• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego nikt nie chce loży na PGE Arenie?

Marzena Klimowicz-Sikorska
1 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Lechia Gdańsk

Stadionem w Gdańsku wszyscy się zachwycają, ale brakuje chętnych na miejsca dla VIP-ów. Stadionem w Gdańsku wszyscy się zachwycają, ale brakuje chętnych na miejsca dla VIP-ów.

Lechii Operator, zarządcy PGE Areny w Gdańsku, udało się wynająć zaledwie pięć z 40 lóż VIP. Z miejscami biznesowymi nie jest lepiej - na 1383 znalazło się jedynie 150 chętnych. Z czego to wynika?



W materiałach promocyjnych loże zwykle były wypełnione biznesmenami. Rzeczywistość okazała się inna. W materiałach promocyjnych loże zwykle były wypełnione biznesmenami. Rzeczywistość okazała się inna.
Jeszcze za wcześnie, by użyć słowa "tragedia" w kontekście postępów przy komercjalizacji lóż i miejsc biznesowych na stadionie PGE Arena, ale już należy się zastanowić, dlaczego idzie ona tak opornie. Z 40 lóż (dwie są wyłączone z komercjalizacji - miejska i należąca do sponsora tytularnego) zajętych jest.... pięć, natomiast spośród 1383 miejsc biznesowych chętni znaleźli się na zaledwie 150.

Zobacz także spór o miejską lożę na PGE Arenie.

Takie wyniki mogą wprowadzić w kompleksy, zwłaszcza że inne miasta radzą sobie o wiele lepiej. Poznań na razie wynajmuje loże na rundy [pół roku - red.]. W ostatniej rundzie, która kończy się za dwa tygodnie, zajętych jest dwie trzecie lóż, tzw. skyboxów. Ich cena zaczyna się od ok. 30 tys. zł netto za rundę. Oprócz tego operator wynajmuje je na poszczególne mecze. Podczas prestiżowego spotkania Ekstraklasy Lech - Legia zajęte były wszystkie. Cracovia wynajęła 25 z 26 lóż. Nieźle radzi sobie też Wrocław, gdzie ceny zbliżone są do trójmiejskich.

Dlaczego komercjalizacja lóż i miejsc biznesowych idzie tak opornie?

- Na pniu zeszły nam loże po stronie zachodniej. Zajętych jest już połowa z 30 lóż, których ceny zaczynają się od 200 tys. zł. Mamy też zajętych ok. 50 proc. miejsc biznesowych, których łącznie jest 1554 - mówi Kinga Szmyd z firmy SMG Polska, która jest operatorem stadionu we Wrocławiu. - Myślę, że to, jak sprawnie idzie nam komercjalizacja, zawdzięczamy w dużej mierze temu, że SMG ma międzynarodowy know-how i skomercjowaliśmy już 225 obiektów na całym świecie.

Dlaczego Lechii Operator komercjalizacja idzie mniej sprawnie? Teorii jest kilka. - Według mnie na niskie zainteresowanie lożami i miejscami biznesowymi składają się cztery czynniki - mówi prof. Piotr Dominiak, ekonomista z Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. - Na naszym rynku nie było dotąd obiektu takiej wielkości i dającego takie możliwości. Drugi czynnik to lokalizacja. Niestety, dzielnica, w której leży stadion, nie jest zbyt atrakcyjna, spotkania biznesowe nie mają więc tam jeszcze wielkiego prestiżu. Być może siedziba Międzynarodowych Targów Gdańskich, która zostanie tam przeniesiona, zmieni wizerunek tej dzielnicy. Trzecia - to nierealne, jak na polski rynek, ceny. A czwarta to brak jasnej informacji odnośnie imprez, jakie mają się odbywać na stadionie. Klient chce wiedzieć, co z wydania kilkuset tys. zł będzie mieć - wylicza prof. Dominiak.

O niesprzyjających czynnikach mówi też rzecznik Lechii Operator, która odpowiada za komercjalizację stadionu. - Nie jesteśmy do końca zadowoleni z tempa, w jakim przebiega komercjalizacja. Na pewno nie pomagają nam w tym wyniki Lechii Gdańsk, które są ostatnimi czasy poniżej oczekiwań, ani też to, że stadion został odebrany z opóźnieniem, a więc nie odbyły się zaplanowane imprezy pokazowe - mówi Michał Lewandowski, rzecznik Lechii Operator. - Uruchomiliśmy już możliwość wynajmowania lóż na pojedyncze spotkania, z czego chętnie korzystają firmy przy organizowaniu np. konferencji.

Problem wysokich cen jako jedną z przeszkód wymienia też Adam Kalata, wiceprezes zarządu miejskiej spółki Bieg 2012. - Komercjalizacja takiego obiektu jak PGE Arena wymaga czasu. Być może przyczyna leży też w propozycji cenowej, którą operator powinien jeszcze raz przeanalizować.

- Nie ma jednak strategii obniżania cen - ucina Michał Lewandowski. - Przynajmniej na razie.

Miejsca

Kluby sportowe

Opinie (211) 6 zablokowanych

  • Polską piłkę sponsorują tylko browary. Bo statystyczny kibic nie ma kasy, woli obejrzeć przed telewizorem i kupić czteropak tego co jest sponsorem meczu.

    Do póki piłka kopana nie będzie rozrywką dla całych rodzin nic się nie zmieni. Ostatnio przejazd kibiców gości z centrum na stadion (1000 osób) obstawiało 1000 policjantów. Pół Gdańska zamknięte, korki. I kto tu z dziećmi pójdzie?

    Inna sprawa to taka, że na pomorzu oprócz Grupy Lotos nie ma wielkiego biznesu. A oni mają już loże jako sponsor Lechii.

    • 12 0

  • skad ten koles Lewandowski sie wzial? z lapanki jak caly Operator stadionu,jak ludzie zarzadzajacy Lechia,wszystko

    uklady,ukladziki a w glowie tylko sianko!!!

    • 7 0

  • Wietnamczycy juz pakuja torby w krate !

    Bedzie w Polsce kilka super grande bazarow! Wtedy interes sie oplaci

    • 7 1

  • ODRAZU PISAŁEM ZROBIĆ TEŻ TAM STADION ŻUŻLOWY BO TEN MOLOCH SIĘ NIE U3MA (4)

    I CO TERAZ ZNÓW Z MOICH I WASZYCH PIENIĘDZY BĘDZIEMY DOKŁADAĆ BO BANDA IDIOTÓW NIE POMYŚLAŁA PRZED BUDOWĄ ?!

    • 8 2

    • (2)

      Z żużla by się utrzymał? Nie bądź śmieszny.

      • 1 4

      • DODATKOWO Z ŻUŻLA - CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM (1)

        NIE DZIWIE SIĘ, ŻE TEN KRAJ TAK CIENKO PRZĘDZIE JAK WIĘKSZOŚĆ NIE ROZUMIE NAWET TEKSTU PISANEGO...

        • 4 0

        • Oczywiście że by się utrzymał jakby był tam jeszcze żużel

          doszłaby GP co w waszej pilce kopanej jest rowne meczowi w LM

          • 3 1

    • Głupota

      Ten pomysł jest niedorzeczny. Z prostej przyczyny. Trybuny byłyby za bardzo oddalone od płyty boiska, nie wiem gdzie byłby park maszyn. Zanim coś sie napisze, należy to przemyśleć Poza tym tak samo nie buduje się stadionów lekkoatletycznych z jednoczesną eksploatacją boiska przez piłkarzy, ponieważ wtedy stadion jest niefunkcjonalny. A na marginesie to żużel w Gdańsku też nie przyciąga tłumów i jego poziom jest delikatnie mówiąc na poziomie Lechii.

      • 0 0

  • powody

    1. dwu lub nawet czterokrotnie wyższa cena za sam wynajem salki.

    2. salka bez okien..? co za atrakcja i sens wynajmu w takim miejscu jak nic nie widac.

    3. zły marketing

    P.S. wybrałam 4* hotel nad morzem... cena 3 razy tańsza a jaka lokalizacja.. bez porównania.

    • 2 0

  • Argument Pana Dominiaka o loży jako nowości na rynku jest chybiony.

    Inne stadiony jakoś sobie radzą i to nieźle.
    Myślę, że więcej racji mają kolejni rozmówcy. Dzielnica, ceny i atrakcyjność widowisk na tym stadionie jak na razie dają efekt taki, a nie inny.

    • 5 0

  • ZA TANIO

    ZARZADZJACY BŁAZEN HJENEK NIE STAJE NA WYSOKOSCI ZADANIA HIHI

    • 1 1

  • Vipy niechętne ?

    Profesor Dominiak ma rację. Pewne jest jedynie to, że na PGE Arenie odbędą się zawody piłki nożnej Lechii a to jest mało atrakcyjne dla firm czy vipów. Może się ruszy interes jak kopacze zmienią strategię i zaczną cololwiek grać?

    • 4 2

  • hehe po co kupowac

    a po co maja wykuywac jak nie ma na co patrzec hehe

    • 4 1

  • JA TAM WOLE LOŻE NA STADIONIE W GDYNI - MAM FAJNY WIDOK NA SŁUPY (1)

    • 5 5

    • meczu nie ogląda się tyłem do murawy

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane