• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk chce przedłużyć Trasę W-Z. Jest przetarg na projekt budowlany

Maciej Naskręt
14 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Trasa W-Z najszybciej za cztery lata powinna sięgać rogatek Gdańska. Do tego czasu kierowcy będą poruszać się po jednej jezdni. Trasa W-Z najszybciej za cztery lata powinna sięgać rogatek Gdańska. Do tego czasu kierowcy będą poruszać się po jednej jezdni.

Jeszcze jesienią mogą ruszyć prace projektowe nad przedłużeniem Trasy W-Z między Karczemkami a granicą Gdańska. Nową drogą kierowcy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata.



Miejska spółka InvestGda, która jest odpowiedzialna za rozwój m.in. Parku Przemysłowo-Technologicznego Maszynowa, ogłosiła właśnie przetarg na budowę ok. 3-kilometrowego przedłużenia Trasy W-Z. Zgodnie z założeniami dwujezdniowa droga powstałaby na odcinku od ul. Otomińskiej zobacz na mapie Gdańska do granicy miasta Gdańska. zobacz na mapie Gdańska Trasa przebiegałaby w śladzie istniejącej ulicy Kartuskiej.

W ramach inwestycji powstałyby także skrzyżowania z wyspą centralną na wysokości ul. Inżynierskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańskaul. Bysewskiej zobacz na mapie Gdańska oraz na rogatkach miasta.

Ponieważ skrzyżowania będą kolizyjne, najwyższa prędkość na projektowanym odcinku będzie mogła wynieść 70 km/h.

Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.

Największym minusem drogi jest fakt, że będzie ona nadal na rogatkach Gdańska wpadać w jednojezdniową drogę krajową nr 7 do Żukowa. W tym miejscu po wybudowaniu kierujący pojazdami powinni się spodziewać korków.

Dlaczego to akurat InvestGda, spółka kojarzona dotąd ze ściąganiem inwestorów do Gdańska, a także ufundowaniem miastu trzech automatycznych toalet, będzie zajmować się tego rodzaju przedsięwzięciem?

- Na terenie Kokoszek prowadzimy m.in. Park Przemysłowo-Technologiczny Maszynowa. Nasze inwestycje na tym terenie nie pozostają bez wpływu na sytuację drogową. Zwiększamy natężenie ruchu, dlatego zabieramy się za opracowanie projektu budowlanego zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.

Czy rozbudowa Trasy W-Z usprawni wyjazd z Gdańska w stronę Kaszub?

Deweloperzy wydają miliony na drogi publiczne zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych

Co ciekawe, w zamówieniu określono dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Pierwsze to koszt przygotowania dokumentacji i wynosi on 75 proc. punktów. Natomiast drugie kryterium wyboru to czas przygotowania projektu - za to można dostać 25 proc. punktów. Taka proporcja dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. Stąd też nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie.

Wiadomo, że nie będzie ono łatwe.

- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz.

Wyłonione w przetargu biuro projektowe będzie musiało pozyskać też dalszy komplet dokumentów - m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Firmy zainteresowane opracowaniem projektu dla 3-kilometrowej Trasy W-Z poznamy pod koniec października. Wtedy nastąpi otwarcie ofert. Władze InvestGda nie chcą obecnie zdradzać środków, jakie zapisały na wspomnianą dokumentację.

Budowa Trasy W-Z od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska mogłaby pochłonąć od 60 do 100 mln zł. Gdańsk będzie starać się o dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej. Budowa nowej drogi może zakończyć się najwcześniej za cztery lata.

Miejsca

Opinie (101) 4 zablokowane

  • ZRID zastępuje pozwolenie na budowę

    Szanowny Panie Redaktorze,
    Decyzja o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) zastępuje pozwolenie na budowę.

    • 4 0

  • Obiecanki .........

    nie ma sie co podniecać jak "redaktor" Naskret ,narazie jak sam napisał -" MOGĄ RUSZYC PACE PROJEKTOWE " - tlumaczac na polski nie musza , nie sa wymagane , nie ma przymusu -jeszcze inaczej - można napisać o tym bez konsekwencji bo to tylko PLOTKA lub jest taka niepotwierdzona koncepcja . Idac dalej tym tropem skoro byc moze beda projektowac dlaCzego niepsicac ze byc moze beda budowac ???? byc moze i bycmoze -zajarajmy skreta napewno bedziemy mieli wizje "byc moze projektowanej trasy "

    • 2 2

  • A co z bezkolizyjnym przelotem nad Łostowicką ???? (1)

    A co z bezkolizyjnym przelotem nad Łostowicką ????

    • 7 4

    • Nie będzie i już

      Wiadukty nad Łostowicką spowodowałyby totalne zapchanie centrum miasta chyba że przebudowaliby pół miasta.
      Tak naprawdę trzeba by postawić na dobrą i sprawną komunikację miejską, ale w tym mieście to chyba niemożliwe.

      • 0 1

  • Lepiej nauczyc ludzi jak sie sprawnie poruszac po rondach w zukowie :-)

    Moze za ulamek tej kwoty jakas akcja edukayjna dla kierowcow, bo zukowo i tak bedzie trzymac caly ruch?

    • 2 0

  • Trasa W-Z

    Wyglada na to ze trzeba bedzie kupic sobie helicopter .

    • 2 1

  • Adamowicz zajmij sie wkoncu dziurami w Gdansku!!! a nie wizje ktorymi motalujes ludzi od lat!!! (1)

    ulice w Budyniolandzie to jak Bangladesz

    • 1 6

    • Chyba jesteś ślepy,popatrz,ile ulic odremontowno...

      • 2 0

  • Żenada (2)

    Po pierwsze: to kiełabasa wyborcza, kupa obietnic przedwyborczych i kamieni k.
    Po drugie: do nieuka co napisał, żeby powiat kartuski się dołożył. To jest droga krajowa!, przedłużenie 7-demki aż do Żukowa, a więc przedłużenie tej drogi np do Leźna i dalej leży w gestii GDDKiA, a ta tego nie zrobi bo ma w dalekosiężnych planach wybudowanie nowej obwodnicy metropolitalnej.

    • 2 0

    • Korekta: GDDKiA tą drogę przebuduje WŁAŚNIE DLATEGO, że powstanie OMT.

      • 3 0

    • błagam nie podpisuj się "kaszub"

      bo kaszubi to inteligentni ludzie, niestety twoje wypociny nie da się zaliczyć do przemyślanych wypowiedzi

      • 0 0

  • i zas stanie w mega korku do gdanska z małymi dziecmi

    • 0 0

  • Droga przesunie korek dalej.

    Lepiej popracować nad przepustowością skrzyżowań.
    Z ul. Fabryczną zlikwidować światła, a zostawić wysepki dla pieszych.
    Z ul. Nowatorów w godzinach szczytu wydłużyć czas palenia się świateł, a nie co 20 sek zmiana. Trzeba brać pod uwagę głupotę kierowców, którzy szukają jedynki jak zapali się zielone.
    Z ulicami Derdowskiego i Aleją Lipową odpowiednio tak samo należy zrobić w Leźnie.
    Koszt 0 zł nie licząc Pana co zmieni i wyłączy światła, a efekt od razu, a nie za 4 lata.

    • 1 0

  • A po co z kasy miejskiej fundowac drogę "trzyliterowcom"? Podaki przecież płacą u siebie. Tylko potem problem z ich golfami i "ałdi", królowie lewego pasa.

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane