• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kampania promocyjna jak z Hollywood

Łukasz Rudziński
8 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Plakaty ze złotą kulą pojawiły się na 100 nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk, przede wszystkim w wiatach przystankowych. Plakaty ze złotą kulą pojawiły się na 100 nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk, przede wszystkim w wiatach przystankowych.

Efektowne plakaty przywodzące na myśl reklamę filmu katastroficznego zobaczyć można na wiatach przystankowych w różnych punktach Gdańska. Nie promują jednak amerykańskiej superprodukcji, lecz gdański obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.



Czy widziałe(a)ś plakaty ze złotą kulą?

Są trzy wzory plakatów: na pierwszym krajobraz stoczniowy, na drugim stadion w Letnicy, na trzecim ulica Mariacka. Łączy je wielka, złota kula, która "wisi" nad tymi miejscami.

Dla jednych: niczym statek kosmiczny albo wielki meteor, który lada chwila uderzy w Ziemię.

Dla innych: niczym złota kula znajdująca się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym obrazie Hansa Memlinga. Złoto było przecież symbolem niebiańskości i duchowego oświecenia, a kula w filozofii neoplatońskiej symbolizuje wszechświat geometrycznie dokonały. Jest to więc symbol duchowości, harmonii i doskonałości. Formuła plakatów z założenia miała intrygować i przyciągać uwagę. I to się udało.

Złota kula znajduje się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym gdańskim zabytku, obrazie "Sąd ostateczny" Hansa Memlinga. Złota kula znajduje się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym gdańskim zabytku, obrazie "Sąd ostateczny" Hansa Memlinga.

- Kampania składa się z dwóch podstawowych etapów. Najpierw wprowadziliśmy kampanię "teaserową" - wtedy pojawiły się w przestrzeni miasta czerwone plakaty ze złotą kulą bez jakiegokolwiek komentarza. Chodziło o zaciekawienie mieszkańców i to się udało. Otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów ze strony osób, które widziały plakat. Potem wprowadziliśmy przygotowane wcześniej wizualizacje, których podstawowym założeniem było umieszczenie symbolu kuli w miejscach ważnych i rozpoznawalnych dla Gdańska. Podkreślamy w ten sposób, jak ważny jest dla nas obraz Hansa Memlinga - mówi Małgorzata Posadzka z Muzeum Narodowego w Gdańsku.

Nietypowe, intrygujące plakaty w centrum miasta to element "złotej" kampanii "Sądu Ostatecznego" Hansa Memlinga. Można je kupić w sklepie Muzeum Narodowego w Gdańsku. Nietypowe, intrygujące plakaty w centrum miasta to element "złotej" kampanii "Sądu Ostatecznego" Hansa Memlinga. Można je kupić w sklepie Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Twórcą projektów jest gdańskie Tofu Studio. "Złota" kampania jest jednym z elementów dużego projektu promocji "Sądu Ostatecznego" w ramach całorocznej akcji "Jeden ze Stu". Wraz z "teaserowym", czerwonym plakatem, po Gdańsku zaczął jeździć oklejony specjalną folią "złoty tramwaj", którego identyfikację również przygotowało Tofu Studio. Tramwaj wpisano w kampanię teaserową początkowo bez logotypów projektu i Muzeum Narodowego w Gdańsku.


Plakaty prezentowane są na nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk.

- Kampania plakatowa możliwa jest dzięki finansowej pomocy miasta. Początkowo było to 50 nośników, głównie w wiatach przystankowych, obecnie trzy wizualizacje prezentowane są na 100 nośnikach. By obejrzeć plakaty trzeba się jednak pośpieszyć, bo ten etap kampanii kończymy 15 listopada. Miesiąc później, około połowy grudnia, w miejscu obecnych plakatów pojawią się kolejne projekty z nowymi charakterystycznymi lokalizacjami. Wraz z nimi planujemy jeszcze jedną niespodziankę, nawiązującą do motywu złotej kuli - zapewnia Małgorzata Posadzka.
Plakaty wkrótce znikną z przestrzeni miasta, ale w dalszym ciągu będzie można je nabyć w sklepie internetowym Muzeum Narodowego w Gdańsku. Plakat z jednym z trzech wariantów złotej kuli na tle miasta kosztuje 9,5 zł w opakowaniu w tekturową tuleję oraz 6 zł bez niej. Z kolei komplet trzech plakatów kosztuje (bez opakowania) 10 zł.

Miejsca

Opinie (177) 8 zablokowanych

  • słaba jest ta reklama (2)

    promocja

    • 7 2

    • Bardzo dobra!

      • 2 0

    • Ta z królikami jest w dechę!

      • 2 0

  • Czy przypadkiem nie było ostatnio newsa, że w listopadzie muzeum jest zamknięte? (1)

    Niezły timing z promocją.

    • 1 3

    • Kampania wystartowała pod koniec sierpnia.

      Niezły timing z reakcją :)

      • 2 0

  • Nic ciekawego... (6)

    • 37 29

    • Bardzo ciekawe

      • 2 1

    • Moim zdaniem nawet fajny efekt.

      • 3 1

    • (3)

      Dla gdynian oprócz ich osady nic nie jest ciekawego, zaściankowcy

      • 12 9

      • Maćku z Gdańska (1)

        Przejedz sie choć raz do Warszawy albo Wrocławia. Otworzysz oczy i moze uda ci sie dostrzec, ze przy tych miastach Gdańsk to taka większa prowincja.

        • 6 9

        • hahahahaha

          niezły sarkazm z rana...

          • 3 3

      • Tiaa

        Gdańsk i Hollywood...

        • 6 4

  • Myślałem że to SĄD OSTATECZNY BUDYNIA I PLATFORMERSÓW (4)

    Szkoda

    • 2 5

    • ok (2)

      i co potem? wspaniale rzady pisu i kosciola?

      • 2 0

      • (1)

        rozliczenie polityczne i karne, ukrócenie bandytyzmu i złodziejstwa, okres przejściowy, odbudowa państwowości, reprodukcja elit, zaangażowanie młodych

        • 0 0

        • reprodukcja elit? buhaha ... naucz sie znaczenia slow analafabeto

          • 0 0

    • Nie to sond nad jaworskim!

      • 0 0

  • .

    Super, podoba mi się.
    Co Wy tak narzekacie, zapewne wolicie plakaty z królikami w tle z kampanii ministerstwa zdrowia?

    • 4 5

  • Muzeum Narodowe nie ma nic do zaprezentowania oprócz tego Memlinga (1)

    żyłują go aż do zarzygania. Tramwaje, banery, wystawy plenerowe, sam budynek Muzeum tym u..rany.

    Boże, co za prowincja. Opanujcie się

    • 11 3

    • Rozumiem, że masz w domu bardziej wartościowe dzieło sztuki?
      Podziel się, będzie co promować

      • 2 2

  • (1)

    "przywodzące na myśl reklamę filmu katastroficznego"??? To moja wyobraźnia chyba jeszcze śpi...

    • 3 0

    • Przykro mi bardzo haha ale już nic z tym nie zrobisz :D

      • 1 0

  • super plakaty (3)

    Plakaty super. Fajny pomysł. Tylko troche niejasny dla kogos kto nie zna obrazu

    • 6 2

    • (2)

      Czyli dla 99% populacji, w zasadzie dla wszystkich!

      • 2 2

      • To, że Ty nie rozumiesz nie znaczy, że większość...

        • 3 0

      • TAK, TAK. Wiadomo :)

        • 0 0

  • (6)

    taką akcję promocyjną z gigantyczną złotą kulą przed laty prowadził Salzburg, kto był na placu pod Twierdzą Salzburg ten wie o co kaman. ;-)

    a więc delikatnie mówiąc - lekki plagiat

    • 0 5

    • (1)

      Kapitelplatz Salzburg 2007

      • 0 0

      • ?

        No dobrze, dobrze, ale CO z tego? SALZBURG ma wyłączność na złotą kulę? Dzięki temu projekt jest mniej wartościowy? Czy coś innego? O co chodzi?

        • 2 0

    • A czy SALZBURG ma wyłączność na złotą kulę, bo nie wiem :) (3)

      Równie dobrze można by napisać: każdy znak / logo, KAŻDY oparty o kwadrat jest plagiatem :) Pozdrawiam serdecznie

      • 3 0

      • tak Salzburg ma kulę na wyłączność (2)

        nawet tego w urzędzie nie wiecie?

        • 0 3

        • Może Mozarta też ma na wyłączność, bo nie wiem :)

          To ma, czy nie ma?

          • 4 0

        • Nikt nie ma kuli ziemskiej na wyłàcznośč

          • 3 0

  • Dziury w drogach połatajcie, a nie na plakaty kasę marnujecie urzędasy!

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane