• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauczmy się jeździć w korkach

Adrian
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

- Gdy na obwodnicy można jechać z prędkością przekraczającą 100 km/h, kierowcy "siedzą sobie na zderzakach", często nie zachowując nie tylko bezpiecznej odległości, ale wręcz przyklejając się do poprzedzającego auta. Za to w korku niemal wszyscy zostawiają ogromne odstępy, powiększając zator. To jedna z przyczyn korków - twierdzi nasz czytelnik, pan Adrian. Oto jego spostrzeżenia.



Tak duży odstęp przy jeździe w korku nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża zator. Tak duży odstęp przy jeździe w korku nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża zator.

Jaki odstęp zachowujesz od poprzedzającego samochodu, gdy poruszasz się w korku?

Jeżdżę po Trójmieście praktycznie całymi dniami, bo wymaga tego ode mnie charakter mojej pracy. I nie mogę się nadziwić, jak bardzo sami sobie utrudniamy życie. Nie mam na myśli złośliwości czy braku umiejętności, bo na to żadnej recepty chyba nie ma, ale zwyczajną bezmyślność. Niestety, wielu korków można by uniknąć, gdyby kierowcy myśleli trochę dalej niż czubek własnego zderzaka.

Przyczyn korków jest kilka. Na pozbawionej policyjnej kontroli obwodnicy to oczywiście wypadki, w innych miejscach wąskie drogi, albo po prostu godziny szczytu. Tylko że wielu korków mogłoby nie być, albo byłyby znacznie krótsze, gdyby kierowcy po prostu - proszę wybaczyć - zaczęli myśleć. Chodzi przede wszystkim o odstępy.

Zobacz również: Dlaczego policji nie widać na obwodnicy?

Nie mogę tego pojąć, ale praktycznie w całym Trójmieście, a na obwodnicy szczególnie, jazda w korku to przysypianie i zostawianie odstępów po 30, 50, a nawet 100 metrów pomiędzy samochodami. Czy naprawdę trzeba tłumaczyć, że przez to korek się wydłuża, sięga kolejnych wjazdów i korkują się następne drogi? Bo nikt nie wykorzystuje miejsca, myśląc tylko o sobie, a nie o tych, którzy są za nim.

Czytaj także: Jak jeździć, by nie tworzyć korków.

Skoro przy normalnej jeździe odstępy są znacznie mniejsze, to po co robimy wielkie odległości, gdy stoimy lub jedziemy na pierwszym lub drugim biegu? Wcale nie pomaga to w płynności ruchu, nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża korki. Zamiast wiecznie narzekać, pomóżmy sobie sami i zacznijmy robić to, co jest najbardziej logiczne: opuszczać drogę, by zrobić na niej miejsce innym. Nie wymaga to wielkiego wysiłku. Pamiętajmy - za nami też są samochody.
Adrian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • ...

    nie zgadzam się , że policji nie widać na obwodnicy, krążą przecież po pasach zjazdowych/wjazdowych gdzie są ograniczenia do 50km/h i nabijają sobie tam statystyki

    • 1 1

  • Jazda na zamek

    Po przeczytaniu wielu opini stwierdzam że nikt chyba tutaj nie rozumie jazdy na suwak.
    Jedziesz lewym pasem? To jedz nim do końca nie wbijaj się w połowie ani nawet 20 metrów szybciej niż Ci się kończy pas. Jedz do końca a po więc banku na prawy pas NIKOGO JUZ NIE WPUSZCZAJ.
    Jedziesz prawym pasem? Nie wpuszczaj nikogo aż do momentu gdy lewy pas się konczy. Zrób szmatę tak by ten z lewej strony nie musiał się zaczymywac by wjechać na twój pas. WPUSC TYLKO JEDNO AUTO.
    Gwarantuje że wtedy oba pasy będą jechały równo

    • 4 0

  • gratuluję braku wiedzy na temat płynnego poruszania się po drodze

    I właśnie tak myślący kierowcy wydłużają takie korki. Tak jak Ci którzy przed zwężeniem wjeżdżają na 30 aut od samego zwężenia.

    • 1 0

  • Wczoraj na wysokości Ikei (1)

    Na lewym pasie obwodnicy się stukneli, a korek był w obie strony... Tylko dlatego bo pajace w swoich januszowozach musieli sobie zwolnić i popatrzeć co się stało... A te odstępy po 200m między samochodami to tez kolejny absurd... Jak życie pokazuje, wyskrobali nie tych co trzeba...

    • 2 0

    • Nie, lepsze są odstępy o 2m i potem nagle bum! I stłuczka na lewym pasie.

      • 0 0

  • drogi (1)

    Zamiast uczyć Nas jeździć w korkach,
    budujcie dodatkowe pasy np. przy obwodnicy,
    jest dużo miejsca na rozbudowę. Gdańsk można ominąć jeżdżąc przez osiedla, ale nie ma dróg. Mamy 70 lat po wojnie, a ul. Sobieskiego nic się nie zmieniła i inne ulice również.
    Pozdrawiam

    • 1 0

    • 10 pasów

      nie pomoże, bo brak płynności i KULTURY jazdy oraz nieprzestrzeganie przepisów

      • 1 0

  • Jakość poruszania się pojazdami na drogach

    jest wynikiem pewnej kultury w społeczeństwie. Im społeczeństwo bardziej cywilizowane, tym jakość wyższa. Cywilizowane nie oznacza zzamożne. Proszę zobaczyć jak się jeździ w takiej Rosji a np w Niemczech. W Polsce jest trochę lepiej niż lata temu jednak wady naszego narodu takie jak złośliwość, cwaniactwo, egoizm, agresja są jeszcze ogromne. I to wychodzi w codziennym życiu. Np na drodze.

    • 2 0

  • to ciekawe, ja obserwuję coś innego

    gdy ja tkwię w korku na S6/S7 większość gwałtownie rusza i gwałtownie hamuje - żeby "burak z drugiego pasa" nie wbił się kuszony wolną przestrzenią (a faktycznie często ma to miejsce).

    Taka jazda jest tym, o co walczy czytelnik Adrian - pytanie, czy faktycznie jest to rozsądne

    • 3 0

  • Na wielkopolskiej w Gdyni pod górkę jest korek, z górki już nie ma .

    Dlaczego tak się dzieje? Bo kierowcy nie potrafią ruszać .

    • 1 0

  • Polak w samochodzie

    równy Wojewodzie - tyle komentarza - kto się nie zgadza?

    • 1 0

  • duże odległości w korkach to wymóg manualnych skrzyń biegów

    duże odległości w korkach to wymóg manualnych skrzyń biegów. Ten zabieg pozwala na kilkukrotne zmniejszenie ilości "wyciskania" sprzęgła. Co innego to skrzynia automatyczna tego problemu tutaj nie ma. Przy małych odstępach sprzęgło jest używane bardzo często co prowadzi do szybkiego zużycia i tarczy i łożyska wyciskowego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane