• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauczmy się jeździć w korkach

Adrian
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

- Gdy na obwodnicy można jechać z prędkością przekraczającą 100 km/h, kierowcy "siedzą sobie na zderzakach", często nie zachowując nie tylko bezpiecznej odległości, ale wręcz przyklejając się do poprzedzającego auta. Za to w korku niemal wszyscy zostawiają ogromne odstępy, powiększając zator. To jedna z przyczyn korków - twierdzi nasz czytelnik, pan Adrian. Oto jego spostrzeżenia.



Tak duży odstęp przy jeździe w korku nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża zator. Tak duży odstęp przy jeździe w korku nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża zator.

Jaki odstęp zachowujesz od poprzedzającego samochodu, gdy poruszasz się w korku?

Jeżdżę po Trójmieście praktycznie całymi dniami, bo wymaga tego ode mnie charakter mojej pracy. I nie mogę się nadziwić, jak bardzo sami sobie utrudniamy życie. Nie mam na myśli złośliwości czy braku umiejętności, bo na to żadnej recepty chyba nie ma, ale zwyczajną bezmyślność. Niestety, wielu korków można by uniknąć, gdyby kierowcy myśleli trochę dalej niż czubek własnego zderzaka.

Przyczyn korków jest kilka. Na pozbawionej policyjnej kontroli obwodnicy to oczywiście wypadki, w innych miejscach wąskie drogi, albo po prostu godziny szczytu. Tylko że wielu korków mogłoby nie być, albo byłyby znacznie krótsze, gdyby kierowcy po prostu - proszę wybaczyć - zaczęli myśleć. Chodzi przede wszystkim o odstępy.

Zobacz również: Dlaczego policji nie widać na obwodnicy?

Nie mogę tego pojąć, ale praktycznie w całym Trójmieście, a na obwodnicy szczególnie, jazda w korku to przysypianie i zostawianie odstępów po 30, 50, a nawet 100 metrów pomiędzy samochodami. Czy naprawdę trzeba tłumaczyć, że przez to korek się wydłuża, sięga kolejnych wjazdów i korkują się następne drogi? Bo nikt nie wykorzystuje miejsca, myśląc tylko o sobie, a nie o tych, którzy są za nim.

Czytaj także: Jak jeździć, by nie tworzyć korków.

Skoro przy normalnej jeździe odstępy są znacznie mniejsze, to po co robimy wielkie odległości, gdy stoimy lub jedziemy na pierwszym lub drugim biegu? Wcale nie pomaga to w płynności ruchu, nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, a tylko wydłuża korki. Zamiast wiecznie narzekać, pomóżmy sobie sami i zacznijmy robić to, co jest najbardziej logiczne: opuszczać drogę, by zrobić na niej miejsce innym. Nie wymaga to wielkiego wysiłku. Pamiętajmy - za nami też są samochody.
Adrian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • A ja jeszdze mojim golfikiem 4 na alusach i ksenonach tedeikiem całym w czerwieni po obwodowej (1)

    jak robi się korek szykuje mój super telefon samsung z aparatem i ropie zdjencia na fecebuka nawet jak ktoś zmienia kolo zapasowe rope mam z ciongnika tania jest to sobie jerzdze

    • 3 0

    • Miało być zabawne, a wyszło, jak zwykle. ^^^

      • 1 0

  • Pan Adrian (1)

    to najprawdopodobniej zwykły humanista, który nie ma pojęcia o eksploatacji pojazdów mechanicznych. Jeśli Pan jeździ samochodem służbowym, to oczywistym jest, że jazda na "półsprzęgle" nie stanowi dla Pana problemu. W prywatnym aucie, masakra sprzęgła jest niedopuszczalna!

    • 8 3

    • To naucz sie poprawnie jezdzic samochodem

      • 0 4

  • Nauczyć to trzeba się manewrów wyprzedzania, omijania , włączania się do ruchu.

    • 2 0

  • Korki na obwodnicy (1)

    Dość często korzystam z obwodnicy i oczywiście jazda na zderzaku to murowany wypadek ale nie tylko to jest przyczyną korków.W ostatnim miesiącu byłem świadkiem kilku takich zdarzeń gdzie wypadek był na przeciwległym pasie a korek tworzył się w obydwu kierunkach a to dla tego że ludzie zwalniają żeby sobie popatrzeć i porobić zdjęcia,
    Jednak najbardziej zszokowała mnie sytuacja na zjeździe z autostrady gdzie przed bramkami kierowcy zatrzymywali się na poboczy aby poczekać bo za 10 min otwierano bramki i przejazd był bezpłatny głupota ludzka nie zna granic !!.Można sobie przecież poczekać na parkingu czy na stacji które sa na autostradzie w obydwu kierunkach .A kompletną żenada już było to iż sporo aut które wykonywały tak niebezpieczne manewry przed bramkami do dość drogie auta a właściciel żałował 29,90 za przejazd autostradą!!!

    • 2 0

    • Cebula to stan umysłu, nie majątku.

      • 2 0

  • Dodajmy, (1)

    , że w naszym kraju obowiązuje ruch prawostronny, a na obwodnic codziennie można spotkać dziesiątki kierowców co wyprzedzają lewym pasem mając 90 na liczniku, a po zakończonym manewrze nie mają zamiaru wracać na prawy pas. Na autostradzie za coś takiego lecą mandaty to dlaczego nie karać za to na obwodnicy.

    • 3 0

    • Na polskiej autostradzie, czy na niemieckiej?

      • 1 0

  • tak sobie poczytałem wpisy i wyszło:

    1. Jak Cie nie stać na auto, paliwo i konserwację auta - kup se rower
    2. Jak udzielasz tutaj rad i wskazówek - zostań instruktorem nauki jazdy
    3. Jak krytykujesz innych - popatrz, jakim sam jesteś "miszczem"

    Nielicznym pozostałym gratuluję, że potrafią myśleć - jestem z Wami

    • 5 1

  • nie ma obowiązku jazdy 140 lewym pasem, mozna jechać z prędkościa dostosowaną do warunków i oznakowania.

    jak masz problem to kup heli kopter :) albo odrzutowiec

    • 3 2

  • Na światłach rusza się dynamicznie - nie z 3 biegu! tak, abyj ak najwiecej aut za tobą też dało radę!!

    obserwuje światła nie tylko pierwszy - reszta też przygotowuje się do ruszenia - bieg, sprzęgło ew ręka na ręcznym i ruszamy razem z tym przed sobą! Na rondzie przed zjazdem - włączamy jak tylko szybko się da - PRAWY kierunkowskaz, nie lewy !!!! PRZED wykonaniem manewru - zmiana pasa czy cokolwiek - PRZED - sygnalizujemy ZAMIAR skrętu, wykonania manewru, PRZED, nie w trakcie !!! Kierunkowskazy to takie lampki po bokach na rogach, które mówią innym że ZAMIERZASZ wykonać manewr, mają włącznik przy kierownicy. W SUVach i BMW też są seryjnie zamontowane! Wpuszcza się w korku ludzi z bocznych ulic, zostawia przestrzeń dla skręcających w boczne z pasa naprzeciwko, nie wjeżdża się na skrzyżowanie, gdy nie ma miejsca, żeby je opuścić! Ulica to nie pole bitwy!

    • 3 1

  • Do skrzyżowania dojeżdżamy zajmując zdecydowanie któryś z pasów - nie balansując pomiedzy - ktory ma mniej aut

    albo który szybciej ruszy.

    • 2 1

  • google droga zatrzymania kalkulator, wyliczcie sobie ile powinno być.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane