- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (212 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (472 opinie)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (115 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (146 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (120 opinii)
Bilety metropolitalne będą sporo tańsze
Trwają prace nad wspólnymi taryfami dla biletów metropolitalnych. - Nowa taryfa dla całej aglomeracji będzie prosta, czytelna i jednoznaczna - zapowiadają jej twórcy. Niestety, poczekamy na nią co najmniej kilka miesięcy.
Wspólny jednorazowy bilet ma kosztować 2,50 zł (na linie zwykłe) i 3,50 zł (na linie pośpieszne). Obowiązywać będzie także bilet 15 minutowy (2-2,50 zł), oraz bilet godzinny (3-4 zł).
- Tutaj następuje jednak pierwsza, chociaż niezbyt poważna różnica zdań - opisuje Kołodziejski. - Gmina Wejherowo proponuje wprowadzić bilet 10-minutowy, gdyż jej obszar jest po prosty znacznie mniejszy niż Gdańska, w którym obowiązuje bilet 15-minutowy. Taka taryfa w Wejherowie się nie sprawdzi.
Pomysłodawcy zmian chcą obniżyć ceny istniejących biletów metropolitalnych 24-, i 72-godzinnych. Za te pierwsze zapłacimy 10 zł na autobusy, tramwaje i trolejbusy (wszystkich przewoźników zrzeszonych w MZKZG) oraz 16 zł na środki komunikacji miejskiej i dodatkowo SKM. Dotychczas każdy z biletów był o 2 zł droższy. Natomiast oba bilety 72-godzinne stanieją o 4 zł. Nikt nie sprzeciwił się tym pomysłom.
Na zmianach skorzystają również mieszkańcy Trójmiasta korzystający z sieciowych biletów miesięcznych i 30- dniowych. Bilet na przejazdy po samym Gdańsku czy Gdyni (tylko linie zwykłe) będzie kosztował 74 zł (88 zł na pospieszne). To dużo taniej, szczególnie w przypadku Gdańska, gdzie dziś bilet sieciowy to wydatek 110 zł, a od października - 98 zł.
Z kolei sopocianie wydadzą na bilet miesięczny 56 zł na linie zwykłe i o 4 zł więcej na wszystkie.
Konsekwencją wprowadzenia tych zmian może być całkowita likwidacja biletów miesięcznych na określoną ilość przystanków. - Tutaj Gdańsk nie chce na razie ustąpić, ale będziemy szukali jakiegoś wyjścia z sytuacji - zaznacza Hubert Kołodziejski.
W ofercie pozostaną nadal bilety na okaziciela, na dni robocze i studenckie bilety semestralne.
Szykowana oferta poszerzy się też o bilety łączone, pozwalające podróżować np. po Gdańsku i Sopocie lub Sopocie i Gdyni (92 zł). Utrzymane zostaną także bilety metropolitalne miesięczne z tą różnicą, że każdy z nich stanieje o 20 zł. Bilet "na wszystko" z 200 zł na 180 zł, bilet nie uwzględniający jazdy SKM-ką ze 120 zł na 100 zł. Podróżujący z biletem na SKM i komunikację dwóch wybranych gmin zapłacą 150 zł (zamiast 170 zł).
To wszystko na razie propozycje, które będą dyskutowane na każdym posiedzeniu zarządu MZKZG, czyli w praktyce co dwa miesiące. - Na razie to wstępny projekt, ale chcemy, by taryfa była prosta, czytelna i jednoznaczna - przekonuje Hubert Kołodziejski. - Będziemy starali się uwzględniać oczekiwania poszczególnych gmin i analizować skutki ekonomiczne planowanych zmian jeszcze przed wprowadzeniem.
Nie ma zatem co liczyć na to, że zintegrowana taryfa wejdzie w życie jeszcze w tym roku. Bardziej prawdopodobny, choć też nie do końca pewny jest rok 2009.
Na początku br. MZKZG wprowadził bilet 24-godzinny i miesięczny w trzech wersjach. Miała to być namiastka przyszłej jednolitej taryfy dla Trójmiasta i okolic. Bilet w swojej najpełniejszej formie umożliwia przejazd wszystkim środkami komunikacji miejskiej Gdańska, Gdyni i Wejherowa oraz kolejką SKM. W lipcu tego roku doszedł także bilet 72-godzinny.
jednorazowy: linie zwykłe 2-2,50 zł, pospieszne 3,50
15-minutowy: 2,50
1-godzinny: 3-4 zł
24-godzinny: 10 zł (na autobusy, tramwaje i trolejbusy), 16 zł (wszystkie środki komunikacji + SKM)
72-godzinny: 20 zł (na autobusy, tramwaje i trolejbusy), 32 zł (wszystkie środki komunikacji + SKM)
miesięczny jedno miasto: Gdańsk lub Gdynia - 74 zł (pospieszne 88 zł), Sopot - 56 zł (pospieszne 60 zł)
miesięczny na Gdańsk i Sopot lub Gdynię i Sopot: 92 zł
miesięczny na wszystkich przewoźników bez SKM: 100 zł
miesięczny dwóch przewoźników i SKM: 150 zł
miesięczny na wszystkich przewoźników: 180 zł
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2008-09-11 16:43
To znaczy, że będzie można kuoić tylko miesięczny sieciowy?
W piz*u z takim biletem, większość ludzi nie potrzebuje drogiej sieciówki. Mi na przykład wystarczał bilet do 6 przystanków. A może będzie można kupić teraz miesięczny do określonej, dowolnej liczby przystanków? Np. 5? 7? 15? Za piękne by to było...
W każdym razie znowu podwyżka. 20 minutowa podróż tramwajem i powrót 8 zł? no za**biście. Co to za rozrzut w ogóle? 15 minut i godzina?
Autentycznie, nienawidzę tych zkmowców, ztmowców i całej reszty urzędniczej szumowiny, która ostatnio tramwajem jechała w latach wczesnej młodości.- 0 0
-
2008-09-11 17:34
Idioci dalej glosujcie na Adamowicza i jego PO,tylko juz nie narzekajcie
- 0 0
-
2008-09-11 22:14
ZWYKŁE/NIEZWYKŁE (3)
to jak to będzie, teraz kupując bilet miesięczny na określoną trasę , gdzie tylko 1 autobus dojeżdża do docelowego miejsca ,np.232-który notabene się spóźnia, pani w okienku liczy wszystkie przystanki również na żądanie a autobus jest linią pośpieszną bo na wszystkich przystankach do Pruszcza się nie zatrzymuje .
- 0 0
-
2008-09-11 22:38
232 pośpiesznym? (2)
B,C,F - to linie pośpieszne, wszystkie 2xx to tylko przyśpieszone
- 0 0
-
2008-09-11 23:12
(1)
Źle zrozumiałeś-chodziło o kwestię że gdyby liczyli przystanki te na których 232 się faktycznie zatrzymuje to bilet taniej by wychodził
no i tu już zaczyna się kwestia sporna przyspieszony/pospieszny jak to zaszeregują- 0 0
-
2008-09-12 07:49
nie zatrzymuje się na przystankach - nie powinny być liczone!
no ale kasę trzeba ukręcić- 0 0
-
2008-09-11 22:23
Dlaczego nie ma miesięcznego na jednego przewoźnika i skm ???
Te ceny są z księżyca! Mam wydawać 1/10 pensji na dojazdy? Nadal bardziej opłaca mi się kupować miesięczny skm i jednorazowe na gdański autobus (a jadę raptem 4 przystanki do kolejki).
- 0 0
-
2008-09-11 23:28
ha ha ha
Nie ma zatem co liczyć na to, że zintegrowana taryfa wejdzie w życie jeszcze w tym roku. Bardziej prawdopodobny, choć też nie do końca pewny jest rok 2009.
- 0 0
-
2008-09-11 23:31
ha ha ha , ktos tu lubi duzo gadac
To wszystko na razie propozycje, które będą dyskutowane na każdym posiedzeniu zarządu MZKZG, czyli w praktyce co dwa miesiące.
- 0 0
-
2008-09-11 23:34
(1)
A ja czekam na wprowadzenie tych nowych taryf dojeżdżam codziennie z Redy do Gdańska Politechniki i płacę za bilet 70 zł na bilety odcinkowe ograniczając się jeżdżac po Gdyni Gdańsku i Sopocie około 30 zł więc czekam na miesięczny za 90 zł :)
- 0 0
-
2008-09-12 07:51
a nie 150 zł. ?
- 0 0
-
2008-09-12 10:21
(1)
A ja od pewnego czasu mam samochód i mam w dupie ich wszystkich :D poj...na polityka chciało się PO macie komnibacje :D żygać mi się chce oni myślą że ludzie są aż tak głupi no ale widocznie sie im to udaje :) wole zapłacić za 1L paliwa 4.40 niż jeździć tymi śmierdzącymi , rozwalającymi , zagrażającymi życiu pasażerów tramwajami.
- 0 0
-
2008-09-12 10:46
to posłuchaj sobie radia i porównaj, czy częściej są wypadki tramwajowe czy samochodowe ;-)
- 0 0
-
2008-09-12 10:37
po rozum do głowy
No nareszcie, chyba skusze się i kupie bilet metropolitalny, nie zapłacę taniej, bo korzystam z SKM i gdyńskiego trolejbusa, ale przynajmniej nie będę się musiała martwić, że nie zdążę skasować biletu zanim dorwą mnie gdyńscy kontrolerzy
- 0 0
-
2008-09-12 12:21
Gratulacje!!!
Swego czasu byłem w Moskwie (kilka lat temu) i bardzo mi się podobało podróżowanie tam metrem. KAŻDY płaci tam za 1 bilet 7 rubli. I nieważne czy jedzie się 1 przystanek, 5 czy do końca linii. Nie ma żadnych zniżek. Dla wszystkich tak samo. Jasne proste i czytelne. To twoja sprawa dokąd (i jak długo jedziesz). Jedziesz=płacisz (tyle co każdy).
Kto napisał ten post gamoń!!!! ŚMIERDZI KOMUNĄ!!! POZDRAWIAM- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.