- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (36 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (258 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (317 opinii)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (29 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (115 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Gdańsk chce przedłużyć Trasę W-Z. Jest przetarg na projekt budowlany
Jeszcze jesienią mogą ruszyć prace projektowe nad przedłużeniem Trasy W-Z między Karczemkami a granicą Gdańska. Nową drogą kierowcy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata.
W ramach inwestycji powstałyby także skrzyżowania z wyspą centralną na wysokości ul. Inżynierskiej , ul. Nowatorów i ul. Bysewskiej oraz na rogatkach miasta.
Ponieważ skrzyżowania będą kolizyjne, najwyższa prędkość na projektowanym odcinku będzie mogła wynieść 70 km/h.
Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.
Największym minusem drogi jest fakt, że będzie ona nadal na rogatkach Gdańska wpadać w jednojezdniową drogę krajową nr 7 do Żukowa. W tym miejscu po wybudowaniu kierujący pojazdami powinni się spodziewać korków.
Dlaczego to akurat InvestGda, spółka kojarzona dotąd ze ściąganiem inwestorów do Gdańska, a także ufundowaniem miastu trzech automatycznych toalet, będzie zajmować się tego rodzaju przedsięwzięciem?
- Na terenie Kokoszek prowadzimy m.in. Park Przemysłowo-Technologiczny Maszynowa. Nasze inwestycje na tym terenie nie pozostają bez wpływu na sytuację drogową. Zwiększamy natężenie ruchu, dlatego zabieramy się za opracowanie projektu budowlanego zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.
Co ciekawe, w zamówieniu określono dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Pierwsze to koszt przygotowania dokumentacji i wynosi on 75 proc. punktów. Natomiast drugie kryterium wyboru to czas przygotowania projektu - za to można dostać 25 proc. punktów. Taka proporcja dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. Stąd też nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie.
Wiadomo, że nie będzie ono łatwe.
- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz.
Wyłonione w przetargu biuro projektowe będzie musiało pozyskać też dalszy komplet dokumentów - m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Firmy zainteresowane opracowaniem projektu dla 3-kilometrowej Trasy W-Z poznamy pod koniec października. Wtedy nastąpi otwarcie ofert. Władze InvestGda nie chcą obecnie zdradzać środków, jakie zapisały na wspomnianą dokumentację.
Budowa Trasy W-Z od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska mogłaby pochłonąć od 60 do 100 mln zł. Gdańsk będzie starać się o dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej. Budowa nowej drogi może zakończyć się najwcześniej za cztery lata.
Miejsca
Opinie (101) 4 zablokowane
-
2014-10-14 22:51
ZRID zastępuje pozwolenie na budowę
Szanowny Panie Redaktorze,
Decyzja o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) zastępuje pozwolenie na budowę.- 4 0
-
2014-10-14 15:27
... zawsze to korek o kilka km dalej ;-) (2)
- 112 2
-
2014-10-14 21:55
Kilka kilometrów i kilka skrzyżowań oznacza, że trochę pojazdów opuści drogę
przecież nie wszyscy jadą do Żukowa?
- 11 1
-
2014-10-14 18:29
może jak zrobią
obwodnicę metropolitarną to wtedy dociągną do samego Żukowa
- 10 1
-
2014-10-14 21:51
OOOO
Zrobili by łącznik trasa Sucharskiego a Rudniki Olszynka postawili drogowskazy porobili ronda zjazdy a dalej szczere pola .Okopowa bez korków marzenie
- 4 1
-
2014-10-14 18:16
(2)
3 km za 100 mln ? Chciałbym taki kontrakt...
- 9 6
-
2014-10-14 18:28
Wiem,wiem,Ty ze szwagrem wybudujesz za 10... (1)
- 9 0
-
2014-10-14 21:43
Za 20 mln damy radę...
- 3 0
-
2014-10-14 20:09
najlepszy redaktorek bardzo produktywny ostatnio
- 1 2
-
2014-10-14 18:42
W Gdańsku znowu coś budują a w Gdyni Szczurek przez pare lat zbudował kawałek leśnego odcinka Chwarznieńskiej i trąbi, że to (2)
sukces
- 12 4
-
2014-10-14 19:45
W Gdańsku znowu coś obiecuja , a nie buduja
narazie to tylko "rusza prace projektowe" .zaprojektować sobie mogę co tylko chce i uważam ,nawet tunel Polska -> Szwecja
- 4 7
-
2014-10-14 18:49
Mylisz się, że leśny odcinek Chwarznieńskiej to jedyny sukces Szczurka. A ajerport Kosakowo ?
- 8 5
-
2014-10-14 18:59
Ale jak przedłużać , skoro nie skończona ?
Przypominam ponoć nie ma kasy na estakadę nad Łostowicką !!!! A tu się znajduje na przedłużanie ! Niech sobie mózgi przedłużą !
- 12 4
-
2014-10-14 16:41
strefa się przytyka (2)
skoro się zamknęło Słowackiego obok lotniska, spięło w turbodebilnym rądzie kilka osobnych kierunków ruchu to są efekty.
skrzyżowania kolizyjne czyli korki po staremu , strefa bez dojazdu.- 5 6
-
2014-10-14 18:27
Nie radzisz sobie z rondem turbinowym? Ojej.
- 4 1
-
2014-10-14 16:52
Co to jest rądo?
- 6 1
-
2014-10-14 17:56
projektanci i pseudourbanisci tego miasta to jest
dramat.
Ta droga jest szkodliwa dla Gdańska, chcą widocznie by kolejnym zamarzył się domek na wsi bo jest 5 min.
Czas by prezydent przyjrzał się tym szkodnikom.- 4 7
-
2014-10-14 16:24
Świetna inwestycja, ale dla wiosek kaszubskich, a nie gdańszczan. Panie Budyń, weź pan kandyduj na sołtysa Żukowa skoro tak chcesz im dogodzić za pieniądze gdańszczan.
- 13 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.