• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skrzyżowanie przy dworcu do przebudowy

Michał Sielski
5 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Według zgodnej opinii kierowców i władz miasta skrzyżowanie ul. 10 lutego, Dworcowej i Podjazd jest niefunkcjonalne, niebezpieczne i coraz bardziej zakorkowane. Zostanie więc gruntownie przebudowane.



Najbardziej prawdopodobny przebieg skrzyżowania ulic: 10 lutego, Dworcowej i Podjazd. Najbardziej prawdopodobny przebieg skrzyżowania ulic: 10 lutego, Dworcowej i Podjazd.
Jeszcze przez tydzień można składać oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji, a w tym roku ogłoszony zostanie także przetarg na wykonawcę projektu przebudowy skrzyżowania zobacz na mapie Gdyni.

Budowa ma szybko ruszyć i szybko się zakończyć. - Każdy, kto tamtędy jeździ, zdaje sobie sprawę, że nie jest to normalne skrzyżowanie. Trudno skręcić z ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni, wyjazd z ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni to też nawrót o niemal 180 stopni. Na szczęście nie dochodzi tam do wielu wypadków, bo kierowcy cierpliwie czekają, aż będzie dogodny moment. To powoduje jednak coraz większe korki, dlatego przebudowa skrzyżowania jest dla nas priorytetem - mówi wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Według analiz w najbliższych latach natężenie ruchu na ul. Dworcowej sięgnie nawet 600 pojazdów na godzinę. Dlatego zmieniony zostanie cały węzeł ulic Podjazd, Dworcowej i 10 lutego. Dziś jest to skrzyżowanie, na którym mniej doświadczeni kierowcy nie wiedzą, jak się zachować, a o płynności ruchu nie ma mowy. Najbliższy realizacji jest projekt pozytywnie zaopiniowany przez Biuro Planowania Przestrzennego - z osobnymi zjazdami w każdym kierunku. On także ma jednak wady.

- Aby uzyskać dodatkową powierzchnię na 1-2 pojazdy skręcające w lewo, należy dodatkowo rozważyć wariant zawężenia wlotu od ul. 10 lutego do dwóch pasów ruchu i poszerzenie w tym miejscu pasa dzielącego na skrzyżowaniu do 5-6 m. Obecnie zakłada się, że docelowo pojawi się bezpośrednie połączenie ulicy Nowej Węglowej z ul. Morską za pomocą wiaduktu drogowego ponad torami kolejowymi. Warianty rozwiązań z wyspą centralną są bardziej terenochłonne niż inne warianty, niewątpliwą zaletą tych rozwiązań jest ich większa przepustowość dla relacji w lewo - pisze opiniujący inwestycję dr Lech Michalski z "Biura Inżynierii Komunikacyjnej Maciej Berendt".

Koszt projektu nie jest jeszcze znany, bo ważą się losy realizacji odwodnienia. Istniejące dziś nie spełnia swojej roli, a jeśli będzie trzeba wymieniać wszystkie podziemne sieci, cena znacząco wzrośnie. - Więcej będziemy wiedzieć, gdy zdefiniowany zostanie układ drogowy. Kanalizacja burzowa jest jednak w złej formie i na pewno zostanie przebudowana - podkreśla Marek Stępa.

Budowa całkiem nowego skrzyżowania to początek rewitalizacji ul. 10 lutego. Ulica ma być gruntownie przebudowana, ale na pewno nie w najbliższych latach. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie przypominać ul. Świętojańską, czy zyska nowy charakter.

Pomysł naszego czytelnika:


Ciekawe rozwiązanie ruchu na skrzyżowaniu przesłał nam jeden z czytelników. Zmiana nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a z pewnością usprawnia ruch.
- To nie jest jeszcze ostateczna wersja przebudowy skrzyżowania. Przygotowano kilka wariantów i z pewnością wybierzemy ten, który będzie najbardziej optymalny pod kątem wciąż wzrastającego natężenia ruchu - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Opinie (144) 5 zablokowanych

  • pewnie znowu MTM to zrobi??? (13)

    • 51 3

    • No i ? (5)

      • 3 3

      • (3)

        no i to, ze jak MTM buduje, to po roku drogi są już do remontu, bo to studzienki zapadają się, koleiny i w ogóle. Ale ty pewnie jeździsz komunikacją miejską, więc masz prawo nie wiedzieć :).
        Przyjrzyj się drogom budowanym przez chociażby skanska, przez kilka dobrych lat nawierzchnia taka jak po oddaniu.

        • 15 2

        • szczególnie na skrzyżowaniu obwodnicy z ul.Morską :) Nawierzchnia jak po oddaniu bo już kilkakrotnie remontowana w ramach gwarancji pzez firmę Skanska

          • 1 1

        • po roku? stary, idź na ulicę Redłowską i Korczaka, oddane zdaje się dwa dni temu, (1)

          przed oddaniem studzienki pozapadane a w miejscu gdzie był garb zwalniający już się zapada cała jezdnia. W zasadzie nie wiem czy oddane, bo jeśli odbierał to ktoś kto nie jest niewidomy, głuchoniemy i jednocześnie nie posiada rąk i nóg to by nie przeszło.

          • 0 0

          • Dziwię się dlaczego samorządy nie wymuszają

            gwarancji od takich firm. Jeśli droga się zepsuje w ciągu 5 lat to niech za friko ją naprawiają.

            • 0 0

      • Koledzy muszą zarobić.

        • 3 1

    • Szkoda, że nie pomyśleli o przejściu podziemnym dla pieszych (2)

      Szkoda, że nie pomyśleli o przejściu podziemnym dla pieszych. Upłynniło by to trochę ruch...

      • 3 1

      • wik (1)

        Lub kładce obok torów tak jak to jest po drugiej stronie wiaduktu

        • 2 0

        • bzdura niestety

          sorry, ale usprawniło by może ruch młodym i zdrowym. Dla osób starszych lub chorych schody - czy to na kładkę, czy do tunelu - to poważny problem. To samochody powinny być wpuszczane w obniżenia albo na estakadę. Piesi powinni mieć w mieście łatwiej.

          • 0 0

    • (1)

      Mam Trzy Maszyny:)

      • 1 0

      • dobre

        :)
        ale chyba należy rozwinąć "Mam Trzy Maszyny - w tym jedna pożyczona od Zenka"

        • 0 0

    • partacze (1)

      Swietojanska,niedawno robiona i co ?Zapadajace sie studzienki,popekany asfalt.
      Nie ma drogi ,ktora robili,zeby nie zapadaly sie studzienki.Teraz widze remontuja plk Dąbka,ciekawe czy beda lali asfalt,skoro wiadomo ,ze przy takich temperaturach nie wolno,czy ktos w ogole kontroluje to co oni robia?

      • 1 0

      • jest jedna skuteczna metoda na zapadające się studzienki, którą wymysliłem dawno

        jeżdżąc i widząc jak to się robi na zachodzie. NIE ROBI SIĘ STUDZIENEK NA ULICY! ROBI SIĘ WSZYSTKO ŻEBY STUDZIENKI BYŁY POZA JEZDNIĄ. To jedyny 100% skuteczny sposób, pozostałe to ściema.

        • 0 0

  • (3)

    Ulica ma być gruntownie przebudowana, ale na pewno nie w najbliższych latach. - zdecydujcie się!

    • 22 10

    • (1)

      czytaj tekst ze zrozumieniem, tu chodzi o całą ulicę 10 LUTEGO.
      pozdrawiam

      • 11 1

      • Ale tym sposobem to każda ulica ma być gruntownie przebudowana...kiedyś...

        • 5 2

    • tłumaczenie

      co w tym niezrozumiałego?? najpierw przebudowują skrzyżowanie, a 10 lutego ma być gruntownie przebudowana - takie są plany, ale nie uda się tej gruntownej przebudowy zrealizować w najbliższym czasie. W domyśle, bo nie ma na to jeszcze kasy.

      • 0 0

  • (3)

    Jeszcze swiatła niech dorzucą i na pewno nie będzie sie korkować . Jakoś to jest jedyne skrzyżowanie na których nie ma świateł i każdy ogarniety sobie stosunkowo łatwo radzi .

    • 47 8

    • ale często łajzy taxi a ul dworcowej nie respektują STOP-u i lecą śmiało...

      • 9 1

    • daj spokój, (1)

      to skrzyżowanie to porażka! Jak chcę jechać z Dworcowej w 10. Lutego, to coraz częściej wybieram Starowiejską, przynajmniej do pierwszego skrzyżowania. Jeszcze gorzej jest jadąc od Podjazdu w Dworcową. Można się nie doczekać w pewnych godzinach.

      • 6 0

      • Prawda

        Ja zawsze tak robiłem, ale Starowiejską też to idzie w żółwim tempie często. Skrzyżowanie faktycznie jest do bani, najgorsze w mieście (gorsze było tylko skrzyżowanie Węglowej z Portową po remoncie wiaduktu).

        • 1 0

  • Oj pachnie mi tutaj kiełbasą wyborczą (2)

    Czeka nas do września 2010 r. okres chwalipieństwa, oskarżeń itd

    • 36 5

    • tyle nabroili w ostatnim czasie że chyba nic im nie pomoże (1)

      • 1 0

      • Zniesienie parkometrów przyniesie multim głosów.

        .

        • 0 0

  • ciekawe kiedy dworzec wyremontują? (4)

    • 30 7

    • dworzec to dworzec nie trzeba remontować

      jest P I Ę KNY.

      • 9 4

    • Pisali niedawno o tym... (1)

      Ja wiem kiedy.

      • 2 3

      • wow, to super

        dasz autograf??

        • 4 5

    • jutro

      zaczynają

      • 0 0

  • Rondo (18)

    A dlaczego nie chcą ronda zbudować??
    Na całym świecie na krzyżówkach sie buduje ronda i jest ok, tylko nie u nas.
    Może czasem co zachodnie to nie jest złe i warto się zastanowić??

    • 58 36

    • (1)

      "Warianty rozwiązań z wyspą centralną są bardziej terenochłonne"

      • 4 3

      • Atakie sie nei zmiesci?

        http://www.prawodrogowe.pl/email/foto2009/294-14.jpg

        Bez nitki po prawej, dół to Podjazd, góra to 10 lutego a po lewej dworcowa. Trochę rozciągnąć bo 10 lutego nie idzie na wprost Podjazd.

        • 0 0

    • (1)

      Oczywiście że rondo!!! Ram jest wystarczająco miejsca żeby się zmieściło!!

      • 15 4

      • to oczywiście była ironia

        • 4 5

    • (3)

      do tego wszystkiego uwazam ze ronda sa dobre jak jest maly ruch. Kiedy jest jednak większe natężenie to ludzie nie potrafią jeździć po rondach (czekją nie wiadomo na co) i w ten sposob tworzą się korki na głównej nitce która dojeżdża do ronda.

      • 7 3

      • (1)

        piękny przykład Orunia Górna - praktycznie wieczny korek przy ulicy Platynowej, na którą wszak skręca się z ronda.

        • 3 1

        • tylko nie róbcie mi tu skrzyżowania !!!

          Korek się robi z powodu dojazdu na obwodnicę. Codziennie tamtędy jeżdżę - gdyby było skrzyżowanie to by się działo...

          • 0 0

      • zwlaszcza dla tych dl;a korych wlaczenie kierunku sprawia nie lada problem:D

        • 2 0

    • Rondo jest najbardziej funkcjonalne i najmniej kolizyjne

      powinno być rondo, za parę lat ruch się zwiększy, powstanie nowa droga wzdłuż torów kolejowych i znów będzie to samo co teraz. Powinno znaleść się tam piękne rondo.

      • 8 10

    • Rondo jest dobre ale przy kapeluszu.

      • 3 7

    • U nas budują rondle.

      • 7 2

    • prawda jest taka ze polskie ronda maja sie nijak do tych "zachodnich"

      sa przede wszystkim za male!!! ogolnie to przeraza mnie moda na ronda, jak sie nie wie jak rozladowac ruch na wadliwym skrzyzowaniu to sie buduje malutkie rondko ktore z zalozenia bedzie sie jeszcze bardziej korkowac, albo swiatla co 100m

      • 4 3

    • Wielopasmowe rondo :) (1)

      To naucz jeszcze polaków jeździć po rondach wielopasmowych.
      Sam akurat mam doświadczenie, bo trochę czasu poza granicami spędziłem, ale wypuść Polaka na rondo koło złotej elizy w Berlinie to się można pośmiać :o).

      • 3 1

      • Będą ronda, to się nauczą. Ważne, żeby odległość pomiędzy zjazdem i wjazdem nie była mikroskopijna -

        tzn. przynajmniej kilkanaście metrów.. inaczej rzeczywiście trzeba liczyć na kierunkowskazy tych na rondzie... albo na ich hamulce :)

        A tak poważnie - jeśli płynność ruchu w okolicach ronda zależy od używania kierunkowskazów przez kierowców to takie rondo... kwalifikuje się do PRZEBUDOWY

        • 1 0

    • popieram w 100% (1)

      dobry przykład jest jakieś 200 m dalej, na pl. Konstytucji (przed dworcem) - dość duże rondo na 2 pasy. Jeszcze nie widziałem korka w tym miejscu. W omawianym miejscu zmieściłoby się nawet większe rondo - w końcu wysepka nie musi być taka wielka...

      • 0 0

      • to nie rondo - ale co do zasady masz rację

        • 0 0

    • Oczywiscie ze rondo! Mieszkam w Irlandii, a tam sa praktycznie tylko i wylacznie ronda i to sie sprawdza

      • 0 0

    • Głupcze, czytaj ze zrozumieniem. Obrazek skrzyżowania przesłał jeden z czytelników !!! To nie jest projekt miasta!!!! Co za niewykształcona, wymądrzająca się szara masa!!!!

      • 0 0

  • Traume mam jak musze pojechac w tamto przeklete miejsce (1)

    skrzyzowanie przy dworcu w w kierunku tunelu i 10 lutego to rzeczywiscie dramat

    • 37 2

    • Ja mam traumę, wchodząc na dworzec.

      To, wbrew pozorom, nie jest najgorsze w Gdyni skrzyżowanie. Jeżdżę tamtędy od lat, bez porażek.

      Jak zacznie się jego przebudowa, to dopiero zrobi się korek.

      • 0 0

  • żle zorganizowane.. (3)

    jeden pas w kierunku morskiej z 10 lutego to za mało... będzie się korkować... światła może by rozwiązały sytuacje, ja bym zostawił tak jak jest.. jadą tam tylko Ci co potrafią ruszyć ze stopu :P

    • 16 8

    • przecież

      tam sie tego stopu za bardzo nie toleruje jedzie sie tak długo powoli aż sie zrobi luka i wtedy but i jestesmy za skrzyżowaniem.

      Tam musi byc rondo. Miejsca jest

      • 3 0

    • tak samo jak to że z dworcowej w kierunku Morskiej będzie można skręcić tylko z jednego pasa...rewelacja! ograniczenie ilości pasów do skrętu na pewno polepszy sytuację

      • 1 1

    • Co wy z tymi światłami? Toż to najgorsze rozwiązanie i powinno być stosowane WYŁĄCZNIE

      w miejscach, w których - z uwagi na ilość pojazdów - ruch trzeba sztucznie dozować

      • 0 0

  • to skrzyżowanie to tragedia

    • 33 2

  • A co z innymi skrzyżowaniami? (2)

    Czy wyborcy mają czekac do 2014 r. do kolejnych wyborów samorządowych?

    • 16 5

    • dzwońcie i piszcie do Jarka od kotów

      Wszak on obiecał bilion zł - wystarczy na wszystkie skrzyżowania w Polsce!

      • 0 0

    • 2017 rok. Prace jeszcze nie ruszyły

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane