• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią zdublowaną estakadę w Gdyni

Michał Sielski
28 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaje estakada rowerowa dla odważnych
Zjazdy z estakady będą łagodniejsze i szersze. Zjazdy z estakady będą łagodniejsze i szersze.

Poszerzone promienie skrętu i dowiązanie nowej drogi do ścieżki przy ul. Janka Wiśniewskiego - po kilkumiesięcznych protestach okazało się, że krytykowany przez rowerzystów projekt można poprawić.



Droga zostanie połączona z ciągiem pieszo-rowerowym przy ul. Janka Wiśniewskiego. Droga zostanie połączona z ciągiem pieszo-rowerowym przy ul. Janka Wiśniewskiego.

Czy "zwykli" ludzie mają wpływ na decyzje władzy?

Estakada dla rowerzystów, biegnąca wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego to najgłośniejsza inwestycja w Gdyni. Jednak nie z powodu rozmachu, który jest spory: droga będzie wiodła od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni. Kwestią sporną jest przede wszystkim 367-metrowa estakada na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni, przeciwko której protestują... sami rowerzyści.

Najpierw nie mogli pogodzić się z tym, że miasto wykona warty 10 mln zł projekt, który wcale nie był priorytetowy. Potem - gdy okazało się, że rozpisany został przetarg i wyłoniony wykonawca - inżynierowie zaczęli wytykać błędy projektowe. M.in. zbyt ostre łuki zjazdów, które mogłyby być niebezpieczne dla mniej wytrawnych rowerzystów.

Przez kilka miesięcy władze miasta odrzucały argumenty rowerzystów, twierdząc, że droga została zaprojektowana zgodnie ze wszystkimi przepisami. Dobrze jednak wiemy, że część polskich norm nie ma wiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem. Wygląda na to, że pogląd ten - przynajmniej częściowo - zaczęli także podzielać urzędnicy. Projekt zostanie bowiem zmodyfikowany.

- Małe promienie łuków w rejonie zjazdu z estakady rowerowej zostały zastosowane właśnie ze względu na bezpieczeństwo ruchu - przekonuje naczelnik gdyńskiego wydziału inwestycji Teresa Horiszna. - Mają na celu wymuszenie wyhamowania prędkości - dodaje.

Promień łuku zostanie jednak zwiększony z sześciu do ośmiu metrów, co spowoduje poszerzenie drogi rowerowej z 2,95 m do 3,25 m. To pozwoli pokonać zakręt łagodniej i jednocześnie niewiele szybciej. Będzie więc wygodniej, a bezpieczeństwo rowerzystów pozostanie niezagrożone. Okazuje się również, że nowa droga rowerowa może zostać połączona z biegnącą wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego.

- Zostanie dowiązana do jednokierunkowych ciągów pieszo-jezdnych wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego przez wyznaczenie dodatkowego przejazdu rowerowego przez ulicę - informuje Teresa Horiszna.

Te informacje cieszą przedstawicieli Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, którzy domagali się zmian.

- Bardzo się cieszymy, że mimo dużych emocji wywołanych naszym protestem w mediach, udało się podejść do sprawy w sposób racjonalny. Nie ukrywamy, że zakres naszych uwag był o wiele szerszy, ale traktujemy to ustępstwo jako sygnał, że klimat do dialogu się ociepla - mówi Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

Rowerzyści planują teraz publikację tzw. "białej księgi". Będzie to dokument opisujący sprawę w oparciu o oficjalne dokumenty. - Zamierzamy ją kolportować w środowisku akademickim jako podstawę do zbioru dobrych praktyk przy organizacji tak dużych inwestycji rowerowych - zaznacza Łukasz Bosowski.

Opinie (116) 6 zablokowanych

  • na temat dobrych tras rowerowych w internecie jest m.in. coś takiego:

    Rachel Smith z AECOM twierdzi, że szerokie na siedem metrów Supertrasy rowerowe są czynnikiem X mogącym przekształcić nasze miasta, nasz styl życia i nasze zdrowie oraz zrewolucjonizować sposoby naszego poruszania się.
    Kraje tzw. Zachodu tkwią w kryzysie otyłości, powiązanej z chorobami serca i liczbą przypadków cukrzycy wymykającą się spod kontroli.
    Zadłużenie osób prywatnych, obciążenie kredytami hipotecznymi gospodarstw domowych i dług publiczny wielu krajów osiąga poziom nieznany nigdy przedtem w historii, do tego pełzniemy codziennie w marnujących czas zatorach drogowych. Mimo przybliżającego się zagrożenia wyczerpaniem się złóż paliw kopalnych i ryzyka kryzysu energetycznego, decydenci kształtujący naszą infrastrukturę nadal planują i budują coraz więcej dróg szybkiego ruchu, autostrad i tuneli w pożałowania godnym dążeniu do przezwyciężenia korków. Takie procesy mają miejsce chociaż praktycznie nie ma już na świecie miasta, którego mieszkańcy twierdziliby że chcemy, by po naszym mieście jeździło więcej samochodów. Nasz siedzący tryb życia, pełen stresu i nie mające ekonomicznego uzasadnienia wybory i patetycznie ogłaszane plany rozbudowy miast powoli, niepostrzeżenie prowadzą nas w ślepy zaułek.

    • 1 0

  • Gdymia rowerowym badziewiem

    za który odpowiada Szczurek Wojciech oraz Wydział propagandy kierowany przez Joanny

    • 4 1

  • Super sprawa ta ścieżka! (4)

    Jestem mieszkańcem Obłuża, jeżdżę rekreacyjnie rowerem staram się w ciepłe dni 2-3 razy w tygodniu pojeździć. Dla mnie ta ścieżka to super sprawa jest trochę pod górkę ale raczej inaczej tego nie można było zrobić gdyż pod nią znajduje się teren prywatny ale i tak dobrze zrobione. w końcu jest ścieżka. Bo kiedyś jadąc pod estakadą tą ulicą mimo że to tylko kawałek to i tak dech w piersiach zapierał jak mijały Cie co chwile TIR-y z bazy kontenerowej.

    Jak dla mnie super pomysł nie należę do jakiegoś głupiego stowarzyszenia rowerzystów, którzy protestują tam za dużo, pewnie większość nie pochodzi i nie jeździ w tereny Obłuża itp... Teraz jeszcze by się przydała jakaś przeprawa przez Tory do ulicy Hutniczej docelowo na Morską :) i więcej ścieżek na Obłużu górnym :)

    • 4 0

    • do PKG (1)

      1. rekreacyjnie to idź pojeździć gdzieś do lasu zamiast się truć
      2. zamiast przejazdu z Wiśniewskiego na Hutniczą lub ścieżek na górnym Obłużu masz tą niepotrzebną estakadę (jeżdżę tamtędy więc wiem o czym piszę), ale ciesz się z estakady na której musisz gratis 2 metry pod górę wjeżdżać (widocznie jest jakaś potrzeba by była wyżej niż Kwiatkowskiego)

      • 4 1

      • Gratuluję formy!

        Jeśli nie dajemy rade wjechać na taka górkę do gratuluję formy!

        Żeby wjechać bokiem estakady z bazy kontenerowej na Obłuże centrum trzeba było pokonać większą górkę :) Do tego co to jest w porównaniu z którąkolwiek z górek które trzeba pokonać aby dotrzeć z dolnego Obłuża, Pogórza czy Oksywia na górną część :) Nie przesadzajmy z tą wielką górką na tej ścieżce rowerowej.

        Las lasem, ale dobre ścieżki rowerowe w Lesie są właśnie tam w terenach grabówka, pustek Cisowskich.
        Bo na Obłużu mało tych lasów.
        A rekreacyjnie tez czasem chciałbym sie dostać do centrum Gdyni lub Sopotu itp :)

        • 0 0

    • teren prywatny? (1)

      proszę dokładnie sprawdzić publicznie dostępne mapy z wykazem działek a potem powtarzać slogany o "mieście prywatnym". Wykupienie od spółdzielni mieszkaniowej kilku metrów kwadratowych za przystankiem pozwoliłoby płynnie połączyć istniejącą już drogę dla rowerów na Unruga z pasem pieszo-rowerowym na zjeździe. Miasto uznało że lepiej wydać kilkanaście milionów złotych na budowlę niezgodna ze standardami, które zamówiło i opłaciło z Pańskich podatków.

      Brak odpowiednich konsultacji społecznych widzi w tej sprawie sam pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.

      Jakieś głupie stowarzyszenie przekonuje setki osób, że podobna sytuacja nie może się więcej powtórzyć.

      • 1 2

      • tak prywatny :)

        Nie zapominajmy że po drodze jest też teren o ile dobrze kojarzę Bazy Kontenerowej albo Portu, i są tory :)

        Może sama ta estakada nie do końca jest w 100% wypalonym pomysłem to już sama ścieżka od tej estakady do Janka Wiśniewskiego jest dobra.

        A poza tym nie ma co już za dużo komentować bo już jest zbudowana i nie zburzą jej, także pozostaje z niej korzystać.

        • 0 0

  • a co na sTĘPA?

    pierwszy i najgorszy architekt mojego Miasta? Wszystko ma w d... bo liczą się tylko wybory i ogłupianie ludzi

    • 4 1

  • Bezmyślność (1)

    Droga dziurawa, podwójna ciągła, obok super droga rowerowa, A rowerzysta środkiem drogi slalomem omijający dziury i sznur samochodów za nim. Proponuję trochę ruszyć głową. Poszerzyć jezdnie, i obok niej droga rowerowa, która w sytuacjach ekstremalnych może słuzyć jako droga dla służb ratowniczych, bo przy wąskich drogach i licznych słupkach i wysepkach kiedyś utkną i wówczas będzie problem.

    • 2 1

    • tak internetowy mistrzu, a służby ratownicze po drodze rozjadą kilku rowerzystów ;)

      • 0 0

  • (2)

    BEZSENS!! Budżet 17 mln na ścieżki rowerowe, 11 mln pochłonęła estakada co jest totalną bzdurą! I co? Za te 6 mln mają wyłożyć kostkę?... Taki sam bezsens na przejeździe kolejowym Gdynia-Leszczynki.. Rowerowa ścieżka zaczyna się przy netto, kończy się za przejściem dla pieszych pod blokiem przy ulicy Chylońskiej...

    • 2 1

    • Pod blokiem? ;] (1)

      Heh chyba nie widziałeś że dalej jest też... w jedną i drugą stronę co prawda zintegrowana z chodnikiem ale jest :)

      A tam jest moment gdzie sie kończy ścieżka pod blokiem bo jakaś wspólnota ma tam kawałek parkingu i trzeba przejechać kilka metrów po "terenie prywatnym" i jest znów ścieżka oznaczona znakiem ;]

      Nie da się zrobić wszystkiego na raz a tam przy NETTO jest planowane dalsze jej pociągnięcie ulicą pucką do pogórza dolnego :)

      • 0 0

      • PLANOWANE :)

        • 0 0

  • brawo za spostrzegawczość...

    • 0 0

  • Czerwona kurtyna

    GDZIE ASFALT NA ULICY URANOWEJ W GDYNII OBIECANY?

    • 1 0

  • O co chodzi ze zdublowaną estakadą??Czyli że są dwie estakady??

    Czy może autor miał na myśli bubel?? :>

    • 1 0

  • Ale gdzie jest Matematyk, do tego kierowca

    Golem i inni antyrowerzyści wkurzający się i gadający non-stop o bezpłodności, impotencji i obowiązkowym OC dla rowerzystów? Czemu oni nie grzmią i nie wyzywają rowerzystów od gejów? Co się dzieje?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane