1)
jest pretensjonalna
- 4 3
-
2017-11-08 22:04
Ta opinia jest pretensjonalna
- 1 0
-
2017-11-08 08:13
pretensjonalna reklama nie zachęca
- 4 2
-
2017-11-08 08:22
czy przesłanie tej reklamy jest takie
że, w gdańsku jest robiona kosmiczna obdukcja?
- 1 2
-
2017-11-08 08:52
nad lECHIĄ gDAŃSK (1)
wisi wielka ku...la, hahahahha
pa pa- 5 1
-
2017-11-08 14:09
nie pocieszaj sie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.