• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skrzyżowanie przy dworcu do przebudowy

Michał Sielski
5 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Według zgodnej opinii kierowców i władz miasta skrzyżowanie ul. 10 lutego, Dworcowej i Podjazd jest niefunkcjonalne, niebezpieczne i coraz bardziej zakorkowane. Zostanie więc gruntownie przebudowane.



Najbardziej prawdopodobny przebieg skrzyżowania ulic: 10 lutego, Dworcowej i Podjazd. Najbardziej prawdopodobny przebieg skrzyżowania ulic: 10 lutego, Dworcowej i Podjazd.
Jeszcze przez tydzień można składać oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji, a w tym roku ogłoszony zostanie także przetarg na wykonawcę projektu przebudowy skrzyżowania zobacz na mapie Gdyni.

Budowa ma szybko ruszyć i szybko się zakończyć. - Każdy, kto tamtędy jeździ, zdaje sobie sprawę, że nie jest to normalne skrzyżowanie. Trudno skręcić z ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni, wyjazd z ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni to też nawrót o niemal 180 stopni. Na szczęście nie dochodzi tam do wielu wypadków, bo kierowcy cierpliwie czekają, aż będzie dogodny moment. To powoduje jednak coraz większe korki, dlatego przebudowa skrzyżowania jest dla nas priorytetem - mówi wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Według analiz w najbliższych latach natężenie ruchu na ul. Dworcowej sięgnie nawet 600 pojazdów na godzinę. Dlatego zmieniony zostanie cały węzeł ulic Podjazd, Dworcowej i 10 lutego. Dziś jest to skrzyżowanie, na którym mniej doświadczeni kierowcy nie wiedzą, jak się zachować, a o płynności ruchu nie ma mowy. Najbliższy realizacji jest projekt pozytywnie zaopiniowany przez Biuro Planowania Przestrzennego - z osobnymi zjazdami w każdym kierunku. On także ma jednak wady.

- Aby uzyskać dodatkową powierzchnię na 1-2 pojazdy skręcające w lewo, należy dodatkowo rozważyć wariant zawężenia wlotu od ul. 10 lutego do dwóch pasów ruchu i poszerzenie w tym miejscu pasa dzielącego na skrzyżowaniu do 5-6 m. Obecnie zakłada się, że docelowo pojawi się bezpośrednie połączenie ulicy Nowej Węglowej z ul. Morską za pomocą wiaduktu drogowego ponad torami kolejowymi. Warianty rozwiązań z wyspą centralną są bardziej terenochłonne niż inne warianty, niewątpliwą zaletą tych rozwiązań jest ich większa przepustowość dla relacji w lewo - pisze opiniujący inwestycję dr Lech Michalski z "Biura Inżynierii Komunikacyjnej Maciej Berendt".

Koszt projektu nie jest jeszcze znany, bo ważą się losy realizacji odwodnienia. Istniejące dziś nie spełnia swojej roli, a jeśli będzie trzeba wymieniać wszystkie podziemne sieci, cena znacząco wzrośnie. - Więcej będziemy wiedzieć, gdy zdefiniowany zostanie układ drogowy. Kanalizacja burzowa jest jednak w złej formie i na pewno zostanie przebudowana - podkreśla Marek Stępa.

Budowa całkiem nowego skrzyżowania to początek rewitalizacji ul. 10 lutego. Ulica ma być gruntownie przebudowana, ale na pewno nie w najbliższych latach. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie przypominać ul. Świętojańską, czy zyska nowy charakter.

Pomysł naszego czytelnika:


Ciekawe rozwiązanie ruchu na skrzyżowaniu przesłał nam jeden z czytelników. Zmiana nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a z pewnością usprawnia ruch.
- To nie jest jeszcze ostateczna wersja przebudowy skrzyżowania. Przygotowano kilka wariantów i z pewnością wybierzemy ten, który będzie najbardziej optymalny pod kątem wciąż wzrastającego natężenia ruchu - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Opinie (144) 5 zablokowanych

  • większość skrzyżowań jest niebezpiecznych,centrum Gdyni wymaga

    gruntownej przebudowy,coraz więcej aut,korki ze względu na krzyżowki nie przystosowane do takiego ruchu

    • 3 1

  • Tylko rondo (3)

    rozwiązuje w bezpieczny sposób komunikację na takim węźle

    • 6 5

    • (2)

      zadnego ronda, niech sie najpierw polacy naucza jezdzic po tego typu kolkach

      • 5 4

      • a czyja to wina, że nie umiesz jeździć na rondach?

        • 2 3

      • a nie potrafią?

        • 0 0

  • hahaha

    Projekt moze sie zakończy za 2, 3 lata przy porcese projektowania i systemie uzgadniania projektów w Gdyni. Gdynia pod względem projektowym to pełen dramat. Przyszłemu wykonawcy projektu życze cierpliwości i nadziei.

    • 5 4

  • projektując zmiany warto myśleć nie tylko o samochodach (2)

    nad ulicą Podjazd powinna powstać kładka dla pieszych i rowerzystów tak, by można było od budynku dworca SKM dostać się na alejkę spacerową
    prowadzącą w stronę stacji Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana wzdłuż torów

    Jeżeli to nie zostanie zrobione, to okazja zostanie zmarnowana na kilka(naście) lat

    • 17 3

    • przeciez jest kladka... (1)

      • 2 4

      • ale nie od strony 10 lutego.

        • 4 1

  • pytanie o Stępę

    czy ten Stępa to ten sam burak, który przy okazji wprowadzania opłat za parkowanie stwierdził, że nie będzie żadnych udogodnień ani rabatów dla niepełnosprawnych bo "pojazd niepełnosprawnego zajmuje tyle samo miejsca co każdy inny" ?

    • 12 5

  • Pasowałoby rondo turbinowe ale trakcja trolejbusowa i teren mogłyby być problemem

    Wolno a płynnie i bezpiecznie.

    • 6 0

  • (2)

    Po co w takeij wiosce przebudowywac skrżyżowanie ? Wpuscić żubry i zasadzić drzewa będziemy my z Sopotu mieli gdzi echodzić na grzyby

    • 2 10

    • DO MODERATORA !!!!!

      Proszę nie spać ! Obrażono mieszkańców miasta Gdynia ! Wpis powinien być usunięty ! A może to ktoś z waszej ekipy robi te wpisy : DANZIG , WIOSKA ZA SOPOTEM ?????

      • 1 1

    • cebula

      Coś Ty. Jak już, to zabiera się tereny zielone w Polsce, a nie tworzy. Nie ma szans.

      • 1 0

  • Nowa Węglowa?????

    W artykule pojawił się wątek ulicy Nowej Węglowej. Ktoś wie o co chodzi????? Gdzie jest ta ulica???? Jaki wiadukt z Morską???? Proszę o oświecenie mnie.

    • 4 0

  • może ktos w końcu w gdyni pasy zacznie malować?

    • 3 1

  • koment (1)

    Lewoskret z Podjazd w ul Dworcową jest za krótki!!Będą zatory na lewym pasie!
    Czemu projektowne rozwiazanie ma już na samym poczatku złe rozwiazanie !
    Można przeciez go wydłużyc

    • 4 2

    • to powiedz cwaniaczku jak

      jak chcesz go wydluzyc skoro kilka metrow dalej jest tunel pod torami kolejowymi i na srodku stoja kolumny?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane