- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (244 opinie)
- 2 Budynki jak doktor Jekyll i mister Hyde (82 opinie)
- 3 Nowa kładka nad SKM Stocznia (88 opinii)
- 4 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (246 opinii)
- 5 Zdejmowali dzikie roje pszczół (52 opinie)
- 6 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (145 opinii)
Biletowe zamieszanie w komunikacji miejskiej od 1 maja
Trójmiejski system biletów komunikacji miejskiej należy do najbardziej skomplikowanych w Polsce, a od 1 maja będzie jeszcze gorzej. Sopot, w przeciwieństwie do Gdańska i Gdyni, nie zdążył wprowadzić nowej uchwały i wciąż będą tu obowiązywać dotychczasowe stawki za przejazdy.
Z tego powodu od 1 maja przez ok. trzy tygodnie w Trójmieście będzie obowiązywać aż pięć różnych systemów taryfowych: gdański, gdyński, sopocki. Dodatkowo należy jeszcze pamiętać o całkowicie innym systemie taryfowym Szybkiej Kolei Miejskiej (na razie nie planuje się wprowadzenia podwyżek) oraz o bilecie metropolitalnym.
Od 1 maja w Gdańsku, w Gdyni oraz przy przejazdach pomiędzy Gdynią i Sopotem oraz Sopotem i Gdańskiem kasować będziemy bilet jednoprzejazdowy pełnopłatny w cenie 2,8 zł (dotychczas 2,5 zł). Bilet jednogodzinny pełnopłatny będzie kosztować 3,4 zł (dotychczas 3 zł), zaś 24-godzinny pełnopłatny - 11 zł (dotychczas 10 zł). Nie przewiduje się rewolucji w postaci wzajemnego honorowania biletów gdyńskich w Gdańsku i na odwrót, zaś w Sopocie wciąż będzie trzeba kasować bilet odpowiedni dla organizatora przewozów.
Jednak brak przyjętej uchwały w Sopocie powoduje, że wciąż będą tutaj obowiązywać dotychczasowe cenniki. Podróżując autobusem (lub trolejbusem) wyłącznie po Sopocie, nadal będziemy kasować bilety jednorazowe za 2,5 zł. Również i te bilety będą dostępne u kierowców do czasu wejścia w życie uchwały Rady Miasta Sopotu.
- Od 1 maja kierowcy w autobusach obsługiwanych na zlecenie ZTM Gdańsk na liniach "sopockich" będą sprzedawać bilety w cenach 3 zł (jednogodzinny), 10 zł (24-godzinny), 3,4 zł (nowy jednogodzinny) oraz 11 zł (nowy 24-godzinny) oraz ich odpowiedniki ulgowe - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.
Natomiast w liniach obsługiwanych na zlecenie ZKM Gdynia nadal sprzedawane będą przez kierowców karnety. Będą one nie tylko droższe ze względu na wyższą cenę, ale także większą ilość biletów. Dotychczasowy karnet 4 x 1,25 zł zastąpi 5 x 1,4 zł (bilety jednoprzejazdowe na linie zwykłe), zaś 2 x 1,5 - 2 x 1,7 zł (bilety godzinne na linie zwykłe) oraz 2 x 2,20 zł (bilety godzinne dostępne w liniach pospiesznych ważne na linie zwykłe, pospieszne i nocne). U kierowcy kupimy również karnet 2 x 5,5 zł (bilet 24-godzinny). Wyjątkiem są linie "sopockie" (S, 21, 31, 144, 185, 187, 244, 710), w których kierowcy będą zobligowani do sprzedaży karnetów biletowych jednoprzejazdowych o starych nominałach (4 x 1,25 zł) - dla przejazdów wyłącznie w granicach miasta Sopot. U kierowcy kupimy również karnet 2 x 5,5 zł (bilet 24-godzinny).
Z powodu zmian, wprowadzone zostaną również tzw. "dokładki" tj. specjalne bilety o małych nominałach, których wraz ze starym biletem będzie można używać jak nowy.
- Tego typu bilety będzie można zakupić w punktach ZKM Gdynia. Do sprzedaży wprowadzimy "dokładki" w kwotach 15 gr (z myślą o biletach jednoprzejazdowych), 20 gr (dla jednogodzinnych) i 50 groszy (24-godzinnych). Oczywiście nie ma problemu, by pasażer nie posiadając przy sobie biletu "dokładkowego" za 20 gr, skasował wraz z biletem jednogodzinnym dwa bilety za 15 gr - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Podobnie będzie w Gdańsku. Tu również będzie można sumować ze sobą bilety "dokładkowe", tak by cena ostateczna biletu nie była niższa niż nowa cena biletu. Jednak w Gdańsku bilety "dokładkowe" zostaną wprowadzone aż w sześciu odmianach: 15 groszy z myślą o biletach jednoprzejazdowych ulgowych i jednoprzejazdowych ulgowych nocnych, 20 gr - ulgowych jednogodzinnych nocnych oraz ulgowych jednogodzinnych dziennych, 30 gr - jednoprzejazdowych dziennych i jednoprzejazdowych nocnych, 40 gr - jednogodzinnych nocnych oraz jednogodzinnych dziennych, 50 gr - 24-godzinnych ulgowych i 1 zł - pełnopłatnych 24-godzinnych.
Przypuszczalnie większość biletów "dokładkowych" w Gdańsku będzie można nabyć nie tylko w punktach dystrybucji ZTM Gdańsk, ale także w kioskach.
- Hurtownie pobrały od nas zarówno nowe bilety, jak i bilety "dokładkowe", tak więc będzie można się w nie zaopatrzyć również w niektórych kioskach. Jednak sprzedaż tego typu biletów zależeć będzie już wyłącznie od danego kioskarza - dodaje Zomkowski.
Ani w Gdyni, ani w Gdańsku nie będzie można kupić u kierowców dopłat do biletów.
Nowe ceny obejmują również bilety okresowe. Na szczęście w tym przypadku nie będzie trzeba się martwić o dopłaty do już doładowanych kart miejskich. Bilet 30-dniowy będzie można zakupić do końca kwietnia w dotychczasowej cenie i będzie on ważny przez 30 dni bez potrzeby kolejnego doładowania wynikającego z różnicy między nową a starą ceną. Bilety okresowe zakupione już w maju będą kosztować kilka złotych więcej - np. bilet miesięczny lub 30-dniowy normalny ZTM Gdańsku lub ZKM Gdynia ważny codziennie na liniach zwykłych w granicach Gdyni lub Gdańska będzie kosztować 80 zł (dotychczas 76 zł). Do czasu wejścia w życie nowej uchwały Rady Miasta Sopotu bilety okresowe wyłącznie na podróże w tym mieście siecią ZTM Gdańsk lub ZKM Gdynia będzie można zakupić w dotychczasowej cenie.
Od 1 maja w górę idą również ceny biletów metropolitalnych. I tak np. bilet komunalny 24-godzinny będzie kosztować 14 zł (dotychczas 12 zł) zaś komunalny 30-dniowy/miesięczny 130 zł (dotychczas 120 zł). Droższy będzie również bilet przez komórkę - za jednoprzejazdowy zapłacimy 2,6 zł (dotychczas 2,5 zł), jednak będzie to i tak najtańszy bilet (nie licząc kosztów transmisji danych) w zestawieniu z "papierowymi" biletami emitowanymi od 1 maja przez ZKM Gdyni i ZTM Gdańsk.
Bilet jednoprzejazdowy pełnopłatny ważny na przejazd w Gdańsku, Gdyni lub na trasach Gdynia - Sopot / Gdańsk - Sopot - 2,8 zł
Bilet jednoprzejazdowy pełnopłatny ważny na przejazd wyłącznie w granicach Sopotu * - 2,5 zł
Bilet jednogodzinny pełnopłatny w ZKM Gdynia lub ZTM Gdańsk - 3,4 zł
Bilet 24-godzinny pełnopłatny w ZKM Gdynia lub ZTM Gdańsk - 11 zł
Bilet metropolitalny pełnopłatny jednoprzejazdowy - 3 zł
Bilet metropolitalny pełnopłatny jednoprzejazdowy przez telefon - 2,6 zł
* Do czasu wejścia w życie uchwały RM Sopotu ws. nowych cen biletów.
Ceny biletów Szybkiej Kolei Miejskiej nie ulegają zmianom.
Opinie (407) ponad 10 zablokowanych
-
2011-04-30 12:16
Bałagan!!!!!!!!!!1
Tylko w Trojmieście jest tak fatalne zarządzanie komunikacją .WSTYD I HAŃBA!!!!!!!!!!!!!!! żeby prezydenci tak dużych miast niemogli stworzyć jednolitego systemu opłat za bilety!!!!!!!! A faktem jest że bilety w TROJMIEŚCIE są najdroższe w POLSCE.TO SKANDAL!!!. PREZYDENCI I ICH SWITA MAJĄ PRZEJAZDY ZA DARMO ,WIĘC MAŁO ICH INTERESUJĄ PODWYŻKI I WWWIELKI BAŁAGAN Z TYM ZWIĄZANY!!!!!!!!!!!!!!!
- 15 0
-
2011-04-30 12:17
Ceny biletów a paliwo LPG
W poniedziałek wielkanocny jechałem komunikacją (awaryjnie, bo zwykle jeżdżę samochodem) na trasie Gdańsk-Gdynia (30 km, czas przejazdu 1,5 godziny), korzystając z autobusu, SKM, autobusu. Koszt przejazdu mojego z żoną wyniósł: autobus w Gdyni=5 PLN, SKM=8,80 PLN, autobus w Gdańsku=6 PLN. Razem to daje 19,80 PLN, gdybym miał jechać w obie strony to odpowiednio 39,60. Cóż powiedzieć-masakra!!! Za 40 zeta jadę moim autem palącym 12 ltr LPG (a więc wcale nie mało) przez 130 km, czyli połowę taniej...
- 21 0
-
2011-04-30 12:17
Parodia...
Jeszcze wprowadzic papierosy i gazety,a wtedy autobusy i tramwaje beda staly na przestankach po 5min.Czas najwyzszy zamontowac BILETOMATY,jak to jest w innych miastach!
- 14 1
-
2011-04-30 12:22
24h (2)
Rozumiem, że bilet 24godzinny skasowany dziś przed północą będzie ważny przez te 24h?
- 8 0
-
2011-04-30 12:42
Tak. 24h od skasowania.
- 1 0
-
2011-04-30 12:56
NO WIDAĆ KOLEGA BĄDŹ KOLEŻANKA JAKIEŚ STUDIA SKOŃCZYŁA GRATULACJE... A MAGISTERKA BYYYYYDZIE
- 0 4
-
2011-04-30 12:26
komora ze spalinami (2)
to ZTM to tylko brud ,smrod, niechlujstwo i brak szacunku dla podrożnych. Niech ktoś sie przejedzie linią 168 rano kiedy puszczają smierdzącego spalinami do wewnątrz starego ikarusa kto za taki syf tam odpowiada? a popołudniu na rozkładzie jazdy autobus ma przyjeżdżac co 20 min a w rzeczywistosci zdarza się że nie przyjeżdżają dwa, a potem jadą trzy na raz , co za durnie pracują tam w rozdzielni ruchu.. nie wspominając juz o nieogrzewanych starych autobusach gdzie w zimie można sobie zęby wybic po zalodzonej podłodze...
- 6 7
-
2011-04-30 13:00
NO JEŁOPIE NAJBLIŻSZY IKARUS TO W GORZOWIE LUB WARSZAWCE U NAS ZKM MA MERCEDESY SOLARISY MANY A DZIŚ NAWET NA LINII 168 WIDZIALEM NOWIUTKIEGO MERCEDESA PRZEGUBA PROSTO SPOD IGŁY POPROSTU MYLISZ SIE I BURZYSZ SPOKÓJ W NARODZIE...
- 2 0
-
2011-04-30 14:40
Znawco tematu Ikarusów nie ma już w Gdańsku od długiego czasu. Tak zapiłeś, że czas stanął Ci w miejscu ?
Rozdzielni szukaj w gazowni, tam istnieje, czegoś takiego jak rozdzielnia ruchu nie ma. Chyba że w Gdyni, bo tam pewnie w rzeczywistości mieszkasz.
Pozdrawiam.- 3 0
-
2011-04-30 12:58
Do czasu kiedy nie bedzie wolnego rynku tylko komusze molochy (3)
to będą doić was i traktować jak kartofle na pace Żuka. Te kilka nowych tramwajów i autobusów kupionych za kasę UE to tylko na potrzeby kampanii Budynia a nie ZTM. Komuchy pilnują aby konkurencji nie przybyło i dobrze i to wychodzi.
- 5 1
-
2011-04-30 13:02
(1)
TY DZIEDZIC KUP BUSA I WOŹ PASAŻERÓW ZROBISZ KONKURENCJĘ ZAROBISZ CHYBA ŻEŚ CWANIAK A PAMIĘTAJ CWANIAK PŁACI PODWÓJNIE...
- 0 3
-
2011-04-30 13:12
Ty Pogromca Rowerów nie bredż mi tu bajek pewnie jesteś kacykiem ZTM
i boli cię prawda. Wiesz co to jest Lobbyng?? Może stać było by mnie na kilka używanych 5 letnich ale nie stać było by mnie na opłacenie łapówek koncesji i głupiego pozwolenia na korzystanie z przystanków . Do 3 miasta powinni wejść bogaci Niemcy i zrobić porządek z tym bajzlem bo aż chce się rzygać na myśl o tym wszystkim. Je...ny PRL w budyniowym wydaniu
- 3 0
-
2011-04-30 16:17
autobysy starego typu mercedesy ropniaki z turcji niezostały kupione za kase z UE bo niesą ekologiczne!!
za to tramwaje juz tak
- 0 1
-
2011-04-30 12:59
kanary zacierają ręce
kilka osób bedzie sie cieszyc z takiego bałaganu. a bedą to kanary. Zacznie sie żniwo od jutro. Ile nieświadomych ludzi którzy kupia zły bilet złapią w majowy weekend
- 9 0
-
2011-04-30 13:04
Ulepszenia Oferty (3)
Skoro podwyższka to proszę o ulepszenie oferty!
B Dworzec Gł.PKP-Lotnisko, linia bezpośrednia-dzienna.
NB - jak wyżej tylko linia nocna
113 Olimpijska - Chełm Witosa
554 Orunia ul.Gościnna- Orunia Górna - Chełm Witosa
118 Ujeścisko - Chełm Witosa
120 - Likwidacja
178 - Olszynka - Elbląska - Akademia Muzyczna - Dolne Miasto - Wałowa
112/186 -> przystanki: Tarcice, Elbląska-Wiadukt na żądanie
T6-> zrobienie trasy tak jak przy dawnych remontach czyli Wojska Polskiego - Grunwaldzka - Opera Bałtycka (wsiadający tam gdzie jest, wysiadający tak jak dla dawnego B w stronę Centrum) a zawracanie na skrzyżowaniu z Traugutta i Smoluchowskiego.
N12 Dworzec Gł. - Trakt - Małomiejska - Kampinowska - Olimpijska - Zakoniczyn (Porębskiego)
195 likwidacja, 108 kursy do pętli Więckowskiego
N0 - wznowienie linii na trasie Oliwa - Zaspa - Opera - Dworzec - Chełm
N4 - Chełm Witosa - Jaworzniaków
N1 - ... - Dworzec Gł. - Zaroślak - Stoczniowców - Chełm Witosa - ... - Orunia Górna.
Linia N4 powinny działać w systemie A+T czyli bilet jednoprzejazdowy skasowany w N0 jest ważny w N4 i odwrotnie. Rozkład zsynchronizowany, tramwaj podjeżdża ludzie się przesiadają i odjazd, i na odwrót tak samo- 5 4
-
2011-04-30 15:21
Dlaczego zlikwidować 120? Nie jedzie się na Dolne Miasto? (1)
- 0 0
-
2011-04-30 21:56
Na Dolnym Mieście jest 111 a jakby doszło 178 to można zlikwidować bardzo drogą linię 120. Można też pomyśleć nad połączeniem linii 120 z 106 albo 138.
- 0 0
-
2011-05-02 08:43
B Dworzec Gł.PKP-Lotnisko, linia bezpośrednia-dzienna.
Jest 210
NB - jak wyżej tylko linia nocna
Jest N3
113 Olimpijska - Chełm Witosa
podziękowania od Orunii Dolnej za skasowanie połączenia z 4PR
554 Orunia ul.Gościnna- Orunia Górna - Chełm Witosa
jw, w dodatku nie wiadomo po co
118 Ujeścisko - Chełm Witosa
się zobaczy
120 - Likwidacja
178 - Olszynka - Elbląska - Akademia Muzyczna - Dolne Miasto - Wałowa
I niegłupie
112/186 -> przystanki: Tarcice, Elbląska-Wiadukt na żądanie
T6-> zrobienie trasy tak jak przy dawnych remontach czyli Wojska Polskiego - Grunwaldzka - Opera Bałtycka (wsiadający tam gdzie jest, wysiadający tak jak dla dawnego B w stronę Centrum) a zawracanie na skrzyżowaniu z Traugutta i Smoluchowskiego.
Za dodatkowe kilometry płacisz z własnej kieszeni?
N12 Dworzec Gł. - Trakt - Małomiejska - Kampinowska - Olimpijska - Zakoniczyn (Porębskiego)
Do N4 się nie zmieścisz?
195 likwidacja, 108 kursy do pętli Więckowskiego
N0 - wznowienie linii na trasie Oliwa - Zaspa - Opera - Dworzec - Chełm
N4 - Chełm Witosa - Jaworzniaków
N1 - ... - Dworzec Gł. - Zaroślak - Stoczniowców - Chełm Witosa - ... - Orunia Górna.
Linia N4 powinny działać w systemie A+T czyli bilet jednoprzejazdowy skasowany w N0 jest ważny w N4 i odwrotnie. Rozkład zsynchronizowany, tramwaj podjeżdża ludzie się przesiadają i odjazd, i na odwrót tak samo
A powyższe pisał jakiś desant z Bydgoszczy...- 0 0
-
2011-04-30 13:19
(1)
Kiedy kierowcy i motorniczy przestaną non stop gadać przez komórki? Nawet biletu nie można kupić bo szofer nawija ze szwagrem przez cały kurs
- 9 5
-
2011-04-30 13:26
Pi.....sz głupoty, spójrz na siebie matole.
- 2 5
-
2011-04-30 13:26
PO- BY ŻYŁO SIE LEPIEJ!
Padam ze śmiechu, Same podwyżki i złe informacje od 3 lat.
Nie mowie już o sukcesach ale czy coś dobrego spotkało kogoś w czasie tego okresu? Pomijam osoby w zarządzie i na stołkach po znajomości z kooptacji.- 17 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.