• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Emocje wokół lotniska Gdynia-Kosakowo

Michał Sielski
27 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Mieszkańcy obawiają się m.in. hałasu startujących samolotów. Mieszkańcy obawiają się m.in. hałasu startujących samolotów.

Nowe drogi, miejsca pracy, wzrost cen nieruchomości - to argumenty za budową lotniska, przedstawione przez jego władze, podczas pierwszego spotkania w ramach konsultacji społecznych. Mieszkańcy mają jednak swoje argumenty przeciwko rozbudowie: hałas, korki i wąskie, dziurawe ulice.



Czy lotnisko Gdynia-Kosakowo pomoże Trójmiastu w rozwoju?

We wtorek w szkole podstawowej nr 28 w Babich Dołach odbyło się pierwsze spotkanie władz Portu Lotniczego Gdynia-Kosakowo i gdyńskich radnych z mieszkańcami miasta. Ponad 100 osób miało okazję wysłuchać planów rozbudowy i rozwoju portu lotniczego.

Janusz Stateczny, prezes spółki Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo, starał się przekonać mieszkańców, wyliczając korzyści: - 1 mln. pasażerów na lotnisku to ok. 1 tys. nowych miejsc pracy. Aby lotnisko mogło funkcjonować, poszerzona do dwóch pasów w obu kierunkach ma też zostać górna część Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, rozbudowa czeka ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni, modernizacja ul. Zieloną zobacz na mapie Gdyni. Ponadto wzrośnie wycena nieruchomości wokół lotniska, bo pojawią się plany zagospodarowania przestrzennego i firmy, które będą mogły tu działać - mówił Janusz Stateczny, podkreślając także, że władze lotniska zadbają nie tylko o ludzi, ale przesadzą nawet będące pod ochroną storczyki.

Niewielu jednak przekonał, spotkanie szybko przerodziło się w wyliczanie obietnic, których miasto nie zrealizowało: remontów dróg, poszerzenia ul. płk Dąbka, rozwiązania wiecznych korków na skrzyżowaniu płk. Dąbka z Trasą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni itd.

- Zablokujemy drogi! Nie dość, że są coraz większe korki, to jeszcze cały ruch z lotniska pójdzie pod naszymi oknami - denerwował się jeden z mieszkańców Obłuża. - Będzie wielki hałas i korki, to niby jak ma wzrosnąć cena naszych domów? - dopytywali się inni.

Przemysław Kaleta, przygotowujący raport środowiskowy inwestycji przyznał, że w obrębie pasa startowego normy hałasu zostaną przekroczone. - Ale są to tereny w większości wojskowe lub niezabudowane - zaznaczył.

- Może spaść cena domów zbudowanych w odległości do 1 km od pasa startowego, ale pozostałe nieruchomości na pewno zwiększą swoją wartość. Przecież tu zawsze było lotnisko, a teraz dojdzie do tego zainteresowanie inwestorów - zaznaczał Janusz Stateczny

- Mam przykład z biura notarialnego. Tylko po ogłoszeniu planów budowy lotniska cywilnego wartość gruntów w tej okolicy wzrosła w ciągu roku średnio o 7 procent - zaznaczył gdyński radny Jerzy Miotke, który przyznał jednocześnie, że do 2013 roku ul. Zielona i fragment płk. Dąbka do ul. Kwiatkowskiego nie zostaną gruntownie przebudowane.

Mieszkańcy, którzy udowodnią, że na budowie lotniska cywilnego stracili, dostaną odszkodowania. Ale nie wszyscy. - Jeśli ktoś teraz buduje dom 100 m za pasem startowym, a taka sytuacja ma właśnie miejsce, to doskonale wie co robi - mówi z niaciskiem prezes lotniska.

Kolejne spotkanie w czwartek o godz. 16:30 w Gminnym Domu Kultury w Pierwoszynie.

Opinie (289) 5 zablokowanych

  • Budowac lotnisko i nie marudzic na forum !

    W zasadzie wszystko juz jest , dobudowac terminal i sukcesywnie poprawiac komunikacje z lotniskiem.

    • 3 2

  • najpierw toalety

    i wodociagi bo smrod z sopotu idzie

    • 2 0

  • w hotelach to jedynie

    k...y zarabiaja non stop

    • 2 1

  • Dajcie spokój , w Gdańsku rozszerzyć lotnieski i Ok.

    • 3 5

  • WSZYSTKIE KOSZTY W JEDNĄ SRONĘ NA ROZBUDOWĘ W RĘBIECHOWIE I ODNIESIEMY SUCES TRÓJMIEJSKI.

    • 0 5

  • Dobry plan (4)

    Psy szczekają a karawana jedzie dalej... To już ostatni dzwonek na to lotnisko. Popieram ten projekt choć mam mieszkanie blisko lotniska. Na całym świecie są lotniska w miastach i na nieruchomościach ludzie nie tracą. Ktoś kiedyś powiedział: " Kilometr drogi prowadzi do nikąd, a kilometr pasa startowego to okno na świat." My możemy mieć to i miejmy to, bo Gdańsk ma i port morski i lotniczy a Gdynia przez kilka "zamkniętych głów" będzie cebulę uprawiać...

    • 7 6

    • na nieruchomościach w pobliżu lotnisk nie tracą bo już są nic nie warte (2)

      • 0 4

      • "bo już są nic nie warte" (1)

        eXpercie od siedmiu boleści podaj swój nr licencji, która upoważnia cię do wyceny i audytu nieruchomości?

        • 2 0

        • a kim ty jesteś sędzio podwórkowy by o to pytać?

          prawda w oczy kole? nie pasuje do wizji? z morza i marzeń (ułudy)

          • 1 1

    • Właśnie dziś próbowali w TVG wykolegować z koleji do Gdy-Kosakowa

      gdynie i to w bezczelny sposób.
      Dobrze, że Marek Stępa - vice mocnao zareagował.
      Gratulacje Prezydencie

      • 3 0

  • Nie ma jak logiczne wnioskowanie

    "Tylko po ogłoszeniu planów budowy lotniska cywilnego wartość gruntów w tej okolicy wzrosła w ciągu roku średnio o 7 procent"

    poza tym przyszła epidemia świńskiej grypy
    zaczął się globalny kryzys
    przyszła rekordowa zima
    trzęsienie ziemi spustoszyło Haiti
    rozbił się etiopski samolot itp itd

    Zależnie od punktu widzenia proszę sobie dobrać dowolne wydarzenie jakie nastąpiło po ogłoszeniu planów budowy lotniska.

    • 9 0

  • lotnisko...

    Jeszcze trochę i lotniska beda w polsce równie popularne jak stacje pkp... nie rozumiem po co 30 km od istniejacego lotniska budowac nowe... gdzie tu sens i logika... jak chce leciec do wroclawia to musze przez warszawe to mnie meczy ze nie ma polaczen pomiedzy istniejacymi lotniskami a tu nastepny grzyb....

    • 4 3

  • budować, budować, a nie oglądać się

    Wywalić na zbity łeb tę K.Pajurę, co widać przez nią Gdynia, otrzymywała ostatnio tak mało wsparcia od Urzędu Marszałkowskiego. Dziś próbuje pod szczytnym hasełkiem Miasta z MORZA NISZCZYĆ nasze marzenia

    • 6 3

  • Wejherowo chce też lotniska i PUCK też

    Wejherowo chce też lotniska i PUCK też

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane