- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (56 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (282 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (185 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (60 opinii)
Gdańsk chce przedłużyć Trasę W-Z. Jest przetarg na projekt budowlany
Jeszcze jesienią mogą ruszyć prace projektowe nad przedłużeniem Trasy W-Z między Karczemkami a granicą Gdańska. Nową drogą kierowcy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata.
W ramach inwestycji powstałyby także skrzyżowania z wyspą centralną na wysokości ul. Inżynierskiej , ul. Nowatorów i ul. Bysewskiej oraz na rogatkach miasta.
Ponieważ skrzyżowania będą kolizyjne, najwyższa prędkość na projektowanym odcinku będzie mogła wynieść 70 km/h.
Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.
Największym minusem drogi jest fakt, że będzie ona nadal na rogatkach Gdańska wpadać w jednojezdniową drogę krajową nr 7 do Żukowa. W tym miejscu po wybudowaniu kierujący pojazdami powinni się spodziewać korków.
Dlaczego to akurat InvestGda, spółka kojarzona dotąd ze ściąganiem inwestorów do Gdańska, a także ufundowaniem miastu trzech automatycznych toalet, będzie zajmować się tego rodzaju przedsięwzięciem?
- Na terenie Kokoszek prowadzimy m.in. Park Przemysłowo-Technologiczny Maszynowa. Nasze inwestycje na tym terenie nie pozostają bez wpływu na sytuację drogową. Zwiększamy natężenie ruchu, dlatego zabieramy się za opracowanie projektu budowlanego zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.
Co ciekawe, w zamówieniu określono dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Pierwsze to koszt przygotowania dokumentacji i wynosi on 75 proc. punktów. Natomiast drugie kryterium wyboru to czas przygotowania projektu - za to można dostać 25 proc. punktów. Taka proporcja dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. Stąd też nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie.
Wiadomo, że nie będzie ono łatwe.
- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz.
Wyłonione w przetargu biuro projektowe będzie musiało pozyskać też dalszy komplet dokumentów - m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Firmy zainteresowane opracowaniem projektu dla 3-kilometrowej Trasy W-Z poznamy pod koniec października. Wtedy nastąpi otwarcie ofert. Władze InvestGda nie chcą obecnie zdradzać środków, jakie zapisały na wspomnianą dokumentację.
Budowa Trasy W-Z od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska mogłaby pochłonąć od 60 do 100 mln zł. Gdańsk będzie starać się o dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej. Budowa nowej drogi może zakończyć się najwcześniej za cztery lata.
Miejsca
Opinie (101) 4 zablokowane
-
2014-10-14 22:51
ZRID zastępuje pozwolenie na budowę
Szanowny Panie Redaktorze,
Decyzja o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) zastępuje pozwolenie na budowę.- 4 0
-
2014-10-14 23:12
Obiecanki .........
nie ma sie co podniecać jak "redaktor" Naskret ,narazie jak sam napisał -" MOGĄ RUSZYC PACE PROJEKTOWE " - tlumaczac na polski nie musza , nie sa wymagane , nie ma przymusu -jeszcze inaczej - można napisać o tym bez konsekwencji bo to tylko PLOTKA lub jest taka niepotwierdzona koncepcja . Idac dalej tym tropem skoro byc moze beda projektowac dlaCzego niepsicac ze byc moze beda budowac ???? byc moze i bycmoze -zajarajmy skreta napewno bedziemy mieli wizje "byc moze projektowanej trasy "
- 2 2
-
2014-10-14 23:38
A co z bezkolizyjnym przelotem nad Łostowicką ???? (1)
A co z bezkolizyjnym przelotem nad Łostowicką ????
- 7 4
-
2014-10-15 08:53
Nie będzie i już
Wiadukty nad Łostowicką spowodowałyby totalne zapchanie centrum miasta chyba że przebudowaliby pół miasta.
Tak naprawdę trzeba by postawić na dobrą i sprawną komunikację miejską, ale w tym mieście to chyba niemożliwe.- 0 1
-
2014-10-15 01:08
Lepiej nauczyc ludzi jak sie sprawnie poruszac po rondach w zukowie :-)
Moze za ulamek tej kwoty jakas akcja edukayjna dla kierowcow, bo zukowo i tak bedzie trzymac caly ruch?
- 2 0
-
2014-10-15 02:19
Trasa W-Z
Wyglada na to ze trzeba bedzie kupic sobie helicopter .
- 2 1
-
2014-10-15 08:12
Adamowicz zajmij sie wkoncu dziurami w Gdansku!!! a nie wizje ktorymi motalujes ludzi od lat!!! (1)
ulice w Budyniolandzie to jak Bangladesz
- 1 6
-
2014-10-15 08:40
Chyba jesteś ślepy,popatrz,ile ulic odremontowno...
- 2 0
-
2014-10-15 08:39
Żenada (2)
Po pierwsze: to kiełabasa wyborcza, kupa obietnic przedwyborczych i kamieni k.
Po drugie: do nieuka co napisał, żeby powiat kartuski się dołożył. To jest droga krajowa!, przedłużenie 7-demki aż do Żukowa, a więc przedłużenie tej drogi np do Leźna i dalej leży w gestii GDDKiA, a ta tego nie zrobi bo ma w dalekosiężnych planach wybudowanie nowej obwodnicy metropolitalnej.- 2 0
-
2014-10-15 08:44
Korekta: GDDKiA tą drogę przebuduje WŁAŚNIE DLATEGO, że powstanie OMT.
- 3 0
-
2014-10-15 08:48
błagam nie podpisuj się "kaszub"
bo kaszubi to inteligentni ludzie, niestety twoje wypociny nie da się zaliczyć do przemyślanych wypowiedzi
- 0 0
-
2014-10-15 08:46
i zas stanie w mega korku do gdanska z małymi dziecmi
- 0 0
-
2014-10-15 10:05
Droga przesunie korek dalej.
Lepiej popracować nad przepustowością skrzyżowań.
Z ul. Fabryczną zlikwidować światła, a zostawić wysepki dla pieszych.
Z ul. Nowatorów w godzinach szczytu wydłużyć czas palenia się świateł, a nie co 20 sek zmiana. Trzeba brać pod uwagę głupotę kierowców, którzy szukają jedynki jak zapali się zielone.
Z ulicami Derdowskiego i Aleją Lipową odpowiednio tak samo należy zrobić w Leźnie.
Koszt 0 zł nie licząc Pana co zmieni i wyłączy światła, a efekt od razu, a nie za 4 lata.- 1 0
-
2014-10-15 10:58
A po co z kasy miejskiej fundowac drogę "trzyliterowcom"? Podaki przecież płacą u siebie. Tylko potem problem z ich golfami i "ałdi", królowie lewego pasa.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.