• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obniżą jezdnię, bo autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem

Patryk Szczerba
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy. Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy.

Obniżenie jezdni ulicy Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pozwoli przejechać gazowym autobusom pod wiaduktem kolejowym przy stadionie. Obecnie na trasę linii w kierunku Witomina kierowane są pojazdy starszego typu. Prace projektowe mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobra decyzja?

Dwa lata temu pisaliśmy, że nowo zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Mniejszy komfort dla pasażerów

W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji. Przewoźnicy świadczący usługi dla ZKM Gdynia twierdzili, że rozmowy dotyczące rozwiązania problemu rozpoczęły się w 2007 roku, gdy na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze gazowce, ale do konsensusu nie doprowadziły.

Przedstawiciele ZKM bezradnie rozkładali ręce, tłumacząc, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta, a na Witomino i tak jeżdżą nowe autobusy - tyle, że na innych liniach.

Jednocześnie dwa lata temu odrzucali propozycję, by autobusy zmieniły trasę z pominięciem wiaduktu, tłumacząc, że zmiany byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów i kosztowne. W międzyczasie okazało się, że korki na ul. Małokackiej są tak duże, że autobusy i tak popołudniami jeżdżą często objazdem, skręcając za wiaduktem w ul. Olimpijską.

Rozwiązaniem kłopotów z korkami ma być buspas, którego stworzenie na szerokiej ul. Małokackiej nie wymaga dużego nakładu pracy. Powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku, dzięki czemu jest szansa, by z Redłowa przez Witomino na Chwarzno i Wiczlino jeździło więcej autobusów.

Rozwiązaniem obniżenie jezdni

Urzędnicy zaczęli też myśleć o kłopotach z wiaduktem kolejowym. Od dawna twierdzili, że szans na jego przebudowę nie ma ze względu na skomplikowany charakter inwestycji i koszty. Znaleziono inne, prostsze wyjście, czyli obniżenie ulicy Stryjskiej tak, by mogły się tam zmieścić wszystkie autobusy. Początkowo również takie rozwiązanie było jednak odrzucane, ale ekspertyzy zostały wykonane i dają nadzieję na zmiany.

- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe - zapewniają urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Na czas remontu trzeba będzie zamknąć przejazd i wytyczyć objazdy. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu, kiedy rozpoczną się prace i ile potrwają, okaże się w najbliższych miesiącach, po tym, gdy będzie gotowy projekt.

Problemy z przejazdem mają też samochody ciężarowe. Poniżej film z sierpnia 2016 roku

Miejsca

Opinie (129)

  • Zbiorniki z paliwem na dachu ?

    • 8 0

  • Trza myslec

    A ja sie pytam gdzie byl ZKM gdy robiono remont? Nie wiedzieli za tam busy jezdza? Nie znaja wysokosci? Nie potrafia przewidywac? To niech tera lopaty w garsc i sami kopia nizsza ulice a nie sie woza po miescie nowymi fordami i kijankami a pasazerowie rozpadajacymi sie manami z lat...2001-2003 gdzie farba i naklejki zakrywaja rdze a g...no glina i plastelina trzyma reszte do kupy :)

    • 18 2

  • szczurek masz honor? Odejdź już prosze (1)

    Dość tego ciagłego planowania.

    • 20 4

    • Ten typ człowieka nie wie co to honor.

      • 5 2

  • Przed mostem postawić wyskocznię..

    lub zrobić końcowy przystanek..reszta z buta..

    • 14 1

  • (2)

    w 2007 pojawiły się pierwsze niemieszczące się tam autobusy... mamy 2017, minęło 17 lat i nic się nie zmieniło
    brawo pan szczurek, barwo samorzadniaki

    • 19 4

    • 10lat

      • 8 0

    • Analizy u szczura trwają:)))

      • 5 1

  • Niezbyt to ładnie w Gdyni wygląda

    Brak koordynacji i menadżeryzmu miejsca. Jest obecnie Euro 2017 i jakoś nie widzę spójności inwestycji a imprezą. Więc zapytam wprost, czy Gdynia dorosła do takich imprez ? A może podchodzi zbyt nonszalancko ?

    Wiadomo więc, że „wyzwaniem dla Gdyni jest zatem w pierwszej kolejności usunięcie zaległości w rozbudowie, modernizacji i rewitalizacji infrastruktury transportowej oraz połączenie infrastrukturalne najważniejszych ośrodków dzielnicowych celem wzrostu z obszarami o niższej dynamice rozwoju i włączenie ich w sieć ogólnego transportu a zwłaszcza publicznego.
    No i zamiast dobudować jeszcze jedną nitkę drogi poszerzyć most na ul. Stryjskiej i dogadać się z SKM, aby między jezdniami wybudowali windę dla niepełnosprawnych i przejście wprost na PPNT. Jeden pogłębić a drugi wykonać prawidłowo wtedy w czasie meczu można by zamykać tylko jeden pas jezdni. Drugi to KM , wiem, wiem, że opóźnienia, ale kosztem Karwin można by przyspieszyć Stadion a od niego odgrodzić trybuną na 3 m. boisko treningowe.
    szkoda, ze w Gdyni przestano myśleć , właściwie planować i mieć jakieś wizje miasta wygodnego z ułatwieniami.

    • 12 2

  • CNG tam przechodzi (1)

    Ale bardzo powoli. Wiem bo jechałem linią 121 porannym kursem. Autobus CNG ma 3,40 wys. Dyspozytor mówił że przejdzie, miał rację.

    • 9 2

    • Ale jak zachaczy...piet...e to bedzie tragedia, gazowiec to nie zabawa z 8 butlami cng na dachu

      • 2 4

  • Prawda jest taka ze autobusy i gazowce i nowe solaris mieszczą się pod mostem. Wystarczy tylko jechać bardzo powoli. Dodać do znaku zakazu nie dotyczy zkm i po sprawie

    • 6 5

  • Takie jaja tylko Ww Gdyni - Stolicy kiczu i miast , które myślą ,że nie są wioską.

    • 9 6

  • Co za debile kupują autobusy które nie mieszczą się na trasie

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane