- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (49 opinii)
- 2 Promenada po remoncie hitem sezonu (91 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (80 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (102 opinie)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (195 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Gdynia zaczyna walkę z reklamami
Większość reklam w Gdyni jest nielegalna: nie są zgłoszone, nie ma pozwoleń na ich budowę czy instalację na zabytkowych budynkach. Dlatego miejski plastyk zapowiada krucjatę, którą zaczyna od ul. Świętojańskiej i miejskich budynków.
Jacek Piątek przygotował już strategię działań na najbliższy rok.
- Estetyzacja miasta to proces. Nie załatwimy wszystkiego w dwa miesiące, a może nawet w rok, ale drobne sukcesy będą widoczne szybciej - podkreśla Jacek Piątek, gdyński plastyk miejski.
Jakie? Na początek uporządkowana ma być ul. Świętojańska, przez wielu przedsiębiorców traktowana jako pasaż reklamowy. Walkę z nieestetycznymi reklamami ma ułatwić fakt, że całe śródmieście Gdyni jest pod ochroną konserwatora zabytków.
- Na budynku wpisanym do rejestru konserwatora zabytków można powiesić reklamę, gdy uzyska się pozwolenie na budowę i przedstawi projekt techniczny. Jeśli tego nie ma, reklama jest nielegalna, a już wiemy, że wiele z nich nie spełnia wszystkich procedur - podkreśla miejski plastyk i zapowiada, że z właścicielami i najemcami będzie na początek negocjował, ale jeśli nie uda się przekonać ich polubownie, sięgnie po narzędzia prawne.
Czytaj także: reklamy przy drogach to zagrożenie.
Podobnie jest w Gdańsku, gdzie zmorą jeszcze niedawno były m.in. reklamy mobilne. W Gdyni problem również istnieje i to głównie w centrum miasta. Reklamy restauracji, szkół językowych, nauki jazdy, a nawet szybkich kredytów i lombardów w najlepsze stoją przy chodnikach i na parkingach.
- Kolejny problem to ogródki gastronomiczne, które były obwieszone przeróżnymi reklamami. Po wielu rozmowach, licznych upomnieniach udało nam się dojść do porozumienia z właścicielami, którzy w większości zaniechali tego procederu. Większość miast posiada też standardy np. w zakresie rodzaju parasoli w ogródkach. Gdynia, jako miasto chętnie odwiedzane przez turystów, również powinna się tym zająć. Pracy jest sporo, a obecny stan prawny nie zawsze pozwala na szybkie egzekwowanie naszych oczekiwań - podsumowuje Michał Szymański, kierownik referatu ds. estetyzacji przestrzeni miejskiej w gdańskim magistracie.
Gdańsk stara się walczyć z pstrokacizną elewacji i nielegalnymi reklamami. W niektórych miejscach się udaje, w innych nie. Jak szybko pójdzie to w Gdyni?
- Mam nadzieję, że przedsiębiorcy zrozumieją, że potrzebują pomocy. Ilość potykaczy i krzyczących reklam jest tak duża, że już nikt ich nie zauważa. Działa to ze szkodą dla wszystkich - zarówno przedsiębiorców i miasta. Dlatego warto też będzie popracować nad rewitalizacją społeczną, czyli zmianą myślenia o przestrzeni, w której żyjemy. Jeśli to nie pomoże, przyjdzie czas na działania nadzoru budowlanego i innych instytucji - podkreśla Jacek Piątek.
Zobacz, jak budynki Trójmiasta wyglądałyby bez reklam.
Opinie (197) 8 zablokowanych
-
2013-10-01 11:27
100 x wolę szary budynek bez reklam! w końcu!
- 11 1
-
2013-10-01 11:51
Wielkopolska z Chwaszczyńską wyglądają paskudnie!!!!
Rumia z Redą także powinny dołączyć się do akcji!
- 8 2
-
2013-10-01 11:53
Super to mi się podoba !
- 6 1
-
2013-10-01 12:40
już lewactwo chce (9)
wszystko ujednolicać.
- 5 14
-
2013-10-01 12:52
kat
Jedź do Somalii. Tam nie ma lewactwa. Będziesz mógł robić co ci się rzewnie podoba i nie ponosić za to żadnych konsekwencji. Będziesz wolny, państwo nie będzie ci nic zabierać. No i nie będzie podatków. Tako rzecze mój guru JKM
- 5 1
-
2013-10-01 12:55
lewactwo (2)
Bardzo modne ostatnio określenie wrogów faszyzmu gospodarczego
- 4 1
-
2013-10-01 13:15
(1)
Daj definicję faszyzmu gospodarczego.
- 0 4
-
2013-10-01 13:42
Daj definicję lewactwa
- 4 0
-
2013-10-01 13:02
kat (4)
Znasz dowcip o parze Korwinistów, chłopaku i dziewczynie zakochanych w sobie?
Chłopak idzie do dziewczyny z pierścionkiem zaręczynowym, chcąc się jej oświadczyć.
Zaprasza ją później do drogiej restauracji, prywatnej oczywiście.
Przy świecach w romantycznym nastroju liberalnym wyciąga ów pierścionek, chwyta dziewczynę za rękę i głęboko patrząc jej w oczy pyta się:
- Wyjdziesz za mnie?
- O tym zadecyduje rynek - odpowiada dziewczyna.- 4 2
-
2013-10-01 14:56
(3)
A, jeżeli dziewczyna jest urzędniczką, to przetarg, zgodny z ustawą i wymaganiami zawartymi w specyfikacji.
- 2 0
-
2013-10-01 15:03
Krowiniści nie uznają urzędników (2)
W Korwinizmie coś takiego nie istnieje. Wszystko jest prywatne. Nie ma ustaw, przetargów. O wszystkim decyduje rynek.
- 1 1
-
2013-10-01 15:08
(1)
A co z wojskiem i policją? - Każdy ma swoje?
- 1 1
-
2013-10-01 15:11
Oczywiście
Po co utrzymywać wojsko i policję darmozjadów? Na nich trzeba płacić podatki. Jak kogoś nie stać na prywatną policję, to niech się dogada z innymi ludźmi i razem stworzą ochronę i ją utrzymują. Od moich pieniędzy wont!
- 1 0
-
2013-10-01 12:42
wreszcie !!!!!
- 3 1
-
2013-10-01 12:53
(2)
jak zwykle wlada walczy z normalnoscia
co z tego ze sie wam urzedasy i waszym klakierom na POrtalu to nie podoba
o tym co ma wisiec na danym budynku
powinien decydowac jego wlasciciel
i tylko on!!!
o ile oczywiscie dany obiekt nie obraza np uczuc religijnych czy dobrego smaku
szczegolnie ze to wlasciciel ponosi koszty utrzymania tego budynku a nie zbedna klasa urzednicza- 3 13
-
2013-10-01 13:06
zaprzeczasz sam sobie
Mnie właśnie bardzo przeszkadza zalew ochydnych plakacikow i watpliwej jakości ,, dizajn,, tych płacht. Jeżeli ktoś chce sobie powiesić takie dzieło we wlasnym domu to oczywiście nic mi do tego, ale jeżeli jestem zmuszona na to patrzeć ( a tak się dzieje) to chcę aby była nad tym kontrola.
- 6 0
-
2013-10-01 15:00
Moja religia to czystość moralna i wizualna...
- 2 0
-
2013-10-01 13:10
Noo, dawno nie czytałem tej powieści fantastycznej w odcinkach
Szkoda, że tak rzadko wychodzą. Niedawno było coś o Gdańsku, ale chyba na bis.
- 3 0
-
2013-10-01 13:11
fajnie
Bardzo ładnie. Jest wiele reklam nieistniejących sklepów , czy instytucji i przyda się uporządkowanie tego.
- 5 0
-
2013-10-01 13:59
ironia
Nowy film reklamowy?
Gdynia - no future is here- 3 3
-
2013-10-01 16:43
brawo
gdynia wspiera drobna przedsiebiorczość hehe. poza tym co da zdjecie tych reklam skoro budynki to i tak rudery. już o gdańsku szkoda w ogóle gadać
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.