• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kupił bilet, ale dostał mandat

Marzena Klimowicz-Sikorska
2 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Czy doładowując kartę miejską w automacie biletowym mamy pewność, że bilet został poprawnie załadowany? Okazuje się, że nie. Nasz czytelnik dostał wydruk potwierdzający doładowanie biletu okresowego, ale gdy wsiadł do tramwaju... wlepiono mu mandat.



Każdy komputer czasem potrafi zrobić swojemu użytkownikowi "niespodziankę". I niestety zwykle dzieje się to w najmniej spodziewanym momencie. Gorzej, jeśli przez błąd systemu trzeba zapłacić.

Tak było w przypadku naszego czytelnika, który doładował bilet okresowy, po czym okazało się, że nie został on zapisany na karcie miejskiej. W efekcie jechał na gapę i dostał mandat.

- W sobotę 23 marca postanowiłem kupić bilet miesięczny, który miał być ważny od poniedziałku przez najbliższy miesiąc. Wybrałem się do najbliższego biletomatu i zapłaciłem za bilet kartą. W pewnym momencie ekran biletomatu wyświetlił informację o błędzie i nakazał mi się skontaktować z infolinią. Z drugiej strony wydrukował potwierdzenie sprzedaży biletu - mówi pan Tomasz, nasz czytelnik.

Czy zdarzyło ci się, że niesłusznie dostałeś mandat?

Nasz czytelnik zadzwonił na numer infolinii, ale ponieważ była to sobota, nikt nie podniósł słuchawki.

Przeczytaj o luce w systemie kart miejskich, którą odkrył inny nasz czytelnik.

- Uznałem, że posiadając potwierdzenie zakupu, na którym znajduje się mój numer karty miejskiej, godzina, data, a także należna kwota wraz z podatkiem, nie będzie problemu z wyjaśnieniem sprawy, gdy zgłoszę się do oddziału ZTM - tłumaczy.

Sęk w tym, że w poniedziałek, czyli pierwszy pracujący dzień po opisanej sytuacji, nasz czytelnik został skontrolowany. Okazało się, że na jego karcie miejskiej nie ma wgranego nowego biletu.

- Niestety moje argumenty nie docierały do kontrolera, który zapytał mnie dlaczego tego nie wyjaśniłem. Jak mogłem wyjaśnić skoro nikt nie odbierał na infolinii telefonu? - denerwuje się nasz czytelnik.

Z wlepionym mandatem i poczuciem niesprawiedliwości pan Tomasz postanowił zgłosić reklamację. Dodzwonił się w końcu na infolinię firmy Avista, operatora biletomatów w Gdańsku i reklamacja została przyjęta.

- Okazało się, że choć dostałem potwierdzenie sprzedaży biletu, to środki z mojego konta nie zostały pobrane. Usłyszałem, że moja sytuacja jest wyjątkowa, nigdy wcześniej się nie zdarzyła. Poczułem się faktycznie wyjątkowo, ale szkoda, że dostałem z tego powodu mandat.

Avista potwierdza relację pana Tomasza.

- Rzeczywiście, nasz automat biletowy wydrukował paragon potwierdzający doładowanie biletu, choć w rzeczywistości tego nie dokonał. To pierwszy taki przypadek - mówi Marek Gutowski, szef działu serwisowego w firmie Avista. - Jesteśmy w trakcie analizy co mogło być przyczyną wystąpienia tego błędu. Mamy stały monitoring każdego biletomatu, który jednak nie wykazał, że coś mogło być nie tak. Jednak ściągnęliśmy logi z tego urządzenia [informację o każdej przeprowadzonej czynności - przyp. red] i sprawdzamy każdą czynność wykonaną przez maszynę.

Co dalej z mandatem naszego czytelnika, który złożył też reklamację do Renomy?

- Reklamację należałoby złożyć przede wszystkim do operatora biletomatu, nawet telefonicznie. Jednak i tak rozpatrzymy ją, skontaktujemy się z operatorem biletomatów i jeśli okaże się, że rzeczywiście automat wydał potwierdzenie zakupu, anulujemy mandat bez żadnych opłat manipulacyjnych - zapewnia Grzegorz Grabowski, kierownik gdańskiego oddziału Renomy.

Zobacz jak nasz czytelnik znalazł poważną lukę w systemie kart miejskich w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (294) 9 zablokowanych

  • Miałam to samo! (2)

    Tylko, że doładowałam bilet przez internet. Co prawda doładowałam miesięczny, nie okresowy, bo mi się pomyliło, ale to już mój problem bo miałam kilka dni gdzie bilety się pokrywały. Przez to ZTM zyskał, a ja straciłam. Ale to już mój błąd i nie do tego piję.

    Dwa dni później weszłam na stronę ZTM, gdzie chciałam sprawdzić czy bilet jest doładowany- wyszło, że nie aktualny. Po zalogowaniu jednak był aktualny. Stwierdziłam w takim razie, że wszystko jest ok.

    Rano złapał mnie kanar i wlepił mandat, bo nie widział mojego biletu miesięcznego w swoim czytniku. Mówiłam mu, że bilet jest doładowany, a on chciał potwierdzenie doładowania. Jak, skoro doładowując przez internet takiego potwierdzenia nie ma...

    Odwołałam się i okazało się, że moja karta jest uszkodzona, ale nie z mojej winy (właściwie nie wiadomo co się stało). Wymienili mi kartę na swój koszt oraz anulowali bilet w renomie. Tylko,że nikt nie bierze pod uwagę, że jakoś musiałam dojechać do siedziby ZTM- płaciłam za bilet. Straciłam też dzień urlopu, którego mi nikt nie odda.

    Od tego czasu nie doładowuję biletu przez internet- boję się, że sytuacja się powtórzy.

    • 7 3

    • kłóć się

      ...."Tylko,że nikt nie bierze pod uwagę, że jakoś musiałam dojechać do siedziby ZTM- płaciłam za bilet. Straciłam też dzień urlopu, którego mi nikt nie odda".z gardła im wyrwij za ten bilet , do sądu a jak nie to nawet do sztrazburga !!

      • 0 0

    • Gdy doładowujesz bilet przez internet możesz wydrukować sobie potwierdzenie, generując takowe w zakładce Historia zamówień.

      • 0 0

  • błąd ERROR a mimo to wydruk doładowania ? ŁotDeFak?

    no ja po informacji o błędzie bym na bank sprawdził
    czy jest wszystko w porządku ale z drugiej strony
    fakt za przeproszeniem jakim prawem jeśli ten automat biletowy wykrywa błąd to wydaje dane o doładowaniu ?
    raczej powinien kruknąć informacje o błędzie i o potrzebie naprawienia błędu a to właśnie automat
    nas w błąd wprowadza.ps. mnie denerwuje nawet drukowanie biletu dziś brałem 2 zwykły i ulgowy a drukowały mi się 2 minuty...co by było gdyby autobus nadjechał ?...automaty do poprawki

    • 3 2

  • ZKM Gdynia

    niedawno przedłużałam ważność karty- na okaziciela w punkcie ZKM Gdynia , gdzie poinformowano mnie , że jej ważność została przedłużona na 5 lat. Jakie było moje zdziwienie gdy nie mogłam w domu doładować karty przez internet gdyż pojawiał się komunikat , że za kilka dni traci ważność, choć na boku pojawił się komunikat iż karta jest ważna do 2018 roku. Złożyłam więc reklamację zaznaczając , że sprawa jest PILNA prze internet. Co prawda sprawa przewinęła się przez kilka osób ale została załatwiona bardzo sprawnie i już następnego dnia mogłam swobodnie doładować kartę.

    • 3 3

  • oczywiscie powinien dostac rekompensate za stracony czas

    • 5 1

  • Automat na Kołobrzeskiej.... Ja tam ciągle doładowuje

    • 0 0

  • Nosz qrn-a...

    Rano czytam dziś ten artykuł o tym bilecie ...wracam do domu a córka mi mówi że dziś doładowywała konto karty.Automat wydał paragon potwierdzający doładowanie na 01.04.2013 do 30.04.2013.Córka ma jeszcze jedna zasadę że sprawdza w okienku czy doładowało na pętli tramwajowej ZTM w Oliwie iii...CO:? okazało że karta nie jest doładowana na kwiecień tylko na maj...normalnie ręce opadają..@@@@@@@@@@z Avista i tyle..teraz lataj i składaj reklamacje..

    • 9 1

  • ???? (2)

    Data sprzedaży z paragonu (potwierdzenia)23 lutego- powtarzam 23 lutego a nie 23 marca a pasażer twierdzi że przez sobotę i niedzielę nie mógł się dodzwonić??? Wydaje mi się że licha ściema- środki wróciły na konto i pasażer udawał głupka- tylko daty pomylił. Redakcja może niech sprawdza wszystkie dane na przedstawianych materiałach.

    • 7 2

    • 23 Lutego też była sobota, więc o co chodzi? (1)

      Widać ktoś pomylił datę przy pisaniu artykułu, a sprawa miała miejsce jakiś czas temu...

      • 0 1

      • O nic

        Chodzi o to że redakcja po raz kolejny nie doczytała. O to chodzi. I jeśli rzeczywiście kontrola miała miejsce 26 marca to przyznasz że długo dzwonienie trwało. Prawie miesiąc.

        • 1 0

  • namiar

    chetnie bym chciał kontakt do pana ktory złamal system

    • 1 1

  • afera jak z telenoweli (1)

    skoro reklamacja uznana, to po co to halo?

    • 3 3

    • Bo nie uznaliby reklamacji, gdyby nie napisał ?

      • 0 0

  • Renoma...... Dlaczego mnie to nie dziwi....

    Przecież to są pijawki nastawione na zysk....

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane