• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy pętla przy Chwarznieńskiej jest potrzebna?

Patryk Szczerba
4 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia. Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia.

Przebudowa drugiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni jest na finiszu. W ciągu kilku dni do użytku zostanie oddana kładka i pętla autobusowa, które - mimo że od początku znajdowały się w projekcie - budzą kolejne wątpliwości.



Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach. Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach.
Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne. Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne.

Czy drugi etap przebudowy Chwarznieńskiej okaże się korzystny dla mieszkańców?

Z tego, co dzieje się na ulicy zadowoleni są przede wszystkim kierowcy. Możliwość jazdy dwiema nitkami przez las to duże ułatwienie dla tkwiących jeszcze niedawno w tym miejscu w korkach. Na prawdziwy test przepustowości ulicy na zwężeniu do jednego pasa na Witominie przyjdzie jednak czas we wrześniu, gdy zakończą się powroty z wakacyjnego wypoczynku.

Zmiany szykują się także dla pasażerów komunikacji miejskiej. Póki co, przystanek linii 141 funkcjonuje przy ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Za kilka dni autobus wróci na starą trasę i będzie rozpoczynał kursowanie na przebudowywanej pętli. Na razie będzie jedynym autobusem startującym z tego miejsca.

- Nie mogę zrozumieć, dlaczego tak walczono o pozostawienie pętli autobusowej, do tego tak szerokiej, skoro i tak nie mogą tam zawracać żadne pojazdy, zwłaszcza przyjeżdżające do Domu za Falochronem. Czasowe rozwiązanie dla linii 141 na ul. Hodowlanej sprawdza się i nikomu nie koliduje. Zamiast leśnej pętli można było zbudować spory parking dla aut, z pieszym dojściem do budynku za pośrednictwem nowej kładki - sugeruje nasz czytelnik pan Rafał.

O pozostawienie autobusu na czasowej trasie wnioskowali też do Zarządu Komunikacji Miejskiej pasażerowie. Jak twierdzą, obecnie z linii może korzystać więcej osób, bowiem autobus jadący w kierunku centrum ul. Hodowlaną zatrzymuje się też na przystanku przy ul. Stawnej zobacz na mapie Gdyni. Nie ubywa także wsiadających na pierwszym przystanku, bo dojście do niego nie zajmuje więcej czasu niż w miejscu gdzie został zaplanowany.

Urzędnicy pomysłu budowy pętli bronią, tłumacząc, że może się okazać potrzebna w trakcie różnych wydarzeń niezwiązanych z regularnym kursowaniem autobusów

- Takie pętle pełnią zasadniczą rolę w mieście. Ta na Chwarznieńskiej może być wykorzystywana nie tylko dla autobusu 141, ale przy okazji różnych niespodziewanych okazji, gdzie specjalnie podstawione autobusy będą mogły zawracać. Przyznam, że nie dotarły do mnie postulaty pasażerów, oczekujących pozostawienia linii na tej trasie. Na pewno decydujące w tym względzie powinny być koszty i liczba przewożonych pasażerów - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, odrzucając jednocześnie pomysł zmiany przeznaczenia na parking.

Wątpliwe wydaje się jednak, by pętla po poniesionych nakładach przestała być całkowicie użytkowana. Jednym z rozwiązań może być kierowanie w to miejsce tylko niektórych autobusów lub uruchomienie jesienią nowej linii w kierunku Chwarzna, do której przymierza się ZKM.

Przedstawiciele firmy odrzucają przy okazji pomysł, by obecna trasa 141, stała się tą regularną. Powodem są m.in. większe koszty związane z wozokilometrami, które musi przejechać autobus.

- Dodatkowo, zgłaszają się do nas mieszkańcy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni wyczekujący na powrót linii na starą trasę. Im do tymczasowego przystanku jest za daleko. Trzeba w tym momencie pamiętać, że prowadzi ona ul. Warszawską i Morską, gdzie zlokalizowanych jest dużo placówek medycznych. Nie chcemy też stwarzać niekomfortowych warunków kierowcom podczas postoju, ani zakłócać spokoju mieszkańcom ul. Hodowlanej - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

Za kilka dni będzie można także korzystać z kładki przy Domu za Falochronem. Konstrukcja mająca przede wszystkim upłynnić ruch na ulicy i umożliwić bezpieczne przejście na drugą stronę pieszym od początku wzbudza sporo kontrowersji. Dotyczą one przede wszystkim wind, które zawiozą na górę oraz ich awaryjności. W efekcie większość pieszych i tak może próbować "na dziko" przedostać się na drugą stronę ruchliwej drogi.

Czytaj też: Dlaczego publiczne windy tak często nie działają?

Obawy dotyczą także okresu zimowego, kiedy na niezadaszonej, ale - jak można założyć - wykorzystywanej chętnie kładce może być po prostu ślisko.

Miasto na razie budować zadaszenia nie będzie. Urzędnicy chcą bowiem zobaczyć m.in. jak konstrukcja będzie zachowywała się w warunkach zimowych. Jej oczyszczaniem zajmie się Zarząd Dróg i Zieleni.

- Koszt zamontowania zadaszenia uzależniony jest od weryfikacji obliczeń konstrukcyjnych, które dałyby odpowiedź, jaki zakres prac jest potrzebny. Bez określenia, czy nie zachodziłaby wtedy konieczność jej wzmocnienia, wykonania osłon, dodatkowego dachu nie będzie - tłumaczy Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • kładka (3)

    i winda nic nie pomoże jeśli nie będzie barierek uniemożliwiających przejście przez ulicę na wysokości domu za falochronem. dziadki i tak będą śmigać przez ulicę co przyczyni sie do zwiększenia wypadków z pieszymi w tym rejonie.
    Pętla na końcu dwupasmówki - następny głupi pomysł. Wystarczyło przedłużyć linię autobusową w kierunku Gdyni Zachód i większość byłaby zadowolona. Ale najwieksza petarda o której nikt nie wspomina to budowa Biedronki i skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na początku przebudowanej Chwarznienskiej ( na wysokości pętli pana Stępy na Chwarznie) . Uruchomienie sygnalizacji świetlnej da gigantyczne korki w tym rejonie. Kto wydał tak 'mądrą ' decyzję o lokalizacji sklepu i sygnalizacji w tym miejscu? Gratuluję genialnego pomysłu ...

    • 21 3

    • racja (1)

      Wszystkie te przebudowy w tym rejonie są opracowywane bez wizji przyszłości, tylko aby cos zmienić.
      - dlaczego nadal jest kolizyjne skrzyzowanie z obwodnica,
      -dwupasmowka do Witomina nic nie da, jesli bedzie sie zamieniac w deptak na Witominie
      -do tego ta nowa biedronka na Chwarznie
      -Witawa kto pozowlil ja wybudwac, albo omijamy tranzytem Witomino albo nie ??? teraz nie ma miejsca na skrzyzowanie

      Ktoś zna plany rozwoju transportu publicznego/samochodowego Gdyni ?

      • 4 0

      • Nikt takich planow nie zna

        Bo poza czerwona kreska namalowana na PZP zadne inne dokumenty jeszcze nie powstaly. I pewnie nie powstana.............

        • 0 0

    • będzie biedronka to nie będą ludzie jeździć do lidla na Witomino

      • 0 0

  • Kładka - Nie po co !!!

    Ja już nie mogę się doczekać kiedy zaczniemy obstawiać z kolegą za pieniądze ile starszych ludzi zginie pod kołami samochodów przechodząc z domu za falochronem na przystanek i z powrotem. Światła zostały wybudowane właśnie po to by uniknąć takich wypadków. A teraz jest najważniejszy LANS Pana Szczurka i jego świty.

    • 11 3

  • Pętla (1)

    A ja sądzę, że starsi ludzie chcąc dostać się na przystanek po drugiej stronie Chwarznieńskiej będą wsiadać na ostatnim przystanku przed pętlą. Przeczekają w autobusie kilka minut na pętli i w ten sposób nie będą musieli ani przekraczać jezdni ryzykując życie, ani nie będą musieli korzystać z kładki. Nawiasem mówiąc - nie wyobrażam sobie korzystania z tej kładki zimą przez osoby starsze.
    Wydłuży im to co prawda czas podróży, ale dzięki temu będą cały czas pod dachem i nie będą musieli wcale przekraczać jezdni na piechotę. Ale chyba nie o to tu chodziło projektantom debilom (przepraszam ale nie znajduję innych słów).

    • 6 1

    • Myśl człowieku !!!

      Na tym ostatnim przystanku dziadka i babcię wypierniczy kierowca autobusu 141 bo to jest końcowy przystanek i na pętli nie może przesiadywać żaden pasażer.

      • 2 2

  • właśnie !

    jak wyżej napisano - dlaczego nikt nie wspomina o budowie Biedronki i skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na początku przebudowanej już Chwarznienskiej ? Czyżby to był nowy sposób urzędników na zmniejszenie korków przed Witominem? Przytrzymać ruch już na Chwarznie, dzięki temu mniejsze korki przed końcem dwupasmówki ????

    • 16 0

  • petla

    Wyburzyc całe Witomino i zrobić jeden wielki parking !

    • 5 0

  • Jest potrzebna.

    • 1 3

  • tam takze powinien byc przystanek

    i zlikwidowana zatoczka na Chwarznienskiej przy hotelu

    • 5 0

  • niech wraca na pętlę, ale do centrum niech jedzie przez Hodowlaną

    a z powrotem klasycznie

    • 5 0

  • czy trojmiasto.pl

    to rzetelny portal? Zróbcie w końcu taką ankietę... cenzorzy jak za PRL

    • 3 0

  • Strategia rozwoju Gdyni - fragment

    Drugi cel strategiczny dotyczy rozwoju dzielnic. Odnosi się on zarówno do tworzenia nowych przestrzeni miejskich jak i do racjonalizowania wykorzystania istniejących terenów i zasobów mieszkaniowych, otwarcia dla inwestycji mieszkaniowych nowych dzielnic miasta (w tym zwłaszcza Gdyni Zachód), rewitalizacji substandardowych osiedli mieszkaniowych oraz dopełniania przestrzeni mieszkaniowej usługami, zielenią i urządzeniami służącymi codziennej rekreacji.

    Trzeci cel strategiczny dotyczy miejskiego systemu komunikacyjnego. Porusza on zagadnienia związane z utworzeniem funkcjonalnej sieci dróg publicznych i integracją różnych form transportu publicznego w Gdyni i Trójmieście, zmniejszenia uciążliwości poruszania się w mieście oraz poprawy połączeń komunikacyjnych między poszczególnymi częściami miasta. Działania w tym zakresie służyć mają, poza poprawą komfortu życia w mieście, wielofunkcyjnemu rozwojowi dzielnic miasta (funkcja mieszkaniowa, produkcyjna, usługowa) oraz poprawie dostępu do Śródmieścia.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane