- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (54 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (319 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (783 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (436 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (28 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
Prywatny inwestor rozbuduje obwodnicę Trójmiasta
Będzie rozbudowa węzła Kowale w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Powstaną tam cztery nowe zjazdy, a także dodatkowa, 3,6-kilometrowa jezdnia w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycję miałaby sfinansować firma Doraco, która w okolicy planuje budowę osiedla mieszkaniowego.
Trwają rozmowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z firmą Doraco w sprawie budowy dodatkowej jezdni o przekroju dwupasmowym, która będzie poprowadzona po zachodniej stronie Obwodnicy Trójmiasta, od węzła Kowale do węzła Gdańsk Południe.
- Oprócz 3,6-kilometra drogi planowana jest też budowa czterech łącznic od strony zachodniej węzła Kowale i przebudowa drogi wojewódzkiej w obrębie węzła. Ta koncepcja wraz z raportem środowiskowym została opracowana na zlecenie firmy Doraco, która posiada tereny inwestycyjne zlokalizowane w pobliżu Kowal - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Narzuconym przez urzędników warunkiem skomunikowania tych terenów z Obwodnicą Trójmiasta będzie zrealizowanie tej inwestycji. Warto nadmienić, że wymogli oni także pozostawienie rezerwy dla trzeciego pasa ruchu obwodnicy od strony zachodniej.
Zdaniem GDDKiA, węzeł Kowale nie sprostałby w obecnym kształcie wzrostowi natężenia ruchu, jaki wywołałoby zagospodarowanie terenów na zachód od Obwodnicy Trójmiasta.
Podobnie uważają przedstawiciele Doraco.
Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta na Kowalach może pochłonąć ok. 10-20 mln zł. - Koszt rozbudowy drogi ekspresowej to niewielka część wydatków jaką poniesiemy w trakcie realizacji komercyjnej inwestycji w Kowalach - podkreśla prezes budowlanej spółki.
Kiedy mogłyby rozpocząć się prace przy rozbudowie? Doraco deklaruje, że rozpocznie prace jak tylko kierownictwo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyryazi na to zgodę.
Węzeł Kowale powstał w latach 1987-1989, gdy natężenie ruchu w tym miejscu było wielokrotnie mniejsze. Także dlatego dziś to skrzyżowanie nie spełnia standardów przyjętych przez GDDKiA - obiekt jest kolizyjny, co utrudnia na nim ruch.
W ostatnich latach węzeł został wyremontowany: wymieniono warstwę bitumiczną na zjazdach, a także w ciągu biegnącej nad obwodnicą drogi wojewódzkiej nr 221. Pod koniec 2011 r. zainstalowano tu oświetlenie LED-owe o łącznej mocy 10,58 kW. Zastąpiło ono latarnie sodowe o mocy 22,50 kW. Zmiana umożliwiła kilkudziesięcioprocentową redukcję zużycia energii.
Wkład Doraco w rozbudowę Obwodnicy Trójmiasta, nie będzie pierwszą inwestycję tego typu. Podczas rozbudowy Węzła Karczemki do inwestycji 30 mln zł dołożyła firma Auchan Polska, która w sąsiedztwie posiada centrum handlowe.
Miejsca
Opinie (185) 7 zablokowanych
-
2013-10-24 13:45
A ci co kupią od Doraco mieszkania...
sfinansują rozbudowę obwodnicy ze swoich pieniędzy. Cena m2 będzie odpowiednio wyższa.
Gdyby obwodnica była drogą osiedlową, zrozumiałbym. Ale dlaczego kosztem przyszłych mieszkańców ma być rozbudowywana droga krajowa, która na swoje utrzymanie miała dostawać pieniądze z fotoradarów?- 2 0
-
2013-10-24 15:45
hh
proponuję by najpierw rozbudowała całą obwodnicę a na końcu wjazd na nią
poza tym jaka to obwodnica zwykła droga przejazdowa przez miasto 10 lat temu była to obwodnica- 0 0
-
2013-10-26 15:43
swoja droga swietna odpowiedz
na pytanie kto zbuduje drogi ktore czesto stawia lewica...
- 0 0
-
2013-10-27 08:08
kowale w smrodzie !!!!!!!!!!!!!!!!!
To pewnie tam gdzie śmierdzi , kto kupuje tam mieszkania , za darmo bym nie wziął fujjjjjjjjj
- 0 2
-
2013-10-28 07:39
swietokrzyska
najpierw niech rozladuja Swietokrzyska
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.