• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauczmy się jeździć w korkach

Adrian
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

- Gdy na obwodnicy można jechać z prędkością przekraczającą 100 km/h, kierowcy "siedzą sobie na zderzakach", często nie zachowując nie tylko bezpiecznej odległości, ale wręcz przyklejając się do poprzedzającego auta. Za to w korku niemal wszyscy zostawiają ogromne odstępy, powiększając zator. To jedna z przyczyn korków - twierdzi nasz czytelnik, pan Adrian. Oto jego spostrzeżenia.



Tak duży odstęp przy jeździe w korku nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża zator. Tak duży odstęp przy jeździe w korku nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża zator.

Jaki odstęp zachowujesz od poprzedzającego samochodu, gdy poruszasz się w korku?

Jeżdżę po Trójmieście praktycznie całymi dniami, bo wymaga tego ode mnie charakter mojej pracy. I nie mogę się nadziwić, jak bardzo sami sobie utrudniamy życie. Nie mam na myśli złośliwości czy braku umiejętności, bo na to żadnej recepty chyba nie ma, ale zwyczajną bezmyślność. Niestety, wielu korków można by uniknąć, gdyby kierowcy myśleli trochę dalej niż czubek własnego zderzaka.

Przyczyn korków jest kilka. Na pozbawionej policyjnej kontroli obwodnicy to oczywiście wypadki, w innych miejscach wąskie drogi, albo po prostu godziny szczytu. Tylko że wielu korków mogłoby nie być, albo byłyby znacznie krótsze, gdyby kierowcy po prostu - proszę wybaczyć - zaczęli myśleć. Chodzi przede wszystkim o odstępy.

Zobacz również: Dlaczego policji nie widać na obwodnicy?

Nie mogę tego pojąć, ale praktycznie w całym Trójmieście, a na obwodnicy szczególnie, jazda w korku to przysypianie i zostawianie odstępów po 30, 50, a nawet 100 metrów pomiędzy samochodami. Czy naprawdę trzeba tłumaczyć, że przez to korek się wydłuża, sięga kolejnych wjazdów i korkują się następne drogi? Bo nikt nie wykorzystuje miejsca, myśląc tylko o sobie, a nie o tych, którzy są za nim.

Czytaj także: Jak jeździć, by nie tworzyć korków.

Skoro przy normalnej jeździe odstępy są znacznie mniejsze, to po co robimy wielkie odległości, gdy stoimy lub jedziemy na pierwszym lub drugim biegu? Wcale nie pomaga to w płynności ruchu, nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża korki. Zamiast wiecznie narzekać, pomóżmy sobie sami i zacznijmy robić to, co jest najbardziej logiczne: opuszczać drogę, by zrobić na niej miejsce innym. Nie wymaga to wielkiego wysiłku. Pamiętajmy - za nami też są samochody.
Adrian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • do kierowcy AUDI i innych

    jeździjmy zgodnie z przepisami, np. nie należy wymuszać pierwszeństwa i wpychać się z podporządkowanej na główną, jak ma to miejsce w Matarni, gdy kierowcy z przedmieść wjeżdzają ze swoich przysiółków w kierunku A1, zupełnie nie zawracając sobie swoich małych główek stojącym tam znakiem "ustąp pierwszeństwa". I jeszcze wygrażają tam kierowcom jadącym przepisowo.
    Nigdy nie będzie dobrze, bo za dużo agresji wśród kierowców z rejestracjami z trzema literkami

    • 1 1

  • korki

    zostawianie po 50 i 100 metrów to norma. większość głąbów szczególnie w osobówkach nie potrafi zrozumieć, że jak takich dziesięciu zrobi przerwę po 100 metrów to robi się 0.5 km dłuższy korek. przez te pół km może być nawet kilka skrzyżowań, z których mogłoby zjechać nawet kilkadziesiąt samochodów ale nie bo przecież 99% "kierowców" ma orientację przestrzenną na 1 samochód do przodu. to samo ze zwęrzeniem drogi. przykład skrzyżowanie kartuskiej z łostowicką. ludzie jedźcie do końca pasa i wtedy się wbijajcie co drugi, a nie na skrzyżowaniu a nawet przed nim bo nie wszyscy jadą prosto tylko sbie skręcą i zmniejszą korek. jazda na suwak jest najmądrzejsza ale musicie podjeżdżać do końca zamkniętego pasa. niestety u nas jest to brane za chamstwo i większość przygłupów nie będzie wpuszczać

    • 2 2

  • Korki na obwodnicy

    Ja się pytam czemu wracałam dziś godzinę z pracy z Gdyni do Gdańska w korku choć wypadek był na jezdni w stronę Gdyni? Czy na prawdę trzeba zwalniać i oglądać jaka komu krzywda się stała? A z tymi odstepami to prawda dziś dwa samochody za mną jechały że sto metrów za mną na dwóch pasach blokując innym drogę!

    • 4 0

  • Pomyślałem sobie o rowerzystach (2)

    Jadąc po jezdni w godzinach szczytu jesteście przyczyną powstawania zatorów czy nawet korków. Istnieje przepis że samochód powinien wyprzedzać rowerzystę zachowując odstęp do rowerzysty conajmniej 1 metra uważam źe przepis powinien działać w drugą stronę też - rowerzysta powinien wyprzedzać /omijać samochód tez w odległości 1 metra a jak nie ma miejsca to niech się nie pcha bo ja nie jestem w stanie przestawić samochodu w korku by mu zrobić miejsce.

    • 5 0

    • zgłoś się do nauczycieli z reklmacją, że nie nauczyli cię czytać i teraz nie rozumiesz prostego tekstu

      a z drugiej strony, oddaj prawko, skoro tak drastycznie nie znasz przepisów

      • 0 0

    • matole rowerzysta nie potrzebuje metra to raz a dwa rowerzysta przejeżdżając obok twojej puszki nie zdmuchnie jej z drogi

      • 0 0

  • Obwodnica nie dla buraków! (5)

    Codziennie jeżdżę do pracy Gdańsk - Gdynia, ręce opadają jakie niewyedukowane barany jeżdżą obwodową! W ciągu roku GWE i GLE, a latem dodatkowo reszta Polski. Czemu baranie łby nie uznajecie prawego pasa, nie używacie kierunkowskazów no i jeździcie na zderzaku. Więcej patroli na obwodowej. Pozdrawiam

    • 12 2

    • najpierw Wieśniaki muszą zmienić PoRD, potem wpisać w taryfikator jazdę na zderzaku

      tymczasem kup kamerkę i extra lampę wstecz

      • 3 0

    • (1)

      Ja tam nie widzę regóły... Zdarzają się mistrzowie kierownicy na różnych tablicach, nierzadko dwuliterowych.

      • 2 1

      • Ja bym powiedział, że bardzo gęsto.

        • 1 0

    • (1)

      Już sobie dobrze zrobiłeś panie z Gdańska? Ech ile to dewiantów jest na tym świecie...

      • 0 2

      • Wprowadzić wizy dla kaszubów!

        • 4 1

  • Polscy kierowcy

    Zgadzam się ze zdaniem Pana Adriana owszem te korki tworzą się bo są zbyt dalekie odległości to po pierwsze a po drugie zielone światło na niektórych skrzyżowaniach świeci się bardzo krótko 3-4 auta przejadą może 5 i znów czerwone a po trzecie jazda zbyt blisko siebie może skończyć się stłuczką dlatego drogowcy powinni zmienić system sygnalizacji , szczególnie wkurza mnie jak trolejbusy na ulicy wielkopolskiej pod mostem kolejki SKM muszą wjeżdżać na lewy pas i tak jest codziennie przez to też tworzą się czasem korki, ten Tri-star coś źle działa dodam jeszcze że kierunkowskaz w aucie nie jest do ozdoby

    • 0 0

  • obwodnica

    jakieś 2 miesiące temu obwodnica stała w dwóch kierunkach na wysokości szadułek bo stał radiowóz na BOCZNEJ LUBOWIDZKIEJ na sygnale. no ludzie trzymajta mnie!

    • 2 0

  • Walczyć z przesądami.

    Popieram!!! I dodam swoje spostrzeżenie, że ci trzymający 20 metrowy odstęp w korku jadącym 5 km/h są przekonani, że działają prawidłowo, bo... trzymają stały odstęp właśnie upłynniający ruch. A co najważniejsze - są eko, bo nie emitują więcej spalin przy ruszaniu...
    Trzeba więc artykułów edukacyjnych, ale od prawdziwych ekspertów, a nie redaktorów kolorowych pisemek!

    • 1 4

  • (1)

    Ruszać szybciej że świateł i będzie lepiej

    • 4 0

    • popieram, dynamiczne ruszanie zmniejszy korki

      • 2 0

  • duzeskrzyzowanie z rozna czestotliwoscia zapalania sie swiatel zielonych proponuje jak w przypadku tramwajow sekundowy czs okreslajacy wjazd na skrzyzowanie poczatkowy czas zapalania sie swiatla zielonego

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane