- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (68 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (376 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (272 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (116 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (99 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Duże reklamy znikną z elewacji centrum Batory
Do czerwca znikną wielkoformatowe reklamy z elewacji centrum handlowego Batory. To skutek przeobrażeń w obiekcie, ale i rozmów z miejskim plastykiem Jackiem Piątkiem. Czy śladem centrum pójdą też zarządcy innych budynków?
Póki co, widocznym efektem działań stały się nowe elementy świątecznej dekoracji przy dworcu PKP w Gdyni. Udało się też zmusić właścicieli banerów na płocie okalającym dom Sióstr Urszulanek w Orłowie do ich demontażu. Obecność reklam, które wisiały kilkanaście miesięcy, jak się okazało, była niezgodna z zapisami planu zagospodarowania terenu.
Skutek przyniosły również rozmowy z firmą Pomorze Inwestment, właścicielem Centrum Handlowego Batory. Jej przedstawiciele zobowiązali się, że niebawem wielkoformatowe reklamy mają zniknąć ze ściany od strony ul. Władysława IV . W zamian pojawią się cztery mniejsze - w ramkach z logotypem centrum. Całość związana jest z przeobrażeniami obiektu, o czym pisaliśmy rok temu.
- Lifting centrum jest zaplanowany na wiosnę. Konsultacje dotyczące zewnętrznej powierzchni doprowadziły nas do momentu, w którym zdecydowaliśmy się o usunięciu wielkoformatowych reklam. Mamy nadzieję, że z punktu widzenia ekonomicznego ten ruch nie będzie dla nas porażką - wyjaśnia Aneta Składanowska z firmy Pomorze Inwestment.
Na więcej spektakularnych zmian w centrum na razie się nie zanosi, jednak, jak zapewnia plastyk, to nie oznacza kapitulacji. Orężem ma być nadal perswazja i ujednolicanie zasad już na etapie planów zagospodarowania.
- Ściśle współpracuję z innymi wydziałami, m.in. architektury i biura planowania miasta. Jestem obecny przy pracach nad planem zagospodarowania terenu, opiniując projekty, wskazując na najpilniejsze potrzeby. Bezustannie przekonuję przedsiębiorców, że warto postawić na zmiany w wyglądzie ich sklepów czy punktów handlowych - opowiada Jacek Piątek.
Okazją do rozpowszechnienia tematu wyglądu miasta jest konkurs na najlepiej zaaranżowany szyld i witrynę sklepową w mieście. Do końca stycznia wpłynęło blisko 100 propozycji. Najlepsze wybierze komisja konkursowa. Mają być promowane na specjalnie zaaranżowanej wystawie.
- Przestrzeń miejska to nie tylko wielkoformatowe reklamy, kolorystyka elewacji, meble miejskie, szyldy i witryny, które wpisują się w krajobraz miasta. Mogą przyciągnąć klientów, jak i zniechęcić. Wystawa powinna to uświadomić- zaznacza, dodając jednocześnie, że spodziewał się większego zainteresowania.
Tego być może nie ma, bo, jak przyznaje, przez kilka miesięcy pracy w Gdyni i po szeregu rozmów spotykał się z różnymi reakcjami. Niektórzy od razu zamykali drzwi, nie chcąc dyskutować, inni, choć otwarci na rozmowę, do zmian przekonać się nie chcieli. Przełamaniem lodów ma być debata będąca pokłosiem wystawy, która jest planowana na wiosnę.
- Chcemy zaprosić specjalistów od reklamy, architektów, którzy mogliby wskazać kierunki, którymi warto podążać, tworząc szyldy, banery i reklamy. W dalszej perspektywie zależy mi też na dotarciu do młodych ludzi, którzy w perspektywie kilku lat, jako przedsiębiorcy, mogą budować przestrzeń miejską - dodaje Piątek.
Czytaj też: Czy parki kulturowe ograniczą reklamy w Trójmieście?
Miejsca
Opinie (64) 4 zablokowane
-
2014-02-05 23:34
zastanawiam sie
ile elektroniczny fajek zapłacił trojmiasto.pl za taka promę ? :)
- 1 0
-
2014-02-06 09:25
brawo panie plastyk
Pan Plastyk powinien zająć się ekranami ledowymi to grozi wypadkami samochodowymi oraz przypomina trzeci świat - porażka
- 0 0
-
2014-02-06 13:44
Podatek
- 0 0
-
2014-02-07 09:56
Elewacje powinny być wolne od banerów.
Zatwierdzany przez architekta projekt zwykle nie zawiera banerów a projektant zwraca uwagę na podział elewacji, kolorystykę i fakturę. Do reklam są witryny. W zupełności wystarczą aby na jej górnej czści zamieścić szyld a w środkowej jakieś towary czy reklamy. Jak wygląda dziś budynek na rogu Bora Komorowskiego i Obrońców Wybrzeża na Przymorzu! Czy właściciele sklepów myślą że są teraz lepiej dostrzegani jak jeden baner zakrywa drugi a nad nim wisi trzeci z dachu? To jakiś trzecioświatowy styl.
- 0 0
-
2014-02-07 18:53
Najwyzszy czas. W ogole jak mozna bylo
cos takiego zainstalowac w miescie to po pierwsze. Te reklamy tylko zasyfiaja kazde miasto gdzie sie one pojawiaja. Nie tylko Gdynie.
- 0 0
-
2014-03-31 12:59
Wreszcie!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.