• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże reklamy znikną z elewacji centrum Batory

Patryk Szczerba
5 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Reklamy na ścianach Batorego mają w niedługim czasie zostać zastąpione przez cztery mniej nachalne z logotypem centrum. Reklamy na ścianach Batorego mają w niedługim czasie zostać zastąpione przez cztery mniej nachalne z logotypem centrum.

Do czerwca znikną wielkoformatowe reklamy z elewacji centrum handlowego Batory. To skutek przeobrażeń w obiekcie, ale i rozmów z miejskim plastykiem Jackiem Piątkiem. Czy śladem centrum pójdą też zarządcy innych budynków?



Czy wielkoformatowe reklamy szpecą Gdynię?

Stanowisko plastyka miejskiego w Gdyni zostało obsadzone w sierpniu. To miał być sygnał, że w mieście potrzeba artystycznej ręki, by uporządkować reklamowy chaos. Nowo zatrudniony urzędnik zapewniał, że zrobi wszystko, by w jak największym stopniu uwolnić miasto od reklam i szyldów..

Póki co, widocznym efektem działań stały się nowe elementy świątecznej dekoracji przy dworcu PKP w Gdyni. Udało się też zmusić właścicieli banerów na płocie okalającym dom Sióstr Urszulanek zobacz na mapie Gdyni w Orłowie do ich demontażu. Obecność reklam, które wisiały kilkanaście miesięcy, jak się okazało, była niezgodna z zapisami planu zagospodarowania terenu.

Skutek przyniosły również rozmowy z firmą Pomorze Inwestment, właścicielem Centrum Handlowego Batory. Jej przedstawiciele zobowiązali się, że niebawem wielkoformatowe reklamy mają zniknąć ze ściany od strony ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. W zamian pojawią się cztery mniejsze - w ramkach z logotypem centrum. Całość związana jest z przeobrażeniami obiektu, o czym pisaliśmy rok temu.

- Lifting centrum jest zaplanowany na wiosnę. Konsultacje dotyczące zewnętrznej powierzchni doprowadziły nas do momentu, w którym zdecydowaliśmy się o usunięciu wielkoformatowych reklam. Mamy nadzieję, że z punktu widzenia ekonomicznego ten ruch nie będzie dla nas porażką - wyjaśnia Aneta Składanowska z firmy Pomorze Inwestment.

Na więcej spektakularnych zmian w centrum na razie się nie zanosi, jednak, jak zapewnia plastyk, to nie oznacza kapitulacji. Orężem ma być nadal perswazja i ujednolicanie zasad już na etapie planów zagospodarowania.

- Ściśle współpracuję z innymi wydziałami, m.in. architektury i biura planowania miasta. Jestem obecny przy pracach nad planem zagospodarowania terenu, opiniując projekty, wskazując na najpilniejsze potrzeby. Bezustannie przekonuję przedsiębiorców, że warto postawić na zmiany w wyglądzie ich sklepów czy punktów handlowych - opowiada Jacek Piątek.

Okazją do rozpowszechnienia tematu wyglądu miasta jest konkurs na najlepiej zaaranżowany szyld i witrynę sklepową w mieście. Do końca stycznia wpłynęło blisko 100 propozycji. Najlepsze wybierze komisja konkursowa. Mają być promowane na specjalnie zaaranżowanej wystawie.

- Przestrzeń miejska to nie tylko wielkoformatowe reklamy, kolorystyka elewacji, meble miejskie, szyldy i witryny, które wpisują się w krajobraz miasta. Mogą przyciągnąć klientów, jak i zniechęcić. Wystawa powinna to uświadomić- zaznacza, dodając jednocześnie, że spodziewał się większego zainteresowania.

Tego być może nie ma, bo, jak przyznaje, przez kilka miesięcy pracy w Gdyni i po szeregu rozmów spotykał się z różnymi reakcjami. Niektórzy od razu zamykali drzwi, nie chcąc dyskutować, inni, choć otwarci na rozmowę, do zmian przekonać się nie chcieli. Przełamaniem lodów ma być debata będąca pokłosiem wystawy, która jest planowana na wiosnę.

- Chcemy zaprosić specjalistów od reklamy, architektów, którzy mogliby wskazać kierunki, którymi warto podążać, tworząc szyldy, banery i reklamy. W dalszej perspektywie zależy mi też na dotarciu do młodych ludzi, którzy w perspektywie kilku lat, jako przedsiębiorcy, mogą budować przestrzeń miejską - dodaje Piątek.

Czytaj też: Czy parki kulturowe ograniczą reklamy w Trójmieście?

Miejsca

Opinie (64) 4 zablokowane

  • Zlikwidujcie reklamę papierosów!

    Inne mi tak w tym miejscu nie przeszkadzają. Gorsze są ekrany LEDowe i wraki samochodów jako reklamy.

    • 2 1

  • SKUP AUT

    505 xxx xxx

    • 1 1

  • reklamy (1)

    proponuję panu plastykowi,żeby po zwaleniu wszystkich reklam w mieście zajął się rozmowami z przedstawicielami Państwowych Ogródków Działkowych na temat wyglądu tzw " altankami działkowymi",których wygląd również nie stanowią chluby miasta

    • 3 0

    • Tylko jak często przechodnie mają kontak z ogródkami? Przecież one są na uboczu a nie w centrach miast.

      • 0 0

  • bełkot w tekście

    bełkot w głowie

    • 2 2

  • W samo południe

    Co z tym portalem jest nie tak? Tzn pytam że jeżeli wypiszę opinię w mojej opinii fajną( powiedzmy, bo właściwie odkrywcza zawsze jest) Słowem, tu konowały pracują pewnie- z protekcji konowały pewnie

    • 1 2

  • W samo południe

    Dziękuję uprzejmie za zamieszczenie ostatniej opin. Pozostanę w długu wdzięczności do końca zimy. Chyba, że wyjadę w Alpy na narty

    • 3 1

  • Batory

    dobrze że znikna bo tylko szpecą elewacje i ,,kłują'' w oczy

    • 5 0

  • W samo południe

    Konowały w Trójmieście na reklamach, albo na każdym rogu, to plaga Trójmiasta, niestety

    • 2 1

  • Zajmują się reklamami na fasadzie ,ale o niby parkingu (krajobraz księżycowy ) nikt się nie zajmuje ? Gdynia pogrąża się w nicości za sprawą nieudolnych władz .

    • 2 0

  • Zatopić Batorego!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane