- 1 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (157 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (27 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (146 opinii)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (53 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (42 opinie)
Kiedy ruszy zabudowa Dalmoru?
W październiku powinno zostać wydane pozwolenie na budowę sześciu nowych budynków mieszkalnych oraz mariny na Nabrzeżu Kutrowym w Gdyni. Później wybrany zostanie wykonawca prac. Najwcześniej zabudowa Dalmoru ruszy więc na przełomie 2016 i 2017 r.
Wyburzenia i co dalej?
Łącznie w ramach kompleksu powstanie 135 apartamentów o powierzchni użytkowej wynoszącej 12 tys. m kw., z czego około 9,6 tys. m kw. zajmą apartamenty. Parter budynków zostanie zagospodarowany pod lokale handlowo-usługowe. Na wodzie planowana jest marina na 120 jachtów.
By dojść do tego etapu, konieczne były prace wyburzeniowe. Deweloper, firma mLocum rozpoczęła je w maju. Po kilku tygodniach z nabrzeża zniknęły trzy budynki zlokalizowane przy ul. Arkadiusza Rybickiego o łącznej powierzchni użytkowej wynoszącej ponad 11 tys. m kw. i kubaturze ok. 45 tys. metrów sześciennych.
Już w trakcie wyburzania na biurkach urzędników w Gdyni leżał wniosek o pozwolenie na budowę budynków mieszkalnych oraz mariny. Nie został jeszcze rozpatrzony. Stanie się to prawdopodobnie dopiero jesienią.
- Aktualny stan postępowania w przedmiotowej sprawie wskazuje, iż uzyskanie stosownych pozwoleń będzie możliwe w październiku. Dalsze prace rozpoczną się po wyborze generalnego wykonawcy. Rozpoczęcie procedury wyboru uzależnione jest od uzyskania pozwolenia na budowę i zatwierdzenia projektu wykonawczego. Zakładamy, że stanie się to jeszcze w IV kwartale tego roku - wyjaśnia Magdalena Kacprzak z Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Pewne jest, że budowa mieszkaniowego Yacht Parku i mariny rozpoczną się w zbliżonym terminie, tak, aby oddanie do eksploatacji obu inwestycji zbiegło się w czasie.
Ceny nieznane, apartamenty razem z miejscami dla jachtów
Na obecnym etapie firma nie zdradza cen apartamentów. Te mają być indywidualnie negocjowane z klientami, ale już teraz można obstawiać w ciemno, że będą jednymi z najdroższych na północy kraju. W sąsiedztwie stoi budynek Sea Towers. Dla porównania tam za metr kwadratowy na rynku wtórnym trzeba zapłacić od 12 do nawet 23 tys. zł.
Część apartamentów będzie sprzedawana razem z miejscami dla jachtów. Zmieszczą się tam jednostki o długości co najwyżej 14 metrów.
Zaletą miejsca ma być głębokość, która pozwoli na swobodne cumowanie łódek. W drugiej marinie administrowanej przez Gdyńskiego Centrum Sportu takiego komfortu nie ma, co pozwala sądzić, że miejsce szybko stanie się popularne wśród żeglarzy.
Sęk w tym, że nie wiadomo, ile pozostanie przestrzeni dla przypływających, a nie mieszkających w budynkach.
- Jest to wciąż przedmiotem analiz. Na razie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, ile ze 120 pozostawimy mieszkańcom, a ile przeznaczymy na komercyjną działalność - informuje Magdalena Kacprzak.
Dalsze decyzje po konkursie
6 grudnia powinny być znane wyniki konkursu na opracowanie koncepcji zespołu obiektów biurowych, które mogą powstać na jednej z działek u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego o powierzchni 8,5 tys. m kw. Zwycięska pracownia zainkasuje 35 tys. zł. Zdobywca drugiej nagrody otrzyma 25 tys. zł, a trzeciej 15 tys. zł. Pozostali uczestnicy biorący udział w II etapie dostaną po 10 tys. zł.
Realizacja tej inwestycji nie jest przesądzona.
- Decyzja w tej sprawie zapadnie po rozstrzygnięciu trwającego konkursu urbanistyczno-architektonicznego. Zamierzenia dotyczą budowy budynku biurowego o powierzchni najmu brutto 25 tys. m kw. - dodaje Kacprzak.
Zobacz, jak wyglądało wyburzanie budynków Dalmoru
Tak będzie wyglądała po zakończeniu inwestycja Yacht Park
Inwestycje
Yacht Park
Miejsca
Opinie (192) 1 zablokowana
-
2016-08-27 11:20
Patrzcie - juz buduja mieszkania z programu 500+ (1)
Dla dziewczyny z biedrony i chłopaka z MPK
Trzeba było uwierzyc tylko w dobra zmianę !
Zaje.fajne mieszkanka tuz nad wodą dla nas młodych
Viva PiS, Viva Prezes :-)- 6 4
-
2016-08-27 11:32
bredzisz koleś
- 1 1
-
2016-08-27 11:31
Polska odwraca się od morza
Dożyliśmy czasu idiotów. Zamiast portu bloki, kanał w Gdańsku podzielony kładkami. Jesteście skończonymi pazernymi durniami. Wasze dzieci wyemigrują stąd, bo zostawiacie po sobie zgliszcza. Marzenia budowniczych Gdyni sprzedaliście za parę groszy.
- 14 1
-
2016-08-27 12:07
Oby wiecej takich miejsc
Pozdrawiam z 25 pietra z sea towers.
P.s. Wczesniej byly u nas na piętrze bardzo ładne panie, szkoda ze alfy znalazły inne miejsce.- 2 5
-
2016-08-27 12:38
dziwna strategia (1)
Moja opinia jest taka że centrum musi wyglądać no alee... czy miasto nie jest dla mieszkańców ? Zaorać taki teren i pobudowac apartamenty? I kto skorzysta? Naprawdę dziwne dla normalnych ludzi stawia się euro palety przed blokiemm Gdzie próba odbudowy portu przemysłu? GdZie miejsca pracy ? Naprawdę stad reszta ludzi wyjedzie opamiętajcie sie
- 11 0
-
2016-08-27 12:49
To żadna strategia tylko partykularny interes niewielkiej grupy ludzi...
Strategią nie jest wygląd a dochody. Aby sie pojawiły, muszą się znaleźć tereny.
Ten teren to zasypane morze, jedyna szansa na wyjście portu w głab zatoki. To byłaby strategia. Inaczej zadusi się w istniejącym kanale.
Choć raczej jest już "po herbacie"- 3 0
-
2016-08-27 12:42
no fkuncu ! bravo
- 2 5
-
2016-08-27 13:04
Miasto zachowuje się trochę dwulicowo i schizofrenicznie (3)
Z jednej strony popiera postulaty, aby ograniczać ruch i liczbę samochód w śródmieściu. Robiąc ukłon wobec grup rowerowych planuje nowe ścieżki i kontraruch oraz strefę tempo 30.
Z drugiej jednak strony planuje się inwestycje, które spowodują wzrost ruchu i zwiększenie liczby pojazdów. Nikt chyba nie wierzy w to, że mieszkańcy apartamentów (z miejscem na jacht) za kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy z mkw będą jeździć promowaną komunikacją miejską ...
Trzeba się na coś zdecydować. Albo Śródmieście zostanie "zmotoryzowane" albo zmodernizowane w kierunku pieszych i rowerów. To co się teraz robi to jedynie droga do zakorkowania centrum. Zero kompleksowej oceny. Nie zapominajmy też , że przez inwestycje na Międzytorzu też się wzmoży ruch w śródmieściu.- 12 0
-
2016-08-27 13:11
odwrotnie (1)
Raczej należy przenieść centrum miasta...
- 0 0
-
2016-08-27 13:15
To prawda, że centrum
reprezentacyjno - spacerowo powinno być w innym miejscu niż centrum administracyjno - biurowo - usługowe. Śródmieście Gdyni jest specyficzne. Znajduje się tu dworzec kolejowy, dworzec PKS, szpital miejski, komenda staży pożarnej, komenda policji, zus, skarbówka no i spore targowisko miejskie. Niestety tego się tak łatwo nie zmieni. Mamy jednak piękne tereny spacerowe: bulwar, skwer, kamienna góra. Nie trzeba więc ograniczać ruchu i iść pod dyktando rowerzystów.
- 2 1
-
2016-08-27 22:34
ostrzezenie nawigacyjne
jaki jacht? takimi nie pływają potencjalni nabywcy nieruchomości za te pieniądze, 14m dziś im nie wystarcza
- 0 0
-
2016-08-27 13:17
28 mln
osiedle nie da pracy, Dalmor dawał, to miejsce straci dawny charakter gospodarki morskiej i zrobi się drugi NY z zabudowanymi szkłem nabrzeżami.
- 11 0
-
2016-08-27 13:50
blablabla
a kogos obchodzi ten temat?
- 0 8
-
2016-08-27 13:58
Trzeba by było teleportować tereny po Dalmorze do Gdańska. Wówczas budowa by ruszyła szybko. W Gdyni nie da się.
- 2 2
-
2016-08-27 15:35
pewnie nie ruszy już wcale..
to afera jak mało gdzie i po tej warszawskiej Hani która rozlała się na całą Polskę to już strach ściska d*pę tym z gdyńskiego ratusza, sądzę że wielu straci stanowiska i pojdzie siedzieć..w końcu przyszła ,,dobra zmiana" i zatrzyma te wszystkie łajdactwa..
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.