• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk chce przedłużyć Trasę W-Z. Jest przetarg na projekt budowlany

Maciej Naskręt
14 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Trasa W-Z najszybciej za cztery lata powinna sięgać rogatek Gdańska. Do tego czasu kierowcy będą poruszać się po jednej jezdni. Trasa W-Z najszybciej za cztery lata powinna sięgać rogatek Gdańska. Do tego czasu kierowcy będą poruszać się po jednej jezdni.

Jeszcze jesienią mogą ruszyć prace projektowe nad przedłużeniem Trasy W-Z między Karczemkami a granicą Gdańska. Nową drogą kierowcy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata.



Miejska spółka InvestGda, która jest odpowiedzialna za rozwój m.in. Parku Przemysłowo-Technologicznego Maszynowa, ogłosiła właśnie przetarg na budowę ok. 3-kilometrowego przedłużenia Trasy W-Z. Zgodnie z założeniami dwujezdniowa droga powstałaby na odcinku od ul. Otomińskiej zobacz na mapie Gdańska do granicy miasta Gdańska. zobacz na mapie Gdańska Trasa przebiegałaby w śladzie istniejącej ulicy Kartuskiej.

W ramach inwestycji powstałyby także skrzyżowania z wyspą centralną na wysokości ul. Inżynierskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańskaul. Bysewskiej zobacz na mapie Gdańska oraz na rogatkach miasta.

Ponieważ skrzyżowania będą kolizyjne, najwyższa prędkość na projektowanym odcinku będzie mogła wynieść 70 km/h.

Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.

Największym minusem drogi jest fakt, że będzie ona nadal na rogatkach Gdańska wpadać w jednojezdniową drogę krajową nr 7 do Żukowa. W tym miejscu po wybudowaniu kierujący pojazdami powinni się spodziewać korków.

Dlaczego to akurat InvestGda, spółka kojarzona dotąd ze ściąganiem inwestorów do Gdańska, a także ufundowaniem miastu trzech automatycznych toalet, będzie zajmować się tego rodzaju przedsięwzięciem?

- Na terenie Kokoszek prowadzimy m.in. Park Przemysłowo-Technologiczny Maszynowa. Nasze inwestycje na tym terenie nie pozostają bez wpływu na sytuację drogową. Zwiększamy natężenie ruchu, dlatego zabieramy się za opracowanie projektu budowlanego zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.

Czy rozbudowa Trasy W-Z usprawni wyjazd z Gdańska w stronę Kaszub?

Deweloperzy wydają miliony na drogi publiczne zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych

Co ciekawe, w zamówieniu określono dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Pierwsze to koszt przygotowania dokumentacji i wynosi on 75 proc. punktów. Natomiast drugie kryterium wyboru to czas przygotowania projektu - za to można dostać 25 proc. punktów. Taka proporcja dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. Stąd też nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie.

Wiadomo, że nie będzie ono łatwe.

- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz.

Wyłonione w przetargu biuro projektowe będzie musiało pozyskać też dalszy komplet dokumentów - m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Firmy zainteresowane opracowaniem projektu dla 3-kilometrowej Trasy W-Z poznamy pod koniec października. Wtedy nastąpi otwarcie ofert. Władze InvestGda nie chcą obecnie zdradzać środków, jakie zapisały na wspomnianą dokumentację.

Budowa Trasy W-Z od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska mogłaby pochłonąć od 60 do 100 mln zł. Gdańsk będzie starać się o dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej. Budowa nowej drogi może zakończyć się najwcześniej za cztery lata.

Miejsca

Opinie (101) 4 zablokowane

  • Wybudować wiadukt na Armii Krajowej nad Łostowicką w obu kierunkach !!!!! (1)

    • 13 7

    • A pomyślałeś jaki byłby efekt jakby milion samochodów z AK i Havla nie napotykając żadnych świateł radośnie podążyło o brzasku w kierunku węzła Grodecka ? Więcej byś stracił niż zyskał tym wiaduktem.

      • 0 6

  • strefa się przytyka (2)

    skoro się zamknęło Słowackiego obok lotniska, spięło w turbodebilnym rądzie kilka osobnych kierunków ruchu to są efekty.
    skrzyżowania kolizyjne czyli korki po staremu , strefa bez dojazdu.

    • 5 6

    • Co to jest rądo?

      • 6 1

    • Nie radzisz sobie z rondem turbinowym? Ojej.

      • 4 1

  • projektanci i pseudourbanisci tego miasta to jest

    dramat.
    Ta droga jest szkodliwa dla Gdańska, chcą widocznie by kolejnym zamarzył się domek na wsi bo jest 5 min.

    Czas by prezydent przyjrzał się tym szkodnikom.

    • 4 7

  • (2)

    3 km za 100 mln ? Chciałbym taki kontrakt...

    • 9 6

    • Wiem,wiem,Ty ze szwagrem wybudujesz za 10... (1)

      • 9 0

      • Za 20 mln damy radę...

        • 3 0

  • W Gdańsku znowu coś budują a w Gdyni Szczurek przez pare lat zbudował kawałek leśnego odcinka Chwarznieńskiej i trąbi, że to (2)

    sukces

    • 12 4

    • Mylisz się, że leśny odcinek Chwarznieńskiej to jedyny sukces Szczurka. A ajerport Kosakowo ?

      • 8 5

    • W Gdańsku znowu coś obiecuja , a nie buduja

      narazie to tylko "rusza prace projektowe" .zaprojektować sobie mogę co tylko chce i uważam ,nawet tunel Polska -> Szwecja

      • 4 7

  • Ale jak przedłużać , skoro nie skończona ?

    Przypominam ponoć nie ma kasy na estakadę nad Łostowicką !!!! A tu się znajduje na przedłużanie ! Niech sobie mózgi przedłużą !

    • 12 4

  • najlepszy redaktorek bardzo produktywny ostatnio

    • 1 2

  • nie rozumiem tylko po co wykonano remont ul. KArtuskiej koło Lukulusa ? (1)

    Wydano pieniądze , które pójdą w błoto. Otóż warto nawet półśrodkami zmienić wyjazd z Gdańska do Żukowa. Najważniejsza rzecz to przywrócenie drożności Słowackiego w kierunku do Banina
    Potem przebudowa węzła na ul. Fabrycznej ( do Budowlanych) tak aby chociaż jeden pas ( do Gdańska) był bezkolizyjny a drugi bardziej drożny ( minimum 12 godzin na dobę bez świateł )
    Trzeci problem to przeskoczenie nad torami kolejowymi drugim pasem i bez tego zakrętu oraz skrzyżowanie z drogą do Leźna ,również bezkolizyjnie w kierunku Gdańska a w zasadzie w przyszłości może być skrzyżowanie dwupoziomowe całkowicie bezkolizyjne. To rozwiązanie zmniejszyłoby korki, bo część pojazdów pojedzie do Kokoszek i do Leźna

    • 3 2

    • Naprawiono,żebyś nie skakał ponad cztery lata po dziurach.Jak ci ich brakuje,wyjeżdżaj przez Kiełpino

      • 3 0

  • OOOO

    Zrobili by łącznik trasa Sucharskiego a Rudniki Olszynka postawili drogowskazy porobili ronda zjazdy a dalej szczere pola .Okopowa bez korków marzenie

    • 4 1

  • Super - powinno to być doprowadzone za Żukowo do drogi na Kartuzy i Kościerzynę (1)

    Zamiast tej śmiesznie poprowadzonej obwodnicy Metropolitarnej dla nikogo.

    • 3 3

    • METROPOLITALNEJ,matole. O południowej obwodnicy Żukowa w ramach OMT pewnie nie słyszałeś?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane