• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skrzyżowanie przy dworcu do przebudowy

Michał Sielski
5 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Według zgodnej opinii kierowców i władz miasta skrzyżowanie ul. 10 lutego, Dworcowej i Podjazd jest niefunkcjonalne, niebezpieczne i coraz bardziej zakorkowane. Zostanie więc gruntownie przebudowane.



Najbardziej prawdopodobny przebieg skrzyżowania ulic: 10 lutego, Dworcowej i Podjazd. Najbardziej prawdopodobny przebieg skrzyżowania ulic: 10 lutego, Dworcowej i Podjazd.
Jeszcze przez tydzień można składać oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji, a w tym roku ogłoszony zostanie także przetarg na wykonawcę projektu przebudowy skrzyżowania zobacz na mapie Gdyni.

Budowa ma szybko ruszyć i szybko się zakończyć. - Każdy, kto tamtędy jeździ, zdaje sobie sprawę, że nie jest to normalne skrzyżowanie. Trudno skręcić z ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni, wyjazd z ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni to też nawrót o niemal 180 stopni. Na szczęście nie dochodzi tam do wielu wypadków, bo kierowcy cierpliwie czekają, aż będzie dogodny moment. To powoduje jednak coraz większe korki, dlatego przebudowa skrzyżowania jest dla nas priorytetem - mówi wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Według analiz w najbliższych latach natężenie ruchu na ul. Dworcowej sięgnie nawet 600 pojazdów na godzinę. Dlatego zmieniony zostanie cały węzeł ulic Podjazd, Dworcowej i 10 lutego. Dziś jest to skrzyżowanie, na którym mniej doświadczeni kierowcy nie wiedzą, jak się zachować, a o płynności ruchu nie ma mowy. Najbliższy realizacji jest projekt pozytywnie zaopiniowany przez Biuro Planowania Przestrzennego - z osobnymi zjazdami w każdym kierunku. On także ma jednak wady.

- Aby uzyskać dodatkową powierzchnię na 1-2 pojazdy skręcające w lewo, należy dodatkowo rozważyć wariant zawężenia wlotu od ul. 10 lutego do dwóch pasów ruchu i poszerzenie w tym miejscu pasa dzielącego na skrzyżowaniu do 5-6 m. Obecnie zakłada się, że docelowo pojawi się bezpośrednie połączenie ulicy Nowej Węglowej z ul. Morską za pomocą wiaduktu drogowego ponad torami kolejowymi. Warianty rozwiązań z wyspą centralną są bardziej terenochłonne niż inne warianty, niewątpliwą zaletą tych rozwiązań jest ich większa przepustowość dla relacji w lewo - pisze opiniujący inwestycję dr Lech Michalski z "Biura Inżynierii Komunikacyjnej Maciej Berendt".

Koszt projektu nie jest jeszcze znany, bo ważą się losy realizacji odwodnienia. Istniejące dziś nie spełnia swojej roli, a jeśli będzie trzeba wymieniać wszystkie podziemne sieci, cena znacząco wzrośnie. - Więcej będziemy wiedzieć, gdy zdefiniowany zostanie układ drogowy. Kanalizacja burzowa jest jednak w złej formie i na pewno zostanie przebudowana - podkreśla Marek Stępa.

Budowa całkiem nowego skrzyżowania to początek rewitalizacji ul. 10 lutego. Ulica ma być gruntownie przebudowana, ale na pewno nie w najbliższych latach. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie przypominać ul. Świętojańską, czy zyska nowy charakter.

Pomysł naszego czytelnika:


Ciekawe rozwiązanie ruchu na skrzyżowaniu przesłał nam jeden z czytelników. Zmiana nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a z pewnością usprawnia ruch.
- To nie jest jeszcze ostateczna wersja przebudowy skrzyżowania. Przygotowano kilka wariantów i z pewnością wybierzemy ten, który będzie najbardziej optymalny pod kątem wciąż wzrastającego natężenia ruchu - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Opinie (144) 5 zablokowanych

  • A co z innymi skrzyżowaniami? (2)

    Czy wyborcy mają czekac do 2014 r. do kolejnych wyborów samorządowych?

    • 16 5

    • 2017 rok. Prace jeszcze nie ruszyły

      • 0 0

    • dzwońcie i piszcie do Jarka od kotów

      Wszak on obiecał bilion zł - wystarczy na wszystkie skrzyżowania w Polsce!

      • 0 0

  • Jak zlikwidują ten tunel, to jak będą jeździły trolejbusy linii 25,28 i autobusy?

    Może planowaną Nową Węglową?

    • 0 0

  • Rondo (18)

    A dlaczego nie chcą ronda zbudować??
    Na całym świecie na krzyżówkach sie buduje ronda i jest ok, tylko nie u nas.
    Może czasem co zachodnie to nie jest złe i warto się zastanowić??

    • 58 36

    • Głupcze, czytaj ze zrozumieniem. Obrazek skrzyżowania przesłał jeden z czytelników !!! To nie jest projekt miasta!!!! Co za niewykształcona, wymądrzająca się szara masa!!!!

      • 0 0

    • (1)

      "Warianty rozwiązań z wyspą centralną są bardziej terenochłonne"

      • 4 3

      • Atakie sie nei zmiesci?

        http://www.prawodrogowe.pl/email/foto2009/294-14.jpg

        Bez nitki po prawej, dół to Podjazd, góra to 10 lutego a po lewej dworcowa. Trochę rozciągnąć bo 10 lutego nie idzie na wprost Podjazd.

        • 0 0

    • popieram w 100% (1)

      dobry przykład jest jakieś 200 m dalej, na pl. Konstytucji (przed dworcem) - dość duże rondo na 2 pasy. Jeszcze nie widziałem korka w tym miejscu. W omawianym miejscu zmieściłoby się nawet większe rondo - w końcu wysepka nie musi być taka wielka...

      • 0 0

      • to nie rondo - ale co do zasady masz rację

        • 0 0

    • (3)

      do tego wszystkiego uwazam ze ronda sa dobre jak jest maly ruch. Kiedy jest jednak większe natężenie to ludzie nie potrafią jeździć po rondach (czekją nie wiadomo na co) i w ten sposob tworzą się korki na głównej nitce która dojeżdża do ronda.

      • 7 3

      • (1)

        piękny przykład Orunia Górna - praktycznie wieczny korek przy ulicy Platynowej, na którą wszak skręca się z ronda.

        • 3 1

        • tylko nie róbcie mi tu skrzyżowania !!!

          Korek się robi z powodu dojazdu na obwodnicę. Codziennie tamtędy jeżdżę - gdyby było skrzyżowanie to by się działo...

          • 0 0

      • zwlaszcza dla tych dl;a korych wlaczenie kierunku sprawia nie lada problem:D

        • 2 0

    • Wielopasmowe rondo :) (1)

      To naucz jeszcze polaków jeździć po rondach wielopasmowych.
      Sam akurat mam doświadczenie, bo trochę czasu poza granicami spędziłem, ale wypuść Polaka na rondo koło złotej elizy w Berlinie to się można pośmiać :o).

      • 3 1

      • Będą ronda, to się nauczą. Ważne, żeby odległość pomiędzy zjazdem i wjazdem nie była mikroskopijna -

        tzn. przynajmniej kilkanaście metrów.. inaczej rzeczywiście trzeba liczyć na kierunkowskazy tych na rondzie... albo na ich hamulce :)

        A tak poważnie - jeśli płynność ruchu w okolicach ronda zależy od używania kierunkowskazów przez kierowców to takie rondo... kwalifikuje się do PRZEBUDOWY

        • 1 0

    • Oczywiscie ze rondo! Mieszkam w Irlandii, a tam sa praktycznie tylko i wylacznie ronda i to sie sprawdza

      • 0 0

    • prawda jest taka ze polskie ronda maja sie nijak do tych "zachodnich"

      sa przede wszystkim za male!!! ogolnie to przeraza mnie moda na ronda, jak sie nie wie jak rozladowac ruch na wadliwym skrzyzowaniu to sie buduje malutkie rondko ktore z zalozenia bedzie sie jeszcze bardziej korkowac, albo swiatla co 100m

      • 4 3

    • U nas budują rondle.

      • 7 2

    • Rondo jest dobre ale przy kapeluszu.

      • 3 7

    • Rondo jest najbardziej funkcjonalne i najmniej kolizyjne

      powinno być rondo, za parę lat ruch się zwiększy, powstanie nowa droga wzdłuż torów kolejowych i znów będzie to samo co teraz. Powinno znaleść się tam piękne rondo.

      • 8 10

    • (1)

      Oczywiście że rondo!!! Ram jest wystarczająco miejsca żeby się zmieściło!!

      • 15 4

      • to oczywiście była ironia

        • 4 5

  • RONDO (2)

    wymyslić nawet dwu pasmowe i OK

    • 1 0

    • Turbinnowe np.takie:

      http://www.prawodrogowe.pl/email/foto2009/294-14.jpg

      Proszę. Nitki z prawej nie będzie. Dół to ul. Podjazd, góra to 10 lutego a lewo to Dworcowa. Tylko je trochę rozciągnąć bo 10 lutego nie nachodzi na wprost na Podjazd ale myślę, że takie rozwiązanie byłoby dużo bardziej optymalne.

      • 0 0

    • Dokładnie!

      Taniej, wygodniej!

      • 0 0

  • rondo!!!

    a czemu nie mozna zwyczajnie wybudowac ronda? na calym swiecie rezygnuja ze skrzyzowan na rzecz rond i jak widac rezultaty sa dobre! (i jak podejrzewam przebudowa tansza)

    • 0 0

  • Traume mam jak musze pojechac w tamto przeklete miejsce (1)

    skrzyzowanie przy dworcu w w kierunku tunelu i 10 lutego to rzeczywiscie dramat

    • 37 2

    • Ja mam traumę, wchodząc na dworzec.

      To, wbrew pozorom, nie jest najgorsze w Gdyni skrzyżowanie. Jeżdżę tamtędy od lat, bez porażek.

      Jak zacznie się jego przebudowa, to dopiero zrobi się korek.

      • 0 0

  • A słyszeli, że bez-radni gdyni zmienili uchwałę o SPP i już nie dają abonamentu zameldowanym tymczasowo?

    chamstwo, tu, gdzie mieszkam nigdy mnie nie

    zameldują na stałe! W modre jeża gdynia

    normalnie mnie coraz bardziej do siebie

    przekonuje...negatywnie.Czas się wynosić.

    • 0 0

  • Panowie a co z trolejbusami ?????

    Przy takim usytuowaniu skrzyzowania przebudowa sieci w bliskosci wiaduktu jest troche skomplikowana a moze i nawet niemozliwa ? pytam czy to wzieto pod uwage

    • 0 0

  • A Pan Adamowicz z Gdanska dawno temu juz zmodernizowal ulice w rejonie dworca w Gdansku, bijac przy tym swiatowy rekord Guinessa (2)

    w dlugosci przebudowy. Wlokło to sie jak krew z nosa, pamietam i bede pamietal w trakcie wyborow samorzadowych. Juz ja panu podziekuje, panie Adamowicz...

    • 5 0

    • hallera

      ee tam, i tak najlepszy byl remont ul hallera .... :P

      • 0 0

    • a twój kandydat z PiS-u i tak nie wygra :)

      • 0 2

  • (3)

    Ulica ma być gruntownie przebudowana, ale na pewno nie w najbliższych latach. - zdecydujcie się!

    • 22 10

    • tłumaczenie

      co w tym niezrozumiałego?? najpierw przebudowują skrzyżowanie, a 10 lutego ma być gruntownie przebudowana - takie są plany, ale nie uda się tej gruntownej przebudowy zrealizować w najbliższym czasie. W domyśle, bo nie ma na to jeszcze kasy.

      • 0 0

    • (1)

      czytaj tekst ze zrozumieniem, tu chodzi o całą ulicę 10 LUTEGO.
      pozdrawiam

      • 11 1

      • Ale tym sposobem to każda ulica ma być gruntownie przebudowana...kiedyś...

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane