• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obniżą jezdnię, bo autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem

Patryk Szczerba
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy. Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy.

Obniżenie jezdni ulicy Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pozwoli przejechać gazowym autobusom pod wiaduktem kolejowym przy stadionie. Obecnie na trasę linii w kierunku Witomina kierowane są pojazdy starszego typu. Prace projektowe mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobra decyzja?

Dwa lata temu pisaliśmy, że nowo zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Mniejszy komfort dla pasażerów

W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji. Przewoźnicy świadczący usługi dla ZKM Gdynia twierdzili, że rozmowy dotyczące rozwiązania problemu rozpoczęły się w 2007 roku, gdy na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze gazowce, ale do konsensusu nie doprowadziły.

Przedstawiciele ZKM bezradnie rozkładali ręce, tłumacząc, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta, a na Witomino i tak jeżdżą nowe autobusy - tyle, że na innych liniach.

Jednocześnie dwa lata temu odrzucali propozycję, by autobusy zmieniły trasę z pominięciem wiaduktu, tłumacząc, że zmiany byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów i kosztowne. W międzyczasie okazało się, że korki na ul. Małokackiej są tak duże, że autobusy i tak popołudniami jeżdżą często objazdem, skręcając za wiaduktem w ul. Olimpijską.

Rozwiązaniem kłopotów z korkami ma być buspas, którego stworzenie na szerokiej ul. Małokackiej nie wymaga dużego nakładu pracy. Powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku, dzięki czemu jest szansa, by z Redłowa przez Witomino na Chwarzno i Wiczlino jeździło więcej autobusów.

Rozwiązaniem obniżenie jezdni

Urzędnicy zaczęli też myśleć o kłopotach z wiaduktem kolejowym. Od dawna twierdzili, że szans na jego przebudowę nie ma ze względu na skomplikowany charakter inwestycji i koszty. Znaleziono inne, prostsze wyjście, czyli obniżenie ulicy Stryjskiej tak, by mogły się tam zmieścić wszystkie autobusy. Początkowo również takie rozwiązanie było jednak odrzucane, ale ekspertyzy zostały wykonane i dają nadzieję na zmiany.

- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe - zapewniają urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Na czas remontu trzeba będzie zamknąć przejazd i wytyczyć objazdy. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu, kiedy rozpoczną się prace i ile potrwają, okaże się w najbliższych miesiącach, po tym, gdy będzie gotowy projekt.

Problemy z przejazdem mają też samochody ciężarowe. Poniżej film z sierpnia 2016 roku

Miejsca

Opinie (129)

  • cebulak (1)

    Witamy w Gdyni - mieście absurdalnych pomysłów :D

    • 36 9

    • Nieno - nie jest tak źle. Mogli wymyślić ekipę 20 typa (np kibiców) którzy by tam dociążali autobus przy przejeździe pod mostem.

      • 4 2

  • A ja im na to...

    ... obniżcie jezdnię bo po co ma być tak wysoko? Nawet autobusy Wam się tam nie mieszczą.

    • 7 5

  • "11Foot8 Bridge" to słynny przykład na YT i nawet ma stronę www (1)

    • 8 0

    • polecam zobaczcie :) beka jak nic - u nas też są takie drajwery bezmyslne :)

      może się zmieści...

      • 2 0

  • Ot, projektanci od siedmiu boleści (1)

    Nie można było od razu zaprojektować i wykonać z należytą rezerwą wysokości???

    • 18 9

    • tzn. przed wojną?

      • 7 2

  • jak to u szczura, zero dat. Od 2 lat urzędnicy myślą co zrobić :)) (2)

    Ile to kaw i ciasteczek zjedli, szczur też pewnie zmartwiony, kiedyś pewnie coś zrobią. ..

    • 21 5

    • Ale to rozwiązuje dwie sprawy. Wszak dużo czytelników na trójmiasto.pl chciało tunelu pod torami. Co prawda w innym miejscu - ale lepiej brać co dają ;) Taki głębszy przejazd to prawie tunel.

      • 8 1

    • Jak obsadzą Prezydenta Miasta Horalą to nastąpi cud samounoszenia wiaduktów

      • 1 0

  • Kerofca powinien zawsze przed wiazdem krzyknąć ;-"Uwaga ! , wjeżdżamy pod niski wiadukt , proszę się schylić " !

    • 20 1

  • Ten wiadukt jest nie tylko za niski ale też za wąski. (2)

    chociaż jek będzie wyższy to od razu zostanie opanowany przez Tiry które obecnie nie mogą przejechać pod tym wiaduktem

    • 22 2

    • A jaki problem postawić znak zakazu wjazdu dla ciężarówek? (1)

      • 4 2

      • Problem postawienia znaku żaden

        Ale kto postawi ? znając urzędników to wpierw musi być projekt potem ktoś musi zatwierdzić a potem trzeba poszukać wykonawcę znaku a to potrwa kilka lat. Niektóre skrzyżowania czy ulice miały być przebudowane kilka lat temu i nic się nie dzieje.

        • 9 1

  • Ciekawe (2)

    Ale widzę mały problem jak zrobia wgłebienie bedzie sie tworzyc wielka kałuza lub mini jeziorko

    • 18 1

    • (1)

      w Sopocie tez jest wglebienie, jakies 20 wieksze i jakos daja rade

      • 2 1

      • Tylko

        Że w Sopocie masz rynny doprowadzając wodę A tu raczej niebedzie

        • 1 1

  • Tylko kabriolety...taką mam koncepcje

    • 15 3

  • W Gdyni maja autobusy na CNG i elelektryczne w Gdańsku Budyń kupuje tylko od znajomego kolesia (1)

    dystrybutora Mietków .I dodatkowo kupuje to co nikt juz w europie kupować nie chce czyli stare nieekonomiczne i mocno trujące spalinami ropniaki z Turcji.

    • 11 8

    • Nie wiesz - nie zabieraj głosu

      A właśnie że nie. Kupuje Citaro, a te są produkowane we Francji.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane