• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
14 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów. Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów.

101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.



Czy jeździsz Obwodnicą Trójmiasta?

Potwierdza się, to o czym mówią od dłuższego czasu eksperci transportu. Liczba aut nieustannie rośnie, także w Trójmieście. Ponadto coraz częściej i dalej nimi podróżujemy. Dowód? 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem zanotowano rekordowe natężenie ruchu na obwodnicy w rejonie Osowej. Przejechało tam 101 tys. 200 samochodów.

Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.

Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.

- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.



- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.

Miejsca

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • Bądżmy Mądży (3)

    Rozbudowa obwodnicy i droga zielona , tunel pod pachołkiem. To juz powinno się budować.

    • 6 19

    • To juz powinno się budować.

      żeby mieć korki na krzyżowce Grunwaldzka/Droga Zielona, w Oliwie i na zjazdach z obwodnicy?

      • 0 0

    • najpierw...

      ...skończcie Słowackiego...

      • 3 0

    • kolejny któremu opary zaszkodziły

      • 6 0

  • ... (1)

    Daje jeszcze 4 lata i Gdańsk to będzie jeden wielki korek. Budyń cały czas sprzedaję tereny pod deweloperke , gdzie nie spojrzeć budowa ale o infrastrukturze drogowej nikt już nie pomyśli.
    Teraz takie czasy że każdy w mieście chcę mieć minimum jedno auto na mieszkanie. Więc dróg nie przybywa ale samochodów wraz z nowymi mieszkaniami juz tak.

    • 17 3

    • Teraz takie czasy że każdy w mieście chcę mieć minimum jedno auto na mieszkanie.

      Tylko wierzyć, że ta głupota nie wytrzyma próby czasu. Miasto to miasto, a nie parking i bloki.

      • 1 0

  • (3)

    "- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną."

    NIE. Tego właśnie nie należy robić, panie "ekspert". Należy poprawić transport zbiorowy i i powstrzymać defragmentację miasta. Do centrum Londynu i Nowego Jorku wjeżdża dziennie ponad milion ludzi komunikacją publiczną. Da się.

    • 28 13

    • (2)

      Trzeba byc debilem żeby porównywać Trójmiasto z marną skm-ką do NY z rozbudowaną siecią metra.

      • 10 7

      • Trzeba być debilem

        aby nie rozumieć, że SKM może jeździć częściej, szybciej i wygodniej.
        Tylko, że wtedy nie zarobią koledzy ze Strabagów i Eurovii, tylko Pesy i Newagi.

        • 2 1

      • Trzeba nie mieć kompleksów

        • 3 1

  • Poszerszenie obwodnicy nic nie da (1)

    Niestety drogi 2 i 3 pasmowe mają taką samą pojemność, gdyż kierowcy trzymają się dalej od siebie. Poza tym są miejsca typu niewielki mostek zaraz za wjazdem z Estakady Kwiatkowskiego na obwodnicę, który blokuje poszerzenie. Niestety budowa drogi alternatywnej też nie na wiele się zda, gdyż to nie tylko arteria Trójmiasta, ale główna droga "przelotowa". W planach jest przedłużenie do portu i Via Maris - to przecież jeszcze zwiększy ruch. Obawiam się, że po prostu... musimy przywyknąć do korków.

    • 14 5

    • albo wrócić na kolej

      o ile ktoś ją weźmie do galopu - i da nią piniądze nie mniejsze, niż na drogi

      • 1 0

  • komentarz (1)

    Zwykła nagonka medialna !!!!

    porazka systemu panstwa ktory nie moze zaczac od 10 lat inwestycji drogowej

    w koncu stanie wszytko na tej piepsz........ Obwoddnicy !!!!!!!!!!!!!

    • 11 1

    • A po co ci kolejna obwodnica

      jak zjechać się z niej nie da?

      • 0 0

  • (1)

    Przydałoby się więcej połączeń autobusowych przez obwodnicę. Niestety kolej nie zdaje egzaminu. Obniżenie ceny biletów też mogłoby pomóc.

    • 19 5

    • Przydałoby się i poprawienie SKM

      (szybciej, częściej, wygodniej), i JAKIEKOLWIEK autobusy na obwodnicy - bo w Gdańsku nie ma ŻADNYCH

      • 1 0

  • To smutna wiadomość (4)

    Ale rządzą przecież zwykli, typowi Polacy, dla nich samochód jest najważniejszy, nie komunikacja miejska.
    I wciąż myślą, że korki rozładują, budując więcej ulic. W USA też tak myśleli, 50 lat temu, a teraz cierpią. Czy zawsze Polak musi się uczyć na swoich, nie cudzych błędach?

    • 30 26

    • Sugerujesz tramwaj na obwodnicy? (1)

      • 9 8

      • za komuny mniej więcej tak planowano kolejną linię SKM.

        Dziś przydałaby się bardzo.

        • 1 0

    • Co wy idioci z tą komunikacją macie (1)

      Przecież widzicie że ona w Gdańsku nie działa.

      • 3 11

      • obwodnica tez nie dziala, trzeba zamknac

        • 4 1

  • DPF filtrowcy

    Haha, ja sam jechałem ze 4 razy tam i z powrotem wypalając filtr DPF w nowoczesnym dieslu!!!
    Pewnie takich jak ja jest więcej

    • 0 1

  • Zapis ilości aut 101 200! (2)

    co to za pisownia "101tys. 200"?

    • 6 0

    • A do 'ilości' nie masz zastrzeżeń? Jeśli policzalne to 'liczba' powinna być...

      • 2 0

    • albo ponad 101 tys. :)

      • 2 0

  • Gdańska GDDKiA chce by powstała OM, (2)

    bo wtedy utrzymanie drogi po której jeżdżą samochody spuści na samorządy, a sama będzie zajmować się drogą po której hula wiatr.

    • 21 4

    • (1)

      Sam pamiętam jak na dzisiejszej obwodnicy hulał wiatr. A ruch na światłach na Osowej po Spacerowej był większy niz na samej obwodnicy. Ale ktoś pomyślał i wybudował. Dziś trzeba było by siąść i wykoncypowac jak świat i technologia będzie wyglądała za 10-15 lat bo w takiej perespektywie należy projektowac nowe rozwiązania a nie jak dzisiaj; oooo... tu jest korek zrobimy dzisiaj jeden pas więcej...

      • 9 0

      • Światła to były późno, jak byłem dzieciakiem to tylko znaki były...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane