aktualności 24h

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (214 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (69 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (179 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (259 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (35 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

sport

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (94 opinie)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (226 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (18 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (5 opinii)

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (2 opinie)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

biznes

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (29 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarki Demolki i Korestu najlepsze

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (58 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (15 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (22 opinie)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (18 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (246 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Nowoczesne rondo w Gdańsku już otwarte

Wjeżdżając na rondo trzeba uważnie patrzeć na znaki.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Wjeżdżając na rondo trzeba uważnie patrzeć na znaki.

Pierwsze w Trójmieście rondo turbinowe już otwarte. Przez weekend kierowcy już je przetestowali - mimo obaw, niewielu sobie nie poradziło, ale prawdziwy chrzest nowego rozwiązania dopiero w poniedziałek.



Tak wygląda ruch na przykładowym rondzie turbinowym.

mat. prasowe

Tak wygląda ruch na przykładowym rondzie turbinowym.

W weekendy ruch na drogach jest bowiem o wiele mniejszy niż w dni powszednie. Ale już teraz widać, że zdecydowana większość kierowców nie ma problemów z poruszaniem się po rondzie, które powstało na skrzyżowaniu ulic Nowatorów i Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

Rondo turbinowe to w Trójmieście nowość. Teoretycznie jest dwupasmowe, ale daleko mu do klasycznych rond tego typu, które spotkać można np. w Słupsku. W "turbinie" nie ma dwóch pasów, którymi teoretycznie można jechać w każdym kierunku. Pasy są wprawdzie dwa, ale każdy z nich ma określony kierunek ruchu: prawy prowadzi do pierwszego zjazdu, lewy do kolejnych.

- Każdy, kto chce skręcić w prawo, jedzie zewnętrznym pasem, a ten, kto chce jechać w lewo lub prosto, jedzie pasem wewnętrznym - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Na razie kierowcy nie mają problemów, patrzą na znaki - dodaje.

Rondo na skrzyżowaniu funkcjonuje od piątku. Jego budowa kosztowała 7 mln zł i była współfinansowana z tzw. schetynówki. Wykonawcą było konsorcjum firm Wakoz i Poldim. Prace trwały tylko 2,5 miesiąca, bo już niedługo rozpocznie się rozbudowa lotniska i zamknięta zostanie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Jedyny dojazd w kierunku Banina będzie prowadził przez nowe rondo.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 249)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985686 2009-12-21 08:04 Rondo turbinowe nie dla naszych WSPANIAŁYCH kierwoców... (26)

bo jak tu jeździć

RUfi

popieram opinię 55 / nie zgadzam się 41
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985710 2009-12-21 08:26 Co za imbecyl projektował to skrzyżowanie. (22)

Od góry dwa pasy ruchu, jeden w lewo, drugi na wprost, ale na dwóch pozostałych już inne oznakowanie. Dlaczego u góry na zjeździe, nie ma jednego pasa ruchu. Znowu hołota, będzie się wciskać.

M

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 44
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985718 2009-12-21 08:41 O "jeździe na suwak" (6)

ktoś może zbadał natężenie ruchu i zaprojektował wg rzeczywistych potrzeb - pomyślałeś o tym?

a co do wciskania, to problem leży w braku wyszkolenia kierowców. Jeżeli na pasie, który się kończy każdy kierowca jechałby do końca i dopiero na samym końcu wpuszczaliby się wszyscy "na zakładkę", nie było by nerwów, korków i miejsca dla cwaniaków.
A tak "porządni" kierowcy wjeżdżają na zakładkę zaraz za skrzyżowaniem, przez co:
- nie dają miejsca na rozładowanie ruchu na skrzyżowaniu
- i dają do dyspozycji cwaniaków cały pas.

Ale nikt tego nie uczy. Nawet GW stawiająca znaki jazdy "na suwak" nie wytłumaczyła o co tak do końca w tym chodzi.

oczywiście najlepszy kierowca :)

popieram opinię 38 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985724 2009-12-21 08:55 GW tłumaczyła i to bardzo długo. (1)

Niestety nie każdy czyta a część nawet jak czyta to i tak wie lepiej.

Rumcajs

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985959 2009-12-23 02:48 Chyba "na szczęście"...

...nie każdy czyta tego szmatławca.

YooteQ

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985760 2009-12-21 09:51

to zalezy gdzie. tam gdzie jest zwężenie pasów w tym samym kierunku - jak najbardziej suwak. tam gdzie dwa pasy służą do jazdy w innych kierunkach (np. prawoskręt z Podwala Przedmiejskiego) suwak jest zupełnie bez sensu.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985767 2009-12-21 09:56 ???????? (1)

Ciekawe kiedy będzie pierwszy "dzwon" na tej turbinie?

kierowca

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985833 2009-12-21 14:09 Pierwszy "szczęściarz"

Pierwszy! dziś koło 9 zaliczyłem mały dzwon :(

stuknięty

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985911 2009-12-21 22:55

gdyby kierowcy byli bardziej uprzejmi i zrozumieli zasade jazdy "na suwak" lub "na zakladkę" nie było by az takich problemów z korkami, ale mentalność polskiego kierowcy: "nie wpuszcze go/jej, cwaniak"...

jor

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985729 2009-12-21 09:01 dobrze jest. masz chwilowe przebłyski wyobraźni (6)

to nie polbruk na wjazd do garażu tylko inwestycja za 7 baniek. Ktoś myślał nad tym i na pewno madrzejszy od Ciebie co już wiemy wnioskując po wypowiedzi bez argumentacji i stylu jaki to głupi kraj i dlaczego muszę tu mieszkać...

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985790 2009-12-21 10:43 za 7 baniek to pomyśleli jak je przechulać bo tak się obłowili że hej! (5)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985801 2009-12-21 11:07 (4)

Rozłóżmy Twoje zdanie na dwie części: opiniotwórczą i opinioudowadniającą.

1 > to pomyśleli jak je przechulać
2 > bo tak się obłowili że hej!

Teraz złóżmy to zdanie tak, aby zachować jego sens, ale podkreślić argument.

> Skoro tak się obłowili to pomyśleli jak je przehulać. (tutaj napisałem bez błędu).

Ja jak i inni czytelnicy mamy rozumieć, że ilość pieniędzy determinuje niegospodarność?

Po co ja w ogóle na to odpisuje...

Krokodyl Nops

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985807 2009-12-21 11:25 wlasnie po co??? (2)

Szkoda czasu i tak sie nie naucza.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985845 2009-12-21 15:45 (1)

po to, że ktoś się dobrze bawi, kiedy to czyta

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985916 2009-12-22 01:36

pozerzy .... od A do Z

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985960 2009-12-23 12:37 komentarz dnia

brawo

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985768 2009-12-21 10:00 Po pierwsze to raczej nie jest rondo turnbinowe (na zdjęciu) (3)

Po drugie to chyba nie nasze rondo... ale fotka ...

miki

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4985796 2009-12-21 11:02

To z całą pewnością jest rondo turbinowe :-)
A czy u nas, tego już nie wiem...

mar

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985899 2009-12-21 21:33 czytaj ze zrozumieniem (1)

przeczytaj opis pod zdjęciem

Chief

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985917 2009-12-22 01:37

dokladnie

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985779 2009-12-21 10:21 Pomysl o TIRACH!!! (3)

Ten pas jest min.dla nich aby cie mogl puscic po lewym....jak cie pusci...
A rondo jest oki.Kto duzo jezdzi ten wie.
Przy srednim natezeniu ruchu takie ronda sie swietnie sprawdzaja,ale tylko wtedy jesli jakis jelop nie zablokuje lewego pasa na rondzie skretem w prawo.Np tak jak jedzie teraz bialo auto i chcialo by teraz skrecic w prawo.

speed

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985802 2009-12-21 11:09 (1)

"bialo auto i chcialo by teraz skrecic w prawo"

Piękne! Czysta poezja! Rozbawiło mnie to do łez. Te celowo popełnione błędy!

Krokodyl Nops

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985853 2009-12-21 16:15 Uważaj Krokodylku:)

Żyłka ci kiedyś pęknie jak się będziesz tak frustrował:)
Ludzie piszą jak piszą i raczej tego nie zwalczysz.
Chociaż po raz pierwszy od dłuższego czasu użyłem polskich znaków:P
Aby wyrazić swoją opinię nie trzeba mieć kwiecistej mowy. Ważne, że wiadomo jaki jest sens wypowiedzi.
Ci, którzy się czepiają literówek w jakiejś dobrej opinii pod dany temat są po prostu chorzy. Byle by się przyczepić.
Pozostałość z komuny czy co...

kropek

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985854 2009-12-21 16:20 pierwsze na zdjeciu to rondo na budowlanych wlasnie

widok od strony nowatorow :P
ono ma pasy porozdzielane nie namalowanymi liniami tylko takimi wystepami z bruku, dlatego nei widac ale to jak najbardziej nasze rondo i jak najbardziej turbinowe - kto jechal ten wie :P

e

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985720 2009-12-21 08:44 (1)

takie tronda tylko w Tunezji

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985910 2009-12-21 22:41 W Tunezji i w Egipcie

tam jeśli masz sprawny klakson - to przeżyjesz.... :)))

Rabin

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985870 2009-12-21 17:38 fajnie się będzie po nim jeżdzić, jak się te białe linie zmażą...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985687 2009-12-21 08:05 zjazd.. (8)

Nie wiem moze się myle, ale czy zjazd nie powinien być z lewego pasa na prayw ?? a nie tak jak jest tam u góry.. ??

TP

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 50

zgłoś do moderacji opinię 4985700 2009-12-21 08:10

to zdjecie powyzej nie jest z budowlanych/nowatorow...

winterm

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985708 2009-12-21 08:23 Mylisz się (6)

Ten lewy (wewnętrzny) służy tylko do skrętu w lewo.Jadąc od góry (zdjęcia) masz tylko dwie możliwości. Albo pojedziesz prosto mijając rondo i wjeżdżając w pierwszy zjazd, albo pojedziesz za rondem w lewo, wjeżdżając w drugi zjazd. Oczywiście jest jeszcze trzecia możliwość. Powrót do swojego zjazdu, czyli zawrócenie na rondzie.

st

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985752 2009-12-21 09:23 Kto ma pierwszeństwo w przypadku, gdy (5)

samochód jadący "od dołu" zdjęcia z lewego pasa chce przejechać prosto przez skrzyżowanie i już zjeżdżając z ronda musi przeciąć pas "pierścienia zewnętrznego" ronda, którym poruszają się inne samochody. Czy ma obowiązek je przepuścić, czy może one muszą mu ustąpić ?

Bart

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4985756 2009-12-21 09:44

Zjazd na górną drogę jest dwupasmowy, więc nie musi przecinać prawego pasa, wjeżdża z lewego

cyklista

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985766 2009-12-21 09:56 hmm.... (3)

w rindach turbinowych ten kto chce ominąć zjazd ustępuje pierwszeństwa ( zgodnie z liniami na rondzie) więc ten co bedzie chciał przejechać prosto od dołu do góry, startując z lewgo pasa, pierwszeństa ustępuje tylko raz przy wjeździe na rondo. Zjeżdżając nie będzie musial niekomu ustąpić bo "tak go pas prowadzi". To ten kto będzie jechał po zewnętrznej będzie defakto zmieniał pas i to on (czyli zmieniający pas) musi ustapic pierwszeństwa... jaja się zaczną jak linie zasłoni śnieg i coniektórzy kierowcy zaczną te rondo trajktować ja klasyczne dwupasowe...

ja

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985809 2009-12-21 11:37 separatory (2)

dlatego na rondzie turbinowym zamiast tradycyjnego malowania powinno stosować się separatory ruchu ( w miejscach gdzie linia malowania jest ciągła) w ten sposób zapobiega się zmianie pasa ruchu w obrębie ronda. Tak robi się w Holandii.

Rafi

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985814 2009-12-21 12:15 (1)

I jak szybko znikną te separator?.....odpowiedź: do pierwszego TIR'a, który tam nie wykręci.

.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985826 2009-12-21 13:04 separator

to nie chodzi o taki separator stawiany na jezdni, tylko taki wbudowany w nawierzchnię, coś jak krawężnik ale wysokie na powiedzmy 6cm, zaufaj że ciągnik siodłowy z naczepą tego nie przestawi

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985688 2009-12-21 08:06 (5)

Rondo turbinowe w takim kształcie nie ma żadnego praktycznego sensu, prócz utrudnień. Odrębny pas do skrętu w prawo można ustalić na zwykłym rondzie, a tutaj przy przejściówce 2 pasy - 1 pas (na zdjęciu górna prawa strona) tworzy się tylko niepotrzebne zamieszanie.
Jak dla mnie to tylko przerost ambicji drogowca, który przeforsował ten pomysł.

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 74
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985690 2009-12-21 08:07 tak myślałem polski kierowca... (2)

jw

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985721 2009-12-21 08:44 (1)

Wyjaśnij sens budowania ronda "turbinowego" w kształcie jak na zdjęciu, zagraniczny wyśmienity kierowco!
Rondo turbinowe ma sens, jeśli każdy pas służy do zjazdu w inną stronę, a nie gdy jeden pas wyłączany jest na zjeździe w prawo, a drugi prowadzi do wszystkich innych zjazdów. To jest - jak juz ktoś napisał - rondo turbinopodobne.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4985769 2009-12-21 10:01 analiza ruchu

To czy pas się kończy czy prowadzi dalej zależy od analizy ruchu.

amigo

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985697 2009-12-21 08:09

zdjecie z gory to nie rondo z nowatorow/budowlanych

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985860 2009-12-21 16:33 JESTES TEPY.

...JAK W TEMACIE

Kierowca

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985689 2009-12-21 08:06 Przejeżdżam codziennie i... (4)

muszę przyznać, że to udane rozwiązanie. Wcześniej rondo bardzo się korkowało. Teraz jadąc od Bysewa do Słowackiego mija się je bez stania. Niestety dalej, a dojeździe do Słowackiego, jest już tradycyjny zator.

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985797 2009-12-21 11:02 (1)

Czy jadąc dookoła trzeba mieć włączony lewy kierunkowskaz?
Na zwykłym rondzie nie włączam kierunku w lewo (tylko w prawo jak zjeżdżam) ale z tego co widzę na zdjęciu to tu lewy by się przydał.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985918 2009-12-22 06:44 czy masz gdzieś ztrzałkę jazdy w lewo na załączonym zdjęciu, jeżeli jej nie widzisz to nie właczasz kierunkowskazu w lewo.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985822 2009-12-21 12:51 wcześniej...

wcześniej nie było ronda...

nnn

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985939 2009-12-22 09:58 masakra

Zjazd a Budowlanych w Słowackiego... masakra. Od ronda do Słowackiego powinna być jezdnia dwupasmowa w obu kierunkach. Chyba jest pozostawiona na to rezerwa. Może już za 30-40 lat coś w tym kierunku zacznie się dziać :/

doncia

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985691 2009-12-21 08:07 NO tak...

Zaraz zaczna sie głosy cudownych kierowcow, ktorym ciagle malo, malo... I jacy rowerzysci sa zli, jaki plebs jezdzi komunikacja miejska, i po co przyszla zima, etc...

I zeby wybudowac drgi na dachach budynkow.

Odezwie sie spolecznosc krzykaczy i marudow !

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985692 2009-12-21 08:07 Nie zapomnieli o czyms? (5)

A infrastruktura dla rowerzystów i pieszych gdzie?
Czy jada na wprost rowerem mam jechać środkiem ronda miedzy ciężarówkami?
Czy idąc piechotą mam skakać przez bariery energochłonne?
ja sobie poradzę, ale jeśli tak mam być, to ja chyba wolę stare skrzyżowanie...

ka2

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985701 2009-12-21 08:11 (1)

tak sie sklada ze zdjecie u gory nie przedstawia nowego ronda tylko jakies inne. przy nowym powstaly sciezki wydzielone dla rowerow :-P

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985791 2009-12-21 10:47

aaa... to dobrze, bu już sie wystraszyłem :)
poczułem się trochę wprowadzony w błąd tą fotką.

ka2

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985739 2009-12-21 09:11 tam nie ma barier energochłonnych

Tam nigdzie nie ma barier energochłonnych.

nn

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985905 2009-12-21 22:19 Możesz przejść przez las

Możesz przejść przez las albo z rowerem na plecach. Przecież nie jesteś pępkiem świata.

W.B.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4985928 2009-12-22 08:33 chyba zapomnieli

A przynajmniej nie widac tego na zdjęciu. Co będzie się działo jak spadnie śnieg i przykryje malowanie? Czy przed wjazdem na to rondo są znaki pionowe informujące o tym że zależnie od kierunku wjazdu z prawego pasa można jechac prosto lub też należy skręcić w prawo na najbliższym zjeździe?

tyija

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985693 2009-12-21 08:08 tunel pod lotniskiem (18)

poprowadzic Słowackiego tunelem pod pasem startowym. to jedyne rozsadne rozwiazanie. zadne turbiny tego nie zastapia. a Adamowicza WYKOPAC

bywalec salonów

popieram opinię 70 / nie zgadzam się 25
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985747 2009-12-21 09:18 (3)

ta, tylko, że koszt budowy takiego cuda przekracza pewnie przychody budżetu całego Trójmiasta kilka razy.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985754 2009-12-21 09:34 a ile ma kosztowac (1)

tunel pod Martwa Wisla- najwieksza polska rzeka?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985817 2009-12-21 12:30

wysuszyc wisłe

zbyteczny

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4985888 2009-12-21 19:39 w Holandii standartem są właśnie rozwiązania tunelowe

ale widz polega na tym żeby najpierw wykonać tunel a potem płytę lotniska. Bo na odwrót będzie dwa razy drożej. A ile będzie kosztować? troszkę więcej niż kładka nad Motławą, a mniej niż centrum solidarności.

Florian

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985750 2009-12-21 09:19 (11)

i ciekawe ile kosztowałby tunel o długości ponad kilometra. I po co go budować, skoro wokół lotniska jest pełno miejsca.. bo kierowcy chciałoby się jechać na wprost ? po co omijać lotnisko, to przecież 227,5 metra dłuższa jazda, ile to paliwa..

chihuahua500

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985751 2009-12-21 09:22 ciekawostka (9)

Jadąc ulicą Słowackiego z miejscowości Rębiechowo na lotnisko jest 2.3 km.
Jadąc w koło, ulica Nowatorów, nowym rondem, Budowlanych i Słowakciego jest 8.5 km.

Gdzie ty masz to 227,5 m?

Pracuję na lotnisku mieszkam w Rębiechowie

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4985758 2009-12-21 09:48 A może na odwrót?

Pracujesz w Rębiechowie, mieszkasz na lotnisku ;p

Paweł Adam Owicz

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985762 2009-12-21 09:53 (5)

Ale do lotniska dojedziesz starą drogą.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985781 2009-12-21 10:25 jak to?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985861 2009-12-21 16:40 NIE DOJEDZIESZ (3)

i nawet w artykule to zasugerowano.

Tunel płytki budowany odkrywkowo - czyli wpuszczamy koparki i spychacze, wybieramy grunt, stawiamy ściany i przykrywamy lekkim dachem - nie jest drogi. To nie są prace górnicze.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985896 2009-12-21 21:15 (2)

W artykule mowa o dojeździe do Banina, lotnisko jest trochę bliżej.
Zaś co do tunelu - Sopot mógł wybugować 200m tunelu, to 10-krotnie większy Gdańsk chyba dałby radę zbudować 1000m?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985915 2009-12-22 00:25 A ja proponuję lotnisko w tunelu. A Słowackiego górą.

A co, nie stać nas?

kuzyn gejluksa

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4985951 2009-12-22 16:56 pewnie mógłby, ale jak projektanci z rodowodem

(zeszłej epoki) przywiążą się do jakiegoś swojego pomysłu, to nie przekonasz ich żadnymi argumentami. Co z tego, że taki tunel odkrywkowy jest tani w budowie (byle przed budową płyty lotniska). Co z tego, że to najkrótszy i naturalny dojazd z Wrzeszcza. Co z tego, że tak się jeździ od dziesięcioleci. Ano nic z tego. Projektant narysował se kreskę na mapie i teraz będzie inaczej.

Puenta? 'A jezioro przesuniemy do lasu, o tam'.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985924 2009-12-22 08:26 Rębiechowo (1)

Rębiechowo to metropolia, z której miliony ludzi codziennie walą na lotnisko do pracy...

eh

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985937 2009-12-22 09:55 To nie będzie problem tylko dla garstki ludzi...

Wg badań z poczatku roku 2008 pomimo fatalnego stanu Słowackiego za lotniskiem jeździ około 8 tys samochodów dziennie (to więcej niz korzysta osób z lotniska).
Sporo z tych samochodów jedzie na lotnisko, do Owczarni, Oliwy - reszta do Wrzeszcza.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985955 2009-12-22 17:29

tylko 1 kilometr

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985775 2009-12-21 10:15 mózg se wykop idioto!!! (1)

a Adamowicza zostaw w spokoju bo to dobry gospodarz Gdańska

Piotr

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 4985828 2009-12-21 13:27 dobry gospodarz Adamowicz

wiec wez zastosuj takie porownanie. O ile wzrosl budzet panstwa miedzy 1999 rokiem a 2009 i obok porownaj to ze wzrostem budzetu gdanska.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985694 2009-12-21 08:08

od dzisiaj również testować rondo będą rowerzyści :)))

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985695 2009-12-21 08:09 Szybciutko sie uwinęli (1)

Widać, że jak się chce to można. Brawo!

gekon

popieram opinię 55 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4985773 2009-12-21 10:11 a na wiosne wyjdą pierwsze kwiatki

...ze tu nagle to cos zostało zrobione nie tak a to Biedronkowa jakosc itd...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985696 2009-12-21 08:09 Pierwsze w Trójmieście rondo turbinowe już otwarte. (6)

do Autora
jakie pierwsze, w centrum Gdańska jest od dawnw, - wokół pomnika Sobieskiego

Osc

popieram opinię 65 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985726 2009-12-21 08:56 to nie jest turbinowe amatorze (5)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985741 2009-12-21 09:13 ale tak działa (4)

Ale działa jak turbinowe - specjalisto...

aaa

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985743 2009-12-21 09:14 sory, rondo może działa ale kierowcy na nim wręcz przeciwnie. (3)

bekabeka

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4985908 2009-12-21 22:27 bo to jest popierdolondo

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4985909 2009-12-21 22:34 (1)

jak ja lubię czytac wasze teksty:D Zawsze poprawiają humor:D:D:D:D

10/10:D

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4985913 2009-12-21 23:42

co racja to racja
niektóre komentarze są mega zabawne
też często na poprawę humoru je dobie serwuję
pozdro600

just Goś

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: