• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy ruszy zabudowa Dalmoru?

Patryk Szczerba
26 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • Pierwsze budynki powinny zacząć wyłaniać się z ziemi w 2017 roku.

W październiku powinno zostać wydane pozwolenie na budowę sześciu nowych budynków mieszkalnych oraz mariny na Nabrzeżu Kutrowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Później wybrany zostanie wykonawca prac. Najwcześniej zabudowa Dalmoru ruszy więc na przełomie 2016 i 2017 r.



Kiedy zakończy się I etap zabudowy Dalmoru?

Przypomnijmy, że teren po Dalmorze zlokalizowany na Molo Rybackim będzie zabudowywany w kilku etapach. W pierwszym powstanie kompleks sześciu 5-piętrowych budynków mieszkalnych pod nazwą Yacht Park, które zajmą obszar ok. 6,3 tys. m kw. powierzchni.

Wyburzenia i co dalej?

Łącznie w ramach kompleksu powstanie 135 apartamentów o powierzchni użytkowej wynoszącej 12 tys. m kw., z czego około 9,6 tys. m kw. zajmą apartamenty. Parter budynków zostanie zagospodarowany pod lokale handlowo-usługowe. Na wodzie planowana jest marina na 120 jachtów.

By dojść do tego etapu, konieczne były prace wyburzeniowe. Deweloper, firma mLocum rozpoczęła je w maju. Po kilku tygodniach z nabrzeża zniknęły trzy budynki zlokalizowane przy ul. Arkadiusza Rybickiego o łącznej powierzchni użytkowej wynoszącej ponad 11 tys. m kw. i kubaturze ok. 45 tys. metrów sześciennych.

Już w trakcie wyburzania na biurkach urzędników w Gdyni leżał wniosek o pozwolenie na budowę budynków mieszkalnych oraz mariny. Nie został jeszcze rozpatrzony. Stanie się to prawdopodobnie dopiero jesienią.

- Aktualny stan postępowania w przedmiotowej sprawie wskazuje, iż uzyskanie stosownych pozwoleń będzie możliwe w październiku. Dalsze prace rozpoczną się po wyborze generalnego wykonawcy. Rozpoczęcie procedury wyboru uzależnione jest od uzyskania pozwolenia na budowę i zatwierdzenia projektu wykonawczego. Zakładamy, że stanie się to jeszcze w IV kwartale tego roku - wyjaśnia Magdalena Kacprzak z Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Pewne jest, że budowa mieszkaniowego Yacht Parku i mariny rozpoczną się w zbliżonym terminie, tak, aby oddanie do eksploatacji obu inwestycji zbiegło się w czasie.

Ceny nieznane, apartamenty razem z miejscami dla jachtów

Na obecnym etapie firma nie zdradza cen apartamentów. Te mają być indywidualnie negocjowane z klientami, ale już teraz można obstawiać w ciemno, że będą jednymi z najdroższych na północy kraju. W sąsiedztwie stoi budynek Sea Towers. Dla porównania tam za metr kwadratowy na rynku wtórnym trzeba zapłacić od 12 do nawet 23 tys. zł.

Część apartamentów będzie sprzedawana razem z miejscami dla jachtów. Zmieszczą się tam jednostki o długości co najwyżej 14 metrów.

Zaletą miejsca ma być głębokość, która pozwoli na swobodne cumowanie łódek. W drugiej marinie administrowanej przez Gdyńskiego Centrum Sportu takiego komfortu nie ma, co pozwala sądzić, że miejsce szybko stanie się popularne wśród żeglarzy.

Sęk w tym, że nie wiadomo, ile pozostanie przestrzeni dla przypływających, a nie mieszkających w budynkach.

- Jest to wciąż przedmiotem analiz. Na razie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, ile ze 120 pozostawimy mieszkańcom, a ile przeznaczymy na komercyjną działalność - informuje Magdalena Kacprzak.
Dalsze decyzje po konkursie

6 grudnia powinny być znane wyniki konkursu na opracowanie koncepcji zespołu obiektów biurowych, które mogą powstać na jednej z działek u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdyni o powierzchni 8,5 tys. m kw. Zwycięska pracownia zainkasuje 35 tys. zł. Zdobywca drugiej nagrody otrzyma 25 tys. zł, a trzeciej 15 tys. zł. Pozostali uczestnicy biorący udział w II etapie dostaną po 10 tys. zł.

Realizacja tej inwestycji nie jest przesądzona.

- Decyzja w tej sprawie zapadnie po rozstrzygnięciu trwającego konkursu urbanistyczno-architektonicznego. Zamierzenia dotyczą budowy budynku biurowego o powierzchni najmu brutto 25 tys. m kw. - dodaje Kacprzak.

Zobacz, jak wyglądało wyburzanie budynków Dalmoru


Tak będzie wyglądała po zakończeniu inwestycja Yacht Park


Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (192) 1 zablokowana

  • Patrzcie - juz buduja mieszkania z programu 500+ (1)

    Dla dziewczyny z biedrony i chłopaka z MPK

    Trzeba było uwierzyc tylko w dobra zmianę !

    Zaje.fajne mieszkanka tuz nad wodą dla nas młodych

    Viva PiS, Viva Prezes :-)

    • 6 4

    • bredzisz koleś

      • 1 1

  • Polska odwraca się od morza

    Dożyliśmy czasu idiotów. Zamiast portu bloki, kanał w Gdańsku podzielony kładkami. Jesteście skończonymi pazernymi durniami. Wasze dzieci wyemigrują stąd, bo zostawiacie po sobie zgliszcza. Marzenia budowniczych Gdyni sprzedaliście za parę groszy.

    • 14 1

  • Oby wiecej takich miejsc

    Pozdrawiam z 25 pietra z sea towers.
    P.s. Wczesniej byly u nas na piętrze bardzo ładne panie, szkoda ze alfy znalazły inne miejsce.

    • 2 5

  • dziwna strategia (1)

    Moja opinia jest taka że centrum musi wyglądać no alee... czy miasto nie jest dla mieszkańców ? Zaorać taki teren i pobudowac apartamenty? I kto skorzysta? Naprawdę dziwne dla normalnych ludzi stawia się euro palety przed blokiemm Gdzie próba odbudowy portu przemysłu? GdZie miejsca pracy ? Naprawdę stad reszta ludzi wyjedzie opamiętajcie sie

    • 11 0

    • To żadna strategia tylko partykularny interes niewielkiej grupy ludzi...
      Strategią nie jest wygląd a dochody. Aby sie pojawiły, muszą się znaleźć tereny.
      Ten teren to zasypane morze, jedyna szansa na wyjście portu w głab zatoki. To byłaby strategia. Inaczej zadusi się w istniejącym kanale.
      Choć raczej jest już "po herbacie"

      • 3 0

  • no fkuncu ! bravo

    • 2 5

  • Miasto zachowuje się trochę dwulicowo i schizofrenicznie (3)

    Z jednej strony popiera postulaty, aby ograniczać ruch i liczbę samochód w śródmieściu. Robiąc ukłon wobec grup rowerowych planuje nowe ścieżki i kontraruch oraz strefę tempo 30.

    Z drugiej jednak strony planuje się inwestycje, które spowodują wzrost ruchu i zwiększenie liczby pojazdów. Nikt chyba nie wierzy w to, że mieszkańcy apartamentów (z miejscem na jacht) za kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy z mkw będą jeździć promowaną komunikacją miejską ...

    Trzeba się na coś zdecydować. Albo Śródmieście zostanie "zmotoryzowane" albo zmodernizowane w kierunku pieszych i rowerów. To co się teraz robi to jedynie droga do zakorkowania centrum. Zero kompleksowej oceny. Nie zapominajmy też , że przez inwestycje na Międzytorzu też się wzmoży ruch w śródmieściu.

    • 12 0

    • odwrotnie (1)

      Raczej należy przenieść centrum miasta...

      • 0 0

      • To prawda, że centrum

        reprezentacyjno - spacerowo powinno być w innym miejscu niż centrum administracyjno - biurowo - usługowe. Śródmieście Gdyni jest specyficzne. Znajduje się tu dworzec kolejowy, dworzec PKS, szpital miejski, komenda staży pożarnej, komenda policji, zus, skarbówka no i spore targowisko miejskie. Niestety tego się tak łatwo nie zmieni. Mamy jednak piękne tereny spacerowe: bulwar, skwer, kamienna góra. Nie trzeba więc ograniczać ruchu i iść pod dyktando rowerzystów.

        • 2 1

    • ostrzezenie nawigacyjne

      jaki jacht? takimi nie pływają potencjalni nabywcy nieruchomości za te pieniądze, 14m dziś im nie wystarcza

      • 0 0

  • 28 mln

    osiedle nie da pracy, Dalmor dawał, to miejsce straci dawny charakter gospodarki morskiej i zrobi się drugi NY z zabudowanymi szkłem nabrzeżami.

    • 11 0

  • blablabla

    a kogos obchodzi ten temat?

    • 0 8

  • Trzeba by było teleportować tereny po Dalmorze do Gdańska. Wówczas budowa by ruszyła szybko. W Gdyni nie da się.

    • 2 2

  • pewnie nie ruszy już wcale..

    to afera jak mało gdzie i po tej warszawskiej Hani która rozlała się na całą Polskę to już strach ściska d*pę tym z gdyńskiego ratusza, sądzę że wielu straci stanowiska i pojdzie siedzieć..w końcu przyszła ,,dobra zmiana" i zatrzyma te wszystkie łajdactwa..

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane