• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią zdublowaną estakadę w Gdyni

Michał Sielski
28 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaje estakada rowerowa dla odważnych
Zjazdy z estakady będą łagodniejsze i szersze. Zjazdy z estakady będą łagodniejsze i szersze.

Poszerzone promienie skrętu i dowiązanie nowej drogi do ścieżki przy ul. Janka Wiśniewskiego - po kilkumiesięcznych protestach okazało się, że krytykowany przez rowerzystów projekt można poprawić.



Droga zostanie połączona z ciągiem pieszo-rowerowym przy ul. Janka Wiśniewskiego. Droga zostanie połączona z ciągiem pieszo-rowerowym przy ul. Janka Wiśniewskiego.

Czy "zwykli" ludzie mają wpływ na decyzje władzy?

Estakada dla rowerzystów, biegnąca wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego to najgłośniejsza inwestycja w Gdyni. Jednak nie z powodu rozmachu, który jest spory: droga będzie wiodła od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni. Kwestią sporną jest przede wszystkim 367-metrowa estakada na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni, przeciwko której protestują... sami rowerzyści.

Najpierw nie mogli pogodzić się z tym, że miasto wykona warty 10 mln zł projekt, który wcale nie był priorytetowy. Potem - gdy okazało się, że rozpisany został przetarg i wyłoniony wykonawca - inżynierowie zaczęli wytykać błędy projektowe. M.in. zbyt ostre łuki zjazdów, które mogłyby być niebezpieczne dla mniej wytrawnych rowerzystów.

Przez kilka miesięcy władze miasta odrzucały argumenty rowerzystów, twierdząc, że droga została zaprojektowana zgodnie ze wszystkimi przepisami. Dobrze jednak wiemy, że część polskich norm nie ma wiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem. Wygląda na to, że pogląd ten - przynajmniej częściowo - zaczęli także podzielać urzędnicy. Projekt zostanie bowiem zmodyfikowany.

- Małe promienie łuków w rejonie zjazdu z estakady rowerowej zostały zastosowane właśnie ze względu na bezpieczeństwo ruchu - przekonuje naczelnik gdyńskiego wydziału inwestycji Teresa Horiszna. - Mają na celu wymuszenie wyhamowania prędkości - dodaje.

Promień łuku zostanie jednak zwiększony z sześciu do ośmiu metrów, co spowoduje poszerzenie drogi rowerowej z 2,95 m do 3,25 m. To pozwoli pokonać zakręt łagodniej i jednocześnie niewiele szybciej. Będzie więc wygodniej, a bezpieczeństwo rowerzystów pozostanie niezagrożone. Okazuje się również, że nowa droga rowerowa może zostać połączona z biegnącą wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego.

- Zostanie dowiązana do jednokierunkowych ciągów pieszo-jezdnych wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego przez wyznaczenie dodatkowego przejazdu rowerowego przez ulicę - informuje Teresa Horiszna.

Te informacje cieszą przedstawicieli Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, którzy domagali się zmian.

- Bardzo się cieszymy, że mimo dużych emocji wywołanych naszym protestem w mediach, udało się podejść do sprawy w sposób racjonalny. Nie ukrywamy, że zakres naszych uwag był o wiele szerszy, ale traktujemy to ustępstwo jako sygnał, że klimat do dialogu się ociepla - mówi Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

Rowerzyści planują teraz publikację tzw. "białej księgi". Będzie to dokument opisujący sprawę w oparciu o oficjalne dokumenty. - Zamierzamy ją kolportować w środowisku akademickim jako podstawę do zbioru dobrych praktyk przy organizacji tak dużych inwestycji rowerowych - zaznacza Łukasz Bosowski.

Opinie (116) 6 zablokowanych

  • Ścieżki rowerowe na węźle Wzgórze to też dziadostwo

    • 3 1

  • trasa (1)

    Tylko czemu tak wysoko jest ta estakada dla rowerzystów. Nikt nie myślał przy projektowaniu.

    • 3 1

    • czyli tradycyjnie

      • 2 0

  • Miasto Gdynia wraz z portem zbudowano w cztery lata.

    Bez obecnej technologii, komputerów, sprzętu ciężkiego. Były za to konie i dobre chęci. Dlaczego teraz, prawie sto lat później wszystko trwa dłużej, nie mówiąc o miernej jakości. Arogancja urzędników przekracza wszelkie możliwe granice. Ci, którzy przez nas wynajęci dzielą nasze pieniądze wyrwane w różny, czasem bardzo perfidny sposób wmawiają nam jak mamy tu cudownie, jednocześnie traktując ludzi (swoich chlebodawców) jak bydło. Może czas się obudzić. Może potrzebujemy po prostu drugiego Franciszka Sokoła, który ten bajzel posprząta ..... pomarzyć zawsze można.

    • 9 2

  • jak zwykle

    ekipa Stepy zawsze ma racje znow kasa poszla do kibla. Moze w koncu ktos w UM sie opamieta.

    • 4 2

  • MASAKRA! (2)

    TAM JEST SZEROKI CHODNIK KTÓRY MÓGŁ BYĆ WYKORZYSTANY LUB POSZERZONY DLA PIESZYCH I ROWERÓW! A TĄ STROMĄ BUDOWLĘ MOGLI PRZENIESĆ NAD TORY SKM! BO NIE MA JAK ROWEREM NA MORSKĄ DOJECHAĆ!!! HALO JEST TAM KTOS MYŚLĄCY????

    • 8 2

    • (1)

      2m to jest szeroki chodnik ? W jaki sposób chciałbyś go poszerzyć ?

      • 0 1

      • dlaczego nie przeprowadzono badań na temat skali ruchu pieszych w tym miejscu?

        przypuszczalnie był pomijalnie mały

        • 1 1

  • Co do opini to jeszcze...

    ... jeszcze jakiś idiota zrobił betonowy bruk na skrzyżowaniu Chylońskiej z Północną - Gratuluję tępoty!!! Zakładam ze to właściciel firmy handlującej amortyzatorami.

    • 6 1

  • to nie węzeł Wzgórze tylko Bubel !.

    • 0 2

  • Dobrze że nie muszę dojeżdżać od tamtej strony bo chyba bym się pochlastał

    Za to mam rozgrzebaną całą DDR od Reala aż do Wzgórza. Już miesiąc sią babrzą i końca nie widać. Syf i malaria a rowerem to trzeba pod prąd jechać po ulicy bo inaczej nie da rady... Założę się że przez następne 3 miesiące tak będzie albo jeszcze dłużej... Przebudowę ronda to zaczęli od tego że je rozwalili i położyli "tymczasowe" płyty. Tymczasowość polega na tym że będą tam leżeć jeszcze 2 lata...

    • 2 2

  • za moję a nie Stępy

    pieniądze - DZIĘKUJĘ

    • 2 0

  • Po co Wam drogi Rowerowe? (2)

    Jak codziennie widze was na jezdni zamiast na drodze dla rowerow przyklad ul Bosmanska !

    • 1 2

    • a próbowałeś jechać kawałek drogą rowerową by po chwili być zmuszony przejeżdżać na drugą stronę

      bo tam ją poprowadzili by "poprawić bezpieczeństwo" cyklistów?

      • 3 1

    • po co jest przy Bosmańskiej taka droga?Przy takich ulicach się robi pasy rowerowe w jezdni a nie zabiera miejsce pieszym

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane